[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:53

Fijn dat je uiteindelijk tevreden bent!
Wil ook beginnen met Jolina, maar weet niet zo goed waarmee ik moet beginnen :=

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:55

Als je maar begint met een goede basis en niet als eerste leert te steigeren kan er niet veel mis gaan :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:11

Haha nee inderdaad. Denk dat ik moet beginnen met haar stil laten staan op 1 plaats := Dat kan ze dus echt niet!

Aangezien ik nog steeds ziek ben heb ik haar al paar dagen niet gereden en morgen dus ook nog niet.. Wil iemand haar rijden voor mij morgen? :o :Y)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:13

Oh ik probeer het voedsel weigeren ook mee te pakken maarja, Haflinger he :Y)

Hij begint het wel door te krijgen, want hij weet heel goed dat nee nee is, en draait netjes weg als ik mijn hand in mijn zak stop en hem eruit haal, alleen zodra het brokje zichtbaar is word het heuuul moeilijk :+
Ik weet ook niet precies waar ik moet beginnen, maar kleine oefeningen als ja knikken, nee schudden, jambette, flemen etc zijn vrij makkelijk aan te leren en veelal beginners truucjes.
Hier begin ik dan ook mee en ga daarna uitbreiden naar de spagaat, spaanse pas etc.

Steigeren ga ik wss niet aanleren, vind dat te link..

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:26

Ik doe ook VD Je moet idd beginnen met de basis.
Ik heb een vrijheidsdressuur boek hoe je moet belonen etc en hoe te beginnen!
Je kan idd de kleine dingen doen,maar daarin staat idd achterwaarts leren etc etc!
Voor de gene die graag het boek willen aanschaffen echt n aanrader pb voor naam boek :) en ti's geloof ik 29,95!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:52

Ik deed vorig jaar een poging en heb destijds achterwaarts er heel goed ingekregen. Poging gedaan tot jambette en flemen. Beide ging niet lekker. Ze snapte het niet helemaal dus er maar mee gestopt.
Laatst probberde ik voor de grap door haar duidelijk te maken dat ik eten had en dan mn vinger op te steken. Ze ging helemaal flemen en opeens snapte ze het vet goed. Jambette niet weer geprobeerd maar wil ik nog wel weer een keer doen.
En stilstaan als het touw op de grond ligt lijkt me ook wel vet!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:23

Nou, Andor weet best wat mijn ruimte is tegenwoordig, alleen als er eten in het spel is of als hij zo enorm fanatiek is wil hij dat nog wel eens vergeten. Maargoed, hoe meer we ermee bezig zijn hoe rustiger hij ermee zal worden. Hij vind het nu gewoon onwijs leuk om dat allemaal te doen. Heb de jambette in het stadium waar we nu zitten( echt al ver en hoog uitslaan, hij houd m alleen nog niet in de lucht ) in een ruim half uur geoefend met basis en andere dingen tussendoor.

Eerst snapte hij het niet en moet ik echt zijn been vastpakken en optillen, en na twee keer begon hij al te schrapen enz :)
Uiteindelijk in plaats van aanraken met mijn hand het handvat van de zweep gebruikt en dat gaat nu al super goed. Dus morgen weer oefenen, vanmiddag gaan we rijden(en dan zijn er daarna lessen, en met die manegekinderen erbij kun je dat beter niet doen voor zij dat de manegepaarden gaan aanleren..) :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:55

inderdaad beginnen met een basis, meelopen, achterwaarts, wijken voor druk, stoppen wanneer jij stopt, dan door naar de kleine kunstjes en wanneer ze dingen aanbieden gewoon proberen op commando te zetten :) Ik ben met Dais begonnen met jambette, dat was toen nog meer een voetje en alle kleine oefeningen als kusje, nee schudden etc. en inmiddels kan ze bijna alles :j Alleen het liggen krijg ik er met geen mogelijkheid in, ze houd niet van rollen :+ Maar ben nu bezig met knielen en dan vanuit t knielen wat proberen... Maar heb zondag les van Eva & Jesse en ben heel benieuwd hahahaha :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:47

Leuke springfoto's !

