[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:26

Ohhhh nee wat zonde Faither!!
Sparen maar en hopen dat het snel groeit.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:28

Oh nee, wat zonde die manen! :oo

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:32

Gezellig dat ik weer mag meekletsen.
Zal even voor jullie opfrissen wie ik ook alweer ben...

Ik ben Margriet, 36 jaar en woon in Leiden. Ik heb nu sinds een jaar een haflinger. Ze heet Myrtle en is 10 jaar. Een knappe verschijning (vind ik), maar heeft ook lekker haar haflingerstreken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:35

wauw gave haf hoor! Ze doet bijna de schoolhalt in het water haha.
Vanmiddag weer dressuur gereden en ze was me toch fijn! waar de laatste tijd de draf echt belabberd gaat ging het nu heerlijk, hard getraind aan een actieve achterhand en het resultaat mocht er wezen, ze zat heerlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de voorpluk nog redelijk mee vind vallen, de mensen die op de club waren hadden het niet eens gezien tot ik het zelf zei. Dus hopen dat het snel weer netjes bij groeit maar de schade is gelukkig enigszins beperkt.
dit was vandaag:
(let niet te veel op mijn houding aub, ik wilde het doorzitten in de uitgestrekte draf oefenen maar ik heb zoals je kunt zien dan al gauw de neiging achterover te gaan hangen)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:12

Oei die pluk komt denk ik echt door 't verharen. Peep had vd week een gat in haar kop denk ook van 't schuren.

Ik hou van anders, wat is Monroe braaf.

Reageer niet heel uitgebreid, ben op motor vakantie

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:21

Gave haf in t water!! Welkom!

Ontzettend naar van de voorpluk. Wrs toch van t schuren. In 5 min kunnen ze dat gedaan hebben.. groeit gebukt wel weer aan mag ik zou huilen hoor!!

Monroe is knap! Ik heb kayenne ook ongeveer zadel mak gemaakt in t bos. Ze kende stap en draf een beetje. ( keer of 4 erop gezeten toen. ) Toen dacht ik. Ik ga wel rondje buitenom. Iemand mee aan touwtje. Ze voelde zo fijn. Klik maar los. Mijn eerste galop op zand pad gedaan :')

Hier nog steeds rustig. Ik vond t te warm en was te druk met andere dingen. Vandaag er wel echt weer op. Kijken hoe ze t doet.

Ik zou zo graag willen dat ze beter op druk gaat wijken. Stelling lukt prima. Maar t wijken snapt ze nog niet echt.

Les is even niet aan de orde want mijn lesgeefster is aan de prijs ( vind ik niet erg want ze is echt heel fijn!) Maar nu even andere prioriteiten qua centjes.

Aan de longe en hand snapt ze inmiddels wel dat ze achter gewoon over kan stappen. En draven. Maar ohz.. dat is toch gek. Wrs ook omdat ik het dan van haar verwacht in een rechte lijn ipv op volte. En ze wil het liefst haar schouder eruit gooien en dat is niet de bedoeling..

Maar we oefenen rustig door een kwartje valt vanzelf. Hoop ik. Net als de rest eigenlijk. Als die valt is t goed hahaha

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:36

Skippy01, wel knap hoe je clickertraining hebt geïmplementeerd in het rijden! Heb je dan altijd een clicker op zak? Of is het "juuuiiist" de clicker?
Faitherr, wat rot van de voorpluk! :oo Lijkt ook heel veel als je het zo in je hand hebt. Als het gevlochten is vind ik het weer meevallen. Hopelijk groeit het snel weer bij!
Margriet, welkom! Knappe Haf heb je! <3 Dat bruine tuig staat haar ook heel goed.
Horsii, dankjewel! Veel plezier op vakantie!
Wendy, lastig wat betreft het wijken! Ik heb geen tips, sorry. :+
Leuk dat je Kayenne ook zo goed als ingereden hebt buiten!

