Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:38

Hoi FloortjeChar, welkom!! :D
heb je haar een maand op proef? :D

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:42

Dank je wel EngeltjeS!
Ja, ongeveer een maand :) 't Is wel een opvallende 'proef', want ze staat nog op haar huidige stal.. Maargoed, dat is voor mij ruim een half uur rijden dus dat heb ik er wel voor over :)

Het is trouwens een 16 jarige merrie, M-dressuur gelopen, super karaktertje, heel eerlijk en behoorlijk voorwaarts. Ze is 1.44 groot.

Ik ben zelf wel een lange Jan, maar m'n droom is echt een haflinger & ze kunnen een hoop dragen :) (Ja, ook al ben ik maar 22, leef als de oude garde.. Dat ze prima wat kunnen dragen en niet nu al een deken op hoeven.. hihi)

En waarom een haflinger: K ben mn leven lang al gek van dit ras, vanwege het karakter en postuur. En waarom juist deze haflinger: Deze haflinger kan mij nog uitdaging bieden en dingen leren :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:47

Ach, ik ben ook 1.80m, past best ;)
Ik heb op Haflingers leren rijden, tussendoor een fjord gehad, vervolgens Iris haar moeder, een KWPNer erbij en nu Iris. Echt besmet, gaat nooit weer over ;)

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:48

Hi Klasien,

Dank je! Dat steuntje had ik ff nodig hihi. Krijg veel commetaar van mensen ''is die pony niet te klein voor jou'', maarja.. ze zijn dan zelf 1.60 en hebben een Shire bij wijze van spreke.. Er is niks mis met 1.60 zijn en een Shire hebben... maar ik heb niet om m'n lengte gevraagd hihi

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:36

Ik ben 1.74 en Jip 1.48 en dat past echt makkelijk hoor!

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:42

Lous schreef:
Ik denk toch dat ik hier niet helemaal thuishoor. Ik rijd western, heb een vuilnisbakhaf,scheer haar niet en heb geen verstand van voer e.d. :=

Dat is toch juist leuk, dat jij wat anders doet met je Haf. Ik vind western super gaaf om te zien, en heb ook een paar lessen gehad. Ik scheer ook niet, meneer is zo al fris genoeg :P En ik rijd hem niet zo fanatiek dat hij kledder nat is van het zweet. Ik rijd hem wel zo door dat hij bij zijn hals en borst nat is, maar dan leg ik er even een wollen deken op. Van voer heb ik ook weinig verstand, ik leer het wel gaande weg.

Mando schreef:
Mando is ook zo ondeugend hoor, die kan onder de man ook aardig afzetten, gas, kop tussen zijn benen, dubbel vouwen en een rodeo show geven en dat allemaal binnen 1 seconde.
Ik blijf het altijd weer knap vinden _O-

Nu kan ik het wel herkennen zodra die kop erop komt maar ik heb zoveel vlieguren gemaakt dat het me nog steeds verbaas dat ik nooit wat gebroken heb.

HAhaha, heel herkenbaar! Ik sta er ook verbaasd bij te kijken hoe zo'n robuuste tanker in een flits de andere kant opvliegt, hij gooit soms zijn hele lijf 180 gr. om en dan vliegt mijn lompe lijf de andere richting uit, _O- Ik heb ook al aardig wat airmiles gemaakt!

@ FloortjeChar: Spannend! Klinkt als een leuk paardje. Ik ben benieuwd of je haar besluit te kopen na de proeftijd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:42

Jullie gaan hard :D

Ik ben 1,63 en Jim 1.50. Geen problemen dus :D

Verder las ik nog iets over training. Jim heeft hetzelfde probleem als Sita aangaf met scharen. Impulsverlies, niet genoeg scharen. Niet durven scharen heb ik het idee.
Maar goed, heb nu een nieuwe instructrice, dus we hebben weer een paar stappen terug gedaan.
Vanmiddag weer les :j
In de training zelf neem ik wel wat lastigere oefeningen mee. Maar belangrijkste is vooral het binnenachterbeen actief houden en los blijven in de kaak/hals. Dat is ons zwakke punt :D
Om het leuk te houden doe ik af en toe wat moeilijks waar hij even over na moet denken.
Zo heb ik spelenderwijs SB en keertwending kunnen bevestigen. We zijn eens in passage beland (paniek!!!), wel gelijk weer naar voren gereden, dat was echt niet de bedoeling haha! Ook stap-galop nemen we mee. Galop-stap is lastiger, maar dat probeer ik ook.