Met vrijheidsdressuur heb ik helaas geen ervaring, wil het nog wel eens gaan proberen met Jens.

Heb net mijn profiel bijgewerkt :) Vind hem zelf wel heel leuk geworden!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:13

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:14

werkt bovenstaande link? ik ben even iets aan het proberen

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:47

Flurk schreef:
werkt bovenstaande link? ik ben even iets aan het proberen

Bij mij werkt ie :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:47

Vandaag dus weer les gehad, voor de verandering ging mijn instructrice er eerst op. Die heeft er wat mee geprutst met de conclusie dat haar schouder toch niet helemaal lekker zat. Ze drukt hem namelijk zo weg op de linkerhand. Daardoor kan ze niet goed aanspringen, en is alles dus lastig. Daarna heb ik nog gereden op de rechterhand wat wel heel goed ging. Maar is me vandaag wel duidelijk geworden dat ze last van haar schouder heeft. Vorige week zijn haar tanden nog gedaan, daar kan het ook niet aan liggen. Dus eerst maar osteo erbij. Tot die tijd lekker het bos in, maar vooral die schouder op links zo min mogelijk belasten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:08

xDeena_ schreef:
inderdaad beginnen met een basis, meelopen, achterwaarts, wijken voor druk, stoppen wanneer jij stopt, dan door naar de kleine kunstjes en wanneer ze dingen aanbieden gewoon proberen op commando te zetten :) Ik ben met Dais begonnen met jambette, dat was toen nog meer een voetje en alle kleine oefeningen als kusje, nee schudden etc. en inmiddels kan ze bijna alles :j Alleen het liggen krijg ik er met geen mogelijkheid in, ze houd niet van rollen :+ Maar ben nu bezig met knielen en dan vanuit t knielen wat proberen... Maar heb zondag les van Eva & Jesse en ben heel benieuwd hahahaha :)

Nou ik wilde in eerste instantie de jambette (nog) niet aanleren, omdat hij best wel schraapt op de poetsplaats. Alleen word dit steeds minder(uiteraard nu ineens veel meer maar dat negeer ik weer gewoon) en hij pakte het zo leuk en fanatiek op, dus waarom niet :)
Rollen heb ik geen moeite mee :')
Had hem van de week laten vrijspringen, na de eerste hindernis nette ik een seconde niet op en hij laat zich gewoon vanuit stap op de grond vallen, rolt van links naar rechts, staat op en kijkt me aan met zo'n blik van: zo lekker puh!
Hij weet dat t namelijk niet mag aangezien hij dan nat is(bak is nat) en dan kan de deken er niet op :')

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:42

SuperAssie schreef:
xDeena_ schreef:

Nou ik wilde in eerste instantie de jambette (nog) niet aanleren, omdat hij best wel schraapt op de poetsplaats. Alleen word dit steeds minder(uiteraard nu ineens veel meer maar dat negeer ik weer gewoon) en hij pakte het zo leuk en fanatiek op, dus waarom niet :)
Rollen heb ik geen moeite mee :')
Had hem van de week laten vrijspringen, na de eerste hindernis nette ik een seconde niet op en hij laat zich gewoon vanuit stap op de grond vallen, rolt van links naar rechts, staat op en kijkt me aan met zo'n blik van: zo lekker puh!
Hij weet dat t namelijk niet mag aangezien hij dan nat is(bak is nat) en dan kan de deken er niet op :')

Ahahahahahah, wauw :') Daisje die eeeh, rolt wel, maar niet in een natte bak en als ze onderweg is om te gaan rollen (dus plekje zoeken etc) en ze door heeft dat ik kijk dan komt ze toch maar heel gauw bedelen voor snoepjes... ipv rollen :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:50

Abby rolt eigenlijk altijd wel. Laatst zelfs aan de hand, dat was wel heel stoer! Ik wees naar de grond, gaf haar touw en hoppa daar ging ze! :D
Bedankt voor je tips, Deena! Heb je trouwens al (in de zomer) geprobeerd met nat maken en dan in de bak zetten?
Balen van Mia's schouder, Marrit! :(:)
Flurk, jammer dat je zo ver weg woont! Had zoiets héél gaaf gevonden! :))
Noa je profiel zit er heel leuk uit! :D

