[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:46

Langs de diepe sloot zitten draadjes, maar dit zijn echt smalle slootjes tussen de weilanden. Daar drinken ze trouwens ook uit dus overal draadjes is dan weer niet handig. Op 6 maanden lang elke dag 80 paarden op de wei vind ik 2 per seizoen nog weinig. Bedoel als er net als Rox nog meer zijn die het verschil niet beseffen tussen een plas water en een sloot zit je daar als snel aan Ze liep verder prima en had geen schram dus denk dat het wel mee valt behalve de geur die ze nu heeft..

Skippy01

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:49

@Lenexa, ah ok, ik zit hier in slootjes-arm gebied (brabantse zandgrond), de enige sloten hier zijn die echt langs de buitenkant vh erf,en daar wil je dus écht niet dat ze in gaan, want dan staan ze op de openbare 60km weg... Hier dus overal gewoon dubbele draad, en tussen de weides ook draad :D

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:07

Oh nee, het slootje waar ze in stond is naar de lege wei tussen de merrie en ruinen wei in. Rondom nog veel meer weilanden, je zou daar bijna niet zeggen dat we in de randstad zitten. Dichtstbijzijnde 'grote' weg zitten minstens 5 weides tussen, dus daar hoeven we niet bang voor te zijn. Vandaag even beentjes navoelen en dan hoop ik vooral dat ze nu het verschil weet tussen plas en sloot :j

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:21

Moh, wat een sukkeltje :') Beetje zelfde verhaal als Skippy, amper sloten hier. Eigenlijk... ja eigenlijk geen. Alle sloten staan kurkdroog hier, en dat is al zo zolang ik de sloten ken :P

Ik zit middenin crisis, paardjes zouden verhuizen eind deze week, maar eind deze week komt steeds dichterbij en mijn pa, die beloofd had te helpen, doet niks :( Ik maar zorgen dat alles in orde is en alle materiaal aanwezig is, en dan moet hij blijkbaar nog plots spullen hebben waar hij even nog een week achter gaat staan zoeken... Nou bedankt voor de support, maar Lana's ademhaling wordt met het stof slechter met de dag op dat rothooi en ik heb overigens geen hooi meer omdat ik niets besteld heb omdát we toch gingen verhuizen en het dan niet zomaar mee konden nemen. Én het is feestdag vandaag, dus alles dicht.

Vriendin die hooi beloofd had komt waarschijnlijk in de voormiddag haar bed nog niet uit, maar ondertussen staan mijn paarden daar op bomen te knagen. Ik hoor hier overal heel veel beloftes en "ja, ik doe het"s maar er komt niets van in orde en ik moet nog kunnen studeren met mijn examens volgende maand. Maar nee, dat zal niet belangrijk zijn... belangrijker is dat iedereen lekker op zijn kont kan zitten en niet te veel werk hoeft te verrichten, zodat ik het uiteindelijk allemaal alleen kan doen ondanks ik er niks van weet, en daarbij ongelofelijk veel studietijd verlies. :j

Het zit me echt hoog deze week... en ondertussen gaat heel de familie weer het conflict grandioos uit de weg dus ontwijken ze me gewoon zodat ik niks kan zeggen van hun rotgedrag. Als ik nog vijf minuten mijn pa naar youtube filmpjes zie kijken en niks zie doen krijg ik een aneurysme. :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:57

Kirania, niet te hard zeggen hoor. Monroe is toch echt een ruin namelijk. :Y) Je Tekna zadel is heel mooi! Heb ik ook al naar gekeken. Wat gaaf dat jij gewoon zonder hoofdstel op buitenrit gaat!
Wendy, oh met een kunststof zadel vind ik niks mis hoor! Lekker onderoudsarm! Rubberen laarzen ben ik heel blij mee gestopt toen ik 13 was. Dat vind ik echt niet mooi. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik chaps ook niet mooi. :Y)
Lenexa, och jeetje! Wat eng je paard in de sloot. Gelukkig kwam ze er weer zelf uit.
Kirania, wat vervelend van je vader zeg! Kan me voorstellen dat dat flink wat stress oplevert. Huh? Feestdag vandaag? Vieren jullie dag van de arbeid? Duitsland ook en ik zit echt vlak aan de grens, dus de boel wordt weer heerlijk overspoelt door Duitsers. Goed voor de economie, wat minder voor mijn bloeddruk als ik probeer me een weg te banen door al het Duitse verkeer naar stal toe.