Gister er weer op gezeten. Wilde gezadeld met hem gaan wandelen met een stalgenoot en haar paard. Stalgenoot zei toen voor de grap: "Nou, ga er maar eens op" (Had er nog niet opgezeten met zadel) Dus even gehangen eerst en dat deed hij zoooo braaf, dat ik ook wel kon gaan zitten. Nog steeds ontzettend braaf. :') Toen cap maar opgehouden met de wandeling. Toen moesten we een stuk langs de weg en daar was even vanalles bezig. Pony's in de wei, grote vrachtwagen, mensen bij de winkel, een trailer op de parkeerplaats, auto's. Best veel prikkels dus. Toen hij weer rustig was ergens in een rustig gebied opgestapt. Stalgenoot had hem nog wel aan een touwtje, maar haar paard liep wat trager, dus ze moest wat verder naar achter lopen om niet in tweeen gerukt te worden. En toen liep ze gewoon uit zicht en liep Monroe in feite gewoon zelfstandig! En ik kon sturen! *\o/* Toen kwamen er honden en om het even niet al te moeilijk te maken, even afgestapt. Stukje gelopen en toen weer opgestapt tot aan een bruggetje, om het wederom even niet te moeilijk te maken en op een goed punt te stoppen.
Goede aankoop, die Haflinger, al zeg ik het zelf. :Y)

En wat een heerlijk uitzicht zo! <3
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:38

Ja hij niet vroeger al beleerd geweest misschien?

Of gewoon zadel mak geboren. Met als shanti en ook kayenne dus haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:45

PeerAppel schreef:
Skippy01, wel knap hoe je clickertraining hebt geïmplementeerd in het rijden! Heb je dan altijd een clicker op zak? Of is het "juuuiiist" de clicker?

"Juistttt" is inderdaad mijn 'bridge', net als een clicker ook een bridge is. (een 'brug' tussen gedrag en voerbeloning).
Met een clicker in mijn hand werken, is gewoon niet fijn. Kom ik altijd handen tekort, dus hoewel ik met de hond wel een clicker bij me droeg met trainen, doe ik dat bij Doortje met een bridge-woord :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:50

Faither, ziet er toch netjes uit. Lekker actief achterbeen heeft ze.

Horsi, fijne vakantie! Wat voor motor heb je? En waar gaat de reis naartoe?

Wendy, oefenen oefenen oefenen. Oefen je het wijken ook aan de hand, misschien dat het daarna beter onder het zadel lukt?

Peerappel, braaaaaave knappe Monroe. Fijn dat hij het zo goed oppakt.

Ik heb gisteravond nog last minute een paar daagjes Veluwe geboekt. Heerlijk volgende week even de bossen in.
Mijn oude staleigenaar waar ik jaren gestaan heb, is eind vorig naar verhuisd naar de Veluwe waar ze een bed en breakfast hebben. Ga lekker daar logeren.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:55

wat fijn peetappel! Goud waard zo'n pony! Daar ga je een hoop lol aan hebben!

Voorpluk is idd nogsteeds enorm balen, er is meer haar uitgekomen dan dat er nog in zat, op de foto's leek het ook minder dan dat het echt was wat eruit kwam. Maarja ze heeft nog een voorpluk en het valt allemaal wel mee dus ik doe het er maar mee, de manen zijn gelukkig nog wel mooi dik haha.
En Wendy, misschien dat grondwerk kan helpen met het wijken? April snapte onder het zadel wel dat dr schouders opzij konden maar de achterhand bleef altijd achter, toen vanaf de grond begonnen met de travers wat ze verrassend snel oppakte en toen doorgezet naar wijken vanaf de grond. Je zag bijna het kwartje vallen toen ze ineens besefte dat ze een achterhand heeft, nu wijkt zij als zeg ik het zelf super netjes onder het zadel. Puntje waar wij nog wel flink op trainen is dat ze met het wijken de neiging heeft om veel stelling aan te nemen. we zijn nu bezig met het wat rechter stellen dus.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:59

Faitherr schreef:
En Wendy, misschien dat grondwerk kan helpen met het wijken? April snapte onder het zadel wel dat dr schouders opzij konden maar de achterhand bleef altijd achter, toen vanaf de grond begonnen met de travers wat ze verrassend snel oppakte en toen doorgezet naar wijken vanaf de grond. Je zag bijna het kwartje vallen toen ze ineens besefte dat ze een achterhand heeft, nu wijkt zij als zeg ik het zelf super netjes onder het zadel. Puntje waar wij nog wel flink op trainen is dat ze met het wijken de neiging heeft om veel stelling aan te nemen. we zijn nu bezig met het wat rechter stellen dus.