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:44

@kyara27: Ik ga proberen zovaak mogelijk dit topic te openen & mee te lezen.. en dan uiteraard ook jullie op de hoogte houden van de koop!

Ben eigenlijk wel benieuwd: welke boommaat hebben jullie hafs? Ik had een medium boom (dressuurzadel) op mn leasehaflinger.. maar op mn toekomstige paardje lijkt hij niet goed te passen.. #nieuwezoektocht! #zadelmetheeeeelebredeboom ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:44

Ik heb laatst een potentiele bijrijdster 'afgewezen' om haar lengte :o Ze was ruim 1.80 en haar benen/beenligging hinderden echt de beweging van de desbetreffende pony waar ze op zat.

Maar, dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te wezen.. :) Het kan meestal idd wel!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:46

@Sita_ .. Ik werd laatst 'afgewezen' voor een Fries, vanwege m'n lengte.. En sta nu op t punt zelf een haflinger te kopen.. Dus denk dat het puur een gevoels-kwestie is :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:46

Zadel...
Ik ben begonnen met de witte van Wintec (is 34 geloof ik), daar groeide hij binnen 2 maanden uit, toen heb ik een Massimo gekocht, boommaat 36.
En dit jaar was hij zo afgetraind dat ik weer een nieuw zadel mocht. Een MW deze keer, vergelijkbaar met 33/34. Zadel ligt inmiddels weer niet goed, dus ik hoop maar dat ze het aan kunnen passen :=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:51

Ik meld mij ook! Ben ondertussen 25 en sinds 3,5 jaar in het bezit van haflingermerrie Anne Reseda van 't Witteveen (v. Haron vd milt) voor zij die het interessant vinden :+ .

Roep maar wat jullie willen weten! ;)

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:53

@Paulusjuh: Welkom!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:54

Welkom!
Foto? :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:04

Mag ik meedoen?? Ik ben dan wel 19 maar heb een ontzettend leuke haflinger!!
Mijn haflinger heet Lizzy(van de Meulstra hoeve) ik zeg altijd Liz. Ze is 4,5 jaar oud en heb bewust iets langer gewacht met inrijden. Ze is 1.53 hoog. Papa is Abel en moeder heeft ook goed papier maarja, dat weet ik niet uit mijn hoofd :')

Het is een erg pittige tante en ontzettend eenkennig :(:) maar dat wordt beter! Ze is nu officieel 2 maand van mij. 2 jaar eerder was ik begonnen met dingetjes leren zoals hoef optillen wat ook altijd een giller was :j . Verder deed niemand iets met haar dus is ze erg aan mij gaan hangen kwam ik een tijdje terug achter. Ze maakt alle stroomdraad kapot en mag volgende week vrijdag naar een nieuwe stal met een sterke houten omheining.... Ondanks al haar gebreken past ze ontzettend goed bij mij en ik bij haar!

Bijnamen voor Liz: Barbie, Sissi. Op stal werden wij samen omgedoopt tot Barbie en Barbie. Was iets minder grappig maar toch -O- roze en blond dan krijg je dat!

Dit is liz:
Afbeelding

De manen zijn eigenlijk langer(kam ze alleen nooit dezelfde kant op)... Zie:
Afbeelding

Sinds 1,5 maand doen we zelfs aan rijden!
Afbeelding

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:06

Nanette1: Welkom!
Wat een prachtige manen!

