_zomerdeken vianne _nieuw hoofdstel vianne _nieuw dekje vianne _2 nieuwe vesten _nieuwe jeans _wéér een nieuwe rijbroek _actionsokken _rijles hanneke (€25 per les.. ) _een scooter áls ik 16 ben.. Nog nog 178 dagen _spulletjes voor mn kamer _een nieuwe jas, mijn oude ruikt naar paard& scooter& parfum& deo.. en is viesjj móét sowieso; kado kyr, kado suuzz(mét 4 vriendinnen +/- 5euro) vest en lange mouwen dingen & een jas!!!
hihii & ik ben dinsdag winkelen, heb dan 100€.. en ga met kyr winkelen(wil dan 50€ overhebben van dinsdag).. en ja, ik weet niet hoe ik het moet doen. Ik heb wel besloten dat ik naar de H&M ga, want dat is toch beetje betaalbare en leuke winkel dus 5€ suuz, 45 voor vest en jas en schoenen moet ik ook nog dan maar geen jas.. 45€ vest en shirtjes, en dan die 50€ kyr's kado en BB.. owneej vergeet ik al weer de helft.. njaah, ik zie wel hoe ik het doe
schoolfoto's ik krijg ze binnekort ook zal dr wel verschrikkelijk opstaan Had die dag ontzettend last van mn nek door kopstoot tijdens springles en kon me hoofd niet draaien en had daar ruzie met de fotograaf om , keek ook niet zo vrolijk op de foto gloof ik
Ja ga k nu doen ook heb nu ok een hele opvallende gekocht knalblauw en ik lig maandag op de loer want na mijn les maandag was ie weg stond in mn kastje notabene en de 1e beste die ik met een zwarte zweep van 1,15 zie met een gouden knop trek ik van zn paard af
Zou iemand voor mij mijn leesautobiografie willen controleren weet niet of ik het zo wel goed heb gedaan..
Het leven van boeken.
Deze autobiografie is speciaal gericht op mijn ‘boekenleven’. Hierbij vertel ik over boeken die ik van vroeger tot nu heb gelezen, en die ik in de toekomst wil gaan lezen. Ook vertel ik hierbij mijn ervaringen met de boeken, wat ik wel leuk vond of juist helemaal niet.
Al vanaf jongs af aan houd ik van lezen. Vroeger wilde ik altijd graag voorgelezen worden en kon dan ook vaak niet slapen áls ik niet werd voorgelezen. Meestal waren het boeken uit de Disney- serie of een jaarboek. Een jaarboek over beertjes was m’n favoriet, helaas ben ik dat boek ooit een keer kwijt geraakt en weet dus de titel niet meer. Ook heb ik een jaarboek over konijntjes gehad, die vond ik ook erg leuk. Dan had je een datum boven een tekstje en dat werd dan voorgelezen. Ik vond voorgelezen vroeger altijd leuk en al helemaal als familie mij voorlas.
Nadat ik heb leren lezen op de basisschool ging mama kleine boekjes voor mij kopen, waaruit ik zelf moest (voor)lezen. Zo heb ik bijvoorbeeld ‘de boot van boris’ van Dick Bruna en boekjes van Nijntje en Jip en Janneke moeten lezen. Gelukkig hielp mama mij er wel bij, want ik vond (voor)lezen niet echt al te makkelijk. Maar oefening baart kunst! Al vlot ben ik met moeilijkere verhaaltjes begonnen, zoals; bakkertje deeg, paddington beer, winnie the pooh en natuurlijk weer de disney- serie. Wat was ik dol op al die boekjes, ik denk dat ik de disney- serie compleet grijs heb gelezen. Ze werden niet saai en die disney- series op tv vond ik ook geweldig. Toen ik naar de hogere klassen ging op de basisschool heb ik thuis niet zo veel meer gelezen, mama werd steeds zieker en uiteindelijk overleed ze. Wel hadden we op school avi- lezen, ik ging al snel naar avi 7, en bleef hier een tijdje steken. De moeilijkere boeken (blauwe plekken, Carry slee) vond ik erg lastig om te lezen, vooral omdat dit C- boeken zijn en ik toen nog maar B was. In groep 7 heb ik uiteindelijk avi 9 gehaald en mocht ik andere kinderen begeleiden met lezen. Dit vond ik altijd erg leuk, en heb veel van het avi- lezen geleerd.
