[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:54

@Faitherr, hij is vrij soepel, niet de superstijve nieuwe neusriemen die ik zo vaak in de hand had! Nog steeds gloednieuw dus moet zich nog wat mooi vormen, maar op z'n minst geen plankje :o Ik vind je 'stadspaard' wel vrij entertainend haha, ik hoop dat ze ooit wel over die angst voor die fluffy bolletjes komt! Lana is gek op schapen, ze heeft er jaren naast gestaan toen ze alleen stond voor ik haar kocht, en probeerde ze dan te 'groomen'. De schaapjes waren dol op haar, ookal voelden ze waarschijnlijk niks doorheen al die wol als ze wilde kriebelen :') April is precies wel echt een prutskont als ik het zo hoor :D

@Lenexa, wat schattig! Die grote baby's vind ik altijd het schattigst, omdat het haast niet rijmt met hoe jong ze waarschijnlijk wel niet zijn. En oh, Roxy is nog zo jong zeg! En dan nog maar vier maanden hebben, komt helemaal goed zo, jullie lijken al jaren samen. En ach, sommige pony's verleren het niet van alles te proeven... Mijn shet is 15 ondertussen en als hij zich verveelt begint hij echt met dingen te gooien in de weide :') maar niet met de gigantische speelbal. Die zou hem op kunnen eten.

@Stal_Fiore, Hahahaha, dat heb ik ook al gehoord, die zijn niet helemaal wakker :') Ik heb zo'n boscrosser, de velden vind ze best oke, maar als ze hard mag gaan op gevaarlijke, slingerende paadjes... Verhuis is verzet naar volgende week, we kunnen namelijk nog niet verder met de snelbeton met al die regen :(:) Kon het nu niet gewoon 20 graden zijn... En kwijl, ik wil meeeee! :9 Het ziet er supermooi uit daar. Waren er wat heuveltjes of was het gewoon plat? Ik moet wel echt toegeven, ik woon in vrij heuvelachtig gebied zo tegen de Waalse grens aan, en telkens we door NL rijden met de auto wordt ik een beetje claustrofobisch := Zo plat soms dat als er een boom staat je niks meer achter de boom kunt zien, of gebouwen, of wegen, of.... Ik heb altijd het gevoel dat er teveel vlakke ruimte is, brrr :') Maar dat ligt echt aan mijn rare brein, ik voel me nogal thuis in de bergen _O-

@Skippy, wat leuk dat die wissels er zo goed in zitten! Klinkt fantastisch <3 En aye aye sir, volgende post is een kleine fotopost, even bijbenen :')

@faitherr, kan je misschien aan een boer of iemand met een tractortje vragen of ze de motor eens aan willen zetten zodat ze er eens aan kan snuffelen ofzo? Hier werkte dat altijd erg goed, en tractors stalken als ze wegreden van haar O:)

@Peerappel, pfffft, bang voor elektrische auto's :') Maar oké, toegegeven, ik ook. Lana niet, maar ik hoor die helemaal niet aankomen en dan schrik ik me rot :') Paard loopt door alsof ze zegt "Zeg, chill eens..." Het is idd bruin, maar heel erg donker. Past bij mijn stijgbeugelriemen, mijn zadel is meer 'nutella' :Y)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:03

Oef, hier ook terug up to date _O-

Hier net een heel fijne dressuurtraining gehad. Ik heb echt zoveel aan mijn instructrice, echt een topmadam. Als ik zelf rij gaat er in mijn hoofd continu "Nee, meer buiging" "Je moet ze kunnen zien" "Stom kort been niet zo optrekken,benen lang..."

Vooral de verzamelde draf - galop overgangen gingen super. Voelde heel erg gecontroleerd en krachtig aan! Na vier maanden niets te doen doet ze dat echt super, vind ik. <3

Hierbij showt ze haar gloednieuwe sidepull! En werd me ooit eens verteld dat je geen aanleuning kan krijgen zonder bit, maar haar schuimlippenstift zei iets anders, samen met haar houding :Y) Ik wilde er zo graag een foto van, maar we hebben uitgebreid uitgestapt voor haar stijve spiertjes dus dan was dat lipje zonder contact wel snel weg :( Ik heb wel echt een gaatje moeten maken op het allerlaatste puntje voor haar comfort, ze heeft nogal een neus(je) :=

Afbeelding

Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:39

Pfoe weer even teruglezen

Stal_Fiore, klinkt als een heerlijke paar dagen met paard op pad! Foto's zien er heerlijk uit. En springen die kalfjes zijn ook wel aanstekelijk dus wie kan iemand dat kwalijk nemen. Fijn dat het voor jullie beide leuke dagen waren!

