[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:14

Nee Stravero dat hoop ik ook niet.
Ik kijk het even aan, vorige keer had hij een hele opgezwollen oogkas zag er ook echt niet uit, maar hij had zich gewoon gestoten. Hij ziet niet alles en hij bots daardoor wel eens.. Morgen doe k er even laurierzalf of trekzalf op zodat als het een splinter oid is open gaat. Zo niet dan komt dinsdag de DA.. Het lijkt namelijk op een splinter.. Hij is wel goed fit enzo en geeft geen pijn aan..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:36

Mystique04 schreef:
Vandaag Mystique ook lekker gepoetst zag eruit als een zandpaardje en niet als een haflinger.
Ze staat nu overdag zonder deken en s'nachts met deken, het is nog te fris s'nachts ze staat buiten, dus gaat ze lekker rollen zonder deken in het zwarte zand :D
Vandaag nog even gereden niet te lang meer dat houdt ze niet vol, ze zit morgen op 300 dagen.

Tot wanneer rijden jullie door met je drachtige merrie? :?
de één zegt tot 3 weken vantevoren en de ander zegt tot de bevalling :wave:

Ik stop met mara op 1 mei... Dan moet ze nog 1 maand tot de 320 dagen... En je merrie geeft niet aan dat ze niet meer wil?

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:39

Ik wil echt heel graag weten wat het word... :D

Update Mara is 266 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding
De tepels staan weer dichter bij elkaar?

Afbeelding
Van achter. Heel bescheide eigenlijk... Ze was eerste een stuk breeder.

Afbeelding
Haar ondsettend viese kling. Hoe die zo vies komt?

Afbeelding
Vriendlief staat te pompen :P

Wat vinden jullie? :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:47

Update Nora!! ze is vandaag uitgerekend (325 dagen) maar alles nogsteeds rustig..

Mara heeft al een heerlijke buik zeg :+ Ook zo'n lekker balletje :P

Edit: Nora haar kling is ook verschrikkelijk smerig!! zal dus wel bijwerking zijn van de dracht :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:48

Ja ik denk het?

Hij is nooit zo vies?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:51

Nora haar staart is trouwens ook vet smerig steeds.. (die zit al paar maanden in de vlecht.. Niet dat dat veel helpt maar ja..) haar ontlasting is wel normaal.. is net of ze d'r staart niet meer goed optild ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:55

Peelie schreef:
wat moesten jullie allenmaal doen arlando?

Viva ik snap wel dat ze het er af gooide. En dan ze zo sloom was. Anders proberen we het nog wel een keer en kijken we hoe het met het springen gaat. Dan kunnen we altijd nog kijken of het werkt. (als jij dat goed vind)

Ja tuurlijk :) ze was vandaag ook niet helemaal lekker nog... heb niks met der gedaan..alleen gewassen..
arm dier :(:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:10

Nathalie83 schreef:
Update Nora!! ze is vandaag uitgerekend (325 dagen) maar alles nogsteeds rustig..

Mara heeft al een heerlijke buik zeg :+ Ook zo'n lekker balletje :P

Edit: Nora haar kling is ook verschrikkelijk smerig!! zal dus wel bijwerking zijn van de dracht :=

Gefeliciteerd! Maar het kan zo nog 2 weken duren voordat ze hem er uit poept :D Had nora al dopjes?

Ik ben onwijs moe :Z Moet de komende paar maanden ook in het weekend werken, hoop dat ik dat volhou. Woensdadg tentamen en ik heb precies 1 hele dag om te leren (ma ochtend en dinsdag ochtend) hopelijk gaat dat goed ;(
Heb bijna geen tijd meer voor mijn knollie.

@arlando: leuke foto's van die lessen. Dus je probeert hem toch maar zelf te beleren? Wat leer je precies bij zo'n grondwerkles?
En waarom heeft ze pees- en kogelbeschermers om :P ?

Heeft iemand nog nuttige toevoegingen in dit topic?:
[BEH] veroorzaakt een zware rijbak beenproblemen?

Ik heb op stal ook een best zware rijbak, en ik galoppeer dan ook niet in de bak onder het zadel. Maar om nu alleen buitenritten te maken... Maar goed, ik wil ook geen paard met peesblessures. Zo lastig!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:17

zwaare bak is niet goed voor de pezen... Daar kotm dan te veel druk op te staan...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:23

hhihi Dat weet ik. Maar wat doe je als dat de enige bak is die je hebt? Ik kan alleen buitenritten maken, over asfalt. Maar is het beter om altijd over asfalt te rijden?
Dat lijkt me ook niet goed.
En ik vraag me dus af hoe groot het risico is van een mulle bak. Er rijden veel mensen op een mulle ondergrond, maar niet al die paarden hebben peesblessures.