Grappig alle Tinker maatjes! Monroe had eerst 3 Tinker merries en 1 Barock Pinto merrie als maatje, maar sinds eergister heeft hij een nieuw maatje. Een zeer sociale 6-jarige Tinker dekhengst.

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:10

Wow jullie gaan hard! bedankt voor de reacties op de manen! Ben er echt blij mee dat het zo hard groeit, voor degene die het vroegen, ja ze zitten altijd in de vlecht, eerst had ik altijd allemaal losse vlechtjes, nu doe ik het in 2 onderhandse hengstenvlechten en 1 los vlechtje bij de schoft. Dat werkt voor ons heel fijn!
zo dus:
Afbeelding
wat lief zo samen op de paddock PeerAppel!
Ahh wat vervelend zeg Kirania, dan voel je je zo hopeloos he, als je hulp nodig hebt en iedereen alleen maar met zichzelf bezig is. Hopen dat de stres snel over is!
Brr en je paard in de sloot, doodeng :(:)
Hier staan sinds maandag schapen aan de andere kant van de dijk, wat een drama joh. April is als de dood voor schapen en de eerste dag hebben ze gewoon helemaal niks gegeten, zelfs dr brok at ze niet. Nu gaat het gelukkig iets beter. Gister met gevaar voor eigen leven wel even richting bak gegaan zodat ze even de benen kon strekken, dat vond ze super fijn, piepen sjezen en gillen niet normaal hahaha. Maar op de terugweg was ze nog steeds wel heel gestrest en kwamen we een jongen met een kruiwagen tegen (ja ze is ook bang voor kruiwagens), dus ik had dr aan dr halster vastgepakt en we waren stil gaan staan, maar ineens schoot ze blijkbaar met een rotvaart vooruit en voor ik er erg in had vloog ik er dus aan een arm achteraan, dus ik ben zelf doorgeschoten tegen een hek aan, gelukkig niet met mn hoofd maar mn knie, en April stond midden op de weg, gelukkig remde alle auto's op tijd en kwam ze snel mijn kant op lopen toen ik opstond maar pfff wat een stres, ik dacht dat we de tijd van lostrekken en brandwonden op mn handen wel voorbij waren hahah. Gelukkig zelf niks, blauwe knie en spierpijn in mn rechterarm blijft het bij haha. Het ging zo snel allemaal dat ik pas besefte dat ze aan het rennen was op het moment dat ik al tegen het hek lag.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:46

Wat lastig Kirania als je zo afhankelijk bent van andere mensen. Lijkt me heel lastig als er van alles beloofd wordt maar niet uitgevoerd. Daar zou ik ook heel gefrustreerd van worden!

PeerAppel, wat een leuke foto van de nieuwe vrienden. Leuk hé om je paard met vriendjes te zien, ik kan echt blijven kijken als ik Rox met andere paarden in de weer zie.

Faitherr, oh nee! Wat een ramp, gelukkig viel de schade mee maar de schrik is vaak net zo erg.
Wat lastig dat ze zo bang is voor schapen, zal ze er aan wennen nu ze dichtbij staan? Of blijft het een dingetje?

Ik ben ook wel blij dat ik haar niet in de sloot heb gezien en ook niet hoe ze haar eruit gekregen hebben. Denk dat ik er dan iets minder nuchter onder zou zijn. Ik was allang blij dat hij aan de telefoon al zei dat ze verder niks aan haar konden zien, dat ze normaal liep en dat ze al soort van afgespoten op stal stond. Straks maar eens bij haar kijken hoe ze dag 2 door is gekomen.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:18

Jaa pff, ik ben het opzich gewend, de eerste weken dat ik haar had was het alleen maar lostrekken etc, toen kon ik niet meer zonder hoofdstel over straat omdat ik haar gewoon echt niet kon houden en dan gaat veiligheid bij mij toch echt wel voorop. Met veel oefenen en voornamelijk zorgen dat ze respect krijgt want dat had ze totaaal niet, gaat het nu super netjes, ze is wel vaak heet aan de hand maar zodra ze druk voelt duwt ze in elk geval niet meer nog 20x harder door zoals eerst.
Maar nu was ik even niet berekend op zo’n sprong vooruit, ik verwachte wat gedribbel en misschien een sprintje vooruit maar dit ging met zoo veel kracht. Ze sleepte gewoon mijn hele gewicht door de lucht achter zich aan met de hoofd hahaha.

