[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:37

Skippy01 schreef:
Ow wow, die was wakker! Pittig ding, hopelijk alleen als het waait?
Doortje reageert gelukkig niet zo op het weer.

wendy1987 schreef:
Kayenne was wel fris vandaag maar is wel goed te doen ondanks t weer eigenlijk altijd.
Galopje ziet er fijn uit zo!! :))

Nou hij kan ook bij iets engs ook heftig reageren maar bij wind is ie wel veel pittiger en blijft ie er langer druk mee. Hij ging nu zo door het lint omdat er van die hooizakken hangen die er altijd hangen maar ze wapperde :+ galopje in het laatste filmpje is inderdaad wel lekker :o

Fijn dat de osteopaat helpt skippy.
En klinkt goed Wendy, ik vind soms de lage neusriem ook veel verschil bieden. Wheran heeft gewoon een hoge met sperriem.

njiloj

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:43

Hey! ik kom even binnenvallen.
Ik ben al een tijdje niet meer actief tussen de paarden, maar ik heb in het verleden veel gereden en eigenlijk altijd bezig geweest met haffies, zeker de laatste paar jaar.
ik heb even terug gekeken in de topics, maar ik kon er niets over vinden, maar ik dacht dat het voor jullie wel even interessant nieuws is:

Ik heb vorige maand bericht gehad van de eigenaresse van Strizzi van de Heksenketel dat Strizz in Februari is ingeslapen.
Hij is 31 jaar geworden en heeft de laatste paar jaar van zijn leven heerlijk van zijn pensioen genoten.

Wij hebben in elk geval altijd erg genoten van deze hengst. Een lief karakter, super werkwillig en een pracht om te zien. Gelukkig leeft hij voort in zijn vele nakomelingen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:20

Hier lekker rustig aan gedaan. Gaat steeds beter. Nog niet 100% maar ook echt minder gedaan met slechte weer en veel werken.

Ze heeft ook veel binnen gestaan dus lekker relaxt zo ff gereden.

Hoe is t bij iedereen hier verder?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:56

ziet er fijn uit Wendy!
Hier ook verschrikkelijk met het weer, de bak is niet te doen, vandaag toch maar gaan rijden want ze was niet te houden, meer plassen ontwijken dan echt trainen maar ze heeft wel even wat energie kunnen lozen. Hopen dat hij snel beter wordt met het voorspelde weer!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:08

Nog héél even en dan klaart het op!
Wij hebben ook niet veel gedaan laatste weken. Afgelopen week maandag, dinsdag en vrijdag aan de hand gewerkt / gelongeerd. Woensdag, donderdag, zaterdag en zondag had Doortje vrij. Het is niet anders...

Ik heb wel goede hoop dat het water snel zakt - het grondwaterpeil kan nog wel wat omhoog, dus het oppervlaktewater zal wel gaan zakken denk ik dan. Zeker op zandgrond zoals bij ons. Goede hoop dat wij weer kunnen rijden buiten morgen of overmorgen :)

Gelukkig lopen ze bij ons ook met dit weer gewoon overdag de hele dag buiten. Hoewel we ze wel ipv om half 6 nu steeds rond 4/ half 5 binnen gehaald hebben omdat zélfs de koudbloeden het beu waren buiten in de wind en regen (en die zijn het bij ons niet gauw beu).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:20

Ik ben blij als er weer wat beter weer aan komt.
Ben die regen en wind wel zat. :=

Wij hebben inmiddels een keer of 5/6 op Olivia gezeten, doet ze echt super braaf!
Tevens is ze van het weekend ook geinsemineerd. Dus wij zijn hard duimen aan het draaien dat het gelukt is. :)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:21

Ziet er goed uit hoor Wendy!
Spannend Renske :):)

Wij hebben er gisteren weer wat balkjes bij gepakt en ik hoop als het goede weer doorzet deze week wel weer te gaan rijden.
Zijn achterbeen doet t nog prima *D
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:20

Mijlpaal alert!

Voor veel paardenmensen de normaalste zaak van de wereld. Voor mij 'een ding' sinds wat incidenten met mijn vorige paard (die ging er steeds vandoor, wat we ook probeerden, werd dan echt compleet gek en heeft ons meermaals bijna laten verongelukken).

Mijn trainster heeft mij vrijdag geholpen: touwtje aan Doortje en in alle rust naar buiten! Pittig voor mij, en pittig voor Doortje om die zenuwpees op haar rug te hebben die in de rijbaan wél leiding weet te geven. Om het nog extra spannend te maken, zijn we gaan rijden op 'het pad' waar mijn vorige paard zijn rondje dorp zonder mij startte. "Face your demons" en zo... (vorige paard is destijds aan de kletter gegaan, hele dorp door, tuinen omgeploegd, voorbij stal gerend, oude man omver gerend en paard heeft toen 2 weken compleet spierbevangen en in shock thuis gestaan.)

