[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:23

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:38

Hinke schreef:
Heb jij een bijrijder avalon?

Nee, ik bén er eentje. ;) Of nouja, bijrijder, ik ben de enigste die Maggy rijd...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:41

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:16

Sorry voor mn late reactie weer :o Maar ik heb 't echt onwijs druk nu enz.. :o

Maar hier 4 foto's van mn nieuwe aanwinst, op de foto's gingen we voor de eerste keer bij haar kijken. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, die witte en zwarte "stippen" zijn geen druk plekken o.i.d. maar zit in de familie lijn hihi :D Mama was al hard aan het boenen op één zwart vlekje op haar hals (zie laatste foto) maar ze kreeg 'm er niet af en dat vond ze gek _O- Hihihi :D

Maaaaar, wat vinden jullie zo op het 1e gezicht van haar? O:)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:18

Jeetje wat gaat het snel hier :D (ben alweer een tijdje niet geweest)
Met het rijden gaat het super... Sinds ongeveer 2 weken loopt ze echt heerlijk ontspannen en wil ze echt voor me werken, ze heeft nog nooit zo lekker gelopen :+:

Mel heeft alleen dinsdag een erge koliek(?)aanval gehad... Dat was wel even schrikken (was er zelf niet bij)
Het schijnt dat ze aan het rennen was in de wei, en opeens door haar benen heen zakte en niet meer op kon staan, schoppen naar haar buik. Toen ze opstond begon ze mega te zweten, ze was echt letterlijk doorweekt toen ik aankwam... Ook schuimde ze uit haar mond en fleemde ze de hele tijd, trekte haar benen erg hoog op (net alsof ze van die hoge transportbeschermers om had) Toen gelijk de dierenarts gebeld, darmverslapper gegeven, en toen ging het gelijk weer goed.
Was er helaas niet bij toen de dierenarts kwam, want deze symtomen heb ik nooit gezien bij koliek?
Denk zelf dat ze misschien iets verkeerds gegeten heeft... Zou het anders ook niet weten
Maargoed, na het spuitje was ze weer helemaal normaal, gelukkig waren ze er optijd bij :j

Heb ook besloten te stoppen met de wedstrijdsport... Ik merk nu echt dat mijn meisje oud word en dat de dressuur te intensief voor haar gaat worden. Ik wil ergens in november / december onze laatste wedstrijd met haar rijden, in de L1.
Dan mag ze lekker van haar oude daagjes genieten, en gaan we lekker recreatief rijden (lekker het bos in :j ).

Omdat ik toch zelf wel wat verder wil komen met rijden heb ik misschien al wel een bijrijdponytje op het oog,
een leuke NRPS merrie van 7 jaar oud, 1.48 m, waar ik dan ook wedstrijden mee zou mogen starten, dus daar ga ik nog even met de eigenaren over babbelen :j

Dat was het weer eventjes,
moet er nu vandoor, lesgeven :wave:

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:18

wouw, mooi beesie! +:)+

MLover

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:24

@ stavero; woow mooi paardje hoor, schattig :D !

Ik heb gisteren m'n eerste uit wedstrijd gehad, hij was wel onderling maar is een mooie oefening voor het landelijk toch !
Ik reed in Pernis, en het waaide heel erg, De losrij bak vond ik wel aan de kleine kant voor met zoveel mensen, 'Marieke ging aan de kletter en k zag maar een weg, tussen die twee paarden door, maar mooi niet aan de kant gaan.
Toen m'n wedstrijd, hij ging echt lekker voor mijn gevoel !
Ze deed alles braaf en netjes, alleen stonden er van die lage hekjes en k denk dat ze die niet zag ofzo, en toen sprong ze er tegen aan waardoor ik wel heel erg schrok, alles is goed gekomen.

Ik heb haar na de wedstrijd thuis gebracht en terug gereden met mijn ouders voor de prijsuitrijking, ik was vierde [ van de 16 ] met 188 punten, en oh wat was ik trots, zeker voor mijn eerste keer uit :D !

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:26

@Stravero: Kan weinig zeggen van de foto's, maar op het eerste gezicht heeft ze een goede uitstraling met een pittig kantje eraan. Klopt dat?