Ahh ik krijg al buikpijn van t idee dat je je paard zo in de sloot ziet ja pfff, en vooral r weer uit ja. Brrrr. Gelukkig goed gegaan!

Edit. Over de schapen, deze vind ze blijkbaar altijd al eng, werd vorig zomer/lente op school ineens gebeld door mam met het bericht dat April compleet over de zeik was in de weide en maar bleeeef rennen en al helemaal wit stond van t zweet onder dr winterdekens (was toen nog redelijk koud), was echt een heerlijk moment want de dag ervoor was de fysio geweest voor een overbelaste spier met het bericht dat we rust moesten houden voor 4 dagen met gewoon lekker stapoen op t harde. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar elke keer als de schapen hierlangs komen is er paniek, en nu staan ze dus daadwerkelijk op ruik en hoor afstand dus de stres is aanwezig. Ze worden al wel rustiger, als in ze eten iniedergeval en ze ging vanmiddag ook rollen en bleef toen even liggen, maar normaal liggen ze elke ochtend met zn 2tjes lekker te doezen, dat doen ze nu jiet. Ik denk dat ze er nooit echt overheen komt.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:32

Bedankt allemaal!

Net het verlossende telefoontje: Tristan heeft geen droes :D
Hij begint ook al erg op te knappen, geen koorts meer en hij eet weer als een os. Zo ken ik hem :')

Wat een enorme opluchting dit..

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:27

_Tristan schreef:
Bedankt allemaal!

Hij begint ook al erg op te knappen, geen koorts meer en hij eet weer als een os. Zo ken ik hem :')

pfff dat zal zeker opluchten!! Gelukkig maar!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:59

Wat fijn _Tristan!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:27

_Tristan schreef:
Bedankt allemaal!

Yess! *\o/*

@Faitherr, niks mis met je knie hopelijk? := Klinkt wel echt heftig, opeens ploef je paard in het midden van de straat. Maar echt, schapen? Kruiwagens? Heb jij een stadspaard ofzo? :')

PeerAppel, dankje! Ik vind het zelf ook echt een prachtig zadel, voor geen leer te zijn. Inderdaad lekker weinig onderhoud :)

Wie vierden inderdaad dag van de arbeid, zowat alles is dicht en het was mooi weer dus het was extra chaos op de baan. Er staat sinds gisteren al wel een hoekje van de schuilstal! Langzaam maar zeker zullen we zeggen... :D

Mijn hoofdstel is toegekomen en ik heb nog nooit zoiets 'frivools' en 'onpraktisch' gekocht eigenlijk voor haar, maar eigenlijk hadden we wel nood aan een echte optoming voor dressuurlessen... En ja met touwhalster zag ik dat niet zitten :') Niet gemaakt voor dat contact. En ik had ergens wel een mooi hoofdstel verwacht, maar ik ben toch wel een beeeetje verliefd <3

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu enkel close ups, Ik ga het straks passen als het weer eindelijk minder 'joepie lenteregen' doet :Y)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:33

Hoofdstel ziet er netjes uit! Mooi dat witte stiksel, is ie een beetje soepel?

haha mijn knie is afgezien van een nieuw mooi blauw zwartig kleurtje prima in orde hoor Kirania! Het was inderdaad gek dat alles zo snel ging, ik kan me niet voor de geest halen dat ze überhaupt vooruit sprong oid, en toen stond ze idd al midden op straat haha. Maarja allemaal goed afgelopen.
En ja, een stadspaard is wel een passende term, en dat voor een boerenknollen ras (shhht niet tegen dr zeggen hoor hihi), nee maar ze is vaak bang voor de meest absurde dingen dat je echt denkt, meen je dit?

Vandaag is ze jarig! Ze heeft al een lekker appeltje als ontbijt gehad en zometeen hebben we weer een lesje van de fysio als we de schapen kunnen trotseren.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:44

Faitherr, gefeliciteerd met April! Schapen op afstand kunnen houden?

