Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:20

mandje schreef:
De meesten zijn allemaal te ver weg. Afhankelijk van een scooter. Ik heb al een aantal geïnformeerd die in de buurt zitten maar daar zit nog niks bij. (sommigen reageren gewoon niet meer, anderen die wijzen gelijk af) Daarom heb ik nu maar een gezocht advertentie geplaatst. Hoop dat daar wat uitkomt.

--

Waarom afwijzen?
Inderdaad als je een scooter heb moet je dingen beperken, van vroeger toen mijn paardjes nog niet thuis stonden.
Was ik altijd afhankelijk van me ouders zij moesten altijd halen en brengen en dat is ook geen prettje.

Nu ze thuis staan is echt de wereld open gegaan niemand die op je wacht heen gaan wanneer je wilt.

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 16:22

dat is super ja als ze aan huis staan, heb nu voor azzie een nieuwe plek gevonden en ik moet nu met de auto een half uur rijden, maar ik heb liever dat mijn paard 7 dagn per week en 24 uur per dag goed staat dan dat ik binnen 10 min. op stal ben.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:28

Sjemira schreef:
dat is super ja als ze aan huis staan, heb nu voor azzie een nieuwe plek gevonden en ik moet nu met de auto een half uur rijden, maar ik heb liever dat mijn paard 7 dagn per week en 24 uur per dag goed staat dan dat ik binnen 10 min. op stal ben.

--

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Wij stonden van vroeger ook op een half uur van huis af.
Als je de mogelijkheid heb en je hebt een auto inderdaad.
Maar als je alles op de fiets/scooter moet doen is het in de WINTER niet meer zo leuk

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:29

Heb al iemand gehad die mij te jong vond. Gevraagd om eerst eens langs te komen voor gesprek geen reactie meer. Iemand die gelijk vind dat het niks voor mij is. (terwijl ik alleen info vraag, zat ook geen bak bij dus dat word hem niet) Dus ja.

Ik weet er alles van om paardje thuis te hebben. Ze stond altijd bij men vader. Maar dat kan helaas niet meer. Dus word een hele stap om haar op een stalling te hebben. Voor mij is het ook belangrijk hoor dat Heidi het goed heeft maar het moet wel bereikbaar zijn. En voor mij is het heel belangrijk dat ik er weer met plezier heen ga en dat heb ik nu niet.

Sjemira super dat je een leuke plek gevonden hebt.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:30

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 16:32

mandje schreef:
Heb al iemand gehad die mij te jong vond. Gevraagd om eerst eens langs te komen voor gesprek geen reactie meer. Iemand die gelijk vind dat het niks voor mij is. (terwijl ik alleen info vraag, zat ook geen bak bij dus dat word hem niet) Dus ja.

Ik weet er alles van om paardje thuis te hebben. Ze stond altijd bij men vader. Maar dat kan helaas niet meer. Dus word een hele stap om haar op een stalling te hebben. Voor mij is het ook belangrijk hoor dat Heidi het goed heeft maar het moet wel bereikbaar zijn. En voor mij is het heel belangrijk dat ik er weer met plezier heen ga en dat heb ik nu niet.

dank je, ja idd het moet wel goed bereikbaar zijn voor je. Lekker blijven zoeken tot je het gevonden hebt.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:33

mandje schreef:

--

Nou ik hoop echt dat je een leuk plekje vind.
Want gun iedereen met zijn paardje plezier en als je dat nu niet heb word het tijd voor wat nieuws.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:30

Mariska en maron

Vanmiddag onwijs geschrokken, ben met maron naar Zevenbergen gereden dat is 3 km bij ons huis vandaan.
Eenmaal in de les aangekomen ben ik gaan rondstappen in de les. Zou verder niet meedoen omdat maron daar niet fit genoeg voor was(bloedarmoede) maar rondstappen kon prima volgens de dierenarts.

Na een aantal rondjes zakte maron zo in elkaar. Struikelde niet maar ik voelde wiebelen en wegzakken.
Die les stond te geven kwam gelijk aanhollen om het zadel los te maken. Kon nog net bij de andere kant om ook daar de singel los te maken.
Maron bleef liggen , dierenarts bellen wat nu te doen. Gelukkig dezelfde arts aan de telefoon die een aantal dagen terug al bij maron was geweest. We moesten proberen maron te laten staan en kijken of dat kon.
Met een aantal mensen lukte dat maar hij stond niet echt stevig. We zijn wel de bak uit gelopen wat redelijk ging. Daar gewacht op de dierenarts.
Ze was er na een 15 minuten heeft naar zijn hart geluisterd maar dat klonk goed. Wat en waarom dit nu gebeurde? Hij was niet warm geen zweet, dan toch de bloedarmoede ??