Op één moment na waarop een compressor veel lucht ging blazen, waar ze van schrok, was Doortje echt super stoer! Spanning vloeide snel af en we hebben ons zelfs aan een klein drafje gewaagd.

We komen er wel, mijn kleine gouden pony en ik!

(ja, zo heeft ieder zijn eigen spanningen denk ik...)

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:40

Wauw super zeg! Wat een overwinning! Ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn!! Hopelijk kunnen jullie snel met zn 2tjes lekker naar buiten!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:41

Faitherr schreef:
Wauw super zeg! Wat een overwinning! Ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn!! Hopelijk kunnen jullie snel met zn 2tjes lekker naar buiten!

Dat hoop ik ook! En met 30 stalgenootjes, zijn er ook genoeg waar ik bij mag aansluiten buiten, maar ik wil eerst weten wát Doortje doet als ze schrikt, voor ik zonder wandelende begeleiding met een ander mee wil gaan :)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:24

Super bezig!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:23

Top zeg, een flinke overwinning ✌️

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:55

@XjesLiess en @Horsii : Thanks! :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:18

Wat goed!! Kan idd fijn zijn om gewoon even iemand erbij te hebben. Op naar meer van zulke ritjes!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:20

@Wendy1987 ja precies! Doortje kent het buiten wel om geleid te worden aan de hand, dus dat deed mijn trainer, en dan kon ik zoveel mogelijk passagieren tot ik het langzaam over kon nemen.

Het is ook gewoon zó druk met verkeer overal tegenwoordig, dat dit voor mij een beetje voelt als de enige verantwoorde manier: het erf af zit je bij ons direct op een doorgaande weg met veel vrachtverkeer, auto's, fietsers, motoren én landbouwverkeer.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:21

Wat goed Skippy! Doorzetten hoor.. Daar ga je zo veel plezier van hebben :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:22

_Tristan schreef:
Wat goed Skippy! Doorzetten hoor.. Daar ga je zo veel plezier van hebben :)

Volgende sessie staat al gepland met mijn trainster :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:28

Afbeelding
Mijn glimworm :+:

En lekker gesprongen afgelopen weekend. Moet ik echt vaker doen. Ze vind t echt leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:22

Springen vindt Doortje ook echt zó leuk, pakken wij zeer regelmatig mee :) Ziet er netjes uit zo, die foto boven de oxer!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:38

Leuke foto's Wendy ze maakt een aardig sprongetje!
Tris heeft niet zo'n liefde voor springen, hij loopt het liefst gewoon door de hindernis heen _O-

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:25

Leuk hoor Wendy! Hier wil ik ook het springen gaan oppakken, ben alleen altijd te lui om op en af te bouwen maarja. Wil eigenlijk een springzadel aanschaffen want met het dressuurzadel wat ik heb is echt niet te springen, alleen dan moet ik van mezelf eerst wat fanatieker beginnen.
Hier een wat mindere week gehad, maandag les dus ik loop de wei uit opgezadeld en al en toen viel me ineens op dat ik een klikje miste, ja hoor, ijzer eronderuit. Toch de les gereden in overleg en daarna alleen nog maar wat gewandeld met hoefschoen om. En toen gister de lichtoptoch, ja hoor, de andere er ook af |o , gelukkig wel heel netjes en geen hoef afgebrokkeld. Vandaag er opnieuw opgezet dus zo richting stal om te rijden, ben benieuwd of ze een beetje te houden is :roll:

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:52

Ugh ik weet er alles van die ijzers.. Tristan is nu al 5 jaar ijzerloos. Zijn hoefwanden zijn zo dun dat hij na een paar uur op een vochtige ondergrond alweer een ijzer verliest.. Toen hij de wei op ging was dat dus geen optie en toen heb ik ze maar af gelaten maar het blijft tobben.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:57

Mag ik me hier (weer) melden? Ik ben sinds vorige week weer trotse eigenaresse van een Haflinger! *\o/*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:04

Vertel!Leuk!!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:21

Nou, ik heb dus vorige week Monroe fan 'e Melkemahoeve gekocht. Hij is 7 jaar oud en nog niet beleerd. Ik heb altijd oudere paarden met een hoop ervaring gehad/gereden, dus dit is best nieuw voor mij. :+
Ik heb door mijn vorige bijrijdpaard kennis gemaakt met de endurance en dat zou ik ook graag met Monroe willen doen. Heb geen ambities voor de 160 km, maar klasse 1 en 2 moeten vast lukken. Nu nog hopen dat hij dat ook leuk vindt. Verder vind ik een keer onderling een proefje rijden ook wel leuk en als dat nou heel goed gaat kan er ook best een keer een startpas komen, maar dat zien we wel!
Zijn vader is Maisturm en zijn opa is Argentan.

Afbeelding

Afbeelding

Misschien dat sommige mij nog wel kennen. Ik heb 7 jaar geleden ook al een Haflinger gehad en daarmee in dit topic gezeten. Zij heette Abby (v. Star). Helaas is zij 2 jaar geleden overleden.

Afbeelding