Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:12

Leuk! Heb hem op de keuring zien lopen, leuk dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:15

Ik heb mn paard sinds een paar dagen aan huis staan! Heerlijk dit bevalt me toch echt nog wel 10x beter dan ergens op een stal :D

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:31

Ryder schreef:
Leuk! Heb hem op de keuring zien lopen, leuk dier.

Leuk, jammer dat hij niet goedgekeurd werd (al dan zouden wij hem nu niet hebben). Heb nog gezocht of ik wat over die keuring kon vinden, maar helaas niet zoveel gevonden uiteindelijk.

@Yvank_ dat hopen wij ook ooit nog eens voor elkaar te krijgen. Is denk ik toch wel de wens van menig paardenhouder.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

gefelicteerd Annemieke!

Leuke aanwinst duivelintje! Veel plezier met hem!

Heerlijk is dat het Yvank,de zorg lekker in eigen handen :)
Ik wil ook echt niet anders,soms heeft het wel nadelen,maar die wegen
voor mij echt niet op tegen op een pensionstal staan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:36

Nee voor mij ook niet :n heb weliswaar geen bak aan huis maar rij gewoon in dorp bij de vereniging. 5 min te paard stappen dus prima te doen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:30

Wat een knapperd die nathan.

Het oefenen met stanley en voerstations in de hitactief stal. Gaat super goed. Morgen gaat hij met nog 5 paardjes naar de huidige kudde die al in de hitactiefstal staan. Ze gaan kennismaken op het land. En waarschijnlijk gaan ze zaterdag helemaal mee met de kudde en dan staat stanley heerlijk 24 uur buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:32

Fijn!

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:33

Yvank_ schreef:
Ik heb mn paard sinds een paar dagen aan huis staan! Heerlijk dit bevalt me toch echt nog wel 10x beter dan ergens op een stal :D

Heus niet jaloers op je ofzo hoor! :o
Is ook mijn ultieme droom, van welke liefhebben nou eigenlijk niet. Helaas voor mij niet haalbaar, woon in de stad (Beverwijk) dus helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:01

Hihi, nouja kleven ook wel enkele nadelen aan hoor... Je kan nooit zomaar een dag weg. Altijd vroeg op staan, uitmesten voeren enzo moet je altijd zelf doen..

Maargoed dat heb ik er wel voor over :j

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:42

Snap ik hahah! Zou het er ook voor over hebben hoor :o
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Willen jullie mij aub helpen, doe met mijn blondje mee aan een fotowedstrijd van bit en sta momenteel op de 2e plaats!

http://www.bitmagazine.nl/inzending/bacchante/

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:03

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:28

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:00

Ga binnenkort een trailer cursus volgen bij een leerlinge van 2moons.
Dan kunnen we op stap, zonder gedoe.

Marieke je zult je redenen hebben om te stoppen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:25

marieke,jammer dat je stopt..
wouke, is heel fijn hoor, als je zelf op pad kan met trailer! kan ik ook en maak er dan ook veel gebruik van :D behalve nu met het veulen even
yvanka, Staat Santor nu samen met de fjord dan? of stond die niet thuis met Damella?

mijn topic van Lena staat op de voorpagina in uitgelicht :D
[KS-ITP] Geboren 23 april, haflingermeisje iylena

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:37

hee

ja vind het zelf heel erg jammer, ik heb de laatste tijd gewoon erg weinig tijd, en de eigenaar heeft meer tijd. hierdoor genoeg tijd om armando zelf te doen.

zouden jullie op mij en armando voor de laatste keer willen stemmen?

http://www.bitmagazine.nl/inzending/een ... iendschap/

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:55

Wie heeft dat ook dat haflingers niet worden gewaardeerd, in de ring altijd commentaar ze moeten voor de kar lopen, of 168 punten en commentaar kan toch wel aardig lopen??.

