[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:23

Kirania schreef:
Nu nog een goed plan opstellen om ze terug fit te krijgen... Zachtjes aan, maar toch, dat ze er niet langer uitziet als drachtige merrie. Iemand tips? :=

Vitaminekorrel, bio-hooi (onbespoten, onbemest) en veel beweging. Weidegang is niet per se funest voor de lijn, maar 24u per dag op een vette wei is wel makkelijk dik worden natuurlijk...

Doortje heeft dikker gestaan dan nu, zeker toen ze nog op de voordroog van stal stond. Werd ze pafferig van en wat traag in het rijden, dunne mest ook. Nu staat ze dus al zéker een jaar, ik denk zelfs langer, op zelf ingekocht biohooi met een vitaminekorrel/ graanvrije brok. Eerst kreeg ze equifyt, miste ik wat energie op, toen vitalbix active+, werd ze ril van, dus nu op marstall force en dat gaat eigenlijk prima.

En verder dus bewegen, bewegen , bewegen. Ik rijd écht geen 5/6 dagen per week, maar ze beweegt wel 5 dagen in de week actief met mij, aan de hand, onder het zadel, aan de longe... Heel bewust bezig met spieropbouw ook. En ze ziet er echt prima uit nu.

Afbeelding

Wij hebben vrijdag weer buitenrijtraining gedaan. Ze was helaas wel ril, want vrijdagochtend was ook een nieuw paard gekomen, en Doortje bemoeit zich enorm met de andere paarden altijd. Zéker als er nieuwe zijn, is ze wel een dag of 3/4 van slag helaas. Heel normaal paardengedrag, maar niet zo handig om mee te trainen.
Zaterdag poging 2, aan de hand naar buiten. Nog steeds heel erg ril en ook niet goed aan de hulpen, maar ook niet echt stout, gewoon erg gestresst omdat ze dingen miste op het erf nu.
Zondag poging 3, aan de hand naar buiten. En ja, toen had ik weer communicatie. Ze vond het nog steeds enorm stom dat ze weg moest van de andere paarden, want hallooooo, wie weet wat dat nieuwe paard allemaal uitspookt als je weg bent he... Maar ze was keurig aan de hulpen, 'Whoa', was ook echt 'bam, stilstaan', ook vanuit draf. Wel wat hoog in de energie, maar braaf. Ze had ook minder stress, niet gemest onderweg wat ze de beide dagen ervoor wel deed.
Vandaag heeft ze vrij en dan kijken we morgen weer verder. Orders van mijn trainer zijn elke dag te gaan wandelen voor of na het trainen, of uit stappen buiten onder het zadel, net zolang tot ze het net zo normaal vindt om het erf af te gaan als naar de wei te gaan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:28

Kirania ik zal zeker oortjesfoto’s verzorgen... hihi

Wendy, klinkt als een pittige dame. Fijn dat ze zich gewonnen gaf en jullie lekker gereden hebben. Myrt kan af en toe ook zo zijn. Vorige week bij de les ook veel bezig geweest met stilstaan. Constant toch een pas op zij of een aantal achterwaarts of neus er uitdrukken. Maar uiteindelijk lukt het ook goed.

Skippy, wat fijn dat het steeds beter gaat. Hoe oud is Doortje?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:35

Stal_Fiore schreef:
Kirania ik zal zeker oortjesfoto’s verzorgen... hihi

Wendy, klinkt als een pittige dame. Fijn dat ze zich gewonnen gaf en jullie lekker gereden hebben. Myrt kan af en toe ook zo zijn. Vorige week bij de les ook veel bezig geweest met stilstaan. Constant toch een pas op zij of een aantal achterwaarts of neus er uitdrukken. Maar uiteindelijk lukt het ook goed.

Skippy, wat fijn dat het steeds beter gaat. Hoe oud is Doortje?

