Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:54

@Caitilinn: Kijk! Jij snapt het! :D Mooie halsters! :D

@Brandy0379: Er is nog veeeeel meer roze := (dit is ook nog maar een klein tipje van de roze sluier <<) )

@enefde: Aj, ja zal nog wel ff flink stijf worden :(:)

@sanowa: JA?! Cool!!! Wanneer zijn ze binnen?? FOTO!!! :D

Brandy0379

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:42

UHMMM ... laat me raden PAARDESNLOEPJES!!! (in het roze) :D
Trouwens succubi wat voor ras is jouw hengst? Dacht eerst dat het een afstammeling was van de haflingerhengst No limit?
Hij is wel ongeloveling braaf zeg!! en oogt vrij rustig diertje

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:04

Zo ben weer terug van vakantie dus heb aardig wat bij te lezen, waren geslaagde dagen zo te lezen? Had nog wat cross foto's van geloof die zaterdag,gezien, vond ze er alleen niet allemaal fijn uit zien.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:07

_Caitlinnn schreef:
En wat zeggen jullie van mijn roze knolleke dan? :o

[ Afbeelding ]

Deze geeft licht

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:22

@Brandy: Moeder is mijn haflinger merrie :D (daar heeft hij ook het karakter van)
En de hengst was een hele brave rocky mountain horse ;) (daar heeft hij het kleurtje van :D )
Maar hij is mega, mega, meeeeega braaf. Eigenlijk zelfs een beetje saai :=.
En idd, roze snoepjes :D. Roze laarsjes, roze pen, roze wollig schriftje, roze bekers, roze touwhalster, roze longeerzweep, roze bit tussenstukje... Alleen nog ff een roze longeerlijn scoren :o

@Carolien: Wat vond je er niet prettig uitzien? Heb je het over de training of de cross zelf? (van de haflingers neem ik aan? )
Ga zelf ook ff foto's kijken :)

@Flurk: als dat halster licht geeft wil ik het al helemáál hebben! :')

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:29

Ik dacht van de zaterdag, zal zo eens nakijken, dacht van de wedstrijdsport zelf. Meeste zag er erg leuk uit, maar vond één ruiter geen fijn,beeld geven.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:44

Ik heb ze net bekeken.... Tja... Het geeft wel eerlijk weer hoe het is gegaan.
Te good and the ugly ;). Maar ik ben het met je eens.

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:00

Carolien007 schreef:
Ik dacht van de zaterdag, zal zo eens nakijken, dacht van de wedstrijdsport zelf. Meeste zag er erg leuk uit, maar vond één ruiter geen fijn,beeld geven.

Mag ik hier even opbouwende kritiek over geven?
Denk dat iedereen erg zn best heeft gedaan met cross en niet iedereen kan alles in 1 keer goed. spreek ik iig over mezelf. Misschien beter tegen diegene zelf zeggen zodat ze er van kunnen leren...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:31

asje86 schreef:
Carolien007 schreef:

Mag ik hier even opbouwende kritiek over geven?
Denk dat iedereen erg zn best heeft gedaan met cross en niet iedereen kan alles in 1 keer goed. spreek ik iig over mezelf. Misschien beter tegen diegene zelf zeggen zodat ze er van kunnen leren...

Dat iedereen zijn best best doet begrijp ik, maar vind dat je bij een cross wel enige (les)ervaring nodig hebt omdat het toch om vaste hindernissen gaat. Vandaar mijn mening dat ik sommige foto's geen fijn beeld vind geven. kon er dit jaar jammer genoeg niet zelf bij zijn, maar ik neem aan dat iedereen zijn eigen kunnen en die van zijn pony kent.

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:01

asje, met jouw eens. Ik heb respect voor iedereen die er aan meegedaan hebben. En tuurlijk worden er wel dingen geshowd die we liever niet zien.. Maar dat heb ik ook wel en jij carolien vast zelf ook wel. Beste stuurlui staan aan wal. Critiek geven mag altijd en soms is het goed dat een ander wat ziet dan kan men zich verbeteren. Ik roep hard op ik heb het lef niet voor die cross en ik neem aan dat men hun eigen hafje wel kent. Iederen knap gedaan hoor!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:33

Het gaat ook om het plezier! deze combinaties zijn starten ook niet allemaal officieel he..dus wel logisch dat sommige dan wat minder ervaring hebben.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:35

Iedereen maakt fouten, ben ik met je eens, zal niet ontkennen dat wij soms ook wel eens niet lekker uitkomen. Tja beste stuurlui staan aan wal, had zelf ook graag meegedaan maar met bijna 37 weken zwangerschap geen slim idee. Maar als een ruiter meerdere keren echt in de weg zit en in de mond hangt vind ik dat gewoon geen prettig gezicht, maar dat is mijn mening. Moet wel voor ruiter en paard leuk blijven. Daarom vind ik het goed dat er in Leusden juist trainingen worden gegeven zodat iedereen op een veilige manier ervaring op kan doen en hier ook wat van opsteekt. Juist van deze trainingen leer je veel en deze wedstrijden zijn leuk om ervaring op te doen, start zelf ook helemaal niet officieel. Wij hebben dit jaar ook besloten met de bijrijdsterbdat het voor de bijrijdster nog gewoon te vroeg was om nu al te starten, dan zou ze ook gewoon nog niet lekker gaan lopen.

