[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:24

Wat een leukerd, gefeliciteerd!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:24

Wat een knapperd! Mooie bos manen heeft hij :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:06

wij komen weer een keer binnenvallen, heel lang niet meer op bokt gezeten.

dream is nog steeds dol op springen en het record ligt dan nu ook op 1.05 *\o/* zijn nu vooral techniek aan het oefenen om dit jaar een keer te starten tussen de paarden.
Afbeelding

Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:23

Mooie foto die laatste!

Ik ben met Wheran het rijden ook weer wat aan het oppakken, dankzij het lekkere weer :o {:}
Ik ga er vooral op met het doel om relaxt een rondje te hobbelen en met de les letten we dan wel weer op het dressuurmatige, met dat gevoel werkt het heel goed. Vandaag voor mij een grote stap de goede kant op, relaxt langs de kant van de c stappen. Daar rij ik namelijk alweer sinds november niet langs. :x

Mooie bloesem naast de bak
Afbeelding

En natuurlijk bewijs van onze overwinning
Afbeelding

Daarna eventjes heerlijk in de wei *\o/*
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:52

Baileysdream schreef:

dream is nog steeds dol op springen en het record ligt dan nu ook op 1.05 *\o/* zijn nu vooral techniek aan het oefenen om dit jaar een keer te starten tussen de paarden.
[ [url=m/hUJybo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rbtG0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dream kan ik me ook nog wel herinneren van een aantal jaar terug. Knappe Haf <3

XjesLiess schreef:
Mooie foto die laatste!

Ik ben met Wheran het rijden ook weer wat aan het oppakken, dankzij het lekkere weer :o {:}
Ik ga er vooral op met het doel om relaxt een rondje te hobbelen en met de les letten we dan wel weer op het dressuurmatige, met dat gevoel werkt het heel goed. Vandaag voor mij een grote stap de goede kant op, relaxt langs de kant van de c stappen. Daar rij ik namelijk alweer sinds november niet langs. :x

Mooie bloesem naast de bak
[ [url=m/aoI8zv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En natuurlijk bewijs van onze overwinning
[ [url=m/pgD8nn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna eventjes heerlijk in de wei *\o/*
[ [url=m/wAjJ42.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig he, die bloesem! Fijn dat je Wheran weer op kan pakken met dit weer.

_Tristan schreef:
Wat een knapperd! Mooie bos manen heeft hij :D

Ja dikke bos he! Ik wild het invlechten om het aan 1 kant te laten groeien en een beetje netjes te houden en het hield niet op. Lang is het nog niet, maar dik zeker!
Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:16

PeerAppel schreef:
Dream kan ik me ook nog wel herinneren van een aantal jaar terug. Knappe Haf <3

Misschien dat je Wheran ook nog wel kent, hij deed ook mee in deel 5. Toen als nog 3 jarige bij een vorige eigenaar

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:40

Leuke haf! :))

Iedereen lekker aan t genieten van t weer zo te zien! Ik ook lekker genoten. Zo fijn om weer lekker in de buitenbak te kunnen rijden! :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:00

Het weer is ook echt genieten. :j

Komende week gaan we Olivia scannen en weten we of ze drachtig is. Potverdikke wat is dat spannend. :=
Heb haar van de week wel in het nieuw gestoken. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:31

Vandaag heb ik Tris verhuisd naar zijn nieuwe stal. Dubbel gevoel want we hadden het heel erg naar ons zin bij de andere stal waar Tris hele dagen de wei op ging met zijn fjordenvriend Ragnar, maar ik miste toch wel heel erg een rijbak en longeerbak. Wanneer het land te nat was betekend dat dat de paarden binnen moeten blijven wat van Tris een tijdbom van 400 kilo maakt.. Niet fijn om mee de drukke weg op te gaan. Na de afgelopen zonnige dagen in de wei vond hij het wel even heel zuur dat hij voor nu nog even in een paddock moest staan. Gelukkig werd het leed verzacht door deze lieve Fries <3 Tris lijkt opslag verliefd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:26

Wow, wat een actie hier ineens :j

PeerAppel schreef:
Nou, ik heb dus vorige week Monroe fan 'e Melkemahoeve gekocht. Hij is 7 jaar oud en nog niet beleerd. Ik heb altijd oudere paarden met een hoop ervaring gehad/gereden, dus dit is best nieuw voor mij. :+
Ik heb door mijn vorige bijrijdpaard kennis gemaakt met de endurance en dat zou ik ook graag met Monroe willen doen. Heb geen ambities voor de 160 km, maar klasse 1 en 2 moeten vast lukken. Nu nog hopen dat hij dat ook leuk vindt. Verder vind ik een keer onderling een proefje rijden ook wel leuk en als dat nou heel goed gaat kan er ook best een keer een startpas komen, maar dat zien we wel!
Zijn vader is Maisturm en zijn opa is Argentan.

Knap dier hoor! Lekkere bos haar heeft 'ie!

