[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:18

PeerAppel, oef, dat is wel echt balen := Ik heb dan nog het geluk dat ik beide auto's hier mag lenen, zelf geen auto namelijk (en dat koopt dan een trailer). Eentje mag 2000kg trekken, de andere iets van een 1800 dus niet bedoeld om beide pony's te vervoeren :') Het plaatsprobleem ken ik wel... op de meeste stallingen mag je ze zetten, nee? Of is het te klein? Wij hebben op de weide een sluis waarin ik hem mag parkeren gelukkig. Moest ik hem open laten staan in de weide was het omzeep, Lana klimt erg graag trailers in _O-

Hier zijn heel veel dressuurwedstrijden, springwedstrijden en dergelijke. Vooral springen dan, maar mijn dame is geen springer. Ik in een ver, ver verleden. :') TREC is erg ver te zoeken hier, dus daar wil ik naar NL voor gaan. Working Equitation komt langzaam op maar ik heb echt geen zin meer om ze terug met bit te herbeleren... ze heeft een enorme mond en het enige bit dat comfortabel ligt voor haar is een plastic appelstangetje, een rechte. De metalen bitten in haar maat wegen ongelofelijk veel :=

De Eifel raad ik overigens echt helemaal aan! Wat een uitzichten zeg... en daar worden je hoefjes voor je bekapt :Y) Haar hoeven waren perfect met mustangrol en al afgesleten daar... prachtig om te zien!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:38

Wat je in de trailer stopt maakt niks uit voor of je auto het mag trekken of niet he. Gaat om maximaal laadvermogen + gewicht. Hier in Nederland tenminste.
Ik sta bij een vriendin die een weiland + stalletje huurt en daar is geen plek voor een trailer.

TREC is ook tof! Leuk dat je daarvoor gewoon naar Nederland wilt gaan. Je rijdt haar bitloos dus? Waarmee rijdt je haar?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:16

Ik was de paarden van mijn stalgenoot op de foto aan het zetten en toen we klaar waren heb ik Monroe ook nog even in onze "fotowei" gegooid. Wat een blij ei is dat toch ook. Ik heb geen foto kunnen ontdekken waarop zijn oortjes niet naar voren stonden. _O-

Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:20

Leuk dat t hier weer actiever is! :))
Monroe is leuk! Beetje zelfde koppie als shanti had :)

Ik heb een eigen trailer en een auto die m kam trekken. Maar ook iets ouder dan jullie :Y)
Trailer ziet er niet uit maar deze zomer nog ff rijden. Vd winter opknappen. Hij is iig afgelopen weekend gecontroleerd en alles was prima in orde :))
Aankomend weekend eind mee op pad. Dahoost dag ga ik mee doen :))

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:59

PeerAppel schreef:
Ik was de paarden van mijn stalgenoot op de foto aan het zetten en toen we klaar waren heb ik Monroe ook nog even in onze "fotowei" gegooid. Wat een blij ei is dat toch ook. Ik heb geen foto kunnen ontdekken waarop zijn oortjes niet naar voren stonden. _O-

[ [url=m/F66vTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WciSoj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Te leuk met die vlechten ook echt <3

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:53

PeerAppel, dat is een feit! Hier ook, maar ik doelde erop dat mijn trailer + paarden met twee hoogstwaarschijnlijk te zwaar gaan zijn voor die auto := Aangezien Lana al 650 kilo weegt... :o Gelukkig is Wakko dan maar +- 200.

Ja, ik ben echt gek op de vibe in NL ervoor, hier in België is het vaak nogal... niet serieus? Alsof je niet echt je best mag doen, want het is enkel 'voor de lol', en dat is ook zo, maar een klein beetje competitiviteit is gezond. Als ik voor nederlandse deelnemers jureerde verstonden ze me allemaal en vertelden ze me "Juist, ik moet daar echt nog aan werken" oid, en als er Belgen langskwamen deden ze alsof ik uit een of andere patriottistische visie hun lagere standaarden moest geven. "Hinniken en hoofd omhoog gooien is helemaal geen verzet!" Toch wel....