Doortje is net 5 geworden :) Eigenlijk een heel 'makkelijk' paard (lief, zit geen kwaad in, werkt graag, maar zou haar niet aan een echt beginner overlaten, dan wordt ze lui, of iemand met harde hand, want dan gaat ze in de staak (en terecht), dus daarom 'makkelijk'). In de bak pakt ze alles zó op (ok, we lopen wat vast op de rechter travers, maar dat mag als je 5 bent), maar ze dressuurt fijn, onder het zadel en aan de hand, springt alles waar je haar voor zet, crosst fijn over de akkers hier als die leeg staan, is voor verkeer niet meer bang inmiddels - zelfs een peleton wielrenners, motoren en vrachtwagens deren haar weinig... Maar als ze weg moet van de andere paarden, heeft ze stress. Komt wel, oefenen, zorgen voor het afvloeien van spanning, zorgen dat zodra zij laat afvloeien, we ook áltijd weer naar huis kunnen, maar niet als ze in stress zit. Thuis is niet de oplossing, op je eigen vier benen staan en ademhalen is de oplossing ;)

Kirania

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:45

Skippy, wat rot zeg dat ze zich altijd zo druk maakt om nieuwe paarden. Hier is dat eigenlijk nooit, want er komen geen merries binnen en ze is nu eenmaal helemaal weg van merries. _O-

Biohooi heb ik nog nooit gehad, ook helemaal geen idee waar ik dat hier in België zou moeten krijgen vrees ik. Ik ben sowieso niet zo blij met mijn huidige hooileverancier, aangezien het vrij stoffig hooi is. Ze zal zeker geen 24/7 op free roam weide staan, daarom ook de stripbegrazing. Gras blijft de veel betere oplossing voor haar omdat ze zo verschrikkelijk allergisch is. Het is een echt gedoe om ook telkens weer dat hooi nat te maken, anders hoest ze erop los. Daarom dus liever geen Paddock paradises of weet ik wat voor haar :o

Momenteel staat ze nog op de 'weide' 24/7, maar dat is natuurlijk geen weide, dat is afgegraasd gras (twee jaar geleden afgegraasd), wat bomen, vooral grond. Niks te eten dus, behalve het hooi dat we geven in slowfeeders :)

Van Marstall ben ik ook best tevreden! Vooral de getreidefrei collectie, ookal zijn dat er niet veel. Op graan word ze meteen erg loom en lijkt ze altijd last te hebben van haar buikje.

En ja, amen, er zijn zoveel paarden met enorme separation anxiety. Super dat je dat gewoon ziet als wat het is en geen stom excuus maakt, want dat hoor ik overal :') "Nee, hij rammelt met mijn voeten, wilt gewoon niet naar buiten" "Mijn paard haat de buitenlucht" "Ze werkt liever in de bak" "Ik neem altijd een andere ruiter mee om te babbelen hoor, niet voor hem..." :roll:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:58

@Kirania Ja, het is ook gewoon wat het is. Ik heb er niet per se problemen mee, ik train net zo lief in de bak als buiten. Maar voor de afwisseling is het gewoon voor ons beiden goed, en daarom wil ik het trainen. Natuurlijk kan ik altijd zeggen 'we gaan alleen met een ander naar buiten', maar dat is het bestrijden van het symptoom, niet het oplossen van het probleem... We gaan dus gewoon stug door. Met hulp vanaf de grond, zodat ze zich niet écht alleen voelt gelijk. En tussentijds oefenen we met uitstappen uit het zicht van de anderen. Komt vanzelf wel goed :)
Ook met haar enorme focus op andere paarden is dat zo: het is lastig voor haar, en soms voor mij. Ik gun haar dat ze daar rust bij heeft, maar anderzijds snap ik haar kudde focus enorm goed, en het is ook echt zo'n moederkloek-type zeg maar. Ze wil alles en iedereen in de gaten houden. Zou een super moeder zijn als het daar ooit van komt, maar het heeft dit soort nadelen. In de afgelopen maand zijn er 2 oudjes bij ons ingeslapen en die stallen worden natuurlijk weer gevuld nu...