Baileysdream schreef:

Heerlijk als ze iets écht leuk vinden he?

XjesLiess schreef:
Mooie foto die laatste!

Al sinds november niet langs de C? Gekke pony! Kom, beetje je haflinger-reputatie waar maken en stoer doen! Hop, langs die C! ;) Goed hoor, dat jullie er nu toch langs zijn! *\o/*

Renske_W schreef:

Komende week gaan we Olivia scannen en weten we of ze drachtig is. Potverdikke wat is dat spannend. :=

Waaaaah spannend! Ik ben benieuwd! :D

_Tristan schreef:
Vandaag heb ik Tris verhuisd naar zijn nieuwe stal. Dubbel gevoel want we hadden het heel erg naar ons zin bij de andere stal waar Tris hele dagen de wei op ging met zijn fjordenvriend Ragnar, maar ik miste toch wel heel erg een rijbak en longeerbak. Wanneer het land te nat was betekend dat dat de paarden binnen moeten blijven wat van Tris een tijdbom van 400 kilo maakt.. Niet fijn om mee de drukke weg op te gaan. Na de afgelopen zonnige dagen in de wei vond hij het wel even heel zuur dat hij voor nu nog even in een paddock moest staan. Gelukkig werd het leed verzacht door deze lieve Fries <3 Tris lijkt opslag verliefd

He, dat binnenstaan zou voor mij ook reden zijn te vertrekken hoor! Dat is zo'n beetje de enige reden dat ik nog op mijn huidige stal sta (rijbak is prut, ik koop eigen hooi náást vol pensiongeld ivm kuil dat gevoerd wordt, etc.): ze staan wel echt alle dagen buiten! Alleen toen ze een keer met -15 niet konden garanderen dat de paarden water hadden hebben ze ze 2 dagen maar 2 uurtjes buiten gezet ipv de hele dag. Verder in 4 jaar tijd nog nooit een dag binnen gestaan...

Wij hebben een dressuurweekje achter de rug de afgelopen week. De eerste twee keer vond ze dat super prima en deed ze enorm haar best. De derde keer zei ze 'je komt er wel uit he, daaahaaaggg', dus toen maar puur de focus gelegd op tempo houden en gebogen de bochten doorgaan. Toen ze dat braaf deed, mocht ze nog een paar cavalletti lopen (daar word je super blij van als je Doortje heet) en daarna lekker de wei op met haar vriendinnen.
We hebben ook weer staartenwasdag gehad :D Heeeeerlijk, zo'n schone staart <3
Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:58

Komt vast goed daar Tristan. De paddock ziet er fijn uit, lekker met zijn tweeën ook.

Skippy mooie staart zo schoon <<)

Skippy01 schreef:
Al sinds november niet langs de C? Gekke pony! Kom, beetje je haflinger-reputatie waar maken en stoer doen! Hop, langs die C! ;) Goed hoor, dat jullie er nu toch langs zijn! *\o/*

Het zit echt verschikkelijk tussen mijn oren dat het daar eng is. Het zelfde dat ik niet rijd als het ook maar iets te hard waait.. Vorige winter was dat ook en nadat we in november weer aan de race gingen knapte het weer in m'n hoofd. Hulp van m'n instructrice heeft ook niet zoveel zin want ik zet alles vast in m'n lichaam zodra we die kant op rijden dus ik hoop het op deze manier zelf veder weer op te lossen. Afgelopen zomer is het ook goed gekomen dus dat lukt nu ook wel :+ Hij rijd er trouwens met zijn andere Amazone wel prima langs maar zij is een betere doorzetter als mij.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:02

XjesLiess schreef:
Het zit echt verschikkelijk tussen mijn oren dat het daar eng is. Het zelfde dat ik niet rijd als het ook maar iets te hard waait.. Vorige winter was dat ook en nadat we in november weer aan de race gingen knapte het weer in m'n hoofd. Hulp van m'n instructrice heeft ook niet zoveel zin want ik zet alles vast in m'n lichaam zodra we die kant op rijden dus ik hoop het op deze manier zelf veder weer op te lossen. Afgelopen zomer is het ook goed gekomen dus dat lukt nu ook wel :+ Hij rijd er trouwens met zijn andere Amazone wel prima langs maar zij is een betere doorzetter als mij.

Angst is ook gewoon iets enorm irrationeels. Ik heb het met buitenrijden. Ik heb er een instructrice voor die naast een degelijke klassieke + centered riding opleiding ook een kei is in angstbegeleiding. Dát helpt voor mij wel. Ik kan wel zeggen 'niet aanstellen, Doortje is braaf, we gaan NU naar buiten', maar dat werkt niet. Terwijl nu onder begeleiding van mijn trainster naar buiten waarbij zij mijn spanning en die van Doortje aanpakt, wel werkt :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:34

Renske_W schreef:

Heb haar van de week wel in het nieuw gestoken. [ [url=m/tzv1Ot.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y993zv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CDCTHE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk die roze set! :Y) Wanneer wordt ze gescand? Spannend inderdaad!

