Ik wilde hier niet helemaal een speciaal topic voor openen, hoopte dat ik hier ook terecht kon.. Wegens rugklachten en het daarom niet meer klikken met de gangen van mijn AV, heb ik besloten haar te verkopen. Ze is vandaag gereserveerd. Ik heb het nu al een poosje voorzien op haflingers, en bij mijn vriendin in de weide staat een leuke merrie. Ze is 3 jaar oud, niet ingereden, heeft wel een paar x iemand op gezeten, is wel eens mee wezen wandelen, geen exceem(ouders bij mij nog onbekend), geen toebehoren of bij mij bekende gebreken(staat 24/7 buiten in de wei, in een kudde). Wat is nou de vraagprijs voor een dametje als dit? Of, beter nog, wat zouden jullie haflinger-kenners hiervoor geven?
Alvast bedankt !
P.S; Voor zij die haar willen zien wil ik wel wat foto's pb'en, weet namelijk niet of ik die in het topic mag zetten, aangezien ze (nog) niet van mij is.
Laatst bijgewerkt door FloMax op 20-02-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt
shilady
Geplaatst: 20-02-11 22:08
700-1200 meeer niet
Laatst bijgewerkt door shilady op 20-02-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt
De prijzen op de paardenmarkt zijn nu eenmaal laag en dit is een merrie waarvan de ouders onbekend zijn las ik net dus ze mogen blij zijn als iemand dat ervoor over heeft .
Ja maar ik zie ook 3-jarigen voorbij komen voor die prijs die wel zijn ingereden. Ik vond laatst op marktplaats een ruin die volledig is ingereden, 4 jaar, 1500,- Dat vond ik wel redelijk. Daarom mijn vraag, dan weet ik in ieder geval welke prijsrichting ik op moet gaan.
Edit; Ook het exceem bij haar is onbekend, ik merk dat ze namelijk een erg korte voorpluk heeft, waar wel lange slierten manen uitsteken zegmaar. Ook bij de staart zijn wat plukken afgebroken, maar het kan ook zijn dat 1 van de kuddepaarden heeft lopen knagen.. Vandaar is exceem bij mij nog onbekend. Ga het van de week wel navragen overigens
Laatst bijgewerkt door FloMax op 20-02-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Wolder heb ik toendertijd gekocht, niet echt opgevoed, kon wel rondjes aan de longe lopen, voor 1750 euro. Maar hem had ik ook zo voor het dubbele gekocht Een merrie kan je (wanneer ze papier heeft) een veulen mee fokken, wat ik een toegevoegde waarde vind.
Daar ga ik ook in mee, shilady. De paardenmarkt is ook aardig ingestort. Ik ga deze week ook meer informatie binnenhalen, was gewoon zeer benieuwd wat jullie zouden geven. Bedankt
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Toch reken ik het wel mee dat de merrie niet is beleerd en ingereden en geen opvoeding gehad heeft. Zo kan ze bijvoorbeeld niet vast staan naast een ander paard, is ze in de weide aan het halstertouwtje wel erg braaf, maar daarbuiten een draak die nog geen respect toont. Ze staat in de weide als weidemaatje voor een andere 3-jarige, dus ik ga er niet vanuit dat ze een top-afstamming heeft.
Maar ik zou maar niet onder de 1000 euro gaan schatten. Kijk voor mij ligt het vooral aan het plaatje en het sportpotentieel, en daar betaal ik dan ook voor
Ze zal best een leuk proefje kunnen lopen denk ik, maar of ze echt potentie heeft is voor mij nog de vraag. Ik ben benieuwd wat de boer ervoor vraagt. Zal het dan ook laten weten
Het is heel verschillend wat men voor zijn of haar paard vraagt als verkoop prijs. Tevens is en blijft het ook nog wat wil die persoon er aan uit geven. Ook kijk ik vaak naar de afstammeling (als je die zou willen vragen), schofthoogte voetjes, staart en manen exceem kijk ik niet naar heb er zelf ook 1tje en het is een prachtige dame.
Ik denk dat je een prijsje moet zoeken tot 1200 euro maar zeker niet meer Als je nog wat verdere info over die merrie hebt zou het erg mooi zijn.
Ik zit weer in de tram naar school. Pas zes uur thuis dan dus na het eten pas naar stal toe. Peeps is dan al gedaan maar nu ze hoog zwanger is wil ik iedere dag wel even haha.
heb vandaag heerlijk gereden int zonnetje was wel koud op de scooter naar stal hahah spark had er echt zin in maar niet heus in het begin niet vooruit te branden en na 1 galopje was hij weer helemaal wakker