Ow vervelend zeg, als je hooileverancier niet kan leveren wat je wil hebben... stoffig is vreselijk! Gelukkig is een vriendin van mij fourage handelaar, ik krijg dus appjes als er mooi spul voor mijn paard beschikbaar is ;) Ideaal!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:23

Berber, welkom! Had Flicka al weleens op bokt voorbij zien komen. Vond het altijd zo vet hoe jullie rijden! Knap de punten voor de M2.
Faitherr, nooit gezien zulke puntjes...
Stillangel, welkom! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Margriet, wat leuk dat je bijrijder met Myrtle heeft gesprongen! Dat rode staat mooi op je Haf trouwens <3
Faitherr, April kan goed springen zeg!
Margriet, wat gaaf naar het strand! Jaloers. :o
Xjesliess, wat jammer dat je gaat stoppen! Maar wel begrijpelijk. Wat voor studie ga je doen?
Kirania, daar zit wel een flinke buik aan inderdaad! Goed dat je weer bent begonnen met je Haf laten afvallen. Oh jeetje die oude foto! Die voorpluk :') Ze is nu inderdaad minder dik.
Flicka, voer je haar echt niks bij? Ook niet voor het in de sport lopen zeg maar?
Kirania, jouw stal klinkt dramatisch! Fijn dat je een ander plekje hebt kunnen vinden!

Monroe staat 24/7 buiten. Hij wordt nu nog bijgevoerd tot het hooi op is en als dat zo is gaat hij gras krijgen door middel van strookbegrazing. Helemaal tevreden er mee dus!

Wat voor zadel hebben jullie op je Haf? Mijn heerlijke geweldige Hulsebos is zaterdag afgekeurd voor Monroe door de zadelmaker. Zag ik al aankomen, want ik zag zelf ook wel dat hij aan de lange kant was. Nu dus op zoek naar iets anders met zeer korte kussens. :+ En duimen dat dat net zo zalig zal zitten als mijn Hulsebosje.

Monroe kan ook een kunstje trouwens!
Afbeelding

Afbeelding

Hoe vaak hij fleemt als je met hem bezig gaat is echt niet normaal. :Y) Hij doet het volgens mij ook uit onzekerheid namelijk. Als hij dan niet helemaal weet wat je bedoeld, gaat hij maar flemen, want dat is iets waarvan hij weet dat hij daarvoor beloond wordt en dat dat wel "goed" is zeg maar.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:40

Wat schattig dat flemen Skippy!
Ik heb op mijn haf de kent en masters s-line dressuur, heerlijk zadel, zit goddelijk. Afbeelding

En verlatingsangst... pff verschrikkelijk, ik kan April overal heen meenemen hoor, no problemo weggaan vindt ze niet erg. Maar als haar maatje weggaat.. paniek. Nadat ze meerdere malen dwars door het draad is gegaan in paniek heb ik aangegeven dat hij nirt meer weg kan als April in de wei staat, gelukkig rijdt de eigenaresse zelf amper tot niet en de bijrijder gaat altijd met mij mee dus het is niet lastig. Alleen we zijn wel bezig met het trainen want het is voor April zelf ook een stuk fijner en makkelijker als dat gewoon kan.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:48

Oh toevallig! Ik heb nu ook een Kent en Masters op het oog, maar dan de cobversie.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:59

PeerAppel schreef:
Berber, welkom! Had Flicka al weleens op bokt voorbij zien komen. Vond het altijd zo vet hoe jullie rijden! Knap de punten voor de M2.

Flicka, voer je haar echt niks bij? Ook niet voor het in de sport lopen zeg maar?
Kirania, jouw stal klinkt dramatisch! Fijn dat je een ander plekje hebt kunnen vinden!

Wat voor zadel hebben jullie op je Haf? Mijn heerlijke geweldige Hulsebos is zaterdag afgekeurd voor Monroe door de zadelmaker. Zag ik al aankomen, want ik zag zelf ook wel dat hij aan de lange kant was. Nu dus op zoek naar iets anders met zeer korte kussens. :+ En duimen dat dat net zo zalig zal zitten als mijn Hulsebosje.

