tot dadelijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lotteluvah schreef:xLariss schreef:Al gaan we springen dan denderd ze als een gek op die hindernis af, en al probeer ik haar dan intehouden dan gooit ze dr mond open. Mischien komt het dat ik te hard trek, maar ik begin rustig maar pallie trekt net zo hard terug, en dan vind ik het eng (ben een x dwars door die hindernis heen gevlogen omdat pallie niet uitkwam omdat ze zo hard ging rennen) en dan ga ik harder trekken. Maar het helpt gewoon niet, ze is gewoon 10 x zo sterk.
Maar ze heeft van die tijden dan is ze echt een engeltje, heel braaf en zo. En soms is het echt een draak.
Ik heb een hele tijd met bijzetteugels moeten rijden omdat ze dr kop tussen dr knieën gooide en heel hard ging rennen/bokken/vliegen.
En je zag die foto van mij toen ik heel klein was op pallie, ze was(/is) gewoon te sterk voor me.
Lotte is ook heel sterk en raced ook als een gek.
misschien een idee om te oefenen, haar te laten wennen aan een normaal tempo. Je wil niet weten hoe ik eerst met lot vloog. En door oefenen en goed op je zit en stem rijden is ze al veel rustiger.
En daar hoeft heus geen hulpstuk aan te pas te komen.
lotteluvah schreef:Jij weet ook niet hoe het met lotte en mij ging.
Een hulp teugel is iets om het paard te belemmeren in zijn doen. Want dan kan hij immers niet meer doen wat hij deed.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen met een beetje geduld en een rustige hand elk paard rustig kan rijden. De mensen maken het paard.
xLariss schreef:lotteluvah schreef:Jij weet ook niet hoe het met lotte en mij ging.
Een hulp teugel is iets om het paard te belemmeren in zijn doen. Want dan kan hij immers niet meer doen wat hij deed.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen met een beetje geduld en een rustige hand elk paard rustig kan rijden. De mensen maken het paard.
Heb jij ook een ongeluk gehad waar bij je verlamd was?
Sorry, maar dan kies ik toch liever voor mijn eigen veiligheid dan dat pallie zo gek kan doen.
dlientjuh schreef:hou op!!!!
allebei
ik vind ook dat er veel mensen met mexicaanse rijden terwijl het niet nodig is
maar bij laris ben ik er van ovetuigd dat ze weet waar ze het over heeft
lotteluvah schreef:xLariss schreef:
Sorry, maar dan kies ik toch liever voor mijn eigen veiligheid dan dat pallie zo gek kan doen.
Misschien is het dan beter om hulp te zoeken in plaats van het paard te belemmeren.
lotteluvah schreef:dlientjuh schreef:hou op!!!!
allebei
ik vind ook dat er veel mensen met mexicaanse rijden terwijl het niet nodig is
maar bij laris ben ik er van ovetuigd dat ze weet waar ze het over heeft
Een mexicaan is alleen voor paarden die uit zichzelf hun mond open gooien. Ik lees net dat Palissa haar mond misschien wel open doet omdat ze zo hard trekt.
Dan vind ik het onnodig gebruik jij niet?
xLariss schreef:Muahaha dat is nou het banketstaaf, sommige mensen kunnen dr wel aan, maar ik niet, dus dan zoek ik een HULPteugel om me te HELPEN
xLariss schreef:Lees je dan niet WAAROM ik zo hard trek?
dlientjuh schreef:viet je begint echt een bokt iemand te worden
lotteluvah schreef:xLariss schreef:Muahaha dat is nou het banketstaaf, sommige mensen kunnen dr wel aan, maar ik niet, dus dan zoek ik een HULPteugel om me te HELPEN
Dat kan misschien ook wel als iemand naast jullie staat hoor. Er hoeft heus niet altijd iemand op het paard te zitten om te helpen.
Babsie_Flash schreef:'s zomers wel ja, nu staan ze op stal. Met dit weer gaan ze in de bak steeds bij de uitgang staan.. stel watjes zijn het
mijn uitzicht aan de achterzijde van ons huis:
lotteluvah schreef:Ik zie me toch mooie frontriemen op de site van dobert. En ze kunnen allemaal in het bruin besteld worden.
lotteluvah schreef:
Deze vind ik gaaf
Babsie_Flash schreef:Vanochtend ben ik nog even naar de ruitersport/fourage zaak hier in het dorp geweest en je raadt het al.. ik heb weer wat gekochteen BR jas: Oslo type
hier de mijne op de bank:
lotteluvah schreef:
dit hoofdstel emt wit onderlegde frontriem. (neusriem 5.5 cm breed)
en die frontriem appart
Babsie_Flash schreef:dit zijn trouwens de stijgbeugelriemen voor Esmee.. ik maak ze nog even schoon hoor Esmee!
Babsie_Flash schreef:Een aantal jaar terug zat Sint op een paard in Soest die zou het startsein geven met pistool voor een hardloopwedstrijd. Knalt het pistool, paard gaat ervandoor... hangt een paar honderd meter verder op de baard van de Sint in een boom!OMG!! Ik had het niet meer!!
Babsie_Flash schreef:
SmeeJ schreef:Babsie_Flash schreef:
kun jje volgende week ook ?.
Heb nl morgn sinterklaas
Hallo Esmee! Ja hoor! Dat is ook goed
Kom ik dan op je verjaardag zonder paard maar met een zadel als kadootje voor je?
xLariss schreef:Dat kan, maar denk maar niet al flipt pallie hem dat als je dr naast staat, dat je me dan kan helpen.
Ik ga eten, byee
xLariss schreef:lotteluvah schreef:Jij weet ook niet hoe het met lotte en mij ging.
Monica_86 schreef:kga ff amber eten geven
Babsie_Flash schreef:Monica_86 schreef:kga ff amber eten geven
Hallo Moon!![]()
Rolf heeft net de paarden gevoerd.. lief he?
Moet hij vaker doen