Skippy01, goed bezig! Zo fijn als trainingen goed gaan, dan stop je vaak beide voldaan en blij! Geeft ook weer goede motivatie om lekker door te blijven oefenen.

Faitherr, het is wel heel erg als ze slecht eet en drinkt ervan. Zielig! Dan hoop ik ook dat ze snel weer verhuizen. Soms is het dat ze er niet aan wennen. Al lijkt het me wel lastig. Waar wij staan zijn koeien, schapen, veel paarden, tractors, quads noem het maar op. Daar is Rox gelukkig goed aan gewend.

PeerAppel, wat ziet Monroe er heerlijk relaxed uit. En hoe handig dat hij dingen kan tillen, gebruik van maken Is dat voor jullie gewoon op loopafstand? Heerlijk in de zomer ook denk!

Kirania, staat haar goed het nieuwe hoofdstel. En ook al zo een lekkere les gehad, knap dat ze alles weer alweer zo braaf doet. Fijn dat er in ieder geval weer zicht op de stal verhuizing is.

Hier doen we niet zoveel behalve knuffelen. Vandaag stond ik in de tussenwei even te kletsen met iemand die in de ruinenwei stond en Rox had me gespot en kwam gelijk naar het hek lopen. Ze ging zelfs de andere paarden bij me weghouden, ze wilde even alle aandacht zelf. Morgen is ze jarig dus gaan we wel iets doen.
Ik denk dat ze het dan ook wel weer leuk vind want ze vind het wel altijd leuk om vanalles te doen. Alles is iig weer gewassen en ingevet want had ineens tijd over

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:22

Ik heb een hele poos geleden (2, 5 jaar ofzo) me een keertje gemeld hier toen ik mijn haflinger net had, en heb sindsdien eigenlijk nooit meer echt iets gereageerd maar vooral soms stiekem even naar de knappe koppies van jullie haffies re kijken

Toch wil ik me graag opnieuw melden!

Met mijn Avaron, op stal bij ons beter bekend als Ronnie (roept toch iets leuker op de wei)

Ik heb het 1e jaar na de koop ontzettend veel spijt gehad op momenten, hij was zo groen en ik wist echt niet goed wat ik met hem aanmoest, maar gelukkig hebben we tegenwoordig een hele leuke band en is er ook een stuk meer vertrouwen!

Hij is uit 2009 en nu dus 9, wordt in september 10, met zijn 1m58 hoog toch een leuke verschijning

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn nu vooral aan het trainen op zijn gangen, hij heeft moeten leren galloperen maar dat is heel erg ten koste gegaan van zijn draf, die is daardoor heel onzuiver geworden, maar gelukkig gaat het nu al een stuk beter. En ook veel aan het oefenen met buitenrijden, hij is heel koel in zijn hoofd en zal ook niet zomaar schrikken of ervandoor gaan maar wat dat betreft ben ik echt een heel erg watje haha

Kirania

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:52

Welkom mierkuhh! :) Wat is hij groot zeg, wauw! Lana is maar 1m48, hij steekt er wel een eindje bovenuit zo. Zeker een knappe haflinger, en die buitenritten komen helemaal goed :(:)

PS - jouw haar is zó cool :D

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:44

Kirania schreef:
Welkom mierkuhh! :) Wat is hij groot zeg, wauw! Lana is maar 1m48, hij steekt er wel een eindje bovenuit zo. Zeker een knappe haflinger, en die buitenritten komen helemaal goed :(:)

PS - jouw haar is zó cool :D

Haha, heb hem ook een beetje uitgekozen op zijn stokmaat om eerlijk te zijn hoor haha. Ben zelf ook iets forser (niet heel lang gelukkig, net 1m70),dus een haffie van 1m40/1m45 had voor mij toch net iets te klein geweest haha, qua combi vind ik het zo een stuk mooier!

Nu is 148 voor een hafje ook niet klein hoor, prima maatje ook wat dat betreft, en wat 'n knapperd is 't ook

Ik hoop ook dat 't goed komt met buitenrijden haha, ben afgelopen week al 3x met hem naar buiten geweest dus we doen ons best!!