Dankjewel! :D
Flicka krijgt de hele dag door hooi en nog 70gr Pavo Vital per dag. Daarnaast voer ik nog zandweg preventief omdat ze hele dag op de zandpaddock staat en na hele zware trainingen electrolyt. Meer heeft ze echt niet nodig :o

Ik heb een kentaur Aphrodite voor Flicka (met lak <3 ), hiervoor ook een hulsebos gehad, zat inderdaad geweldig maar lag niet goed dus toen op deze uitgekomen. :j

Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:14

Ik heb een Kent en Masters op Roxy, lag van de gepaste zadels als enige echt goed en ik zit er prima in. Niet echt een speciaal zadel maar werkt voor ons beide prima!

Ik zag van het weekend weer een foto terug van Roxy haar eerste dag bij mij, het verschil in kleur met winter en zomervacht is echt enorm. Is dat bij jullie ook zo een groot verschil? Ze is nu wel weer iets donkerder dan dat hele lichte, maar ze is echt even bij het verharen zo heel licht geweest.

Afbeelding

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:33

Nou het was me weer wat afgelopen week..

Dinsdag hadden we Westernles wat overigens erg goed ging! Woensdag kon Tris plots niet meer met zijn hoofd bij de grond. We hadden veel hals rek en strek oefeningen gedaan dus in eerste instantie dacht ik aan spierpijn totdat ik opmerkte dat hij haast niet kon slikken. Koorts gemeten en ja hoor.. 39 graden ;( Wegens zijn opgezette keel werd er toch wel gevreesd voor droes dus meteen maatregelen op stal. De fries waarmee Tris samen stond had ook koorts en een hevige snotneus. Het hele weekend lopen tobben met metacam, uit de hand voeren.. Tris had gisteren zo'n keelpijn dat hij ontzetten slecht at en hij stond er zo zielig bij.. alles deed zeer eten, drinken, slikken..

Afbeelding

Vanmorgen gelukkig ineens een vrolijker koppie:

Afbeelding

en zijn temperatuur was 37.6 dus geen koorts. Hij staat nu lekker in de zon en hopen dat hij geen terugval krijgt.. Dierenarts heeft een neusswab gedaan zowel bij hem als bij de fries en dan weten we Woensdag of Donderdag of het wel of geen droes is.. Ik was er heel erg bang voor maar nu hij zo opknapt en er nog geen bal aan zijn keel hangt begin ik het steeds positiever in te zien..

Ik heb Tris nu 11 jaar, 10 jaar geen enkel probleem, geen koliek, geen ziektes.. En dit jaar al 2 keer raak.. Pech jaar voor Trissie :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:36

@_tristan : jeetje, beterschap zeg! :(

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:38

Jeetje wat balen! Heel veel beterschap, hoop het het de goede kant op blijft gaan :(:) :(

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:32

Lenexa schreef:
Ik heb een Kent en Masters op Roxy, lag van de gepaste zadels als enige echt goed en ik zit er prima in. Niet echt een speciaal zadel maar werkt voor ons beide prima!

Ik zag van het weekend weer een foto terug van Roxy haar eerste dag bij mij, het verschil in kleur met winter en zomervacht is echt enorm. Is dat bij jullie ook zo een groot verschil? Ze is nu wel weer iets donkerder dan dat hele lichte, maar ze is echt even bij het verharen zo heel licht geweest.

[ [url=m/gRDU6E.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw wat een verschil! Een stuk minder puppy nu!
Hier is het verschil tussen zomer en winter kleur ook groot, alleen omdat ik haar scheer is ze dan natuurlijk veel lichter. Maar haar wintervacht zelf is veel donkerder dan de zomervacht idd.

_Tristan schreef:
Nou het was me weer wat afgelopen week..

Dinsdag hadden we Westernles wat overigens erg goed ging! Woensdag kon Tris plots niet meer met zijn hoofd bij de grond. We hadden veel hals rek en strek oefeningen gedaan dus in eerste instantie dacht ik aan spierpijn totdat ik opmerkte dat hij haast niet kon slikken. Koorts gemeten en ja hoor.. 39 graden ;( Wegens zijn opgezette keel werd er toch wel gevreesd voor droes dus meteen maatregelen op stal. De fries waarmee Tris samen stond had ook koorts en een hevige snotneus. Het hele weekend lopen tobben met metacam, uit de hand voeren.. Tris had gisteren zo'n keelpijn dat hij ontzetten slecht at en hij stond er zo zielig bij.. alles deed zeer eten, drinken, slikken..

