[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luanaa

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:48

Dankje! Haha!
Jammer genoeg weet ik dat niet, heb de hengst wel kunnen zien. Donkerbruine hengst. Net tegen het zwarte aan.

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:26

Wow, wat gaan jullie hard zeg. Nu moet ik eerst weer alles bij lezen Tong uitsteken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:34

Nu dames, ik ga in m'n bedje kruipen Haha! tot morgen Haha!

xxx

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:41

Jullie gaan inderdaad hard, heb vandaag geen tijd gehad om bij te lezen Tong uitsteken
Morgen dan maar weer, eerst heel de dag werken Verdrietig ...

Weltruste!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:42

Ik meld mij ook aan , hahaha
Jolanda, 32 wintersjong en troste eigenaar van een haflingermerrie van 12 zomers jong, genaamd Donna en jawel nu drachtig van Wirbelstein, uitgerekent rond 14 juni 2009. En helaas beide griffelbeenderen gebroken in het l.a.been. Dus met gevolg dat ze nu aardig aan de maat is en sinds juni niet meer bereden of mee gewerkt wordt.

Hier een foto van haar toen ze nog "mooi vol slank" was.

Afbeelding

Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:44

Welkom aan de nieuwelingen Haha!
Leuke hafjes hebben jullie! Lachen

Zo jullie gaan inderdaad hard. Moet nu veel bijlezen. Tong uitsteken

Madeira was vandaag weer super lief. Lachen Ze doet het super Haha!

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:53

Zo Eerst evve wat bijgelezen. Ten eerste, allemaal welkom uiteraard. Er zitten weer mooie haffers tussen zeg!
Mijn oude verzorghaf had ook 3 veulens gekregen van een arabier, vind het een leuke combi.
Wirbelstein vind ik ook wel een gave hengst. Wil de mijne ook nog ooit es laten dekken.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:34

Nienke_17 schreef:
@ Hinke: ik heb geen ervaring met de kunststofzadels van thorowgood maar heb wel verhalen gehoord dat de boom van die zadels snel los gingen zitten :s

Dat is wel nuttige informatie Haha! Ik wilde een 2de handse kopen maar dat is dan dus niet zo verstandig. Misschien moet moet ik dan toch maar even doorsparen voor de wintec xxl. Heeft iemand ervaring met de wintec xxl?

Freya schreef:
Ik meld mij ook aan , hahaha
Jolanda, 32 wintersjong en troste eigenaar van een haflingermerrie van 12 zomers jong, genaamd Donna en jawel nu drachtig van Wirbelstein, uitgerekent rond 14 juni 2009. En helaas beide griffelbeenderen gebroken in het l.a.been. Dus met gevolg dat ze nu aardig aan de maat is en sinds juni niet meer bereden of mee gewerkt wordt.

Ai griffelbeenderen gebroken, is ze geschopt door een ander paard? Komt zoiets nog weer goed, of kun je er nu helemaal niet meer op rijden?

joopiexx schreef:
Bij ons op stal rijden er een aantal bitloos, en die zijn er zeer positief over.
Waarvan eentje met een touwhoofdstel.

Barefoot heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord, maar of daar nou iemand bij ons op stal mee reed weet ik niet..

Ik ken ook iemand die met een haflinger bitloos rijdt, zij was er ook positief over. Maar zelf zou ik er niet snel aan beginnen. Als je paard op een buitenrit schrikt en er vandoor gaat wil je hem toch snel weer terug krijgen, en ik denk dat dat minder goed lukt met een bitloos hoofdstel Knipoog . Ik heb zelf een dubbelgebroken sprenger bitje en daar loopt ze heel fijn op, en ik heb er toch wat meer te zeggen dan met een bitloos hoofdstel.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:44

Misshaffer schreef:
Zo Eerst evve wat bijgelezen. Ten eerste, allemaal welkom uiteraard. Er zitten weer mooie haffers tussen zeg!
Mijn oude verzorghaf had ook 3 veulens gekregen van een arabier, vind het een leuke combi.
Wirbelstein vind ik ook wel een gave hengst. Wil de mijne ook nog ooit es laten dekken.

Idd haflinger x arabier kan best een leuk paard uitkomen. Heel misschien wil ik Ankie volgend jaar laten dekken, en dan door deze kwpn hengst:

Afbeelding

Maar het is nog heel erg afwachten of dat doorgaat.
Dan krijg je toch wat fijners en rijtypischer dan een haflinger,maar ook een paard dat iets rustiger is dan de gemiddelde kwpn-er.

