Hebben we die netten opgehangen en leuk proberen gaat Wenner proberen om dat net kapot te trekken want dan gaat het natuurlijk veel sneller. Helemaal woest op dat ding dus ik heb hem er maar uit gehaald toen ik naar huis ben gegaan.
Heb al lekker gereden, ging wel lekker! Vanaaf nog even pony longeren en klein buitenritje.
haha, hij wou graag slopen dus! Lekker dat je al gereden heb, ik ga vanavond even de bolle longeren!
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 16:50
Muppetmayo; Wat het is met Wenner weet ik niet maar hij is veeeeel rustiger laatste tijd. Het rillerige is er ook een beetje af alleen af en toe nog met afspuiten, insprayen etc. Hij heeft 2 maanden bach remedie gehad, en volgens mij heeft dat wel zn vruchten afgeworpen. 22 juni wordt hij nog even nagekeken door de osteopaat. Daarna ben ik benieuwd of hij klinisch in orde is. Dat blijft toch altijd maar knagen.
Het gaat wel redelijk maar zijn hals is zo hard als steen, zit geen beweging in te krijgen, je merkt wel dat hij er last van heeft, hoeven waren niet meer zo heel warm
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 16:59
Horsi; net een heel verhaal getypt en ineens klik ik het weg
Wenner is echt heel gevoelig, voor alles eigenlijk. Dus hij kan heel rillerig zijn. en ja, het is echt een haflinger maar zo niet haflinger gedrag af en toe. Kon slecht met hem naar buiten, en ik durfde door zn gekkigheden niet meer zo goed. Hij heeft weken alleen maar door de bak gegalopeerd als verzet tegen het werk als hij zn zin niet kreeg. Toen heb ik een reading laten doen en via contact met vorige eigenaren is er heel veel op zn plaats gevallen. Daarna nog die bachremedie en dat heeft volgens mij wel geholpen.
Toen ik Wenner kocht bleek hij afgekeurd te zijn bij de buigproeven. Die mensen hadden hem 3 weken gehad, en gekocht ondanks zn afkeuring. Ik ging hem kopen, en ze hadden dat niet gemeld en zelf heb ik niet gekeurd. Hoorde ik dus later pas dat hij afgekeurd was, en ze hadden ook gezegd hem 3 maanden te hebben gehad en hij was helemaal goed blablabla... Kortom... niet zo netjes en nu ben ik gewoon benieuwd of hij door middel van juiste training wel goed gekeurd zou worden. Ik denk het namelijk wel.
Echt super Joopie Zou best wel eens met de Bach te maken kunnen hebben
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 17:08
Ja het zou wel bijzonder zijn he? Maar het is echt vanaf die tijd beter. Jammer dat een keuring nog vrij prijzig is. Misschien kan ik hem daarna ook verzekeren.
Hebben hier meer mensen een verzekering en kan iemand mij uitleggen wat daarbij komt kijken en wat en hoe je kunt verzekeren?
Liiisaaa
Geplaatst: 01-06-10 17:10
Haha katten hebben humor! Laat je de foto's zien van Arlando? Super dat je hooi hebt voor Amor! Heb heel veel goede verhalen over Bach gehoord, misschien dat dat echt geholpen heeft! En uhm, ja hengst Nibbit met veulen gaat goed! Hij kan soms wat macho zijn tegenover andere paarden, maar met veulens is hij zo lief!
horsii
Geplaatst: 01-06-10 17:17
Peeps is verzekerd en ik betaal 31 euro per maand, ze heeft een uitgebreide ziektekostenverzekering en is tot 1750,- verzekerd. Bij hippozorg. Betaal 20% zelf met een minimum van 50,- Om in de verzekering opgenomen te worden komt er zo iemand lang van de zverzekering en dan moet je longeren op het harde, benen optillen en een stukje draven. Dit moest ik teminste.
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 17:26
En dan moet ze daarvoor al klinisch goedgekeurd zijn?
En je moet altijd 20% betalen dus, maar dan moet het zoiezo al boven de 50 euro zijn? Heb je haar tot 1750 verzekerd als verzekerd bedrag of vergoeden ze ziektekosten tot die prijs? Sorry ben niet nieuwsgierig hoor, alleen erg benieuwd!
Ja, ze moest wel klinisch gekeurd zijn. Peeps is tot 1750 verzekerd dus alles wat boven de 1750 komt moet ik i.p.v alleen 20% van de rekening ook nog de kosten betalen die boven de 1750 komen. Als ze bijv. iets krijgt wat 1800 kost moet ik 20%van 1750 betalen en dan nog de 50 euro die er boven komt. Laatst hadden we een rekening van 236,00 toen betaalden we 50 euro i.p.v. 47.50 wat 20% is van 236 Dit omdat je bij elke rekening minimaal 50 euro eigen kosten heb. Maar als het bijvoorbeeld 400 euro is betaal je 20% van de 400. Dus als je met 20% niet op 50 euro komt betaal je 50 euro en als je daarboven komt betaal je 20% van het te betalen bedrag. Beetje onduidelijk uitgelegd denk ik, haha! Maar weet niet hoe dit bij andere verzekeringen is.
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 17:40
Klinkt in ieder geval helder. Vriendin van mij heeft haar pony ook verzekerd, en zij heeft haar ook tot een bepaald bedrag verzekerd wat ze uitgekeerd krijgt bij het overlijden van haar pony. Maar waar ik bang voor ben is dat k hem aan de verzekering af zou moeten staan omdat ik vind dat iets misschien niet paardwaardig vind en de verzekering hem nog wil verkopen of iets..
Ik krijg bij dood ook 1750 van de verzekering en hoef der niet af te staan.
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 17:55
Nou k ga er eens goed over nadenken, want ik moet wel even goed afwegen. Hij heeft nu nooit wat **** heeel hard afkloppen**** maar een stalgenoot van ons haar paard had bijv straalkanker nou die is blij dat hij verzekerd is, want nu scheelt het een hoop geld en kan ze hem laten helpen. En 31 euro zou ik wel kunnen missen per maand. In een klap een hoge rekening niet.
Fijn dat je peep niet af hoeft te staan, dat is echt iets wat mij weerhoudt van de verzekering namelijk.
horsii
Geplaatst: 01-06-10 17:56
ja, dat weerhiel mijn vader er ook van om een verzekering te nemen. Maar het hoeft niet