[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:02

Ze loopt inderdaad recht.
Peeps kijkt altijd om zich heen met rijden buiten haha

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:05

Aida en Coriana ook en dan gaan ze slingeren..
Soms plakken ze tegen de fiets en dan gaan ze helemaal alle kanten op.. Dan kun je als ruiter doen wat je wil maar dan wijken ze niet meer weg van de fiets ernaast :')
(ik rijd dan bijv. en de eigenaar fietst of andersom)
Meestal valt het wel mee, maar op zo'n moment.. :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:07

oo, nee naast de fiets loopt peep wel gewoon recht(nouja onder het zadel ook alleen dan kijtk ze alle kanten op) , kijkt ze voor zich!
En gaat ze hard, haha!
Peeps draaft heel snel naast de fiets.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:11

Die vond ik ook erg mooi Jolanda! Heb er ook nog zo een alleen dan is het licht eigenlijk net iets mooier!

Haha smurfen.. :P Wel erg vervelend dat de dekens niet goed zijn.

Leuke in Berlijn gehad zo te zien :D

Haha wat een geweldig masker van Peps! :D Wil de andere vorm ervan voor Nibbit hebben! :D Met die ogen, blauwe volgens mij..

Zo even kijken naar je foto's Naomi ;)

Vandaag heerlijke buitenrit gemaakt met Nibbit en vriendin en Hafje waar ze op rijd. 2 uur weggeweest en echt genoten! :D Heerlijk gestapt, stukken gegalopeerd, gezwommen. Paarden vonden het ook echt heerlijk! :D Toen kwam 's middags nog een merrie van Nib samen met een dochter van Nibbit, echt heel leuk om te horen. Want bijna alle mensen die vorig jaar een veulen van Nib hadden zijn dit jaar terug gekomen of komen volgend jaar weer! :D Ze zijn tevreden! Eigenaresse Nib nog super foto's gemaakt van Nibbit, Mams en dochter! :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:24

Pff ik wou vanaaf een buitenrit maken maar het is echt heel vies weer! Dus ik heb dat maar niet gedaan, en ik heb die pony die ik zeg maar verzorg ook vrij gegeven.

Wenner en Julia gaan voortaan maar halve dagen het land in. De smid ging Julia beslaan en zag dat ze al eens bevangen geweest is, dus we moeten met haar uitkijken. Wenner is veelste dik aan het worden en daar kan ik niet tegenaan rijden. Heb net fijnmazige hooinetten besteld dan kunnen ze zich smiddags daar mee vermaken. Jammer maar het is beter voor hun gezondheid.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:28

Vies weer? Echt? Hier was het gewoon heet vandaag, hele dag zon en een briesje als wind! :P Heerlijk!

Hmm balen zeg van Wenner en Julia.. Ook erg moeilijk als je er niet tegenaan kan rijden.. Vandaag Nibbit ook weer eens gewogen en schrok best wel. Hij was vorig jaar nog dik 600 kilo, en nu was hij nog maar 500. Maarja, hij krijgt onbeperkt voer dus daar kan het niet aanliggen!

Nog iemand die iemand kent die een Andalusier zoekt? We hebben er een op stal staan die echt niet thuis is en er alleen maar ongelukkiger word. Voor een goed tehuis mag hij voor zowat niks weg!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:34

Zo ik heb weer alles bijgelezen, ga alleen neit op alles reageren dan ben ik uren bezig haha.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:44

Ja smorgens is hij nog om aan te zien maar hij is echt opgeblazen en dat is niets. Hij is ook vrij loom, dat is wel ideaal buiten maar goed het gaat wel om het welzijn van hem. En Julia zal altijd gevoelig blijven dus kunnen ze mooi samen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:45

Haflingers blijven er snel gevoelig voor omdat ze gewoon snel en te veel aankomen.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:54

Ja daarom dus dan maar de halve dag. Julia wordt niet echt veel dikker maar goed met haar achtergrond.. Smid zei dat het al wel lang geleden geweest was, en er zaten ook al geen ringen meer in haar hoeven. Anders hadden we dat wel gezien ook.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:13

weer vet mooie foto's van Nib!!

Las over smurfen zowel paardjes als mensjes := nie handig nee :P

Hier begon het rond half 7 klein beetje te druppen.. jammer dat je niet buiten kon rijden..
verstandig idd om ze dan maar half dagje in het land te zetten.. Niet een zand paddock tot je beschikking?

