plientjedres schreef:jeetje ik hoop voor je dat dat het is.
moet haast wel na wat jij verteld, arme pony.
even een ander vraagje, waneer hebben jullie besloten om een veulentje te fokken?
en houden jullie het veulentje of is het voor de handel?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat je in het laatste geval winst kan maken, maar je neemt toch een groot risico met je merrie vind ik.
ben benieuwd.
Wij hebben er zelf goed over na gedacht - 6 jaar - of we Donna zouden laten dekken. Het is haar eerste veulentje en er kleven best wat risico's aan het laten dekken van je merrie en de dracht en bevalling. Na veel wikken en wegen toch besloten een veulentje te fokken.
De hengst keuze is niet makkelijk geweest. Ik wou me merrie verbeteren, dus moest ik op zoek naar een goede hengst. Uiteindelijk gevonden. Alleen vanaf het moment dat we het daadwerkelijk besloten hebben tot aan de eerste inseminatie is heel erg snel gegaan. Normaal zie ik nooit dat ze hengstig is en toen dus wel, hahaha
Onze kleine vriend die nu nog in de maak is, blijft bij ons.
Als ik mijn veulentje zou verkopen, maak ik er zowiezo bijna geen winst op. Heb al best veel geld uitgegeven om me merrie drachtig te krijgen.
En iedereen die een veulentje fok neemt riscio. Het zou heel spijtig zijn als er iets mis gaat, maar met heel veel dingen kleven risico's aan.
Het eerste minpuntje hebben wij al gehad. Gebroken griffelbeenderen, 2 maal in het linkerachterbeen. Waarschijnlijk door het schouwen gebeurt.
Ik weet wel dat ik haar niet meer weg breng naar de hengst,gewoon lekker veilig op stal waar ik haar goed in de gaten kan houden, maar voor nu zal dit haar enige kind blijven.