Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:07

Ja maar jíj vind dat niet hoog. Ik vind het een flat waar ik overheen moet en bij de gedachte leg ik het loodje al..

Ik vind het niet streng dat ze in de B dressuur constante aanleuning vragen en verwachten dat het paard al netjes op het achterbeen loop actief is en mooi buigt.

Als ik wil springen moet ik nog heeeeel veel oefenen. En misschien moeten jullie nog wat oefenen voor de dressuur. Dat is toch helemaal niet erg?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:18

Oefenen oke, maar ze loopt best wel in een constante aanleuning en is actief (makkelijk te rijden zonder zweep en sporen en super fanatiek, soms te).
Stelling kan soms beter probeert op een hand beter aan te nemen.

Denk dat we iemand in schakelen die precies kan zeggen wat we missen, want we oefenen en blijven oefenen en schieten zo geen meter op terwijl ze echt netjes aan de hulpen is en redelijk constant is in haar aanleuning.

Springen is ook gewoon doen, maar je hebt wel een soort basis nodig goed kunnen sturen, terugnemen en overtuigen als het een angsthaas is. Is dit gelukt dan maakt de hoogte niet meer uit.
Misschien iemand in schakelen wie het begin er op wil zetten, zodat je hier verder mee kunt.
Want een begin met een jong paard is moeilijk. En omdat je zelf al een soort angst hebt moet je volledig kunnen vertrouwen dat hij springt. Dan krijg je succes en wordt het steeds leuker.
Succes.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:22

wouke schreef:
Wie heeft dat ook dat haflingers niet worden gewaardeerd, in de ring altijd commentaar ze moeten voor de kar lopen, of 168 punten en commentaar kan toch wel aardig lopen??.

Voor de jongelingen geen interesse om een haflinger te kopen, en zeker niet in de sport je wordt er op afgerekend, dochters gestart B-groen 161 en 168 punten om te huilen en zo slecht ging het echt niet.
Zie het nu "geen animo voor een grote landelijke wedstrijd of en clinic hier in de buurt".
Wordt de haflinger alleen voor ons oudere jongeren en alleen speciale wedstrijden want anders wordt je aangekeken daar heb je er weer een. Of ben ik de enigste??.

Mijn osteopaat zei onlangs, die heeft zelf geen Haflingers, dat de Haflinger het meest onderschatte ras is van allemaal.
Hij zei, ze zijn intelligenter, sterker en gevoeliger dan mensen denken.
Denk dat dit inderdaad bij een aantal juryleden meespeelt (oh het is maar een Haflinger) terwijl er toch degelijk Haflingers zijn die WEL hoog in de sport lopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:27

Dat vind ik echt een onzin gedachte :)

Ik ben nog nooit een jurylid tegen gekomen die daarop beoordeelt. Vaak zat boven aan gestaan.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:28

Yvank_ schreef:
Dat vind ik echt een onzin gedachte :)

Ik ben nog nooit een jurylid tegen gekomen die daarop beoordeelt. Vaak zat boven aan gestaan.

Het was mijn gedachte, heb deze verhalen nl. al eerder gehoord...
Heb je niet dat bepaalde juryleden in bepaalde regio's jureren ?
Dus dat er ook nog een verschil zit in waar je rijdt mbt de juryleden die je tegenkomt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:30

Nee ik start overal, drenthe, friesland, groningen , overijssel soms gelderland....
Haflinger , fjord, kwpn als ik goed rij krijg ik mijn punten :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:32

Altijd lovende woorden en complimenten gehad. Nooit iemand die je minder beoordeeld

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:36

Yvank_ schreef:
Nee ik start overal, drenthe, friesland, groningen , overijssel soms gelderland....
Haflinger , fjord, kwpn als ik goed rij krijg ik mijn punten :)

Maar jureren juryleden ook landelijk, dat je in Zuid-Holland bijvoorbeeld iemand uit Groningen kunt hebben ?
Heb verder geen wedstrijd ervaring, dochter alleen FNRS, eerste proefjes zonder te oefenen met twee vingers in haar neus, de laatste keer te weinig punten (oa niet netjes op de letters gereden wat natuurlijk aan paardlief lag want die pakte vast 8)7 maar in werkelijkheid was ze erg gespannen omdat hij met lostijden liep te bokken).
De F 5A moet dus nog een keer maar doen we na de verhuizing....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:37

Nou dat zullen ze niet zo snel doen nee..maar juryleden uit zuid holland hebben echt niet niet ineens wel een afkeer tegen haflingers..

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:45

Ik denk ook dat de afkeer van haflinger iets is wat geweest is, maar nu niet meer is.
volgens mij hebben ze zich voldoende bewezen en zijn de juryleden ondertussen wel aardig gewend aan de haflingers/tinkers/fjorden ed :)

natuurlijk, je kunt er altijd een jury tussen hebben zitten die het minder heeft op haflingers, maar volgens mij komt dit niet zo veel meer voor :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:03

@wouke

ik ben wel met je eens dat in de impuls klasse 161 punten niet een motiverend puntenaantal is, en dat het best minder streng gejureerd kan worden.
Maar dat heeft niets te maken met het niet kunnen waarderen dat er een haflinger in de dressuurring stapt. Echt er rijden genoeg haflingers in de klasse Z tussen de pony's en tussen de paarden en zelfs ook al hoger.

Was de jury niet aanwezig bij de prijsuitreiking? Daar had je mee kunnen overleggen.
Geef het protocol aan de instructeur van je dochter, dan kunnen ze samen werken aan de aandachtspunten.
Je dochter lekker door laten starten en kilometers laten maken in de wedstrijdring, dan komt het goed.

