Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:25

Euh Faringo heette ook weer......... (grapje)
Ik wil ook iets doen op woensdag; vraag dat mijne vent. "Gaan we gourmetten op Sinterklaasavond?" Zit ie me te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat!............................. :(

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:41

leuk toch allemaal die ideeen op sinterklaas avond.
@sandrina : ja dan wordt het dus niks die avond.... :D
vanmiddag dwaalden er een paar pieten rond bij de school, de kinderen waren helemaal door het dolle heen. ze moeten toch wachten tot morgen. dan is het feest op school en savonds bij opa en oma. dan heeft ze ook al weekend. ben blij dat ik geen leraar ben. :){
@an: gezellig spellen met de vrienden.

kim en de regen
het regent dus wordt het weer baggeren in de wei. :( wordt tijd dat het weer warmer wordt.

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:51

Warmer? kan wel even duren. Ik hoop dat het droger gaat worden, dis is 3 x niks!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:58

ben ik met je eens sandrina.
vanmiddag even uurtje in de wei geweest. wat een bagger. moest nieuw vlas lossen.paardjes lekker verzorgd en nu klaar maken voor vanavond.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:30

Harmanda@ Lekker vroeg had je wedstrijd. Het ziet er goed uit hoor!!
En wat een mooie locatie ook. Mooie punten evengoed!
An@ Wat fijn dat het zo goed gaat!! Wat leuk dat je ook zo goeie bijrijder hebt gevonden.

Josien en Shakira
Die foto's van het liggen heb ik in me eentje gemaakt. Dus ik heb wat snoepjes op de grond gelegd zodat ik snel een foto kon maken :P.
Vandaar dat ze ook met der hoofd naar beneden is. Maar maandag heeft een vriendin foto's gemaakt waar ze wel echt op commando ligt ;)
Afbeelding
Afbeelding

Hier ook geen sint :( (of ik moet echt heeeeel liefff zijn geweest)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:32

Wat een lieve foto's. Fralla staat altijd op als ik haar nader. De kerstman komt bij ons, hopenlijk.

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:18

Hallo mensen,
Mijn bijrijd/verzorg pony staat te koop
jammer genoeg :( ik wil dat ze een goed plekje krijgt
dus vandaar dat ik even een link er bij zet
het is een super lieve pony,heel goed verkeers mak kan leuk een dressuur
proefje lopen en kan goed springen, 9 jaar en 1,35 m
http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618

groetjes lucas

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:53

vandaag eindelijk mooi kan ik niet rijden ivm met komst hoefsmid.de tijd erna is te kort. maar van de andere kant wel fijn want dan heeft ze morgen misschien geen last van de gemelde sneeuw. als alernatief ga ik de stal maar op zin kop zetten. is die alvast klaar.
we hebben een leuke sinterklaas gehad en ben blij dat het voorbij is. nu op naar de kerst. ga dit weekend maar de boom zetten. wordt toch vies weer volgens de buienradar. dus verder weinig te melden. wie staat er al in de sneeuw?
hier ligt nog niks gelukkig, lekker zonnetje en koud. maar wel droog!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:54

@josien: erg leuk die foto`s van jullie samen. veel plezier met oefenen.

kim en nelleke
tijdens het beslaan even lekker met haar knuffelen. ze heeft 1.5 uur stil gestaan. dus lekker extraatje gegeven. ze wilde om 3u al de stal in. dit terwijl ik nog niet helemaal klaar was. ze moesten toch nog even wachten. dus tegen 4-en eindelijk ze mochten naar binnen. ook ik was blij dat ik thuis was. gauw blokje hout in de kachel en warmen maar.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:01