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:43

tja dan kunnen we overal wel opletten. Wat dacht je van die estafette waren die manege ponies zo gelukkig?
Heb ook een paar combinaties gezien waar het zadel op de rug wipt, tja ik moet ook uit kijken met mijn handjes.
Misschien een te zwaar voor de knol.. kunnen we wel doorgaan. Ik vind het knap dat men het doet petje af, en pony kan wel tegen een stootje hoor.
Kijk eens hoeveel hafs er te zwaar waren.. is ook slecht.. bla bla

Ik wou dat ik het durfde. Kijk eens de klasse z, stang trens ook verkeerd gebruikt..
En zo kunnen we nog wel weer verder. We zijn allemaal wel soms verkeerd bezig, als we maar er van leren.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:01

Mwa ja ik weet het niet helemaal.
Ben het eens met jou laaste zin ^^, maar als het niet gezegt word leer je er ook niet van.

Er was 1 combinatie (wat volgens mij hier ook op bokt gezegt is), die gewoon niet helemaal vriendelijk reed. Over het geheel niet. Bij alle onderdelen vrij ruw. Dat vind ik wel een verschil met als je bijvoorbeeld een keer trekt in je paard zijn mond of niet goed meekomt op de sprong.

Commentaar vind ik goed, zolang het opbouwend is en redelijk taktvol gebracht word ;)
maar dat is mijn mening

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:04

_Caitlinnn schreef:
Mwa ja ik weet het niet helemaal.
Ben het eens met jou laaste zin ^^, maar als het niet gezegt word leer je er ook niet van.

Er was 1 combinatie (wat volgens mij hier ook op bokt gezegt is), die gewoon niet helemaal vriendelijk reed. Over het geheel niet. Bij alle onderdelen vrij ruw. Dat vind ik wel een verschil met als je bijvoorbeeld een keer trekt in je paard zijn mond of niet goed meekomt op de sprong.

Commentaar vind ik goed, zolang het opbouwend is en redelijk taktvol gebracht word ;)
maar dat is mijn mening

Dat bedoel ik inderdaad. Een keer verkeerd niet goed uitkomen kan altijd. Maar als je het bij meerdere onderdelen ziet dan vind ik het niet meer netjes. Daarom zei ik in de eerste post ook al dat ik de meeste foto's erg leuk vond om te zien. Het is leuk dat er zulke dagen zijn waar je ook veel van kan leren.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:00

Ik ben het met iedereen eens.
Er zijn (meerdere) dingen die mij ook niet aanstaan, en ben ook zelfs weggelopen omdat ik het niet kon aanzien (dit gaat over de behandeling van de manege pony's).
Qua cross heb ik mij ook geërgerd aan bepaalde dingen en heb ook op mijn tong gebeten, niet iedereen waardeert (opbouwend) kritiek dus hou ik het (misschien ook niet verstandig) voor me. Ik erger me ook dood als iedereen aan de kant aan het lesgeven is dus doe ik het zelf ook niet.
Gezien ik lichamelijk niet in orde ben heb ik ook de keuze genomen om geen cross te doen, ik kan helemaal niet meekomen met mijn pony en het moet voor haar ook leuk blijven.
Mijn bijrijdstertje heeft tijdens de training mijn pony onterecht getrapt en met de zweep getikt en daar heb ik haar achteraf ook zeker op aangesproken. Een waterbak gaat om vertrouwen, als je haar slaat gaat ze je niet meer van vertrouwen. Dus tijdens de cross heb ik mij er niet mee bemoeit, wil dat meisje ook niet te kak zetten maar achteraf is ze er zeker op aangesproken dat dat niet de bedoeling is.

@Elisa2: Het gaat idd om plezier. Plezier mét je pony, niet ten koste van je pony. Het moet voor jou, je pony en de mensen eromheen leuk zijn en leuk om naar te kijken :).

Tja, te dikke pony's en ruiters erger ik mij al jaren aan. Kan je ook moeilijk wat aan doen.... Stang en trens ben ik het ook mee eens, dat komt ze zelf vanzelf wel tegen op d'r protocol....
Zo'n weekend is érg leuk, maar ja, je komt wel eens dingen tegen die je liever niet wilt zien.
Dat heb ik op gewone wedstrijden, bixiedagen en manegelessen ook :').

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:21

Daar hebben jullie ook wel gelijk aan. Maar we zijn bijna alweer 14 dagen verder, vind ik voor diegene ook niet leuk om dan nog zo achteraf dat te zeggen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:55

Voel je je aangesproken? :=.
Er staat niet "aah wat zielluhg voor die pony wat een bitch van een ruiter" .
Ze zegt alleen dat ze het bij sommige geen fijn beeld vind.
Aangezien zij niet aanwezig was, op vakantie en nu pas de foto's heeft gezien kon ze er ook niet eerder op reageren :).
Niet aanvallend bedoelt hoor! :)

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:50

Nou ik kreeg ook een tikje van de jury...
Zet mij ook niet aan het springen want dat is ook een ramp. Al met al de dagen waren snel voorbij. Weet niet of ik de enige ben maar was nog dagen daarna bek af! Zag niet veel bekenden op de koudbloedendag. Die dagen zijn wel beter bezet dan bij de hafjes.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:01

Kreeg je een tikje van de jury? Dressuur of springen?
De dagen waren idd snel voorbij! Je verheugt je er zo lang op en binnen een poep en een scheet zit je alweer thuis uit te puffen :=
We hopen echt dat de haflingerdagen volgend jaar wat drukker is anders ziet het er erg somber uit.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:26

Nou ik kom volgend jaar zeker weer :D

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:29

Ik ook!

we moeten gewoon effe met ze allen promoten!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:41

Ja idd, ik ken nog wel een paar mensen met een haflinger die ik wel zo ver krijg :o

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:45

Denk niet dat we volgend jaar aan de paarden 4daagse mee doen, dus als er dan ook springen cross en eventueel ook wat anders op zondag is, dan doen wij naast de zaterdag ook op zondag mee.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:50

Deze wilde ik even met jullie delen :o