Hier vandaag weer heerlijk bij Pien geweest :) heerlijk genoten van de paardjes en heerlijk met Arash gereden :) hij was braaf :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:15

nou wel een rijbak, maar dan gaan ze alsnog met de paarden uit de wei staan leuren aan het hek. Dalek slaat 1 van de 2 een been over het hek en hebben we alsnog oliebol. We hebben dit al is gehad.
Bovendien laten we ze nu s avonds nog even een paar uurtjes buiten staan in de bak, dus komen ze er wel lekker uit. Rijden ook elke dag dus ik vind niet dat ze mogen klagen :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:18

oe getsie dat moet je idd zeker niet hebben!! Enne de paardjes hebben zeker niks te klagen bij jullie!! Je bent altijd zo lekker druk met ze :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:20

Haha Naomi dat filmpje :P

Hier was het ook heerlijk weer :D

Lisa klinkt heerlijk zo'n buitenrit :D

Jody jeetje balen van Julia en Wenner, dan inderdaad maar halve dagen.

Marlis schreef:
Haflingers blijven er snel gevoelig voor omdat ze gewoon snel en te veel aankomen.

Heb er geen last van bij Madeira gelukkig :) maar ze staat dan ook niet 24 uur per dag op het land.

Vandaag geshopt :D Madeira heeft een nieuwe bruin-achtige halster + touw en een nieuw hoofdstel. In de welkoop hadden ze ook gratis zakjes met Pavo meusli en koeken enz. heb een tas meegekregen. Verder zelf zilvere oorbellen en armband gekocht en nog wat shirtjes :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:36

Leuk man Paulien :) En nieuw hoofdstel, en je had al zo'n mooie ;)

Ik vandaag me nieuwe halster bij Romy omgedaan :) staat 'r echt vet mooi!
K hou je wel in de gaten hoor
Afbeelding

D'r achterkant bles :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:49

Leuk halster Nathalie!
Paulien; Goed geslaagd dus!

Ik heb voor mn vzpoownie ook een halstertje gekocht :o eerst een pony maar die was te klein dus geruild en nu heb ik zelfs nog een leukere gevonden. Hij staat ook super leuk bij dr! Ga zo eens een plaatje ervan opsnorren! Helemaal leuk.. Het is ook een leuk beestje, ze geniet ook wel van de aandacht dat is zo schattig om te zien!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:55

Kan geen afbeelding vinden maar het is een pagony halster!
Nu is het een echte penny pony <3

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:07

maaruh.. verzorgertje? heb ik iets gemist?? Wat voor paardje is het dan? Kleur? Kleur halstertje? := ben niet nieuwsgierig ofzo hoor ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:11

Gokje; Welsh a (kan b zijn) x hackney, valk/vaal kleurtje met aalstreep :D
Jaar of 20 inmiddels, vandaar mijn vraag eerder geloof ik ergens hoe op te bouwen met een paardje dat al heel lang niets gedaan heeft. Staat bij ons op stal en wordt nei echt wat mee gedaan, en ik heb nog wel wat tijd dus ook wel leuk. Longeer haar nu een beetje en poetsen haar.
Halster is paars/bruin/beige gestreept, Wenner heeft hem ook gehad maar die kleurtjes zijn wat feller dan die van haar.. Heb van Wenner wel een foto denk ik even zoeken..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:13

Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:25

Okey leuk ja! leuk halster ook!
Ik heb dat dan echt compleet gemist.. Sorry.. maar echt leuk man :) goed van je dat je dat doet :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:32

Peeps heeft kringen op der hoeven , duidt dat altijd op bevangenheid?
De smid zij er vlede keer niets van!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:39

Jeetje jullie gaan hard zeg.

Paulien heeft zich zelf en dr poonie lekker verwent ... wel hoofdstel showen hoor ... ;-)

Jody, geeft een oude van dage liefde, aandacht en beweging, toppie

Zag nog leuke poonie van Nathalie voorbij komen met zeer mooi halster, en wat is ze apart getekend zeg ...

Horsi, wat ik begrepen heb, is dat als ze hoefbevangen zijn / geweest, de stand van de voeten veranderd. In het beginstadium kunnen ze de zo gehete traumaranden op de hoeven krijgen , dit krijgen ze ook als ze een hoefwond hebben gehad, dit groeit er uit naarmate de hoef groeit , ongeveer van 9 mnd tot een jaar is de complete hoef vervangen voor nieuw hoorn - vanaf de kroonrand tot waarmee ze op straat lopen.
Heeft ze echt randen ? die je ook kan voelen ?

Maar daarnaast is het altijd goed te weten dat de meeste haffies (erg) gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.

Jody, heeft Julia nu ook achter ijzers voor ? Met twee lippen ipv een lip. Donna loopt eigenlijk altijd, als ze op ijzers staat met achter ijzers aan dr voorvoetjes, zodat er minder druk op de voorkant van de teen komt en dus beter kan lopen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:54

ik heb bij gelezen

mooie fotos`s weer

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:09

Ja, je kan ze voelen. Vorig jaar was de diagnose hoefbevangenheid vastgesteld maar later hersteld naar gekneusde stralen.
Aangezien bevangenheid langer zou duren om te genezen en andere symptomen had etc.
De da heeft toen een fout gemaakt en hersteld, en dus gezegd dat het gekneusde stralen waren.