Kim, ik geef Fralla na de hoefsmid 24 uur rust. Jij ook? Geeft nu toch niet echt; kom nergens aan toe met dit @#$^&%%#@ weer. Ik ben nu 2 maal per dag bij stal om Fralla en haar vriendjes buiten te zetten. (maar heb wel een uur in de zon gezeten, vandaag)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:40

wij hebben de hele dag geen zon gezien. hier heefft het van 7-19 uur gesneeuwd. dus wat rijden betreft komt het nu echt niet.morgen thuis veel doen en daarna de beestjes verzorgen en zondag wordt het ook weer zo`n@#$^&*(() weer. hier ligt momenteel zo`n 15 cm sneeuw. paardjes waren erg rustig ondanks dit weer.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:38

Kim, wat vloeken wij lekker hè? Vandaag mooi weer dus als je tijd hebt; neem het ervan en ga een mooie rit maken. Ik heb geruild van dag dus voor mij zit er geen ritje in.
Die sneeuw geeft wel mooie zonsopgang.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:12

Hallo Allemaal!
Voor je het weet is het al weer een weekje verder.
Ik had een erg drukke week met het begeleiden van stagiaires en privé even van alles aan mijn hoofd.
Heb geprobeerd alles bij te lezen en een korte reactie op een ieder te geven.

@Sandrina: Leuk dat je de herfstfotootjes van je solo rit nog even geplaatst hebt, leuk!!
@Josien: Leuk om ook weer wat van jou en Shakira te lezen. Gefeliciteerd met je punten!
@Harmanda: Wat moest je vroeg op voor de wedstrijd. Leuke fotootjes. Jammer dat het niet helemaal zo ging als je zou willen.
@Lore: Ja mee kijken voor een ander paardje is ook erg leuk, zeker bij hafjes! Fijn om te lezen dat het rijden bij jullie best lekker ging.
En Formera weer mooi met haar deken.
@Kim: Leuk dat jullie een fijne Sint hebben gehad, en tegelijk ook wel fijn dat de drukte voorbij is. Poeh ik baal ook zo van de bagger wei :-(, de vieze weer maanden kunnen mij ook niet snel genoeg voorbij gaan.
@Annemarie: Wat fijn voor je dat je een leuke bijrijdster gevonden hebt! Erg leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat.

Sabrina en Harry:
Weinig activiteit die vieze drap sneeuw en kou, blegh!
Ik weinig vrije tijd deze week. En meestal als ik bij Harry was waren de weergoden me niet gunstig gezind.
Dus Harry heeft weinig bewogen afgelopen week. Veel knuffels en lekkers gehad, maar eigenlijk te weinig beweging.
Maar dat hoort ook een beetje bij dit weer denk ik, zal aankomende week proberen meneer wat meer beweging te geven.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:08

@sandrina: helaas heb ik een dochter rondrennen, maar we hadden evengoed lol met de knol. de kleine dan. lieke had vriendinnetje mee zaterdag en de slee natuurlijk. deze eerst achter de auto met papa en daarna de shet ervoor gezet. toen met ze tweeen in volle vaart door de sneeuw. eerst met haar vriendinnetje en toen met lieke. gipsy vond dit zo leuk dat hij in de galop ging. we hadden het tuigje niet bij ons maar even wat in elkaar geknutseld en zonder bitje. dus was af en toe stuurloos. gelukkig goeie rem. mijn voeten. wel wat leuke foto`s gemaakt met de paardjes in de sneeuw. ja ik weet nog steeds niet hoe ik ze erop krijg.
@sabrina: ja hier hetzelfde als bij jou. en dan krijg je vanzelf weinig nieuws.

gisteren kon ik letterlijk de zwemvliezen aan zo nat was het in de wei. maar de sneeuw is weer weg.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:51

Hoi! Sorry dat het weer even geleden is, het is ook weer zo een drukke periode: werk, huishouden, veel bijles geven want de examens zijn bezig, kerstinkopen doen en pakjes kiezen, familiebanden onderhouden en natuurlijk heel goed voor Formera zorgen, je zou er voor minder moe van worden :D Maar het is wel fijn zo!

Ik heb nog even terug gelezen en probeer weer bij te geraken...