Maar ja, dat zijn wedstrijden en jureren :Y) Ik rij haar overigens dagelijks met mijn stevigere touwhalster. Het is een veel harder materiaal dan de reguliere losse touwhalsters, komt van de VS, en ik vind het superfijn rijden aangezien ik op buitenrit geen dressuur doe. Ik zoek straks eens een foto! Ik ben wel van plan dit superknap ding te kopen, lang leve Duitsland... <3

Afbeelding

Monroe is zo knap zeg! Wat een schattig prethoofd ook <3

@Wendy1987, veel plezier!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:56

Nou vandaag grondwerk lesje gehad en mevrouw deed goed haar best! Ze vind dat altijd moeilijk en is het er totaal niet mee eens als ik haar een keer op dr plek zet, want ze krijgt de neiging om dan veel te veel in mijn ruimte te komen en ook echt tegen me aan te gaan hangen, maar als ze dan een tik krijgt dan moet je al opletten dat ze niet trapt, ze zal je nooit echt raken maar wel verdomd dichtbij, gelukkig ben ik zelf wel duidelijk en consequent dus word het al snel minder hahaa.
Daarna nog even geoefend met trailerladen, het ging een stuk fijner zo in Mn eentje, gewoon wat commando’s aangeleerd, zweepje naast de buik is vooruit, geen reactie is een tik, gaat ze achteruit voor de zweep betekend non stop de zweep naast haar tot ze weer naar voren gaat. Werkte super goed! Paar keer helemaal in de trailer gestaan maar ze wilt er dan ook wel snel weer uit. Maar goed begin, morgen weer verder, hopelijk wat langer in de trailer staan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:25

Goed bezig!

Mooi hoofdstel hierboven ook!

Kayenne was vandaag stront vervelend. Dribbelen. Kop ertegen in. Nog meer dribbelen. Zucht. Merrie... was echt 1 bom.. Maar goed af kunnen sluiten gelukkig. Proefje nog geoefend en morgen gewoon aan de longe ff. En wassen ed :')

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:56

Ahh vervelend is dat he, als je dan ook merkt dat jullie allebei alleen maar gefrustreerder raken? Gelukkig fijn af kunnen sluiten!

Ik lag net al bijna te slapen en toen bedacht ik me 10 min geleden ineens dat ik april was vergeten een extra deken op te doen -O- , dus naar het weer gekeken maar ik vond het toch echt te koud, dus ik kon Mn bed weer uit :') Paard staat nu lekker warm iniedergeval

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:18

Faitherr schreef:
Nou vandaag grondwerk lesje gehad en mevrouw deed goed haar best! Ze vind dat altijd moeilijk en is het er totaal niet mee eens als ik haar een keer op dr plek zet, want ze krijgt de neiging om dan veel te veel in mijn ruimte te komen en ook echt tegen me aan te gaan hangen, maar als ze dan een tik krijgt dan moet je al opletten dat ze niet trapt, ze zal je nooit echt raken maar wel verdomd dichtbij, gelukkig ben ik zelf wel duidelijk en consequent dus word het al snel minder hahaa.
Daarna nog even geoefend met trailerladen, het ging een stuk fijner zo in Mn eentje, gewoon wat commando’s aangeleerd, zweepje naast de buik is vooruit, geen reactie is een tik, gaat ze achteruit voor de zweep betekend non stop de zweep naast haar tot ze weer naar voren gaat. Werkte super goed! Paar keer helemaal in de trailer gestaan maar ze wilt er dan ook wel snel weer uit. Maar goed begin, morgen weer verder, hopelijk wat langer in de trailer staan.

He was lastig als ze het er echt niet mee eens zijn als je ze op hun plek zet... Nou ja, begrijpelijk wel natuurlijk vanuit het paard gezien. Doortje is altijd even 'ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet, owwwwww, valt heus wel mee eigenlijk, ik kan het, zal ik het laten zien?' ;)

wendy1987 schreef:
Goed bezig!

Mooi hoofdstel hierboven ook!