@Melody; Wat zal dat een rare gewaarwording zijn geweest, pff.. Gelukkig lijkt hetn u allemaal goed te gaan!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:31

Leuk beestje hoor Evelien!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:19

melody93 schreef:
Jeetje wat gaat het snel hier :D (ben alweer een tijdje niet geweest)
Met het rijden gaat het super... Sinds ongeveer 2 weken loopt ze echt heerlijk ontspannen en wil ze echt voor me werken, ze heeft nog nooit zo lekker gelopen :+:

Mel heeft alleen dinsdag een erge koliek(?)aanval gehad... Dat was wel even schrikken (was er zelf niet bij)
Het schijnt dat ze aan het rennen was in de wei, en opeens door haar benen heen zakte en niet meer op kon staan, schoppen naar haar buik. Toen ze opstond begon ze mega te zweten, ze was echt letterlijk doorweekt toen ik aankwam... Ook schuimde ze uit haar mond en fleemde ze de hele tijd, trekte haar benen erg hoog op (net alsof ze van die hoge transportbeschermers om had) Toen gelijk de dierenarts gebeld, darmverslapper gegeven, en toen ging het gelijk weer goed.
Was er helaas niet bij toen de dierenarts kwam, want deze symtomen heb ik nooit gezien bij koliek?
Denk zelf dat ze misschien iets verkeerds gegeten heeft... Zou het anders ook niet weten
Maargoed, na het spuitje was ze weer helemaal normaal, gelukkig waren ze er optijd bij :j

Heb ook besloten te stoppen met de wedstrijdsport... Ik merk nu echt dat mijn meisje oud word en dat de dressuur te intensief voor haar gaat worden. Ik wil ergens in november / december onze laatste wedstrijd met haar rijden, in de L1.
Dan mag ze lekker van haar oude daagjes genieten, en gaan we lekker recreatief rijden (lekker het bos in :j ).

Omdat ik toch zelf wel wat verder wil komen met rijden heb ik misschien al wel een bijrijdponytje op het oog,
een leuke NRPS merrie van 7 jaar oud, 1.48 m, waar ik dan ook wedstrijden mee zou mogen starten, dus daar ga ik nog even met de eigenaren over babbelen :j

Dat was het weer eventjes,
moet er nu vandoor, lesgeven :wave:

Nou k heb anders nu een enorm dejavu.
de eerste keer had Boy dezelfde symtonen als de jouwe, alleen hij zakte niet door zijn benen hij gooide zich gewoon om.
de darmverslapper en parafine sloegen aan en het was zo weer over!

de tweede keer was hij ook onwijs aan het scheuren door het land, misschien zou hij dat de eerste keer ook gedaan hebben maar hij stond toen in de stal dus hij lag te rollen. En de tweede keer was het zoveel extremer dan de eerste keer dat ik er nu nog wakker van lig af en toe.

Fijn dat het nu beter gaat in ieder geval!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:20

Stravero; ziet er leuk uit, ben benieuwd naar volgende foto's! Staat ze al bij jullie of niet?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:35

Mijn dekensloop teller staat nu op 2, dus als iemand tips heeft om een sloopgrage pony zijn plezier te bederven hoor ik dat graag. Hij bijt nu de gesp van zijn deken af waar ik niet zo blij mee ben.
Weet je iemand die van zijn fleecedekens af wil maat 175/185 dan hoor ik dit ook graag want ik vind het zonde om mijn nieuwe dekens op te leggen snachts. Het zijn meer dekens die ik wil gebruiken voor even na het rijden dus vandaar.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:42

leuke foto evelien jammer dat ze niet heel duidelijk zijn

dat is minder meldoy fijn dat ze is op geknapt weer

leuk en sloop graag paardje
nee ik heb geen dekens ja alleen en regen deken hahaaha

heb niet op alles gereageerd sorry erg druk geweest en veel aan me hoofd op het moment

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:41

evelien vind de foto's mooi heb op Hyves ook even gereageerd

Melody hoop voor je dat het niet weer gebeurd :(:)

Hinke, Weet niet of het goed of slecht is, ze doet altijd alles op haar gemakje ze denk volgens mij als het vandaag niet komt dat komt het morgen wel _O-
Maar had gedacht dat ze iets voorwaartser zou zijn nu ze niet meer drachtig is, maar nu is ze weer te dun dus misschien is ze daarom zo langzaam (hoop ik)

De wind maakt haar echt niet uit ze is nergens bang voor en schrik bijna niet van de wapperende dingen
Springt hooguit iets opzij :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:08

:wave:

Evelien, leuke foto’s! :D

Melody, jeetje schrikken zeg van je pony! Jammer dat het
wedstrijdsport voor haar te zwaar word. Wel leuk dat je gewoon lekker blijft rijden op haar :D hopelijk lukt het met je bijrijpony :)

MLover, gefeliciteerd :D mooie resultaat! :D

Nou meiden.. over 5 dagen is het zo ver: operatie. Maar Madeir en ik zijn ook bijna 1 jaar samen :D dus heb ik een topic alvast geopend :) dus als jullie het leuk vinden… [ITP] Madeira en ik bijna 1 jaar samen!