Denk dat ik ook maar even een foto van Floor ga plaatsen, ben ook verliefd op haar manen.. maar die van Lizzy kan ze niet overtreffen hoor :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:09

Welkom Paulusjuh en Floor en Nanette! Wouw Nanette, wat heeft jou haf mooie manen zeg :+:

Interessant om te lezen wat jullie doen met jullie haffies :). Ik zelf heb les van de eigenaresse van stal waar ik sta met Madeira, vind het heel fijn om les van haar te krijgen. We zijn vooral bezig met basis. :)

Lengte.. ik ben 1,75, Madeira 1,51... Dit is de meest recente foto (jaaa combi oranje jas en paarse pad is niet geslaagd haha, ik wilde graag mijn nieuwe dekje uitproberen). Weet niet, volgens mij past het nog wel 'net'..

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:10

Oeh, die manen <3
Mooi!!
Ik heb die van Jim in januari op handbreedte geknipt. Ze zagen er niet meer uit. Afgebroken, dun, lelijk.
Nu worden ze weer mooi lang. Ben benieuwd hoe lang ze uiteindelijk gaan worden :j

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:14

Dankjulliewel! Die manen blijven zo mooi mede dankzij cowboy magic. Als ik dat niet had had mijn paard de manen een stuk minder :')

De manen afknippen Amanda? Vond je dat niet onwijs jammer?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:15

Amanda schreef:
Welkom!
Foto? :D

Haha zal ik vanmiddag even opzoeken! Komt eraan :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:15

Goedemorgen! :wave:

Wat een mooie hafjes komer er weer voorbij.

Nikita en ik zijn beide kleintjes; zij is 1.42 en ik ben 1.60. Maar zij is zo breed dat ze groter lijkt.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:17

Ik ben 1.73 en Liz 1.53 maar doordat ze zo slank is lijkt ze kleiner. Nouja, de bouw is slank maar ze is gewoon te dik :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:18

FloortjeChar schreef:
@Sita_ .. Ik werd laatst 'afgewezen' voor een Fries, vanwege m'n lengte.. En sta nu op t punt zelf een haflinger te kopen.. Dus denk dat het puur een gevoels-kwestie is :)

In mijn geval niet, ik heb echt gezien dat ze t dier in de weg zat. Ze is immers komen proefrijden.. ;)
Ik ben helemaal niet moeilijk wbt mijn paarden en lengte en gewicht, maar wanneer het dier gehinderd word houd het voor mij gewoon op.
Daarbij zeg ik dat het niet altijd zo zal zijn, wanneer je van nature een nette houding hebt dan moet het geen probleem zijn.

Ik zelf heb t andere probleem, ik ben 1.70 en ben goed gevuld. Ik heb zelf 2 haflingers waar ik zelf niet eens op stap omdat ze voor mjn gevoel te slank voor me zijn. Voor deze heb ik een bijrijdster die zelf ook gewoon slank is.. Dat voelt toch stukken beter.. Mijn gewicht is voor mij wel een gevoelskwestie wrs. Een ander zou ik er dus wel zo opzetten, vreemd niet?

Qua boommaten heb ik vanalles, 33, 34, 36.. Allemaal medium richting wijd dus!
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 16-11-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:18

Madeira heeft boommaat medium, maar weet niet of dat 33/34/35 ect is haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:22

nanette1 schreef:
Dankjulliewel! Die manen blijven zo mooi mede dankzij cowboy magic. Als ik dat niet had had mijn paard de manen een stuk minder :')

De manen afknippen Amanda? Vond je dat niet onwijs jammer?

Ja en nee.
Ze zagen er toen zo uit:
Afbeelding

Het was echt niet mooi meer. Ik vlocht ze altijd, maar dat doe ik nooit meer.
Ik heb ze toen echt sportcoupe geknipt.
Afbeelding

En nu groeit alles weer gewoon mooi op 1 lengte.
Ze zijn nu overigens alweer tot de onderkant van zijn hals gegroeid.
En dan hoop ik dat het er de volgende zomer weer zo uitziet:
Afbeelding