Kayenne was vandaag stront vervelend. Dribbelen. Kop ertegen in. Nog meer dribbelen. Zucht. Merrie... was echt 1 bom.. Maar goed af kunnen sluiten gelukkig. Proefje nog geoefend en morgen gewoon aan de longe ff. En wassen ed :')

Haha, merries zijn het béste! :j _/-\o_ maar ze hebben wél een mening. Ik zou niet anders willen :D

Ik heb gisteren een heerlijke les gereden bij een van mijn trainers! Eerst even vastgesteld dat Doortje geen drie meer is, maar echt bijna vijf, en ik dus écht vanaf het begin scherpe reacties mag verwachten, maar dan moet ik ook scherp zijn in mijn hulp: A is ook écht A. Geen halve A, Geen B, gewoon A.

Toen aan de kwaliteit van de overgang gewerkt door het onder het lijf brengen van het binnenachterbeen met een hele kleine kuithulp. Dat vond Doortje echt enorm moeilijk, maar zoals met alles: als het kwartje eenmaal valt, dan gaat ze er vol voor!

Daarna kwamen de balkjes erbij kijken.
Hoe stiller en stabieler ik zat, rechtop, hand zelf dragen, rustige ademhaling, hoe beter Doortje in één grondtempo mét rek op de bovenlijn over de balkjes ging. En dus kregen we grandioos mooie paslengte.

Toen gingen we oefenen met de overgang van stap naar draf in de juiste houding, over de drafbalken, na de balken in de bocht de overgang naar galop, vanaf daar naar een galopkruisje en na het kruisje terug naar draf en weer over de drafbalken - allemaal op één cirkel dus.
Als afsluiter kwam het gaafste: van stap naar draf, drafbalken linksom, na de drafbalken vanuit de bocht links omstellen naar rechts, aanspringen in rechtergalop, galopcirkel rechts. Dan vanuit die cirkel twee passen voor X terug naar draf, direct aanspringen in galop links, en linksom door in galop over het sprongetje.
Dat was echt echt echt een fantastisch gevoel, met de stoerste toppony ever onder m'n kont *\o/* <3

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:19

Gaaf zeg! Lijkt me heerlijk zo'n les. Dat je springen combineert met dressuur op deze manier. Tof!

Ja kayenne is lekker hengstig en voorjaar.. hopelijk is t morgen beter maar anders komen we er ook wel doorheen alleen niet zo harmonieus als ik zou willen. Daan moet ik der strakker houden en dat is niet fijn ..

Vandaag mag ze iig aan de longe gek doen. Ff energie kwijt. Doet ze in paddock nooit. Alleen in longeer bak haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:25

wendy1987 schreef:
Gaaf zeg! Lijkt me heerlijk zo'n les. Dat je springen combineert met dressuur op deze manier. Tof!

Ja kayenne is lekker hengstig en voorjaar.. hopelijk is t morgen beter maar anders komen we er ook wel doorheen alleen niet zo harmonieus als ik zou willen. Daan moet ik der strakker houden en dat is niet fijn ..

Vandaag mag ze iig aan de longe gek doen. Ff energie kwijt. Doet ze in paddock nooit. Alleen in longeer bak haha.

Is ook écht heel tof. We vinden een beetje Working Equitation gewoon echt heel tof om te doen, ponylief én ik. Dus pakken vaak wat balken/sprongetjes mee in dressuurwerk. Maar zo goed als ze gisteren afsloot, heb ik haar nog niet gehad. Ze wordt super enthousiast van obstakels in de bak, dus daar maken we wel vaak gebruik van :)

ja, het echt de tijd van het jaar voor hengstig... Merk het bij sommige paarden van lesklanten ook wel. Doortje is gelukkig niet echt anders van hengstigheid dan dat ze normaal is. Wel duidelijk hengstig, maar niet narrig of gevoelig op rug of buik ofzo :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:27

Ja dat lijkt me ook wel iets. Kayenne vind springen ook echt geweldig.

Normaal merk ik niets aan hengstig zijn. Maar nu dus wel. Ze stond eergisteren ook ineens in de stal ertegenover naast de ruin die zichzelf nog hengst vind. Ze blijft altijd netjes in der stal als ik spullen opruim. Nu dus niet >;)

Normaal staat ze zo te kijken:
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:44

Kirania, mooi hoofdstel! <3
Faither, merries :+ Fijn dat ze uiteindelijk wel luisterde. Vind het knap dat je consequent en duidelijk kunt zijn!
Wendy, succes met de voorbereidingen voor wedstrijd! Wat voor proef ga je rijden?
Faither, hahaha je bent er ook echt weer uit gegaan? Is stal ver weg?
Skippy, wat tof inderdaad dat je dressuur zo combineert met springen! Fijn dat ze het zo goed deed ook.