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:53

Qua temperament lagen die 3 er meer wat tussen in inderdaad, qua bouw ook wel Alhoewel de laatste wat fijner was. Ze waren wel cool in de kop, maar meer pit dan normaal.
Kan erg leuk zijn.

Ervaringen met wintec xxl heb ik niet, wel de gewone. En dat is me best goed bevallen eigenlijk.

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:18

Ervaringen met Rossner heb ik alleen qua veelzijdigheid, maar vind de dressuur ook erg mooi ervan. Het merk opzich is best goede kwaliteit, niet het allerbeste, maar qua prijs is het zeer zekers oke. Een zeer goede middenklasse zeg maar.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 06:30

Ik vind de wintec wide voor geen meter zitten, maar dat is persoonlijk natuurlijk... De gewone wintec heb ik dan weer geen problemen mee, die heb ik zelf ook.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:21

Hinke schreef:
Nienke_17 schreef:
@ Hinke: ik heb geen ervaring met de kunststofzadels van thorowgood maar heb wel verhalen gehoord dat de boom van die zadels snel los gingen zitten :s

Dat is wel nuttige informatie Haha! Ik wilde een 2de handse kopen maar dat is dan dus niet zo verstandig. Misschien moet moet ik dan toch maar even doorsparen voor de wintec xxl. Heeft iemand ervaring met de wintec xxl?

Weet je heel zeker dat het om de thorowood zadels gaat. Aangezien je 10 jaar garantie op de boom krijg. En drie jaar op het overige materiaal.

Staat een wintec wide op marktplaats 17 inch Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:48

Goeiemorgen mensen, zometeen stage lopen *gaap*

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:55

goedemorgen Lachen
ik ben lekker vrij vandaag Lachen (en morgen)
zometeen met een vriendin naar de paarden winkels hier in de buurt op jacht naar een rijbroek haha Tong uitsteken

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:04

Hoi,

Ben ook vrij vandaag - opa & oma zijn 50 jaar getrouwd.
Nou dat zadel paste helaas niet, te smal. Ga denk ik ook maar voor de wintec wide. Maar eerst even verder sparen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:16

geeliciteerd met je opa en oma Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:18

Goedemorgen,

Iedereen fijne dag! Geniet er van, ondanks dat ze niet zoveel goeds qua weer afgeven.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga dalijk werken..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:24

van hetzelfde Lachen
En alvast werkse Lachen

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:33

OohafoO schreef:
Ziet er leuk uit die wandeling.
Ik ben net terug van haf. Heb heerlijk gesprongen met hem. Bijrijdster belde gister dat hij stijf liep. Ging met lood in mijn schoenen erheen bang om te zien wat er was. Maar hij liep helemaal super Haha! Niks aan de hand dus.

Lukt dat een beetje, springen met een haf? Welke hoogte?
Tja ik heb geen ervaing met springen met een Haf... Uberhaupt nog niet met rijden op een Haf maar heb al wel gezien dat ze een aardig stukje kunnen dressuren.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:34

Gefelciteerd met je oma Dapnik!

Ik zal zo richting werk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:36

Gefeliciteerd Dapnik!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:37

Goedemorgen! Haha!

Gefeliciteerd Dapnik!

En fijne dag allemaal, werkse!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:38

Meryl schreef:
OohafoO schreef:
Ziet er leuk uit die wandeling.
Ik ben net terug van haf. Heb heerlijk gesprongen met hem. Bijrijdster belde gister dat hij stijf liep. Ging met lood in mijn schoenen erheen bang om te zien wat er was. Maar hij liep helemaal super Haha! Niks aan de hand dus.

Lukt dat een beetje, springen met een haf? Welke hoogte?
Tja ik heb geen ervaing met springen met een Haf... Uberhaupt nog niet met rijden op een Haf maar heb al wel gezien dat ze een aardig stukje kunnen dressuren.

die van mij springt nu ruim 1.10 (is zelf 1.41 hoog, en niet heel luxe gebouwd)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:41

Ja Joh? Gaaf! Ik zou het zelf nog wel gaan ondervinden maar ben natuurlijk wel benieuwd hoe die van jullie het doen Ja