Dierenarts vond het niet verstandig om maron naar huis te laten lopen en gelukkig was er iemand van de vereniging die met een trailer wilde komen.
Maron liep er redelijk snel op want hij heeft er al 8 jaar niet meer opgestaan. Heel rustig stapje voor stapje is hij de trailer weer afgegaan. Thuis is hij gewoon zijn hooi gaan eten. Ziet er wel moe uit maar is niet meer gaan liggen.

Maron moet nu eerst de juiste bloedwaarde laten zien voor we weer op pad gaan.

Had ik beter moeten luisteren/kijken naar maron!!
Hij liep zo heerlijk met zijn oortjes naar voren, vond het leuk om tussen de andere paarden te lopen.

Een bikkel dus die gewoon niet laat merken dat er iets helemaal niet lekker zit.

Voorlopig even geen rij verhalen. Maar hopelijk wel nieuws dat maron beter aan het worden is.

gr mariska

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:46

jomaro schreef:
Mariska en maron

Vanmiddag onwijs geschrokken, ben met maron naar Zevenbergen gereden dat is 3 km bij ons huis vandaan.
Eenmaal in de les aangekomen ben ik gaan rondstappen in de les. Zou verder niet meedoen omdat maron daar niet fit genoeg voor was(bloedarmoede) maar rondstappen kon prima volgens de dierenarts.

Na een aantal rondjes zakte maron zo in elkaar. Struikelde niet maar ik voelde wiebelen en wegzakken.
Die les stond te geven kwam gelijk aanhollen om het zadel los te maken. Kon nog net bij de andere kant om ook daar de singel los te maken.
Maron bleef liggen , dierenarts bellen wat nu te doen. Gelukkig dezelfde arts aan de telefoon die een aantal dagen terug al bij maron was geweest. We moesten proberen maron te laten staan en kijken of dat kon.
Met een aantal mensen lukte dat maar hij stond niet echt stevig. We zijn wel de bak uit gelopen wat redelijk ging. Daar gewacht op de dierenarts.
Ze was er na een 15 minuten heeft naar zijn hart geluisterd maar dat klonk goed. Wat en waarom dit nu gebeurde? Hij was niet warm geen zweet, dan toch de bloedarmoede ??

Dierenarts vond het niet verstandig om maron naar huis te laten lopen en gelukkig was er iemand van de vereniging die met een trailer wilde komen.
Maron liep er redelijk snel op want hij heeft er al 8 jaar niet meer opgestaan. Heel rustig stapje voor stapje is hij de trailer weer afgegaan. Thuis is hij gewoon zijn hooi gaan eten. Ziet er wel moe uit maar is niet meer gaan liggen.

Hij liep zo heerlijk met zijn oortjes naar voren, vond het leuk om tussen de andere paarden te lopen.

Een bikkel dus die gewoon niet laat merken dat er iets helemaal niet lekker zit.

Voorlopig even geen rij verhalen. Maar hopelijk wel nieuws dat maron beter aan het worden is.

gr mariska

Mariska en maron,

Wat vreemd zeg, ik hoop dat ie er weer snel boven opkomt.

Groetjes.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:53

Nebu Van Het Hoge Lindehof.
Een Haflinger ruin van 6 jaar.
Spijtig genoeg met hoefkatrol & blokvoetjes& ZE
Om hem niet te laten stilstaan doen wij vrijheidsdressuur!
Hij pakt het héél goed op !
(Liz NebuKadnezar X Steffina van het hoge lindehof)
Wij hebben al best veel meegemaakt,maar voor mij blijft hij de beste pony die ik ooit heb gehad.
Afbeelding
Compliment
Afbeelding
flehmen
Afbeelding
Vanuit België!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:21

Vandaag het een en ander uitgezocht om te kijken of ik een eigen paarden winkelTJE kan beginnen thuis.
Dus overal gekeken naar mensen die grote partij inkopen dat dat dan weer verkopen.

