Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hopelijk gaat het allemaal goed dan! Zou haar wel goed in de gaten houden. Zeker gelet op hoefbevangenheid enzo

Bij de verhuis gaan ze dus wel meteen het gras op, maar wel opgedeeld en in stripbegrazing. Ze zijn gelukkig niet gevoelig voor hoefbevangenheid, maar als ik ze vol op het gras zet heb ik wel erg moddervette paarden
Kirania schreef:Faitherr, holy mosesZiet er bijna even erg uit als toen ik Lana kocht! En ja, ze heeft dus al veel dikker gestaan dan dit
[ [url=m/Jdqs9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze staat 24/7 buiten samen met mijn shet, nu nog op hooi maar gelukkig binnenkort weer op stripbegrazing. Dat gras gaat haar goed doen! Sowieso wel geen hele weide om af te grazen, want dan kan ik ze rollen![]()
Ze krijgt Brandon XL van st Hippolyt, low carb en zonder granen of melasse. Zo krijgt ze eigenlijk altijd te eten. Iets meer dan een handje 2x per dag om haar supplement in te mengen.
Vijf keer per week vind ik gewoon wat spannend omdat ze zo lang niets heeft gedaan, zou dat lukken met veel stap en draf, denk je? We deden misschien vroeger regelmatig 50 km en ze had een sportlijntje, maar toch, dat opbouwen breekt me altijd zwaar opVoor mezelf vind ik rijden niet zo zwaar. We zijn altijd onderweg geweest, dus nu moet ik eventjes terug door die steken heen rijden van haar nieuwe vlotte stap
longeren vinden we beiden maar niks, wel vrijheidsdressuur en academisch grondwerk, maar dat mag ook niet te lang of we zitten binnen 20 minuten terug verveeld en dan rennen we gewoon samen op en neer
dát is wel echt heftig, zij kan namelijk veel beter sprinten dan ik, oeps
Mijn dressuursidepull komt volgende week ergens eindelijk toe, hopelijk, dus dan kunnen we daar ook weer mee aan de slag. Zo enthousiast om daarmee verder te gaan, met haar buikpijn ging dat echt niet meer in november.

Citaat:Lekker naar buiten geweest dus. Echt een leuke foto van jullie samen. Hij heeft zo’n ontzettend lieve uitstraling.
En wel echt fijn dat je hem gewoon nog lekker kan bezoeken, oef!
Wij hadden ook een potentiële huurweide laten vallen omdat er enorm veel reuzenberenklauw zat. Doodeng! Ik zie dat velen het uitmaaien, maar dan komt het gewoon terug, lijkt me, en uitsteken lijkt me vrij gevaarlijk, nee?
Wat een last is het toch....
Fingers crossed dat het snel zal groeien! Ja, gisteren was een extreem kort ritje (2 km in stap) van 20 minuten, vandaag gingen we wat langer stappen maar het weer is het er niet mee eens
Superveel succes gewenst met de berenklauw, ik leef helemaal met je mee 
Ooit verhuisd naar deze plek omdat er achter mijn rug mijn spullen werden gebruikt + ik commentaar kreeg van de boer, continu, omdat ik mijn paard slank wilde en hij dat 'niet mooi' vond, en hij zijn paard nooit ontwormde
Van daar dus naar hier, rustige pensionstal, we begonnen met twee paardjes. Staleigenaar kende niets van paarden maar beloofde erg veel vernieuwing. Niets van waar... Wij hebben zélf de piste opgeknapt, zelf de stallen geschilderd, zelf schoongemaakt, zelf de weides verzorgd, zelf dingen aangewezen die moesten gedaan worden en ze dan zelf gedaan,... Hij stak geen vinger uit. Ik wilde ook gras, want mijn merrie is dus allergisch aan de schimmel/stof/weetikwat in hooi, en in het begin ging dat goed. Tot mijn merrie ziek werd en ze ineengetimmerd werd door de andere ruin. Opeens kwamen er een hoop nieuwe klanten, beetje bij beetje, met warmbloeden of die volpension hadden. Opeens moest de loopstal, die lekker groot was, dienst doen als opslag ookal was die beloofd aan mij omdat het luchtiger daar is dan in een kleine stal. Mijn paarden mochten niet op het gras, want 'dan moesten ze maar bij de warmbloeden', wat wilt zeggen dat ze terug ineengetimmerd zou worden. Nu is er nog steeds geen gras, ik geef al twee jaar volop hooi en betaal de volle pot stalhuur + weidegebruik. Lichtelijk beu geworden dus. Dat, en ze voerden mijn Shetlander altijd achter mijn rug. De staleigenaar, die niets van dieren afweet, punt, stond ook regelmatig in de weide bij mijn shet. Ik zou dat nooit geweten hebben zonder de andere klanten. Ik voel me daar helemaal niet goed bij, want ten slotte mag mijn shet ook zijn rust, en moet je niet zomaar binnengaan bij random paarden.... Maar dat laatste is vooral een pet peeve
Lekker in eigen beheer, huurweides. De ene is iets van een 0.7 Ha,de andere 0.3 ofzo. Het gras staat lekker hoog, ze zullen eindelijk terug kunnen schuilen voor de wind en regen en zon (niet mogelijk hier), en mijn merrie heeft dan niet meer zo onmetelijk veel stress van zoveel paarden te zien 24/7
ze was wit van t zweet maar dan moet je ook niet zo moeilijk doen als ik wil dat je stil staat.
gek dier .. maar goed. T zal de lente wel zijn