[ [url=m/BPC78N.png]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen gelukkig ineens een vrolijker koppie:

[ [url=m/Ude65a.png]Afbeelding[/url] ]

en zijn temperatuur was 37.6 dus geen koorts. Hij staat nu lekker in de zon en hopen dat hij geen terugval krijgt.. Dierenarts heeft een neusswab gedaan zowel bij hem als bij de fries en dan weten we Woensdag of Donderdag of het wel of geen droes is.. Ik was er heel erg bang voor maar nu hij zo opknapt en er nog geen bal aan zijn keel hangt begin ik het steeds positiever in te zien..

Ik heb Tris nu 11 jaar, 10 jaar geen enkel probleem, geen koliek, geen ziektes.. En dit jaar al 2 keer raak.. Pech jaar voor Trissie :(

ahh wat naar zeg! Gelukkig leek hij vandaag wat beter! Ik duim met je mee voor een goede uitslag en dat het allemaal mee valt!!

Wij hebben vanavond weer dressuurles, denk dat ik zo even de manen ga wassen en misschien de voetjes weer opscheren. ze loopt er de laatste tijd een beetje zwerverachtig bij door mijn leren voor de examens haha. Toen ik vanochtend de wei in liep lagen beide pony's heerlijk te slapen. Even lekker bij dr gezeten, ze is zo lief dan, ik mag alles doen, kan er bovenop gaan zitten/liggen overal aanraken, omverduwen en bij wijze van overheen springen. Dus even lekker erbij gezeten, heerlijk die momentjes.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:22

Jullie gaan echt te snel :')

Kayenne is in de winter ook iets donderder, maar ik scheer haar en dan is ze juist lichter. Ze heeft wel een hele mooie goudkleur in de zomer :+:

Tristan alweer ziek! Het zit jullie niet mee, hopelijk nu gewoon niet meer!!

Zadels, ik heb een wintec 500 nog iets? Een dressuur iig. Ideaal, goedkoper, en super aan te passen dmv cair systeem.
Ooit, ooit wil ik een mooi leren zadel, mja, laat dat maar eens op maat maken, dat kost wel wat. Dus nu doen we het gewoon nog even met de wintec. Zadelmaker er regelmatig bij dus verder gelukkig alles goed met zadel. Singel ook :))

Buiten is Kayenne heel braaf eigenlijk. In het bos dan. Langs de weg weet ik niet zo goed momenteel, we komen nooit meer buiten op de weg. Waar ik nu sta te druk met groot verkeer en toch niet mooi in die weilanden. Dus doe t eigenlijk nooit. Maar voorheen was ze best braaf en keek ze nergens van op. Dus verwacht als ik het vaker zou doen dat ze daar ook niet moeilijk over doet. Sowieso alleen zijn maakt der geen biet uit :') Lekker dier..

Ik zie der pas woensdag weer, drukke werkweek dus kan niet eerder, jammer!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:08

_Tristan, hoe is het met hem? Alweer verder opgeknapt?

Hier is vanmorgen de weidegang begonnen, altijd een hele happening. Meeste paarden weten wat er gaat gebeuren, zeker als er al zo vroeg veel mensen op stal zijn. Roxy niet, die snapte er niets van.
Maar rende dolgelukkig achter de rest aan de wei op.
Overal waar ik haar zag rennen liepen er 2 zwarte paarden met haar mee. Een daarvan is nog een jonge tinker, een jaarling denk ik. Het kleine tinkertje staat op de paddock ook in haar vriendinnengroepje, maar die andere staat nooit bij Roxy. Grappig dat ze dan in een nieuwe groep elkaar toch op zoeken. Der 2 beste vriendinnen staan helaas niet bij haar in de wei, dus ben heel benieuwd wie haar nieuwe vriendjes worden. En ik hoop dat ze lekker bij het tinkertje blijft hangen, het is zo schattig hoe die haar volgt.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:13

echt, bevalt wintec jou goed? Ik heb met een wintec 500 gereden op een clubpony die ik een lange tijd bij reed, dit was vgm veelzijdigheid die naar dressuur neigde, kon daar opzich wel lekker in zitten maar om er elke dag intensief mee te rijden was minder prettig geweest denk ik.
Maar ze zijn wel ideaal qua aanpassen etc.
Wat rot dat je het zo druk hebt!

