jomaro schreef:Mariska en maron
Vanmiddag onwijs geschrokken, ben met maron naar Zevenbergen gereden dat is 3 km bij ons huis vandaan.
Eenmaal in de les aangekomen ben ik gaan rondstappen in de les. Zou verder niet meedoen omdat maron daar niet fit genoeg voor was(bloedarmoede) maar rondstappen kon prima volgens de dierenarts.
Na een aantal rondjes zakte maron zo in elkaar. Struikelde niet maar ik voelde wiebelen en wegzakken.
Die les stond te geven kwam gelijk aanhollen om het zadel los te maken. Kon nog net bij de andere kant om ook daar de singel los te maken.
Maron bleef liggen , dierenarts bellen wat nu te doen. Gelukkig dezelfde arts aan de telefoon die een aantal dagen terug al bij maron was geweest. We moesten proberen maron te laten staan en kijken of dat kon.
Met een aantal mensen lukte dat maar hij stond niet echt stevig. We zijn wel de bak uit gelopen wat redelijk ging. Daar gewacht op de dierenarts.
Ze was er na een 15 minuten heeft naar zijn hart geluisterd maar dat klonk goed. Wat en waarom dit nu gebeurde? Hij was niet warm geen zweet, dan toch de bloedarmoede ??
Dierenarts vond het niet verstandig om maron naar huis te laten lopen en gelukkig was er iemand van de vereniging die met een trailer wilde komen.
Maron liep er redelijk snel op want hij heeft er al 8 jaar niet meer opgestaan. Heel rustig stapje voor stapje is hij de trailer weer afgegaan. Thuis is hij gewoon zijn hooi gaan eten. Ziet er wel moe uit maar is niet meer gaan liggen.
Maron moet nu eerst de juiste bloedwaarde laten zien voor we weer op pad gaan.
Had ik beter moeten luisteren/kijken naar maron!!
Hij liep zo heerlijk met zijn oortjes naar voren, vond het leuk om tussen de andere paarden te lopen.
Een bikkel dus die gewoon niet laat merken dat er iets helemaal niet lekker zit.
Voorlopig even geen rij verhalen. Maar hopelijk wel nieuws dat maron beter aan het worden is.
gr mariska
Mariska en maron,
Wat vreemd zeg, ik hoop dat ie er weer snel boven opkomt.
Groetjes.