En dankjewel!! Mooi rood is nie lelijk hahaha

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 06:48

Leuk dat je komt kletsen Mierkuhh! Hij is inderdaad groot, Roxy is ook 'maar' 1,49.
Hij ziet er super lief uit! Ik ben ook een watje dus wij oefenen van alles, voor de leuk en omdat ik iets pas durf als ik erop zit als ze het al 10 keer braaf gedaan heeft. En Rox vind het allemaal goed, die doet gewoon lekker mee.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:50

Faither, dat lijkt me lastig dat ze dat eng vindt, maar volgens mij doe je het super toch door steeds zo wat te oefenen.

Peerappel, verder was ze inderdaad erg braaf. Op heel hard willen draven na :')
Knappe Monroe lekker op het strand. Heerlijk!

Kirania, de Veluwe is wel wat heuvelachtig. Niet zoals waar jij woont, maar gelukkig niet geheel vlak.
Hopelijk schiet de verhuizing gauw op. Stop de regen!!!
Klinkt als een heerlijke les! Was is ze knap met haar nieuwe sidepull.

Lenexa, gefeliciteerd met je jarige Rox!
Zo lief als je paard je herkent en naar je toe komt hè.

Mierkuh, welkom terug. Knappe haf heb je!
En my God, 1,58 m. Wat is mijn Myrtle dan een ienieminie met haar 1.45 m.

Gisteren met wat stalgenootjes naar t strand geweest. Ik zelf niet gereden, heb wat last van Mn rug. Dus dochter van een stalgenootje er op.

Wilde jullie dit knappe koppie niet onthouden:

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:52

Ik trof Myrt gister en eergisteren trouwens aan met wat plekjes op de neus. Lijken wel wratjes ofzo, die vervolgens open gaan. Jullie een idee wat het kan zijn?

Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:53

Aarrgghh ik had een heel bericht getypt maar die is weg, dus vandaar even kort samengevat haha.

fijn dat April je vermaakt haha Kirania, ik vind haar ook super leuk hoor, ik wilde graag een heet fel paardje, die heb ik gevonden, in sommige dingen mag het wat minder maar he, je kan niet alles hebben hahaha. Ik ben jaloers, ik wil ook dat April schaapjes groomed <3 .

Traktor oefenen we regelmatig als de boer het hooi komt brengen, dan laat ie m even aanstaan zodat we er even aan kunnen snuffelen en omheen kunnen wandelen, ze raakt nu ook niet meer in paniek als er een langsrijd maar het kan wel net de druppel zijn die de emmer laat overlopen als we al in een stressvolle situatie zitten bijvoorbeeld.

Mooi hoofdstel zeg! Staat knap! Tuurlijk kun je aanleuning krijgen zonder bit, wat een onzin!

Stal_Fiore, het lijkt wel wat op schimmelel, april heeft toen haar hele hoofd vol gehad daarmee, allemaal hele kleine bultjes waar ik het korstje vanaf kon trekken en dan was het een beetje geel achtig. Daar lijkt dit wel veel op maar dat was niet zo op haar neus dacht ik, heeft ze verder nergens bultjes?
Het kan evt ook van een plant zijn? aangezien het op dr neus zit?

Hier zijn de paardjes gelukkig iets rustiger, ze eten nu weer redelijk normaal en drinken ook gelukkig weer goed, ze hebben nu ook een klein stukje gras dus ze zijn helemaal content hahah.

Op aprils verjaardag heb ik ons getrakteerd met n nieuwe beenbeschermers, we rijden altijd met peesjes omdat ze best wel aantikt, maar ze heeft een heel gevoelig huidje dus als de peesjes iets te stug zijn heeft ze alweer wondjes, daarom wilde ik altijd nog mooie, goed ventilerende beenbeschermers voor de dressuur maar vond het altijd zo duur. Nu zag ik donderdag een actie met 3 producten halen en 2 betalen, dus mama lief aangekeken voor een nieuwe rijbroek omdat ik graag nog een lichtgekleurde wilde voor de zomer, en dan kon ik mijn beenbeschermers erbij doen voor de voor en achterbenen en hoefde ik daar maar 1 van te betalen! Afbeelding
Van Lemieux zijn ze en in het wit, ik heb er nu al spijt van want ze blijven nooit wit maarja hahaha, ik ben heel benieuwd hoe ze staan.