Oh ik ben zoooo niet jaloers op jullie merries. Ik heb jaren merries gehad/gereden en wat een opluchting zo'n ruin. Tot nu toe dan he. :Y) Hij is heerlijk stabiel, altijd vrolijk, enorm vriendelijk en het allervreemdst: hij test niet en doet ook niet iets om je te "pesten". Of hij vindt me gewoon erg lief, dat kan ook. _O-
Hiervoor reed ik een merrie die goudeerlijk was, maar ik ben best wel een gevalletje van "te lief", dus die ging kei en keihard over mijn grenzen heen af en toe. Die besloot tijdens een buitenrit dat ze naar huis wilde en dus ging ze met 45 km/u alvast heen. Halverwege verloor ze mij op het fietspad. Durfde pas een halfjaar later weer alleen op buitenrit. Als ik die een tik met de zweep gaf kreeg ik een bok en eerst was dat alleen in de bak, maar later gingen we op buitenrit ook bokkend de dijk over. Kon geen normaal galopje meer doen zonder d'r kop tussen de benen vandaan te moeten trekken zodat ik er op zou blijven zitten. :=

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:01

Altijd fijn ja.. hengstige merrie's, fijn dat je er normaal niet zoveel van merkt dan wendy!

PeerAppel, ja.. ik ben er echt weer uit gegaan ;( , prinses op de erwt kun je dr wel noemen. ''stal'' is naast huis, staat 24/7 buiten in de wei met een schuilstal en de wei is naast mijn huis dus ik mag niet klagen. Maar toch lig ik liever in mn bed om 22:30 :o .
Pff ja merries.. tell me about it, maar aan de andere kant, als je een keer geen discussies hebt en ze WILLEN met je meewerken krijg je ook wel de volle 200%, dat vind ik zelf wel heel fijn, als je elkaar respecteert ben je een ontzettend sterk team, waarbij je allebei bereid bent om een keer over je grenzen te gaan en dat merk ik met April wel vaak, dat we juist heel goed samen kunnen werken, alleen soms is er een kleine ( :+ ) onenigheid.

Vandaag weer geoefend met trailerladen, waar ik gister dus vooral bezig ben geweest met commando's aanleren, zweepje naast de buik is vooruit, geen reactie is een tik, gaat ze achteruit voor de zweep betekend non stop de zweep naast haar tot ze weer naar voren gaat.
Ben ik vandaag een stapje verder gegaan, ik wilde dat ze soepel te laden was, dus aan een stuk door de laadklep op en in de trailer staan, en dan uiteraard de tijd die ze daadwerkelijk in de trailer staat langzaam uitbouwen, eerst gewoon erin en meteen eruit. Dat ging super, ze loopt nu zo naast me mee de trailer op en dan kunnen we ongeveer een minuutje zo rustig staan, ze heeft helaas weinig interesse in het hooi dus dat is minder want dan vind ze het al gauw saai, maar ik had voldoende brokjes mee dus dat ging opzich. Toen we rustig erop konden staan met ik voorzichtig begonnen met haar overal aanraken maar zodra ik bij de billen kwam, dus waar de stang komt wilde ze wel naar achter. Dus daar kunnen we lekker mee verder.
Ook nog even geoefend met dat ik buiten de trailer ga staan als ze erin staat, dat vond ze nog wel prima maar zodra ik zo ging staan dat ze me niet meer zag ging ze toch gauw achteruit. Dus daar is ze nog niet klaar voor. Maar we hebben de tijd!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:34

Faitherr, dat gaat vooruit met dat trailerladen zeg! Ondanks het zo snel gaat heb je inderdaad tijd, doe je keigoed zo lijkt het! En inderdaad, merries, die geven je de volle 200 procent als ze mee willen, maar anders is het "boel" zoals ze zeggen :') Lana is ook erg zuur op mijn instructrice academische dressuur. Die wilde haar een paar stapjes sidepass laten doen, en ondanks ze het kan en nooit of te nimmer omhoog gaat, ging ze toch omhoog bij haar. Ze vond die sidepass van de instructrice maar overrated _O- Ze staat ook weer hengstig, elke keer háár merrie die naast haar in de weide staat ook maar niest staat ze weer te plassen. De ruinen mogen allemaal ophoepelen van haar.