Gister April eindelijk weer een keer lekker gewassen, nouja, de manen, voetjes en staart, voorpluk was nog een heel gevecht maar ook die is gelukt haha! Ik was verrast door hoe lang de manen al zijn geworden! Net uit de vlecht krullen ze altijd zo lelijk maar toen ze droog waren na het wassen zag je pas hoe lang ze echt zijn! En ze groeien nog steeds flink door, dus ik ben benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
zelf was ze ook wel tevreden volgens mij
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:22

Faitherr, mooi zadel heb je! Dekje staat ook goed. <3
Flicka, oeh dat lakrandje! <3
Lenexa, Roxy is inderdaad erg licht! :oo De mijne verkleurd niet zo heel erg.
Tristan, wat naar voor hem zeg! :(:) Hopelijk geen droes!
Faitherr, Aprils manen zijn mooi lang! <3

Ik heb gister getracht Monroe's draagvlak te meten. Dat was +/- 47 cm. :+ Echt heel weinig dus. Hopelijk vind ik wel snel wat, want we gingen net zo lekker met het rijden.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:06

Faitherr, wat een manen zeg! Vlecht je ze elke keer terug in? Prachtig wit ook :D

PeerAppel, wat stom zeg dat ze zo weinig ruimte heeft, dat wordt nog knap lastig met een zadel :( Ik duim!

Lenexa, koddig, ik vind het altijd superleuk om te kijken hoe die nieuwe groepjes zich vormen. Is er een reden waarom ze niet bij haar oude groepje staat of klink ik nu blond? :')

Wendy, welke singel heb je? Ik heb ook al op een hoop wintecs gezeten maar op geen enkele wintec zit ik goed :') die voelen op een of andere manier zo hard aan. Misschien heb ik gewoon te gevoelige billen ofzo _O-

_Tristan, pfff, dat is wel zwaar balen zeg. Ik duim ook mee!

Hier gisteren een zalig ritje buiten gemaakt, bijna volledig zonder halster omdat ik dacht, ze mag het maar weer even zelf aangeven wat kan en niet kan. Ja, euhm... Wat ben ik gelukkig dat ze zo goed luistert op stem en zit, mevrouw mocht voor de eerste keer in vier maanden een sprintje doen en er was erg veel hoofdgegooi en minihuppeltjes bij die eigenlijk nog geen bokjes waren want ze was te druk bezig met snelheid maken _O- Ik zat net op een hert :') Tranen in mijn ogen van hoe snel ze ging, pfjoew!

Ik vind het altijd wel grappig als ik mensen tegenkom op wandeling (gebeurt zelden, de velden gaan hier eeuwig door) en ze wel doorhebben dat er iets 'mist' of niet klopt aan wat ze aanheeft, maar het niet goed weten, dus haar een beetje verward nakijken _O- Ondertussen sjokt Lana lekker door, ze was al niet van plan om naar huis te gaan... 'Lana, links' Lana twijfelt. Lana staat stil. Beetje been geven rechts. Lana draait naar links, naar huis, maar kijk toch een beetje zielig in de richting van het bos _O-

Ik rij met een Tekna dressuurzadel, ik heb hem wel laten aanpassen met extra ringen voor Zadeltassen tijdens trektochten. Zo is mijn zadel bruikbaar voor zowel wedstrijden als voor onze vakanties!