Welke maat beenbescherming hebben jullie voor jullie hafjes? April heeft peesjes in maat pony, cob past ook nog wel eens. Ik heb 1 paar beenbeschermers met bont maar die vind ik zo warm, die zijn maat M, Ik heb deze besteld in m voor voor en L voor achter, ik hoop dat het gaat passen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:53

Mooie beschermers Faither! Staat vast prachtig.
Myrtle heeft pony, soms cob.

Ik denk niet dat het schimmel is, maar eerder wratjes ofzo. Vandaag was er niks bijgekomen en zijn ze mooi aan het helen. Hopen maar dat dit het was.

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:27

Lenexa:
Ik heb dus precies hetzelfde, en hij vind het ook allemaal prima, alleen gaat hij absoluut niet in z'n eentje van het erf af haha, heeft ook z'n, voordelen want hij zal als hij losbreekt ook nooit van het terrein afgaan.

Fiore:

Dankjewel! Haha toen ik hem kocht was hij ook net 153 of zoiets, maar toch nog een stukje gegroeid, we doen op stal ieder jaar meten en wegen, afgelopen januari was, hij 158,160 eigenlijk maar ik heb er maar 2 cm afgehaald want hij stond net op nieuwe ijzers haha. En hij woog toen 547 kilo, blok beton hihi

Faither:

Ik heb in alle tidj dat ik hem heb pas 1 paar kappen kunnen vinden die hem goed passen, hij zit precies tussen cob en full in, dus 't is vaak net te krap of net te ruim haha, nu gebruik ik ze gelukkig ook niet heel vaak, dus dat scheelt weer. Toen ik 'm had gekocht ook spullen in gaan slaan, ze zeiden dat hij alles maat cob had. Dus ik vol goeie moed naar de epplejeck en alles maat cob gekocht.. Wat denk je? Paste allemaal niet hahaha :(

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:39

Mierkuhh, ik had helemaal over jou vorige berichtje heengelezen zie ik nu! jeetje gaaf beest hoor! 158 :wow: jaloers :+
Wat doe je ermee? Ook wedstrijdjes?

Oh jeetje hahaha zit je dan met alle spullen, heb je wel eens beenbeschermers geprobeerd ipv peesjes? Die zijn vaak wat makkelijker qua maten aangezien ze zacht zijn en dus evt wel wat groter kunnen zijn dan eigenlijk nodig. Maar daarentegen als je ze niet vaak gebruikt dan is 1 paar ook prima.

Ik wil vanmiddag eigenlijk even gaan rijden, is al lang geleden voor ons doen ivm de schapen maar nou is het toch rotweer zeg, ik geef niks om regen eigenlijk maar het is nu op dit moment hartstikke mooi zonnig en lijkt heerlijk weer maar om het kwartier komt er ineens een plens/hagelbui naar beneden zetten waarvan je echt niet blij wordt als je daarin zit.
Ik denk dat we het toch maar gaan trotseren en dan lekker douchen als ik thuis ben.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:08

Hier schijnt t zonnetje flink tussen de buien door. Zit nu lekker op een terrasje (weliswaar onder een luifel) in de stad.

Wilde jullie deze foto’s van mijn lieve kat niet ontnemen...
dit is Toby en zij verstopt zich graag in kleedjes, lekker cocoonen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:25

Wat een schatje je kat! Ligt heerlijk weggestopt in een dekentje!

Faitherr, goed geslaagd en paardenverjaardagen zijn ook een goede reden om te shoppen! Rox is bijna altijd maat cob, maar de peesjes die ik heb liggen zijn nog nooit gebruikt. Als ik echt ga buitenrijden en meer met balkjes ga doen gaan we eens kijken voor betere beschermers.

Ik had vandaag plannen om te rijden, ze was bij het teruglopen van de wei niet te doen. We liepen met nog 2 andere paarden en ze heeft de hele weg lopen klieren, draaien en dribbelen. Dacht gooi haar even los zodat ik spullen kan klaarleggen bij de poetsplaats, ik was geen 2 minuten weg had ze gerold en stond ze naast het huisje op rust. En in die bak staat ze nooit op rust want er is daar van alles te zien en bekijken in de omgeving. Arme kind was bekaf. Dus heb alleen even gepoetst en heb haar nog een tijdje op de paddock gezet zodat ze even kon bijslapen. Ze heeft geen stap gezet dus het was blijkbaar nodig. De terugweg naar de wei was ze weer poeslief.
Ze wilde alleen niet meer op de foto:
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:49

ahh wat lief Stal_Fiore!! Mijn katten vinden dat idd ook heerlijk.