Hier toch dus een merriefan moet ik zeggen. Nog maar één ruin onder het zadel gebracht maar dat was een zeer speciaal geval, dat telt niet :+ Zachtjes brommelen als je in het zadel kruipt of afstapt bijvoorbeeld. Liep ook erg vreemd, heel erg vlakke gangen, kwam totaal niet van de grond :') En hij was dan een haflinger van het haflingerstamboek...

PeerAppel, mooie demonstratie van merrie zijn _O-

Wendy, oooooh wat een voorpluk! Ik ben helemaal verliefd <3

Skippy, wil jij mijn volgende training opstellen? O:) Het klinkt ook alsof het erg goed gaat, lijkt me inderdaad een geweldig gevoel zo. Zoals jij het schrijft zou ik erg graag eens een filmpje in draf willen zien van Doortje.

Hier hopen dat het olietje van gisteren en vandaag geholpen heeft, zodat ik misschien, als ze mijn hand er niet af bijt als ik haar aanraak, er in het weekend na vier maanden weer eens op kan om een klein buitenritje te maken :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:13

Afbeelding

Mevrouw eigenwijs spik en span. Hopelijk morgen ook nog.

Ga proef b doen en parcours springen.
En een puzzelrit aan de hand of zo. Hahaha.

Vroeg op iig.. Maar heb denk ik alles klaar. Hoofd zit goed vol en t idee dat ik iets vergeet ..

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:20

wendy1987 schreef:
[ [url=m/S79noX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mevrouw eigenwijs spik en span. Hopelijk morgen ook nog.

Ga proef b doen en parcours springen.
En een puzzelrit aan de hand of zo. Hahaha.

Vroeg op iig.. Maar heb denk ik alles klaar. Hoofd zit goed vol en t idee dat ik iets vergeet ..

Klinkt als een leuke dag, veel plezier en succes! :)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:19

Succes met je wedstrijd Wendy! Ze ziet er op en top uit!
En Kirania, bedankt! Lieve woorden! Ze gaat inderdaad hard vooruit, ze werkt goed mee en snapt wat ik van haar wil dus dat is al super fijn, we komen er vanzelf! Ik ben zelf stiekem ook een merrie fan, ik zeur er altijd over maar stiekem vind ik ze heel leuk, als ze me dan weer nukkig aan staat te staren omdat ze het ergens niet mee eens is kan ik eigenlijk alleen maar lachen. En haar additude zorgt ook vaak voor een hoop lol (bij mij dan). Zij mag inderdaad de verzorger van haar weidemaatje ook niet zo, die vind ze maar druk en aanwezig, zodra die in een straal van 10 meter komt is de vriendelijke uitdrukking verdwenen := , maar ze zal nooit opzettelijk kwaad doen dus dan kan ik er wel om lachen, verzorger gelukkig ook hihi.
Ik heb ook een ruin gereden die zo schattig deed hummen met op en af stappen, veel te schattig vond ik dat altijd <3
Volgens mij heb ik deze nog nooit gedeeld, zijn van afgelopen lente, maar ik kwam ze laatst weer tegen, dit is wat er gebeurd als ze weet dat ik brokjes heb terwijl ik een ‘leuke’ foto wil maken voor de bloesem :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:29

Zo ik heb weer tijd, vakantie nu.
Mega drukke werk weken gehad en afgelopen weekend de marathon dus was druk druk.

Marathon van Rotterdam was fantastisch weer.
Paardjes doen 't goed, vanmorgen lekker staartjes gewassen en Zadels gevet.

Fijn dat Olivia drachtig us spannend.

Peerappel, leuke nieuwe aanwinst.

Kayenne ziet er goed uit.