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:57

Leuk profiel Noa! :)
Balen van de schouder van Mia :(
Flurk, lijkt me erg leuk! Woon alleen een beetje te ver weg denk ik :(

Fotobom van gisteren :)
Afbeelding
En tja typisch een pedro actie...
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:27

Bedankt voor jullie reactie over mijn link.
Het is gewoon erg moeilijk om iemand te vinden dus dacht probeer het zo

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:29

Lijkt mij ook echt leuk om te doen :))

Maar hier nog zo'n noorderling :Y)

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:46

Wat een leuke fotos!
Jammer marit, echt balen.. idd goeie oplossing die osteo.
Bij angel moet die wss ook binnenkort komen, al scheelt een nieuwe boom in mijn zadel al een hele hoop!
Schouder lag weer vrij, kon heerlijk lang en laag rijden (daarvan is de bedoeling dat ik vanuit ontspanning straks kan werken naar aan de teugel lopen!)
Was vandaag na een 15 min rijden al weer heel snel van mijn '' Roze wolk''
Mevrouw besloot haar trucjes doos open te trekken ''BOE!, schrik... Springt opzij, rent na de korte kant van de bak bij de uitgang springt na links, bok, springt na rechts bok, en zo wel 10x in tussen was ik dus mijn teugels & beugels kwijt! en had ik dus niks alleen mijn zit en een bokkend paard onder mijn kont! ik besloot haar manen maar even vast te pakken omdat ik door de bokken niet in de beugels kon komen! en ineens springt ze opzij en rent bokkend na de andere kant van de bak waar ze stil gaat staan! helaas schrok vriendin die fotos stond te maken zo erg dat ze stopte met fotos maken. & zei ; WOWWWW dat jij bent blijven zitten!!! haha, al zeg ik het zelf dat vond ik ook! ik dacht echt ohjeeee daar gaat men 1e keer van angel vallen! :o

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:47

** zal zo even wat fotos uploaden! **

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:55

Beetje veel fotos, maar wilde ze graag met jullie delen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:01

Wat een leuke foto's <3
Vooral die laatste twee zijn leuk joh!

Ik heb vanmiddag iig echt súperlekker gereden samen met twee stalgenootjes, heb zelfs twéé keer gegallopeerd zodat dat hij bokte *\o/*
Hij liep heerlijk omlaag over de rug, werkte mee, deed wat ik vroeg etc.
Oh ik heb al láng niet meer zo lekker gereden <3
Ik hoop dat ik mijn 'oude' Andor nu weer terug heb, aangezien hij de laatste tijd hetzelfde deed als toen ik hem pas verzorgde, maar ik ging ervan uit dat dat kwam door mijn stop. En nu begint hij eindelijk weer lekker te lopen dus ik hoop dat het weer zo word als afgelopen zomer en dan word ik HEEL blij want toen liep hij echt als een trein, zo'n werklust heeft die knol, heerlijk <3

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:04

Leuk om te lezen dat het goed gaat met jou en Andor! :D

Ilona; Kan natuurlijk ook niet altijd perfect gaan he, op zo'n jonge leeftijd! Zijn wel leuke foto's! Ze is echt knap! <3

Oh Saartje, die ezel wat leuk!

Noa; Leuk profiel! Heb je nog leuke verjaardag gehad? En wat heb je allemaal gekregen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:10

Ja ik begon me even af te vragen waar ik in hemelsnaam aan begonnen was de laatste tijd, maar gelukkig gaat het allemaal weer de goede kant uit!
Als we een nieuwe bodem in de bak hebben ga ik ook weer beginnen met lessen(bodem is echt dramatisch en aangezien het even niet helemaal lekker ging en ik vaak gefrustreerd was werkt dat dan niet), tegen die tijd is het hopelijk ook beter weer, gaan ze misschien de weien al weer op enz, dus ik ben helemaal weer gelukkig en ga weer met een heerlijk gevoel naar stal :D