Lenexa, wauw die heeft hard gesjeesd dan hahah, wel lief dat ze zo dr rust nodig had. Morgen weer een dag.

Nou wij hebben de regen getrotseerd, op de heenweg zeiknat geregend maar daarna was het wel droog dus het viel allemaal nog mee gelukkig. Op de heenweg was ze niet te doen, zodra ze een sprietje gras onder dr hoeven voelde was ze alweer piepend weg hahah, en hard jonge, met die ijzers vind ik dat al helemaal niks. Maar we hebben het overleefd, ik weiger om in zo'n situatie af te stappen omdat ik wil dat ze gewoon luistert, en ze luistert ook super goed want zodra ik mijn teugels kort pak stopt ze, maar om vervolgens 2 seconde later weer te gaan haha, dat ziet er dus ontzettend komisch uit.
In de bak lekker gedressuurd, ze was opzich fijn, wilde alleen absoluut niet stil staan en de nagevelijkheid in de draf was in het begin weer een dingetje maar uiteindelijk liet ze fijn los vanuit de kaak. Er stond een sprongetje dus die ook maar een keer meegenomen maar de grondbalk was neergelegd als galopbalkje voor de hindernis en dat vond ze maar vreemd, ze wilde m al bijna bij de galopbalk springen maar dat had ik gelukkig optijd door hahah, gelukkig luistert ze wel heel goed als ze het niet begrijpt, dus een kleine ophouding en daarna kuit erbij was voldoende om dr te laten weten dat ze echt eerst over het balkje heen moest hahah.

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:41

Faitherr, ik wil uiteindelijk wel wedstrijdjes met hem gaan rijden, dressuur dan. Hij begint dingen echt steeds sneller op te pakken, ondertussen zitten gelukkig zijn gangen er goed in en ben ik nu nog wat aan het oefenen op tempo, dus heb ik hem nu een heel stoer handdrafje aangeleerd (alles om een beetje te showen hihi), wijken zit er al goed in en soms oefenen we voor de leuk eens een keertje ding of galopswissels, maar dat is allemaal voor de leuk eigenlijk haha. Ga aankomende zomer veel lessen en wil hem van 't najaar een keertje uit gaan brengen wel :)
Verder doen we veel freestylen en grondwerk/vrijheidsdressuur, hij heeft best veel energie altijd, die hij op negatieve manier gaat uiten als 't opstapelt, dus het is vooral veel spelen en heel veel afwisseling.. Weinig springen wel, hij heeft een heel slecht inzicht en ik heb een keer een ongeluk gehad met springen, gelukkig heb I keen verzorgster die dat soort dingen dan wel weer graag oppakt met hem :)
(pff wat een lap tekst, sorry hahaha)

Fiore, wat een knappe kat en wat een mooie en lieve foto's ook, ik smelt

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:35

Ahh leuke plannen! Goed dat je alles een beetje spelenderwijs doet en gewoon kijkt waar het schip strandt! Daar ben ik zelf ook heel erg van, met April heb ik ook alles heel spelenderwijs gegaan, maar ik daarentegen heb eigenlijk wel veel wedstrijdambitie maar ik ben 17 en kan zelf dus niet met de auto en trailer op pad, en mijn ouders zien het niet zitten om hun zondagen op te offeren dus ik moet even wachten tot ik zelf op pad kan, jammer dat we dan tussen de paarden moeten starten maarja.
Die slechte energie ken ik, als April veel energie heeft en we gaan spelen oid, en ze bouwt die energie/spanning op heeft ze nog wel eens de neiging om zodra ik iets moeilijks vraag uit te halen, ze zal je nooit raken, daar let ze heel goed op, maar ze dreigt echt en trapt wel gericht zeg maar. Bij ons werkt heel veel afwisselen en vooral goed gedrag belonen.

Jammer he dat het springen niet zo goed gaat, al snap ik dat je na een ongeluk zelf ook angst opbouwt, fijn dat je verzorger er wel mee bezig is, veel paarden vinden het wel heel leuk! Inzicht moet echt een beetje komen als je veel oefent denk ik.