Afbeelding

CarolsPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:25

PeerAppel schreef:

[ [url=m/F66vTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WciSoj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die onderste is mooi!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:25

Aah wat lief zo lekker erbij zitten :)

Hier een lekker dagje gehad. 13 uur van huis geweest maar ze heeft het weer super gedaan. Kon haar daar in een stalletje zetten, wel fijn voor haar tussendoor :))

Moe paard na de dressuur:
Afbeelding

Met de dressuur gewoon 1e geworden! :):) :wow: Had ik echt niet verwacht want het echt nog wel grove fouten.. Maar heel tof natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Puzzeltocht was ook leuk! Moesten versieringen zoeken en paard zo leuk mogelijk versieren:

Afbeelding

Afbeelding

En daarna nog springen:

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog even wat spam want ze zag er mooi uit en t was mooi weer :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:05

@faitherr, oh, er zijn nog zo'n ruinen! <3 Het is toch echt schattig, he. Wat een gezicht trekt jouw merrie ook, fantastisch _O-

@wendy, wat een prachtige plaatjes, je merrie mag er echt wel zijn zeg! Ik ben helemaal fan. Lijkt mij inderdaad een prachtige verschijning in de dressuur, en wat kan ze springen zeg!

Hier die hele hoop manen weer eens uitgekamd, dit was nu wel de 'voor' foto. Het duurt echt even voor je er netjes doorheen bent :Y)
Afbeelding

En voor de rest echt balen, een ander stalgenootje stelde voor om mijn merrie en ruintje samen met de hare even los te laten op de grote weide (is niet behandeld geweest, grond is keihard dus geen vertrapping, ze waren er max. 10 minuten op) en ze hebben zich rot geamuseerd. Even beentjes strekken na de kleine paddockjes, want ze staan dus nog steeds op hooi vanwege slecht management, en die van mij heeft een allergie aan de schimmels erin, joepie :roll: Paarden in de weitjes bovenaan wilden ook meedoen dus begonnen in hun plekjes ook wat gek te doen, en het paard van een stalgenootje ging onderuit in zijn mede-gekke-bui. Heeft ze geopperd dat ik dan maar zijn veearts kosten mag betalen als hij z'n been breekt, want onze paarden waren wild en staken de rest aan. Als mijn paard lomp is steek ik dat niet op andere eigenaars tenzij ze erbij hebben zitten flapperen met een plastic zak ofzo... 8)7 En dan nog.

Maar ja, ik heb zo'n 'brede merrie' en een ander stalgenootje is er nogal bang van. Denkt telkens dat ze door de draad zal gaan in volle galop en alles in de chaos stort. Beetje pony-racistisch denk ik zo :')

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:43

Ziet er super uit Wendy! En wauw 1e!!! Gefeliciteerd!
Ahh dat is ruk zeg Kirania, dat jij/jou paard de schult krijgt slaat natuurlijk helemaal nergens op, ieder paard doet wel eens gek en als je dat niet wilt wikkel je m maar in bubbeltjes plastic ofzo.
En over dat ‘brede’ heel veel mensen zijn ook aan dr bange kant bij april ja, maar die doet daar helaas ook wel redelijk eer aan, die ramt overal doorheen overheen onderdoor etc etc. met name als ze in paniek is en dat is ze helaas nog al vaak. Maar dat zou net zou goed een ielig klein paardje kunnen doen dus dat wordt naar mijn idee ook altijd wat overdreven.
Ik heb enorm veel spierpijn van een stuntdag op school gister (van die grote ballen waar je in kan en dan tegen elkaar aan beuken, heel leuk, maar nu niet zo), kan me amper bewegen hahaha. Maar april heeft deze week al minder gereden vanwege onze dressuurpauze dus ik kon dr niet laten staan, we zijn dus even naar de bak gegaan waar ze lekker dr ei kwijt kon.
Tot... het ging sneeuwen(!!?), toen was de lol eraf en was ze alleen nog maar heel boos want ze werd nat :')
Baas ik wil naar huis
Afbeelding
NU
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:07

Wat stom zeg. Als je paard iets krijgt zou t lekker makkelijk zijn om de schuld af te schuiven...

Hahaha die april. Gek dier.
Wij hadden onderweg naar huis ook sneeuw. Was gewoon wit in de kanten van de weg.

Gelukkig daar de hele dag eigenlijk prima weer gehad. Wel fijn want was best een lange dag van half 9 tot 4.. Haha