Roxy is zaterdag jarig, dan is ze alweer 7. Dan ga ik ook weer wat met haar doen, dan heeft ze lekker een paar dagen op de wei gelopen en is het weer tijd om dat gegeten gras eraf te lopen. Er staan 2 jonge paarden bij Rox in de groep, dat ene tinkertje en dan nog een joekel van een baby van nog geen 2 jaar. En het zijn allebei kroelkipjes, ik was vandaag in de wei en het kleine tinkertje komt gelijk al kroelen als ik bij Roxy sta. Het is ook echt een schatje. De andere, de grote, kwam daarna ook aandacht halen, die kwam met der hoofd over mijn schouder, neus in m'n cappuchon hangen zodat ik extra goed kon kriebelen. Ze heeft me daarna nog 20 min gevolgd in de wei. Het was heel schattig, ze is ook echt nog een baby maar geloof dat haar eigenaar zei dat ze al bijna 1,70 is. En dan dacht ik dat de mijne gek is op aandacht en knuffelen. Rox heeft nog even andere prioriteiten :D

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:58

Jaa dankje! Hmm was lastig met de schapen, ze begon uiteindelijk weer helemaal te flippen in de stal, had geen zin om dr zo op te zadelen dus de fysio gevraagd of ze het ook oké vond om haar even na te lopen omdat ik het idee dat dat haar hals wat vast zat. Dat vond April in elk geval heerlijk, constant gapen en helemaal in dr nopjes, ze voelde gelukkig ook soepel aan behalve de spier die ik idd al vermoedde maar die liet mooi los dus dat is fijn.

Ahh wat leuk die jonge beestjes, heerlijk om zo lekker te kroelen! Hoelang heb je Roxy al? En is zij ook nog zo jeugdig in haar gedrag? April is soms net een peuter, moet alles uitproberen en onderzoeken, en ze wilt overal altijd in happen, klinkt als hengstengedrag maar het is toch echt een merrie hahaha, in het begin beet ze ook wel eens als ze geïrriteerd was maar dat is er al snel uit gegaan (bijten moet ik echt niet hebben, jij niet lief, ik niet lief). Maar dat happen vind ze gewoon leuk en grappig ofzo haha.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:39

Ze is in ieder geval goed verwend op haar verjaardag! Ook belangrijk, dan maar soms je plannen aanpassen.

Ik heb Roxy pas 4 maanden, maar we zijn al goed op elkaar ingespeeld. Veel mensen op stal dachten dat ik haar al veel langer had zo makkelijk ging het allemaal. Geluk gehad denk met de juiste uitkiezen <3 In sommige dingen vind ik haar inderdaad ook nog wel jong maar dat kan ook wel een beetje opvoeding zijn. Dat happen doet Rox ook ja, ze doet echt niet bijten maar alles in die mond, zweepjes, touwen, borstels, ritsen of touwtjes op je jas, gewoon alles binnen bereik. Nieuwe mensen worden ook vaak begroet door een stel lippen in het gezicht, je moet ervan houden maar ik vind het lief.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:56

Zo ik ben weer terug! :D zal straks even wat foto’s delen, maar eerst even op jullie reageren.

Skippy, klinkt als een fijne merrie. Dat rillerige van het erf zonder maatjes herken ik wel bij mijn merrie. Myrtle heeft ook zo haar momenten dat ze helemaal gefocust is op een ander paard. Gelukkig gaat dit steeds beter. Jouw Doortje is nog jong, ze komt er wel. Helemaal met jouw goede aanpak.

Haha Kirania, zo heb ik eens iemand horen zeggen “mijn paard houdt niet van het bos”. :') koekoek!!
Klinkt als een heerlijk ritje! Wat gaaf dat ze zo goed op je stem reageert.
Wat onwijs piiiiep dat niemand zn beloftes na komt. Hopelijk gaat de verhuizing toch wel nog lukken.
Mooi hoofdstel, chique met dat witte stiksel.

Peerappel, dat kunstje van Monroe is wel echt super schattig! Wat een prachtige foto trouwens <3
Ik heb een RuizDiaz dressuurzadel en een JC veelzijdigheid zadel op Myrtle liggen.
Hopelijk vind je gauw een lekker en goed zadel.

Lenexa, wat een verschil in kleur zeg! Gaaf! Lijkt zo wel een heel ander paard. Myrtle blijft wel aardig dezelfde kleur.
Wat jammer dat haar beste vriendinnetjes niet in dezelfde weidegroep staan. Maar ze zal vast snel nieuwe vriendinnen maken.
Nee joh! In de sloot gelegen. Arme pony. Heeft ze er niks aan overgehouden?