Hier zie je hem het beste op.
Afbeelding
Excuseer de dikke buik :')

Zalig zo de velden in!
Afbeelding

En hier al even een vergelijking, het is niet haar ergste foto (ik heb er waar ze eruitziet als lopend skelet) maar wel een foto van voor de zwarte komijn olie en de Digestive EQ :D
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:23

Faither, wat een mooie manen! Die van Roxy worden niet zo mooi zo lang, maar zo mooi! Heb je het altijd in vlechten zitten?
Kirania, wat cool dat je gewoon met haar naar buiten gaat zonder hoofdstel of halster! Denk niet dat ik dat ooit ga durven. Ik zou met Rox wel graag bitloos gaan rijden, dat pakken we nu wel vaker mee en als ze iets minder reageert op de omgeving dan gaan we dat wel uitbouwen denk ik.
Ze staat niet met der vriendinnen omdat we een hele grote stal hebben en je kunt kiezen uit verschillende zomer opties en zij hebben andere optie gekozen :) Maar ze is heel sociaal, ze had toen ze hier nieuw binnenkwam binnen no time vrienden gemaakt dus dat komt heel snel goed. Ik hoop dat ze de paarden uit zoekt waarvan ik de baasjes leuk vind!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:56

Lenexa, hahaha, dat is ook een puntje, ik hoop meer voor je dat de baasjes even leuk worden gevonden als de pony's :') Hier heb ik dat geluk niet gehad, en mijn shet is gewoon verliefd op het trekpaard van stal waarvan de eigenaar eens in de maand eens komt kijken _O-

Wel leuk zeg, dat er verschillende opties zijn en zoveel paarden dan! Ik vrees dat België niet genoeg plek heeft voor zo'n weides := Of het moet tegen de vlaanders aan zijn, aan deze kant van Brussel zijn de velden en bossen onze natuur en komen niet zo gauw stallingen, gelukkig wel.

En als je het wilt gaat dat zeker lukken! Ik heb ook echt niks tegen bitten, maar haar maat gaan zoeken in bitvorm is altijd zo'n gedoe als je een simpel bitje wilt. Dat is dan meteen Liverpool of weet ik veel :') maar ach, zo zijn we ook gelukkig, en kunnen we ook de extreem traditionele boeren stress bezorgen :Y)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:05

Roxy lekker op de wei. Hopelijk blijft alles goed gaan en heeft ze snel nieuwe vriendjes.

Een knappe april!

Lana lekker buiten. Heerlijk!
Knap zo vrij!!

Zadel voor monroe wordt dus een zoektocht...

Wintec. Ja ik vind het prima. Ik zou ook liever een leren op maat gemaakte hebben. Maar centjes... Haha.
En hij ligt goed en ik kan er prima in zitten. Ben niet anders gewend. Altijd al wintec gereden.

Net als chaps. Altijd rubberen laarsjes en chaps. Gaat prima. Maar wrs zodra ik leren laarzen heb wil ik niet anders meer. Maar ook daar. Centjes. Voor nu is t zo allemaal prima :))

Singel, ik heb een wintec cair singel. Echt een super fijne singel die druk heel mooi verdeelt. Kon testen toen en ze liep zoveel beter met die singel meteen dat ik m gekocht heb

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:17

Haha nou ik werd om half 6 al gebeld door stal dat ze haar uit de sloot gevist hebben.. Iemand zag haar erin lopen dus ze heeft het echt zelf gedaan en was er met wat hulp dus ook wel weer redelijk snel uit. Volgens mij een record, normaal vissen ze er 2 uit de sloot in een volledig weide seizoen met een paard of 80. Nu lag Rox er al binnen 8 uur in :brr: Ze hadden haar al even afgespoten om te checken en in een stal gezet. Ze stond er ook echt een beetje beduusd in die vreemde stal. En stinken, echt naar sloot modder. Beentjes gewassen om te checken, staart 2 keer gewassen maar nog vol slijk dus heb haar maar gewoon teruggezet..
Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:50

Oh god, dat is wel echt het weideseizoen goed beginnen :') Beetje lomp geweest? Hopelijk houd ze er niets aan over!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:08

@lenexa, jeetje zeg... geen draadjes voor de sloot dus? Je zou zeggen als er elk seizoen paarden in terecht komen, is dat misschien wel slim...
Hopelijk houdt ze er niets aan over.
Wel een gezellig duo zo, zij aan zij met de tinker! Hier ook zo: Doortje deelt een wei met 2 tinkerdames, een bonte en een zwarte. Onze koudbloedenmeisjeswei O:) (de enige wei met alleen merries en alleen koudbloeden, fijne balans in karakters)