Ik wil zo graag wat meer gaan springen, alleen ik ben echt veel te lui om dan die sprongen op te bouwen en af te breken, is ook lastig want waar moet ik april dan laten. En vaak heb ik al weinig tijd ivm school, werk etc. Maar straks na mijn examens heb ik een heerlijk lange vakantie en daarin wil ik dat echt gaan oppakken, en dan als de zadelmaker in het najaar weer moet komen wil ik ook wel eens kijken of hij misschien een springzadeltje heeft liggen. Met mijn dressuurzadel is het eigenlijk geen doen hahah, ik ben er al een keer bijna achter beland na een iets wat belachelijke sprong waarbij mijn wrong ook flink in de weg zat hahaha.

Wilde ik overigens gister op de terugweg langs de schaapjes om dr te laten kijken, aangezien ze toch moe was van het rijden en ik een bit in had, zijn ze weg! Hahah daarom was ze zo rustig, dus de rust is weer wedergekeerd, ze staan een stukje verderop dus ik denk dat ik aankomende week er misschien nog wel een keer heen loop.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:27

Kirania, ja bang, bang. Hij keek er van op zeg maar. Oh je sidepull staat mooi! <3 En vind het inderdaad ook onzin dat je bitloos geen goede aanleuning zou kunnen krijgen hoor. Fijn dat ze het weer zo goed opppakt na 4 maanden stilstaan.
Lenexa, het was 12 km retour, maar op de terugweg waren we langs de weg geweest en dat is korter dan over de dijk. Dus 2x over de dijk is ongeveer 14 km. Wat schattig dat Roxy je zo even toe kwam eigenen. Heb je nog wat gedaan voor haar verjaardag?
Mierkuhh, welkom! Wat een leuke Haf heb je! Ik krijg alleen wel echt kriebels van jouw (ontbrekende) ruiteruitrusting. Leuk dat je aan het oefenen bent met buitenrijden.
Margriet, fijn dat Myrtle braaf was. Ik zag trouwens dat ik jou blijkbaar volg op instagram! Daar had ik de foto dus ook al gezien. Knap koppie! <3 Geen flauw idee wat die plekjes op haar neus zijn.
Faitherr, mooie beschermers! Mon is lastig. Zit qua omvang tegen full aan denk ik, maar qua lengte cob. Voor past hij cob wel, achter absoluut niet. Gebruik ze toch nooit dus dat scheelt weer.
Margriet, wat een leuke kat!
Lenexa, gek dat ze zo vervelend deed en daarna wel weer rustig was. Misschien onrust in de kudde?
Faitherr, moet je een stukje stappen om naar de bak te komen? Vervelend dat ze zich zo gespannen gedroeg.

Ik heb een nieuw zadel gevonden! Het is een Rossner Amerika met brede boom. Had hem gister al snel gepast en vond het zo met mijn ervaring best mooi liggen. In ieder geval breed genoeg en kort genoeg. Vandaag even geprobeerd en wilde dan ook even een rondje doen als hij goed zat, zodat ik hem even goed kon testen voordat ik de zadelmaker er naar laat kijken. Had stalgenoot + touw mee, maar we stapten zo mooi weg toen ze de draadjes en hekken voor ons open liet dat we het touw er de hele 2,5 km af gelaten hebben. *\o/* En wat was hij braaaaaaf! Omdat ik al ongeveer 50 km er naast heb gelopen, wist ik wel hoe hij reageert als hij schrikt en dat is zo mild dat ik hem wel vertrouw en daarmee geef ik hem weer vertrouwen. In ieder geval super tof dit! Nu mag hij lekker er even over nadenken, want morgen wordt hij geënt.

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:03

Ach arm kind, Lenexa, zo moe dus.

Lekker veel gedaan Faither! Goed dat je zo doorzet hoor. Knap.
Nee joh! De schaapjes weg... balen! Was zo’n mooie oefening weer, hahha.

Klinkt goed allemaal Mierkuh, lekker bezig zijn.

Peerappel, grappig dat wij elkaar volgen op insta.
Wat lekker een nieuw zadel! Rossner is fijn! Heb in het begin ook de rossner van een stalgenootje op Myrtle gehad. Zat fijn en lag goed. Jammer dat rossner stopt met zadels maken.
Super zeg dat het zo lekker ging buiten! Knap Peerd!!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:36

Faitherr, nog steeds niet kunnen oefenen met de schapen, dat vind ze vast niet erg 8-) Springen met dressuur zadel is idd verre van ideaal. Ik kan bij mijn zadel de wrongen eraf halen dus is het al een heel verschil, anders zit het helemaal beroerd inderdaad.