_Tristan schreef:

[ [url=m/lTj2jG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EcSKgc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K5jfqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet fijn als ze binnen moeten blijven inderdaad. Snap wel dat je daarom een nieuw plekje gaat zoeken. Rijd je veel buiten?

Skippy01 schreef:
Wij hebben een dressuurweekje achter de rug de afgelopen week. De eerste twee keer vond ze dat super prima en deed ze enorm haar best. De derde keer zei ze 'je komt er wel uit he, daaahaaaggg', dus toen maar puur de focus gelegd op tempo houden en gebogen de bochten doorgaan. Toen ze dat braaf deed, mocht ze nog een paar cavalletti lopen (daar word je super blij van als je Doortje heet) en daarna lekker de wei op met haar vriendinnen.
We hebben ook weer staartenwasdag gehad :D Heeeeerlijk, zo'n schone staart <3
[ [url=m/zFvNZE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk zo'n staartenwasdag! Die heb ik zondag ook gehad, want ik kon dat zwarte ding niet meer aanzien.

Ik ben al flink aan de wandel met Monroe. Nu 2x alleen en 2x met een ander paard weggeweest. Dat alleen vindt hij in het begin niet leuk, maar gelukkig kalmeert hij na 10 minuutjes wel en dan stopt hij met hinniken.
Gister voor het eerst een bitje in gehad. Denk dat hij dat wel eerder had gehad, maar toch moest hij weer flink wennen. Direct mijn biothane hoofdstel geprobeerd die ik bij mijn bijrijdpaard had. Hij past hem en het staat hem! <3

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:49

Ik hou van roze <3
Mijn vorige paard (zwarte kwpn ruin) had ook een fuchsia roze set. :))

Morgen gaan we scannen.
Vind het zo spannend. :=

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:49

Mooi altijd die schone staarten he Skippy

Mooi hoofdstel Peer! Staat goed dat blauw :)

Succes Renske :D Hopen dat ze drachtig is.

Vandaag kwam ik aan op stal, lag Tris heerlijk in de zon in de paddock. <3 Hij heeft vanmorgen de hele ochtend met de fries samen gestaan, alleen smiddags even met een draadje er tussen want ze krijgen smiddags ook nog eten. Ben voor het eerst weer in de bak gaan rijden en dat ging opzich heel goed! Alleen galopperen blijft hij lastig vinden in de bochten.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:42

@ Peerappel

Ja we reden alleen maar buiten omdat er geen bak was. Ik miste het trainen wel heel erg dus ik ben erg blij dat het nu weer kan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:18

Wat zien ze er allemaal goed uit

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:48

_Tristan, wel fijn dat je nu weer een bak hebt dan!
Horsii, jou herken ik nog! Hoe is het met Pep en Kyra? Hebben jij en je zus ze nog?

Monroe heeft vandaag een zadel op gehad. Ik wilde alleen een dekje, maar daar reageerde hij 0,0 op, dus zadel erbij gehaald, was ook prima, singel losjes gedaan, was ook prima, wat strakker, was ook prima. Denk dat dit al weleens heeft gedaan dus. :+

Afbeelding

Ook even opnieuw gevlochten. Lengte is nog niks, maar dikte is zeker aanwezig. <3

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:20

Olivia is vandaag drachtig gescand. *\o/*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:29

Monroe is knap! Wel nog dikker in haar of niet?
Tristan op zijn gemak dus op nieuwe stal. Fijn!!

Gefeliciteerd renske! Spannend altijd!!

En als ik nog wat vergeet. Sorry!

Vandaag weer rustig gereden..spoortje weer keer om gedaan. Mevrouw was me toch heet :roll: stel je voor. Dribbelen. Bokken op been. Iig goed voorwaarts. Maar ik wou rustig en controle dus chagrijnige merrie :+ maar ze deed t wel heel goed gelukkig!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:19

PeerAppel schreef:
Lengte is nog niks, maar dikte is zeker aanwezig. <3

Ik gok dat op die voorpluk toch best wat mensen jaloers zijn hoor ;) Doortje's voorpluk is ook zo, en de eigenaren van de andere koudbloeden op stal zijn daar allemaal wel een tikje jaloers op (behalve van één tinker die nog een veeeeeeel langere voorpluk heeft).
De manen zelf zijn bij jouw paardje inderdaad niet kort en ook nog niet lang :+ Mooi bos haar wel :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:26

Nou idd, Olivia haalt dat nooit qua voorpluk en manen. :')
Maar hopelijk haar veulen van volgend jaar wel. :))

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:37

Renske_W schreef:
Nou idd, Olivia haalt dat nooit qua voorpluk en manen. :')
Maar hopelijk haar veulen van volgend jaar wel. :))

We verwachten tegen die tijd bergen met veulenspam he :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:38

Haha dat zal geen probleem worden denk ik. O:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:39

:D <<)