Tristan, jeetje wat schrikken! Gelukkig voelt hij zich nu al wat beter. Hopelijk is het geen droes. Fingers crossed.
Edit; ik lees net het goede nieuws. Super!!!

Faither, wat heerlijk dat je zo bij je paardje kan zitten als ze lekker ligt. Lijkt me zo mooi.
April ziet er weer knap uit. Manen geven licht.
Hahah april en schapen. Zoooooo herkenbaar. Myrtle heeft dat ook met varkens en koeien.
Gefeliciteerd met je kanjer!

Wendy, drukke week dus. Niet leuk!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:03

Zo, ik ben weer bij. Pffff wat gaan jullie hard. Haha.

Gisteravond terug gekomen van heerlijke dagen op de Veluwe.
Mijn oude staleigenaar heeft daar een bed en breakfast over genomen waar je met paard terecht kan (sluikreclame; bed en stal in Vaassen).
Wat was het er heerlijk!

Myrt is normaal vrij relaxt buiten, maar dat is altijd in combinatie met een hafje van stal. Nu was ik met een vriendin met dravertje. Die was behoorlijk heet, dus myrtle raakte ook wat opgefokt en was wat dribbelig. Maar kon er wel om lachen.
Keihard draven, ze heeft altijd voor de kar gelopen, dus draf kan ze als de beste. En als de anderen wat te ver vooruit gingen, ging ze dribbelend naar voren zodat zij voorop kon. Gek dier.
Op ander vee heeft ze het niet zo. In de verte is alles prima, maar dichtbij... pfoe.
De varkens van de buren kwamen knorrend op ons af, Myrt flipte daar helemaal van. Draaide zelf luid snorkelend om en wilde er met geen mogelijkheid voorbij. Ben maar afgestapt en toen wilde ze wel.
Zelfde met de kalfjes die bokkend en loeiend naast de weg mee gingen draven. Haha.
Ik ben maar blij dat we geen wilde zwijnen tegen kwamen. Wel wat herten in de verte gezien.

Hierbij wat beloofde oortjes foto’s. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:33

@Kirania we willen nu foto's van dat hoofdstel OP het paard he... ;)

@faitherr er zijn cursussen voor paarden om minder bang van koeien te worden. Misschien zoiets voor schapen? :Y) <<)

@stal_fiore jeetje wat een witte manen _/-\o_ Gaaf!
Doortje is inderdaad een hele fijne merrie! Dat buitenrijden komt ook écht wel goed uiteindelijk. Mijn god wat ben ik happy na gisteren :D Gisteren was ons tweejarig jubileum. 2 mei 2017 kwam Doortje bij mij wonen. Gisteren de proef op de som genomen met de eenvoudige wissels: hoe scherp zitten ze er in? Nou, SCHERP dus! Ik had 2 staanders op ongeveer 6 meter van elkaar staan. En daaromheen ging ik achtjes met haar rijden (na een hele goede warming-up!) en tussen de staanders de eenvoudige wissel. Dus stap-galop, galop-stap, ombuigen, stap-galop. En die überstoere pony van mij... DOET HET GEWOON *\o/* Dat betekent voltes van 6 meter doorsnee in galop, terug naar stap en gelijk weer weg in galop :D <3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:43

Gaaf Skippy! Dat moet een heerlijk gevoel zijn!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:48

Stal_Fiore schreef:
Gaaf Skippy! Dat moet een heerlijk gevoel zijn!

Enorm gaaf! Moet wel echt opletten dat ik dit soort dingen niet elke training meepak, daar wordt ze niet beter van. Maar juist omdat het zo fijn voelt, is dat heel verleidelijk. Ergens deze week nog cavalletti training doen denk ik, en verder misschien tijd voor een massage voor Doortje - onderhoud is ook belangrijk (en dan is het wel makkelijk als je ervoor opgeleid bent zelf :o )

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:32

Dat is zeker handig!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:09

Jaa precies Lenexa, soms moet je idd wat schuiven net de plannen. Goh dat zou je idd niet zeggen dat je Roxy pas 4 maanden hebt! Dat beloofd veel voor de toekomst!!

Ohhhh heerlijk zeg Stal_Fiore, jk ben super jaloers! En de manen zijn idd super mooi wit!