PeerAppel, wat lekker dat het zo dichtbij is en hoe fijn dat het vandaag ook weer goed ging. En dat met een ander zadel! Geslaagde dag dus.

Mierkuhh, goede match dus voor jullie kwam springen. Zo hoeft het iig voor jullie beide niet zo.

Ik ben vandaag al lekker op tijd naar stal gegaan zodat ik Roxy nog even kon laten bijslapen mocht ze daar behoefte aan hebben. Om bij de wei te komen moeten we een stuk via de drafbaan. Daar waren ze vanmorgen de dravers aan het trainen, dus we moesten via de baan om naar het erf deel te lopen terwijl de dravers daar trainen. Met het drama op de baan gister had ik er een hard hoofd in, maar niks aan de hand. Draver is 3 keer op redelijke vaart langs gekomen, ze vond het prima. Ze heeft heerlijk een uur op rust gestaan in de longeer ring, had ik eindelijk al m'n spullen klaar liggen om haar ook te pakken was ze erbij gaan liggen.

Afbeelding ( die dikke billen zijn een stuk slanker als ze staat hoor)
Lekker voor haar maar ik had een nat zand paard. -O-
Dus ze kreeg nog even extra pauze om weer op te drogen. Daarna eigenlijk wel lekker kunnen rijden, ze vond het maar wat vreemd dat er nu ook naast de bak ook paarden in de wei staan.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:51

wat naar dat tristan weer ziek was, gelukkig vrij snel opgeknapt.
Kirana en margriet, ik zag jullie oortjes foto's op facebook tegenkomen <3
leuk standje, peerappel! kan je daar straks ook rijden?
die foto's van de kat <3

Wij zijn van de week op de foto gezet door een vriendin.
Vandaag weer een buitenritje gemaakt, tijdens de wandeling naar ons buitenrit-maatje kregen we een grote hagelbui op ons kop :brr: daarna wel een fijn rondje gemaakt :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:17

PeerAppel, jaa April staat naast mijn huis in de weide met een ruime schuilstal, aan de andere kant van de weide woont mijn vriendin die zelf een IJslander heeft, de helft van de weide is van hun en de andere helft huren zij, en daar staat april dus op. Ik woon zelf in een klein (armzalig) dorpje dicht bij Nijmegen, en er is hier een ponyclub met 3 clubpony's en 6 stallen in totaal (in de winter pensioenstalling voor 3 dus) en hier is een buitenbak, deze is super super zwaar en verre van ideaal (wel 20x60), maar er zijn nu serieuze plannen om de bak te renoveren en we wachten op evt financiele hulp van de gemeente, dus ik heb hoop.
Maar de club en dus de bak ligt op ongeveer 10-15 min stappen, lijkt lang maar je bent er echt in no time, en de spiertjes zijn al warm, ik vind het altijd wel fijn, kan ze even over het harde uitstappen, goed voor de pezen en tegen de tijd dat we op stal aankomen is ze zeker weer droog.
(oeps lang verhaal)

Wat fijn zeg een goed passend zadel! Ik vind rossner ook lekker zitten idd!! en wat ongelofelijk heerlijk dat je zo buiten hebt kunnen stappen zeg! Wereldpaard onder je kont!!

Lenexa, haha jaa ze vond het verschrikkelijk denk ik hihi. wat lief dat ze zo lekker is gaan liggen, en fijn dat je toch nog even hebt kunnen rijden!

leuke foto's XjesLiess!! dat lichtblauwe halster staat super gaaf! lekker zomers! En dat rouwhalster hebben wij ook hihi schattig!

April zat heel mooi in de zomervacht (ze was geschoren dus we hebben wel een beetje valsgespeeld) maar nu maakt ze me toch wel veel vacht aan zeg, wel erg dik voor een zomervacht, dus ik verwacht/hoop dat er nog wel weer wat verhaart wordt als het echt warmer wordt. Of misschien ben ik gewend aan gemillimeterde paarden nu hahaha.
Ze glimt in elk geval wel mooi!
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:31

Pff, jullie gaan SNEL! Ik ben even een weekend niet online en jullie hebben hele verhalen getypt! :')

@kirania: mooie sidepull! Ik heb heel lang juist alles bitloos gereden, maar Doortje loopt veel fijner op een bitje. Nou ja, prima. Misschien komen we er later nog, vooralsnog even op een bitje :) Maar het staat goed bij die van jou :D

@mierkuhh: welkom! Wat een grote zeg!