Hier precies andersom: dat wijken is het probleem niet, achterhand en voorhand verplaatsen ook niet. Maar travers.... pfoe! Linksom krijg ik hem inmiddels aan de hand, maar rechtsom gelooft ze niet dat ze dat kan, én achterhand geven én buiging behouden. Ach ja, tot op heden is dat haar enige échte moeilijkheid, rechter travers, dus dat zal wel loslopen. We komen daar wel weer bij terug als ze eraan toe is...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:24

Wendy, er is al wel wat mee gedaan, maar het is mij onduidelijk wat precies. De eerste keer dat ik ernaar vroeg had hij "weleens" zadel op gehad en was gelongeerd. De keer erna had er weleens iemand op gezeten en na flink doorvragen zei ze dat diegene al een paar keer erop had gezeten, voordat hij naar de stal kwam waar ik hem heb gekocht. Toen gaf ze aan dat dat in plaats A was, maar de andere keer zegt ze dat hij in plaats B stond voordat hij naar Groningen kwam. Kortom: ik snap er niks van en ben maar gewoon opnieuw begonnen. Al denk ik niet dat hij, ook al was het nieuw, erg moeilijk was geweest. Monroe is een vrij ongecompliceerd paard.

Skippy01, interessant wat betreft je bridgewoord.
Margriet, ohhh jaloers! Dat is ook iets wat ik absoluut op de planning heb voor volgend jaar: een lang weekend of een week veluwe. Als alles goed gaat wil ik hem ook gauw een keer op de trailer gooien voor een ritje in het Drentsfriesewoud, Buinen, Grolloo of Dwingelderveld ofzo. Maar dat ligt aan hoe hij ontwikkelt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:52

Aah dus wrs kent hij t een en ander al. Scheelt wel weer!! En idd gewoon rustig zo kijken hoe t gaat!!

Ik doe idd ook wel wat oefeningen aan de hand. Kan het niet zo goed maar ze snapt inmiddels wel dat zweep opzij is. Aan de hand dan. Dan pakt ze heel mooi achter over.
Net met rijden weer drama. Waait hard. Zand overal. Merrie.

Zegt genoeg :Y)

Na t rijden wat ik nog wel redelijk heb afgesloten nog even aan de hand in de bak langs bak rand opzij in een soort travers. Deed ze ook wel goed maar vind ze echt moeilijk. Ga t gewoon elke keer mee pakken en dan zal ze t vanzelf keer onder t zadel snappen. Voorhand gooit ze zo opzij ohz. Maar die achterhand is een dingetje :+

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:06

Wat leuk een haflinger topic! Mag ik ook aansluiten? Ik heb sinds begin dit jaar een hele leuke haflinger, ze is bijna 7 en meestal super lief.
Ze is altijd gewoon gereden maar vooral buiten en mist nogal wat balans en kennis in de bak. Zelf ben ik ook zeker geen sterruiter en daarnaast een watje dus we zijn lekker samen aan het leren.

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:28

Welkom! Leuke haflinger!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:14

Ik heb nog 2 video's van de wedstrijd 2 weken terug :))

<3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:47

Mooie dingen in het verschiet PeerAppel (wat is jouw echte naam? Hihi)

Wendy, wat een wind hè? Pfff. Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten.
Je filmpjes zien er echt super uit! Knap dier heb je!

Welkom Lenaxa, lieve uitstraling heeft je hafje.

Ik heb vandaag met een stalgenootje gesprongen. Althans... zij heeft met Myrtle gesprongen en ik heb foto’s gemaakt. Ze gaat volgende maand een oefencrossje met Myrt rijden.
Best trots op beide, Myrt springt niet vaak maar toont weer lekker veelzijdig te zijn. Springt met gemak, zonder weigeren.