Ojaa haha skippy, zo’n cursus is wel een idee, ik heb ook wel getwijfeld om hier gewoon op de dijk met dr te gaan staan en dr gewoon laten grazen etc zodat ze eraan went, maar ik kan haar gewoon niet houden, en over het algemeen luistert ze de laatste tijd wel heel goed dus zou het moeten kunnen maar er hoeft maar net een vrachtwagen of landbouwvoertuig langs te komen en dat slaat ze helemaal dicht van angst denk ik, en dan kunnen we ook niet echt ergens heen zeg maar. Dus ik leer dr maar mee leven denk ik. Ze staan er nog steeds |o , de paarden eten bizar weinig en zelfs water drinkt april eigenlijk alleen als ik ernaast sta, en dan ook meteen suuuuper veel dus daar ben ik niet gerust op. Hopelijk gaan de snel weg. Ik heb ze vandaag een klein stukje gras gegeven, daar is ze wel heel blij mee volgens mij hahah.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:50

Faitherr, wat vervelend dat April voor vanalles bang is! Als je haar niet houdt kun je misschien een touw over haar neus heen doen zeg maar? Zoals ze ook wel bij hengsten doen? Het moet wel veilig blijven voor allebei. Verder eigenlijk geen tips. Monroe is eigenlijk alleen bang voor elektrische auto's en het enige wat hij dan doet is een rondje om je heen draaien. :Y) Maar goed, zodra hij iets ziet wat hij eng vindt en ervan gaat 'snurken', MOET hij erheen van mij. En vaak vindt hij het daarna gewoon prima. Als er iets groots qua verkeer aankomt draai ik hem vaak er naar toe, zodat hij het goed kan zien en het niet onverwachts komt. Misschien werkt het bij de schapen gaan kijken ook wel goed? Dat ze even ziet dat het niet eng is?
Tristan, wat fijn zeg! *\o/*
Kirania, grappig dat jullie dat vieren! Oh gaaf! Hij lijkt wel zwart? Of is hij wel bruin?
Faitherr, nog gefeliciteerd met April!
Lenexa, oh dat is nog helemaal niet zo lang! Leuk dat jullie dan al zo goed op elkaar ingespeeld zijn.
Margriet, oh wat ben ik jaloers zeg! Super mooi uitzicht! Volgens mij zijn paarden vaker bang voor varkens. Is iets mee. Verder is ze wel braaf geweest?
Skippy, wat fijn dat Doortje de eenvoudige wissels al onder de knie heeft. Snap wel dat als het goed gaat je het het liefst heel vaak zou doen. :j

Mijn stalgenoot en ik zijn met onze paarden wandelend naar het "strand" gegaan. Op de heenweg had Monroe er echt flink de pas in. Met die korte beentjes zou je het niet verwachten, maar hij stapt toch echt graag rond de 6 km/u. En voorop als meest onervaren paard. :')
Bij het water wilde hij er eerst eigenlijk echt niet in. Uiteindelijk hem erin gekregen en toen vond hij het wel prima eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

En hij had ook een hele speciale taak! Ik had regenlaarzen meegenomen voor in het water, maar die zitten echt niet lekker genoeg om 12 km mee te wandelen, dus ik vond dat hij ze wel kon dragen. Dus laarzen vastgebonden aan een longeersingel, cap van stalgenootje erbij (voor als ze wel op haar paard wou zitten) en gaan. Vond hij ook prima. :')

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:12

Jaa ze is redelijk nerveus, maar dat zit ook wel echt in haar karakter. Al is het vaak een stuk meer opvallend als ze een dagje stil heeft gestaan en dus energie heeft, dan is ze ook een stuk pieperiger en zal ze sneller wegschieten. Touw over de neus heb ik in het begin ook wel veel gedaan inderdaad, dat helpt wel goed, en met bit kan ik haar ook wel houden. Maar als de stres al zo hoog is dat ik dat soort middeltjes nodig heb dan vind ik dat al sneu en leert ze ook niks meer van omdat ze dichtklapt, want ze luistert super goed naar stemcommando's en wilt graag bij mij blijven, maar soms wordt t teveel en raakt ze in paniek.
Naar enge dingen toe doen wij ook altijd, zo is ze wel van dr angst voor vrachtwagens afgekomen, dan moet ze ze even aanraken namelijk (stilstaande uiteraard). Maar ik denk dat ze altijd wel heet/nerveus zal blijven.

Wat leuk zeg naar het water PeerAppel!! Hij ziet er inderdaad wel tevreden uit zo hahah. En wauw!! Met de laarzen op zn rug! Superknap