Bij ons regelden we het onderling. En ze vonden mijn paardjes verwaarloosd... (Daims is echt niet verwaarloosd, eerder aan de dikkige kant, Babs ook trouwens...)
Fijne dag Tes!
Jo_Shakira
Geplaatst: 31-05-10 12:11
heeft iemand misschien ervaring met woudzand in de binnen of buitenbak gewoon effe een vraggie
ArlandoO
Geplaatst: 31-05-10 12:17
Halloooo Zo ik heb echt al veel te lang niet meer gereageerd , maar heb ondertussen een nieuwe baan+opleiding in de kraamzorg, en dat is wel even flink aanpoten! Ook nog elke dag naar Arlie natuurlijk Nu even lekker 2 weekjes vrij! Ik ga mijn best doen om zoveel mogelijk bij te lezen. Het lessen met m'n Haffie hebben we weer opgepakt en we zijn hem lekker aan het doorrijden. Conditie word steeds beter, waardoor de galop ook steeds wat beter gaat. Alleen wil hij nog niet echt nageven in galop. Morgen weer les, dus dan gaan we weer aan de slag
jSophiaF
Geplaatst: 31-05-10 12:22
Josien62 schreef:
heeft iemand misschien ervaring met woudzand in de binnen of buitenbak gewoon effe een vraggie
hier erg druk de laasten tijd ziek geweest dus niet echt bij gelezen sorry
jSophiaF
Geplaatst: 31-05-10 12:28
NHevaVD schreef:
Gave tatoo! Doet zoiets pijn? (misschien een sullige vraag, maar zat er ook al eens over na te denken één te nemen )
Aan de kant van de T deed het zeerst, dat zit bijna op me heup en met de huid strak trekken dus op me huid, dat doet echt zeer. De rest is meer irritant.
E_Nalanta
Geplaatst: 31-05-10 12:31
Phoe, knap dat je dat durfde hoor, en hij is echt mooi gelukt
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet het gewoon dan maar ff aan kijken. Medicijnen zijn nu op had voor 1 week medicijnen. Hij loopt zeer netjes, als ik hem een beetje laat lopen in de bak. Ik ben een beetje radeloos. Amor moet niet te lang meer stil staan want daar word hij stront vervelend van. Het is een werker. Alleen wandelen wil hij niet hij wil lekker kunnen werken en je merkt het aan hem. Hij is ook al eens gekraakt voor de hoefbevangenheid, moest ik 2 maanden oefeningen doen en niet rijden. Hij was werkelijk waar haast niet meer te houden toen ik weer mocht rijden. Heb wel heel erg met hem te doen Als het weer een beetje zo blijft als nu DROOG hihi ga ik zo maar eens naar hem toe en dan maar eens kijken hoe het is met hem. 2 dagen niet geweest..schandalig maar me lichaam wou niet mee werken. Nou iedereen een fijne dag. Tot vanavond
Ik zou niet te snel over gaan op het echte werk, ondanks dat dit een lichte hoefbevangenheid is geweest, is er wel wat met het hoefbeen gebeurt. Paard moet eerst wennen aan de nieuwe stand in zijn hoefjes. Maar er op en rechte stukken rijden kan altijd, ook in de bak, moet je alleen wat gas terug nemen in de hoeken. Als je dat een weekje zo doet, kan hij rustig wennen en kan je volgende week weer het echte werk oppakken.
Het hoefbeen kantelt naar voren, daarom lopen de paarden die het heel erg hebben gehad en waar niks aan is gedaan op de voorkant van hun hoef. Als je paardje op ijzers staat, dit ook aan hem vertellen ivm anders beslaan, vaak krijgen ze dan een achterijzer aan de voorvoet, met twee lippen ipv eentje.
Maar als je er op tijd bij b ent is het hoefbeen nog niet zo erg gekanteld, maar het begin is er, dus oppassen met voer - eiwitten-suikers.