Voor de jongelingen geen interesse om een haflinger te kopen, en zeker niet in de sport je wordt er op afgerekend, dochters gestart B-groen 161 en 168 punten om te huilen en zo slecht ging het echt niet.
Zie het nu "geen animo voor een grote landelijke wedstrijd of en clinic hier in de buurt".
Wordt de haflinger alleen voor ons oudere jongeren en alleen speciale wedstrijden want anders wordt je aangekeken daar heb je er weer een. Of ben ik de enigste??.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:03

Totaal niet mijn ervaring met haflingers in de sport.
De jury waardeert een goed gereden proef, ook met een haflinger.
Wij rijden zelden haflingerwedstrijden en als we ze rijden, doen wij dat voor de gezelligheid.

Maar er zijn al heel wat ruiters, die met Janouk gestart zijn en hun winstpunten pakken onder het zadel.

Gisteren heeft mijn nichtje van 8 haar debuut gemaakt met onze haflinger in de bixie tussen de shetlanders :D
2 nette proeven; knap gestuurd na 5 paardrijlessen.
(het oranje rozet had ze van ons gekregen voor op haar kamer, omdat ze zo haar best heeft gedaan)
Afbeelding

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:16

Dat geloof ik wel maar als je B-groen start kun je ook een beetje milt zijn 161 voor een proef vind ik wel heel laag en geloof me zo slecht ging het niet echt maar we hebben gestart bij een normale wedstrijd hier in de buurt dus geen haflinger wedstrijd.
En die van ons is dit geen gesneden koek maar door meters maken krijg je ervaring.
Maar als je gewaardeerd met slechte punten gaan je plezier weg bij de wedstrijden en kies je er voor om zelf rondjes in de bak te rijden. Of alleen bij speciale wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:06

Dat heb je niet alleen met een haflinger hoor.... Ook met een kwpner... in de B moet je paard op dit moment gewoon correct lopen constante aanleuning, netjes op de bordjes, overgangen netjes , goed aan het been. Voldoe je hier niet aan kelderen de punten omlaag of je dan op een sportpaard of shetlander zit maakt dan niets uit.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:13

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:32

Gefeliciteerd met nieuwe aanwinst Marieke, leuk dat je in de haflinger wereld blijft maar een beetje iets anders KWPN.

je wel maar waar is het begin is B niet van beginner, als je aan alle voorwaarden moet voldoen,
is dit geen B meer maar L1.
En het was een concours voor de jeugd.

Volgens mij leggen ze de lat te hoog, als je de B door bent kunt je beginnen met die dingen.
En onze proef was goed aan het been, overgangen netjes, kan iets correcter in de aanleuning, en af de werking was niet overal netjes maar het was de 1e proef en groen gestart.
Nadeel we hadden een Z-jury die hiervoor z had gekeurd, moet dan wel geschrokken zijn.
Maar blijf er bij veel te streng voor B-groen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:35

Ben ik niet met je eens... in de B springen begin je immers ook gelijk op een meter (paarden) ik ga al dood bij de gedachte maar dat is wel de beginnersklasse, ja je kan BB dat is geen officiele klasse en dan 10 cm lager.

Maar dat geld ook voor B dressuur... voor kinderen heb je daarvoor bixie en anders heb je impuls proefjes. De B staat ook voor Basis en de basis moet er vanaf het begin al goed inzitten.

Ik heb veel liever een jury die 161 geeft zodat ik weet dat er nog een hoop werk aan de winkel is dan 1 die 185 geeft en dan strand ik vervolgens met 150 in de L1

Leuke Marieke!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:44

B groen is impuls

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:46

ik heb in de b er niets van gemerkt, maarja ik had dan ook wel een geweldige haf onder de kont, heb alleen maar in de prijzen en dikke punten gereden

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:05

De meeste paarden zijn 165 cm dus 1.00 meter is dus niet echt hoog.
Spring zelf ook tussen de paarden en dat is gemiddeld 80 cm (D pony B springen) en de mijn is 145m dit is ongeveer even hoog omdat je hoger zit lijkt het hoger.

Als het aan de basis ligt en deze zit goed, galoppeert uit stil stand weg. Maakt galop wissels, wijkt met gemak, is goed aan de hulpen anders zou ze dit niet doen.