@Sabrina: je had eens gevraagd waarom ik osteo of fysio of wat dan ook voor Formera wou laten komen, maar had daar toen over gelezen denk ik. Formera houdt rechtsom erg vast, kan het moeilijk uitleggen maar linksom plooit ze en laat ze lekker los, rechtsom komt ze wel laag maar plooit ze niet, ze wordt niet hol... En vind dat erg raar! Al was het de laatste keren rijden wel beter met het gelleke onder mijn zadel.

Wieneke is bijna jarig *\o/* Hoe oud word je? Ooh ik lees het al, 16!

@ An, dat klinkt alsof jij de ideale bijrijder hebt gevonden, opruimen doet ze hier nog niet -O-

Wat een stoute man heb jij Sandrina, de sint bestaat toch echt wel hoor! Krijg al jaren cadeautjes van hem, dus ik zal een braaf meisje zijn :D

Oei Kim, nu al warmer? Dat zal nog even duren hoor!

Leuk Josien, zo samen op de grond!

Ik heb jammer genoeg geen paardje meer nodig Lucas, vervelend dat ze verkocht wordt!

En verder heeft iedereen last van kou, sneeuw en nattigheid! Dat valt hier best wel mee, had wel wat meer sneeuw willen zien! Hebben hier enkel donderdag en vrijdag beetje sneeuw gehad, maar was niet echt de moeite! Ook de weides liggen er nog redelijk bij en de bak is poederdroog (buiten)!

Lore en Formera

Ik denk dat ik niet veel te vertellen heb, weet het eigenlijk ook niet meer wat ik de afgelopen week heb gedaan. Ik veronderstel dat ik dinsdag heb gereden. Alhoewel? Ik herinner me nog dat ik erg lang aan haar stal ben bezig geweest om die wat netjes te krijgen. Woensdag na het werk gaan verzorgen en stal uitmesten, donderdag ook gepoetst en stal gedaan. En vrijdag? Ik denk dat ik dan ook niet geweest ben.
Zaterdag heb ik haar even gelongeerd en gisteren beetje VD gedaan. De hoefsmid moet ook weer dringend komen, vandaar dat ik nu even liever niet rij. Altijd vervelend die situatie, pf :(

Heb zaterdag enkele leuke foto's gemaakt.

Formera op haar privéweitje in de achtertuin met haar nieuwe deken op.
Afbeelding

Even los en zonder deken in de bak, kon ze eens rollen! Wat lijkt ze hier ook dik, maar ze staat lekker slank, kan der ribben voelen, 't is allemaal haar dat haar zo dik laat lijken! 't is echt een bolletje wol!
Afbeelding

Met haar dikke vriend (mevrouw is alweer hengstig :D)
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:49

als er iemand is die even de foto`s hier neer wilt zetten van ons in de sneeuw hoor ik het graag. krijg het niet klaar. stuur dan een pb naar me. onze sneeuwfoto`s. moet toch echt eens iemand vragen het een keer voor te doen. :+ :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:26

kinel schreef:
als er iemand is die even de foto`s hier neer wilt zetten van ons in de sneeuw hoor ik het graag. krijg het niet klaar. stuur dan een pb naar me. onze sneeuwfoto`s. moet toch echt eens iemand vragen het een keer voor te doen. :+ :D

Zal ik het proberen? Stuur je wel een PB.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:21

Sneeuwfoto's!
Zou het niet lukken wil ik het ook wel proberen hoor!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:52

ben beetje blond van mezelf maar heb ze nu geverfd in de kleur mahonie dan vant het niet zo op. hahaha.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:55

Ben ik nu blond dat ik die kleur niet ken?! Vlug even googlen :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:06

weet niet, maar heb deze kleur toch al wat jaartjes. is vrij donker met rood erin.
zo ga nu afsluiten en de badmuts van school halen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:01

Even mijn poezels showen!
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:39

leuk die twee rooie. zijn het twee zusjes of broertjes????

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:45

Broers en ze komen echt supergoed overeen! Het is soms moeilijk om ze te onderscheiden, ze heten trouwens bliksem en donder :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:29

Wel donder en bliksem wat een leuke katten heb jij!