@Stal_Fiore: zijn dat geen blaasjes van zonlicht en reactie op een plantje? Doortje heeft ook wat kale donkere plekjes, maar altijd rond deze tijd vh jaar, en altijd op haar neus. Ik verdenk plantjes op de wei ervan, dat de huid daarop reageert.

Wij hebben het dit weekend even rustig aan gedaan. Als Doortje zó haar best doet met dressuur, mag ze ook wel even relax-tijd. Zaterdag wat heel simpel balkjeswerk gedaan en uitgestapt langs de weg. En gisteren was het voetbaltijd! grote bal mee de wei in, en dan komt ze al aangerend "SPELEN!". Ze kent het woord 'kick', dus we kunnen echt over-voetballen. Hilarisch is dat :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:41

Oh my god, het voelt hier echt alsof je een feestje vijf minuten verlaat om naar het toilet te gaan en dan de boel in brand staat als je terugkomt _O- Jullie gaan allemaal supersnel!

@ mierkuhh, Dankje! :D en oei, die van mij woog 650 toen ze laatst gewogen werd (en toen was ze haast een zakje botten) dus nu durf ik ze niet op een weegschaal te zetten _O- En als je foto's hebt van je dressuurperikelen zijn die altijd welkom!

@Stal_fiore, ik hoop het ook, we zitten nog niet eens in de helft :') Maar we hebben wel een plan voor spullenstockage als het niet afraakt voor zondag, dan verhuizen ze gewoon al zonder schuilhok zodat ze op het gras staan en ik me er tijdens de examens geen extra zorgen om moet maken := En Myrtle is zó knap! <3 die wratjes heeft mijn shet ook al gehad, maar die verdwenen na een paar weken. Leek me een soort bacteriële infectie? Ik heb het allesinds gewoon wat ingezalfd met mijn knalroze propolis zalfje. Wat is Toby schattig!! :o

@faitherr, ach, zolang ze happy zijn is alles goed he :D Ze ziet er ook echt een heethoofdje uit. Dat schaapjes groomen verstond ik ook niet haha, want ze haat sociaal zijn met paarden over het algemeen :') en oef, daar kan ik inkomen van de tractor. Wel leuk dat je het zo dan toch een beetje kan oefenen! Wat een prachtige peesbeschermers zeg, ik ben helemaal weg van Lemieux. Fingers crossed dat ze toch nog lang ietwat wit blijven. Qua maat is het hier sowieso full, als ik maat pony ernaast hou lijkt het alsof het shetlandermaat is :') oftewel L. En gewoon rijden tussen die buitjes door! Het was hier soms echt storm tussen het zonnige weer, helemaal gek! Gigantische hagelbollen :') Ga je schuilen, kijk je terug buiten... Alsof er niets gebeurd is.

@Lenexa, ochgut, wat een duts die Rox :(:) wat gek dat ze dan zo moe was! En trouwens, wat je zegt over die wrongen... Ik was vergeten dat ik die van mij er ook af kan halen. Dus eigenlijk moet ik dat eens proberen := en trouwens, ze heeft wel prachtige billen natuurlijk! Ik vind dat 'gootje' zo handig tijdens het mennen :Y) Zelfs als Lana dun is heeft ze die hartjespoep nog :')

@peerappel, oh dat zijn supermooie zadels! En wat leuk dat hij het zo goed deed buiten, goed gewerkt samen dan :D

@xjesliess, wat een mooi hoofdje toch! <3

@Skippy, ik ben zo jaloers! Nu heb ik terug iets dat ik aan mijn paarden kan leren na de verhuis, hihi. In de weide van nu mag ik niet tegen de grote bal trappen omdat de andere paarden angsthazen zijn (al komen er wel andere dialecttermen boven als ik eigenaren zo zie flippen soms) :) En inderdaad, kan toch gewoon prima, dat bitje! Ik vind dat hele bit VS bitloos gedoe zo stom. Doe gewoon wat het comfortabelere is voor jouw paard specifiek, da's nu toch logisch? :o

We zijn er weer _O- Jullie gaan allemaal in turbo :')