Afbeelding

Afgelopen maandag hadden we op stal een clinic cavaletti’s van Lammert Laseur.
Ik vond dat rete spannend, ben niet zo’n held. Let vooral niet op mijn belabberde houding... trek lekker mijn benen op en val voorover. Maar kijk die Myrtle sjouwen! Knappe poowny

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:03

Haha, die poepschepper ken ik. Ziet er goed uit Wendy!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:12

Wendy, ja scheelt een hoop! Dit is mijn 1e onder de 10 jaar oud en al helemaal de 1e "onbeleerde". Dus ik vind het alleen maar fijn, want goh wat vond ik het spannend. Zo spannend dat ik vooraf al bijna zoiets had van: als ik de rest van zijn leven er alleen maar mee kan wandelen is het ook goed.
Leuk die filmpjes! Kayenne vond het ook wel leuk zo te zien? :') Lange benen heeft ze ook zeg. Je proef is ook netjes. :j
Margriet, mijn echte naam is Pernille. :) Oh wat doet Myrtle dat stoer! Leuk ook het roze setje icm de roze balken. :Y)
Lenexa, welkom! Leuke Haflinger heb je. Hoe heet ze? Ze is net zo oud als de mijne.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:28

Hoihoi allemaal! Volgensmij had ik me hier heel lang geleden ook al eens gemeld maar nooit weer gereageerd, oeps :Y) Lijkt me leuk om weer mee te komen kletsen! *\o/*

Ik ben Berber (21 jaar) en woon vlakbij Leeuwarden. Flicka is inmiddels ook alweer 21 en nu 6 jaar van mij. Afgelopen weekend hebben we de punten voor het M2 gehaald :D

Afbeelding

Ik zal even bijlezen :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:23

Hi Berber! Welkom!

Pernille, bijzondere maar ook mooie naam. Die hoor je niet vaak.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:08

PeerAppel, bedankt! Ze heet Roxy, haar officiële naam is Roxanne Haverkamp maar dat dat vergeten we maar heel snel..
Flicka12, gefeliciteerd! Superleuk door naar de M2 en wat een knappe haf :)
Wendy, wat een leuke filmpjes. Leuk om ook verschillende disciplines te doen, lijkt mij ook leuk voor de afwisseling. Ik ben alleen niet zo'n held met springen.
stal_fiore, lekker dat stalgenootje ook zo met haar bezig kan zijn. Clinic lijkt me mega eng, dus alleen het meedoen vind ik al stoer. Dat het nog niet helemaal gaat zoals je wilt is waarom je clinics volgt toch?

Zo leuk om te zien waar jullie allemaal al zo lekker mee bezig zijn, gaan Rox en ik ook leren. Hier gisteren een goede les gehad, ze begint steeds beter te lopen. We oefenen vooral haar houding zodat de balans beter wordt. Ik heb een vervangende instructeur de afgelopen maand en dat gaat eigenlijk heel goed. Hij geeft les via centered riding en dat bevalt ons beide eigenlijk heel goed. Ik kreeg al les van deze instructeur op de vereniging voordat ik Roxy had, wel leuk om te horen dat ik zelf ook al zoveel beter ben geworden de afgelopen 3 maanden.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:16

wauw leuk dat roze setje en de roze balken!
leuke haf lenexa! Welkom! Super fijn om bevestiging te krijgen dat het de goede kant op gaat en je zelf ook verbeterd! Goed bezig!
Welkom Flicka! Ontzettend mooie haf zeg!

Wij hebben gister les gehad en toen liep ze weer wat minder, niet meer echt de neus eruit steken maar ze liep net niet helemaal ontspannen in de kaak, vandaag les van de fysio dus ik ben benieuwd!
April heeft trouwens al redelijk lang hele kleine zwarte puntjes aan de binnenkant van dr achterbenen (bovenin), ik dacht altijd dat het een beetje vuil was ofzo maar nu ik erover na denk zit het er echt al wel lang terwijl ik dr ook regelmatig was, hebben jullie dit ooit gezien? Het lijkt me geen luis aangezien het niet beweegt en mijt weet ik niet hoe dat eruit zou moeten zien maar ze heeft verder helemaal geen jeuk of iets.
Afbeelding
Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:39

Kan ik mij hier melden? Zaterdag komt mijn eerste eigen paard en natuurlijk is het een haflinger *\o/*

Afbeelding

11 jaar, bijna 12 en supergeschikt voor van alles maar vooral lekker bomproof en braaf!