Mauza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:57

Wie kent haflinger bas?
Het is een ruin

Afbeelding

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:04

sucses paulien met je operatie
had even en berichtje voor je achter gelaten in je topic

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:09

Joopie, ik heb hetzelfde probleem met deken, Ik had een deken voor Akino gekocht en ik keek die avond weer even bij hem was hij al stuk. Gewoon in 1 middag! Hij krijgt van 't winter weer een deken om (voor het eerst in de winter) dus ben benieuwd hoelang die deken leeft :(

Melody, dat moet erg schrikken zijn geweest. Fijn dat het nu beter gaat.

Stravero; leuk paard met mooie bewegingen zo te zien. Ben zelf niet zo weg van vos maar vind deze wel een leuke bouw en uitstraling hebben

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:33

@Madeira: Heb je topic even bekeken, looks good! Zal zo even een reactie plaatsen hoor! ;)

Ben zo trots op Maggy! Alle nieuwe oefeningen voert ze super uit, dinsdag voor het eerst gegaloppeerd, vandaag was het aanspringen al helemaal vloeiend en goed! Ook is ze na een halfuurtje rijden helemaal los en lekker door het lichaam. (Dat is dan ook het moment dat ik stop.)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:25

Jemig Melody! Dat is schrikken! Hoe oud is ze eigenlijk ?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:39

Melody; Da's even schrikken zeg!
Evelien; Leuk beesje!!
Monique; Daims is ook zo'n sloper.. De stalhulp kwam toen met een speciaal spullie waardoor hij het nu niet meer doet! Zal er morgen even naar vragen voor je ;)

De rest ga ik zometeen even bij lezen, zag wel foto's langskomen..
veel zieken, nog steeds...
Hier gelukkig alles beter, over 5 weken ga ik hoogstwaarschijnlijk alvast mijn stage lopen 16 weken :D Dus minder vroeg op, wel later thuis maar ach..
Daims is helaas weer kreupel.. :( Misschien dat ik hem een tijdje ga leasen, instructrice denkt dat het komt door verkeerd rijden.. Moet nog wel groen licht krijgen van m'n ouders..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:48

Dieuwke1315 schreef:
Jemig Melody! Dat is schrikken! Hoe oud is ze eigenlijk ?

16, in mei word ze 17, merk nu echt dat ze achteruit gaat
Madeira_ schreef:
:wave:

Evelien, leuke foto’s! :D

Melody, jeetje schrikken zeg van je pony! Jammer dat het
wedstrijdsport voor haar te zwaar word. Wel leuk dat je gewoon lekker blijft rijden op haar :D hopelijk lukt het met je bijrijpony :)

MLover, gefeliciteerd :D mooie resultaat! :D

Nou meiden.. over 5 dagen is het zo ver: operatie. Maar Madeir en ik zijn ook bijna 1 jaar samen :D dus heb ik een topic alvast geopend :) dus als jullie het leuk vinden… [ITP] Madeira en ik bijna 1 jaar samen!

Ja vind het zelf ook erg jammer, was best een moeilijke beslissing, maar ik wil gewoon wat het beste voor haar is :)
Héél veel succes alvast met je operatie :(:)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:54

Paulien; Waarschijnlijk ben ik de komende dagen niet meer vaak online dus voor het geval ik voor je operatie niks heb kunnen zeggen hierbij alvast; Succes Knuf

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:28

Dankjewel Tessa! :D

Melody, ik bedoelde het ook zo :j vind het erg goed van je dat je het gewoon onder ogen durft te zien dat het niet meer voor je pony haalbaar is. Vind het natuurlijk wel heel rot voor je :(:)

Bedankt voor het succes wensen allemaal :+:

Ik sta wel positief tegen de operatie. Woensdag ga ik voor het laatst op Madeira klimmen. Vanmiddag heeeeel lang lekker geknuffeld :+:

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:51

pff zo bijlezen

heb familieweekend gehad! erg leuk erg dronken en erg gelachen..

vanochtend gingen we met een kar nou de paarden die ervoor stonden te sneu voor woorden! toen we bij de bestemming waren aangekomen stond 1 paard gewoon tegen de ander aan te leunen! lijkt me niet gezond!