Faitherr schreef:Nou vandaag grondwerk lesje gehad en mevrouw deed goed haar best! Ze vind dat altijd moeilijk en is het er totaal niet mee eens als ik haar een keer op dr plek zet, want ze krijgt de neiging om dan veel te veel in mijn ruimte te komen en ook echt tegen me aan te gaan hangen, maar als ze dan een tik krijgt dan moet je al opletten dat ze niet trapt, ze zal je nooit echt raken maar wel verdomd dichtbij, gelukkig ben ik zelf wel duidelijk en consequent dus word het al snel minder hahaa.
Daarna nog even geoefend met trailerladen, het ging een stuk fijner zo in Mn eentje, gewoon wat commando’s aangeleerd, zweepje naast de buik is vooruit, geen reactie is een tik, gaat ze achteruit voor de zweep betekend non stop de zweep naast haar tot ze weer naar voren gaat. Werkte super goed! Paar keer helemaal in de trailer gestaan maar ze wilt er dan ook wel snel weer uit. Maar goed begin, morgen weer verder, hopelijk wat langer in de trailer staan.
He was lastig als ze het er echt niet mee eens zijn als je ze op hun plek zet... Nou ja, begrijpelijk wel natuurlijk vanuit het paard gezien. Doortje is altijd even 'ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet, owwwwww, valt heus wel mee eigenlijk, ik kan het, zal ik het laten zien?'
wendy1987 schreef:Goed bezig!
Mooi hoofdstel hierboven ook!
Kayenne was vandaag stront vervelend. Dribbelen. Kop ertegen in. Nog meer dribbelen. Zucht. Merrie... was echt 1 bom.. Maar goed af kunnen sluiten gelukkig. Proefje nog geoefend en morgen gewoon aan de longe ff. En wassen ed

Haha, merries zijn het béste!
maar ze hebben wél een mening. Ik zou niet anders willen 
Ik heb gisteren een heerlijke les gereden bij een van mijn trainers! Eerst even vastgesteld dat Doortje geen drie meer is, maar echt bijna vijf, en ik dus écht vanaf het begin scherpe reacties mag verwachten, maar dan moet ik ook scherp zijn in mijn hulp: A is ook écht A. Geen halve A, Geen B, gewoon A.
Toen aan de kwaliteit van de overgang gewerkt door het onder het lijf brengen van het binnenachterbeen met een hele kleine kuithulp. Dat vond Doortje echt enorm moeilijk, maar zoals met alles: als het kwartje eenmaal valt, dan gaat ze er vol voor!
Daarna kwamen de balkjes erbij kijken.
Hoe stiller en stabieler ik zat, rechtop, hand zelf dragen, rustige ademhaling, hoe beter Doortje in één grondtempo mét rek op de bovenlijn over de balkjes ging. En dus kregen we grandioos mooie paslengte.
Toen gingen we oefenen met de overgang van stap naar draf in de juiste houding, over de drafbalken, na de balken in de bocht de overgang naar galop, vanaf daar naar een galopkruisje en na het kruisje terug naar draf en weer over de drafbalken - allemaal op één cirkel dus.
Als afsluiter kwam het gaafste: van stap naar draf, drafbalken linksom, na de drafbalken vanuit de bocht links omstellen naar rechts, aanspringen in rechtergalop, galopcirkel rechts. Dan vanuit die cirkel twee passen voor X terug naar draf, direct aanspringen in galop links, en linksom door in galop over het sprongetje.
Dat was echt echt echt een fantastisch gevoel, met de stoerste toppony ever onder m'n kont