Ik moet deze week toch de dierenarts laten komen voor een inenting, ik ga het hem denk ik ff vragen, kan hij meteen ff zien hoe mul het precies is (hopelijk dat het mij naast de inenting niks extras gaat kosten dan :P )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:24

:j Maar die had ze al bijna vanaf het begin dat de uier begon te groeien..

deze is van vorige week, kun je het een beetje op zien.. Die van gister is wat onduidelijk..
Afbeelding

gister
Afbeelding

zware bak is idd slecht voor de pezen... kun je niet af en toe in het/een weiland rijden ofzo??

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:24

heb je een foto van de bak Hinke??

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:25

Ze zien er idd wat dikker uit :D

Kan in de zomer straks wel in het weiland rijden ja, dus dat scheelt weer. Maar dat is maar een paar maanden per jaar!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:29

Tja je zou het kunnen combineren.. zomer galopje in het weiland, winter af en toe ff naar buiten..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:34

ziet er soepeltjes uit :D Leuke/mooie haf ook trouwens!!

Ik hoop dat Nora in het najaar net zo braaf is als ze weer een zadel opkrijgt :+ (ze is wel ingereden maar nooit doorgereden.. Dus tegen de tijd is het voor haar ook 2 jr geleden..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:35

Garuna was poepiebraaf! Het zal bij jou ook wel mee vallen denk ik. Ze verleren het niet zo snel. :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:37

Ik hoop het :+ Heb in die 2 jaar wel goeie band met 'r op kunnen bouwen.. dat zal ook wel schelen denk ik :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:52

Mara was ook ooit ingereden met 3. Daarna heeft ze zo'n 8 a 10 maanden stil gestaan. En toen ben ik er op geklommen omdat het mijn verzorgpony werd. Wat een draak zeg :oo

Nu zijn we bijna 3 jaar verder en kan ze een redelijke L1 proef lopen. Ze is van haar zadelvrees af. Er zit een rem en een stuur op. Ze kan alle gangen met vatsoen aan springen. Over springen gespoken :P Dat kan ze tegewoordig ook. Dat kon ze vroeger echt niet. We kunnen buitenrijden zonder dat ze als een tank over alles en iedereen heen loopt.

We zijn een heel einde gekomen! Ons volgende doel is bijna berijkt en dat is een veulentje! En dan ga ik Evelien (stravero) achterna!!! Op naar het Z (wel eerste een stardkaart aanvragen dan :P )!

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:33

Goedemorgen
Heb leuk foto's voor bij zien komen. Ben echt benieuwt wanneer de veulentjes gaan komen.
Gister ben ik heel de dag naar de dierentuin geweest was erg leuk want was echt zo lang geleden dat ik daar geweest was. Vandaag heel de ochtend vrij dus zo lekker naar stal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:04

Vief was ook echt vreselijk toen ik dr kreeg :')
bokken met aanspringen tot je er af viel.. geen stuur :P
altijd door je heen lopen, niet stil staan enz haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:32

Het veulen van de zus van mn beste vriendin is er :+: !!!!!

Het is een prachtig merrie veulen met de naam Esprit, ze heeft een superlief kolletje en snebje :+: !!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:41

Leeeeeuk :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:11

Gefeliciteerd met de merrie :D Nu Mara nog, spannend hoor!

Ik moest de allereerste les het rondsturen oefenen, dus Arlando moest rondjes lopen in de cirkel. Stap of draf maakte niet uit als hij maar liep. Ook moest ik vooral leren 1x een hulp te geven en hij moest daar gelijk op reageren :P Ik kletst vaak aan 1 stuk door, nou das best lastig om af te leren bij jezelf.
Ik mocht aan de hand ook strenger zijn voor hem, halt-achterwaarts-voorwaarts.
Als hij in de cirkel loopt moet ie gaan kauwen, oortje naar mij gericht en rustiger lopen, dan mag ik hem naar binnen vragen. (vind ie nog lastig)
Verder wat drukoefeningen, tegen z'n schouder met 1 vinger, dan moet hij overstappen met z'n voorhand.
Tegen z'n heup aan druk geven moet de achterhand omstappen.

Hij doet alsof hij het al jaaaaren doet :+

En dat had ik dus echt niet verwacht, ten eerste dacht ik dat hij dwars door het lint heen zou rennen, of alleen maar bij mij kwam staan :P
Morge weer les, dan gaan we een grotere cirkel maken en gaat ie aan de longe.
Kijken of hij op een grotere afstand (diameter was 8m, nu gaan we naar 12) ook goed luisterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:14

gaaail heeft je paps nog meer fotos gemaakt??
ik ga je pben :P