Op de middelbare school moest je verplicht boeken lezen voor een boekverslag, dat heb ik dan ook gedaan en sindsdien ben ik ook steeds meer gaan lezen. Ik heb bijna de hele bianca-serie (Yvonne Brill) uitgelezen en heb nog wat meer boeken van deze schrijfster (zoals Jella en haar draver) gelezen. Het waren vooral paardenboeken die ik las, waar een meisje van mijn leeftijd allemaal avonturen beleefd met haar paard. Zulke boeken vind ik nu nog steeds leuk. Griezelboeken vind ik daar en tegen helemaal niet leuk, nooit gevonden ook. Soms lees ik een paar bladzijde’s, maar het boek grijpt me helemaal niet dus vind ik het algauw niet leuk meer. Ook te langdradige boeken vind ik niet zo geweldig. Maar als ik boeken lees waarbij ik goed m’n hoofd moet gebruiken, vind ik dat al een stuk leuker. De boeken die ik uiteindelijk sinds de middelbare allemaal heb gelezen zijn: Hoe overleef ik mijn vakantie, Hoe overleef ik zonder jou, Hoe overleef ik school, Hasse Simons dochter, Afblijven, Spijt, Kruistocht in Spijkerbroek, Het verrotte leven van Fleurtje Bloem, Het bittere kruid, Nagelaten dagen, Harry Potter en de vuurbeker, heel veel boeken uit de tina- serie en niet te vergeten The Davinci Code. Bij enkele van deze boeken heb ik ook boekverslag gemaakt, maar de meeste heb ik toch wel voor mijn plezier gelezen. Kruistocht in spijkerbroek (Thea Beckman), Harry Potter en de vuurbeker (J.K. Rowling) en The Davinci Code (Dan Brown) zijn de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. Kruistocht in spijkerbroek heb ik uiteindelijk 5 vakantiedagen over gedaan, Harry Potter 2 hele dagen en The Davinci Code heb ik uiteindelijk 3 maanden over gedaan. The Davinci Code heb ik zelf gekocht voor mijn vader en naar aanleiding van de film ben ik dit boek ook gaan lezen, ik vind het echt een prachtboek en raad iedereen(die van lezen houd) dit boek aan om te gaan lezen. Want het is echt een mooi boek, ik kan me- dankzij de film- helemaal mee in leven en vond elke gebeurtenis in het verhaal heel aangrijpend, zodat ik niet wilde stoppen met lezen. Maar ja, ik moet ook wel eens slapen. Kruistocht in Spijkerbroek vind ik ook een echte aanrader, het is een onrealistisch maar tegelijkertijd toch ook wel een realistisch boek. Ook hierbij grepen de gebeurtenissen mij heel erg aan, en wilde simpelweg gewoon niet stoppen met lezen. Harry potter heb ik gelezen terwijl ik ziek was, ik verveelde me dood thuis en wou iets lezen. Heb toen snel het middelste boek- eigenlijk heel fout, want moet natuurlijk bij deel 1 beginnen- van de boekenplank gepakt en ben daarna gelijk gaan lezen.
Ik kan mezelf heel erg meeleven in de boeken, het ene moment zit ik gewoon te schreeuwen tegen het boek, het andere moment zit ik met grote vraagtekens. Mijn humeur is dan ook vaak gericht op het boek wat ik heb gelezen. Heb ik een zielig boek gelezen dan ben ik beetje op mezelf, maar heb ik een boek gelezen over een leuke vriendengroep dan ben ik een stuk vrolijker. Helaas heb ik er niet voldoende tijd voor, maar zo gauw ik weer naar de bieb ben geweest, heb ik weer een stapel boeken liggen. Ik heb lezen van geen vreemde, want allebei m’n ouders houden van lezen, hoewel mijn broer en broertje het helemaal niet hebben. Wat ik in de toekomst nog wil gaan lezen blijft mij de vraag, ik denk dat ik de hele Harry Potter serie en de Timboektie- serie (Carry slee) nog wil gaan lezen.