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:57

Ik heb daar nooit echt last gehad ben nu al in de L1 gestart met 2 winstpunnten
Gaat iemand nog mee doen donderdag aan de tripalon in Leusden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:11

Zooooo wij zijn weer thuis van het veluwe weekend met onze blondjes.
Schitterend weer gehad en in 4 dagen ongeveer 50km gereden
Zaterdag 28 km en de rest maar rustig aan gedaan

Mando is wel een beetje moe die krijgt nu 2 dagen vrij

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:04

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:34

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:17

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:33

Faringo schreef:
Goeiemorgen!!

Tjeempie heb ik weekend en vakantie, ben ik nog zo belachelijk vroeg wakker. Was zelfs nog eerder wakker dan dat normaal gesproken mijn wekker gaat. Dus ben nog maar even blijven liggen en een boek gaan lezen, maar dat kon me niet boeien dus dan maar mijn bed uit en de laptop aan.

Vandaag is Storm jarig. Is ie alweer 8, de tijd vliegt :-). Hij heeft trouwens deze rare datum als verjaardag omdat hij op een paardenmelkerij geboren is. Zo maar even naar de winkel voor wat lekkere appeltjes en peentjes voor hem.

Dit is trouwens Storm als zijn vriendje weg is. Wordt een beetje hyper en arrogant dan :+ . Blijft wel 1 van de mooiste foto's die ik van hem heb.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier nog even een foto met familie van hem. Sam zijn vader is Storm zijn opa. Lijken toch best op elkaar.

[ Afbeelding ]

sow hee ,
wat een knappe haflinger. :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:58

*\o/*
Vandaag weer wedstrijd. 187 en 188!! Een tweede en eerste plaats
*\o/*

Stand nu: M1 + 7

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 06:25

Dames ik ben afgelopen tijd even druk geweest daarom haast geen reactie geplaatst of bij kunnen lezen
Hemelvaartsdag was ik deelnemer aan de marathon les van ad aarts en dat was de moeite waard ga ik volgens jaar zeker nog eens doen. Een leuk evenement dat paard en leven dag.
Vrijdag lekker in het bos gement en zaterdag deelnemer aan onderdelen dressuur en vaardigheid van de samengestelde menwedstrijd in uchellen en gisteren in uchellen de marathon gereden.
Om heel lang verhaal kort te maken ikheb op deze wedstrijd een redelijke dresuur kunnen rijden en een hele goede vaardigheid en de slechtste marathon in mijn carrierre maar alles bij elkaar was jet goed voor een derde plaats en kreeg ik een leuke beker en hield er nog 2 winstpunten aan over ook.
Kortom lol en trots op mijn pony

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 06:48

Janouk heeft gisteren haar debuut gemaakt in zz vaardigheid. 1 winstpunt, dus nu officieel zz dressuur en zz vaardigheid. Super trots op her royal badness.

En gisteren ook gestart in kür op muziek zz dressuur. Echt zo gaaf om te doen.
Volgende week demonstratie rijden om te laten zien hoe veelzijdig de haflinger is op de ripse paardendagen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:27

janouk schreef:
Janouk heeft gisteren haar debuut gemaakt in zz vaardigheid. 1 winstpunt, dus nu officieel zz dressuur en zz vaardigheid. Super trots op her royal badness.

En gisteren ook gestart in kür op muziek zz dressuur. Echt zo gaaf om te doen.
Volgende week demonstratie rijden om te laten zien hoe veelzijdig de haflinger is op de ripse paardendagen

Gaaf zeg
Gefeliciteerd

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:49

Janouk gefeliciteerd knappe prestatie.
Mijn beide dochters zijn beide gevraagd om een 4-tal pony te formeren, nu moeten ze denk knobbelen. Of de pony moet beide 4-tallen starten conditie heeft ze genoeg.

Vandaag hebben we een trailerlaad sessie anders wordt dit ook niks, moet toch lukken. ;)

Onder het knopje veelzijdig, we rijden dressuur, springen, crossen, nu 4-tal, voltige, stoelendans, ponyvoetbal, allen ze loopt niet aangespannen of ze hiervoor geschikt is weet ik niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:51

wouke schreef:
Janouk gefeliciteerd knappe prestatie.
Mijn beide dochters zijn beide gevraagd om een 4-tal pony te formeren, nu moeten ze denk knobbelen. Of de pony moet beide 4-tallen starten conditie heeft ze genoeg.

Vandaag hebben we een trailerlaad sessie anders wordt dit ook niks, moet toch lukken. ;)

Onder het knopje veelzijdig, we rijden dressuur, springen, crossen, nu 4-tal, voltige, stoelendans, ponyvoetbal, allen ze loopt niet aangespannen of ze hiervoor geschikt is weet ik niet.

klinkt als een top beestje

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:33

Ik heb me ook eens aangemeld maar had het steeds zo druk dat ik geen tijd had.. nu iets meer :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:15

[/quote]
klinkt als een top beestje[/quote]

dat is het ook.
Vandaag hier avondvierdaagse, mijn dochter had paardrijles maar liep ook mee met de avondvierdaagse mee ik heb de pony naar huis gereden.
Wij kwamen midden in avondvierdaagse terecht, drukte van mensen, toeters en bellen.
Maar ontzettend braaf, klein beetje onder de indruk maar goed bij te houden.(anders is het een dooie mus). Rustig naar huis gestapt,