Nu iemand gevonden die dat met DEKENS doet.
Dus van alles geregeld omdat ik zelf natuurlijk dat geld niet heb liggen
Dus me ouders gaan er ook over na denken.

Wat vinden jullie doen of niet?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:34

jomaro schreef:
Mariska en maron

gr mariska

Jeetje Mariska, dat is ook wat, ik had me ook helemaal lam geschrokken hoor, lekker rustig aan doen met haar, laat je ons weten hoe het gaat met haar???????????????????

Heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel sterkts meis.

xxx

_Romy_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:03

Echt grappig dat dit topic nog steeds bestaat. Heb er heel lang geleden eens op gereageerd. Wel heel leuk hoor! (:

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 11:21

Marga & Azkaban:
============

Gisteren azkaban verhuisd, hij liep zo de trailer op in 1x. Daar aangekomen meteen lekker op de wei gezet. Meneer moest even showen maar zag al snel dat er hooi en grasjes waren. Dus kop naar beneden en eten.
Einde van de dag terug naar stal gegaan om hem binnen te halen en in zijn nieuwe stal te zetten. Hij keek zijn ogen uit, ohhhh een buitenluik, hij was er niet meer van weg te slaan.

Zie hier zijn koninklijke stal

AfbeeldingAfbeelding

Ik ben helemaal blij, hoor net dat het super is gegaan en meneertje staat al lekker in de wei. Vanmiddag naar Azzie om hem lekker te poetsen en ff los te gooien in de bak.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:58

Heidi, ik weet nog wel een stalling in Zuidbroek.
Alleen geen binnenbak. Maar paarden altijd buiten.
Zomers dag en nacht buiten.
Ik heb daar bijna 6 jaar gestaan, alleen eerder weggegaan wens kleine voor(al.
Ze zijn echt super voor de paarden..
Sinds kort hebben ze ook een website, dus bij belangstelling pb maar..

@marga, heerlijk al die luxe!!
Lekker van genieten!

Saskia en Surprice:
Wat een weekend zeg..
Pfff.. meneer wordt helemaal hysterisch als de draver uit de wei gaat om te rijden.
Dan is hij n3t een veulen die zijn moeder terug wil.
Zijn gedrag wordt helaas erger, dus ben echt aan het aftellen tot woensdag.
Vanmorgen heeft hij weer vastgelegen in stal.
Nu al de zoveelste keer...
Gaat gelukkig nog steeds goed, maar pfff.. de schrik zit er toch elke keer in.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:12

@ saskia, jeetje ja dat snap ik, hoop dat ie snel al zijn hormonen een beetje kwijt is. Vastliggen lijkt me idd zo eng.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:29

marga, wat ziet dat er goed uit zeg~!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 18:40

Zazalover schreef:
marga, wat ziet dat er goed uit zeg~!

Hihi ja he? Echt ik ben zo blij dat we verhuisd zijn, azzie is helemaal in zijn sas. Het is ook een toppie locatie, we hebben een rijbak met de duurste en allerbeste bodem, er rijd bijna niemand in. We staan aan t bos, is echt alleen 100 mtr de straat uit en die is dus ook doodlopend, hij heeft een luxe stal met rietendak. we hebben een stapmolen en meneer staat hele dagen op de wei met hooi erbij. Poetsplaats met warm water. Er staan maar 5 paardjes in totaal dus het is heerlijk rustig. Volgende week mag hij bij 2 spaanse paarden in de wei.

echt dit is het beste wat ons is overkomen. heb hem vandaag in de bak losgegooid (mag dus ook gewoon) en zal jullie vanavond de filmpjes laten zien.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:21

oh klinkt heerlijk!!
ook aardige mensen op stal? en aardige stalhouders? ook niet geheel onbelanngrijk natuurlijk

wat heb ik een hekel aan dit weer zeg
die mist is zo slecht, en helemaal voor mijn meisje met dr bronchitis, kan dr nu niet heel hard aant werk zetten want dan gaat ze hoesten:(

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:37

Zazalover schreef:
oh klinkt heerlijk!!
ook aardige mensen op stal? en aardige stalhouders? ook niet geheel onbelanngrijk natuurlijk

wat heb ik een hekel aan dit weer zeg
die mist is zo slecht, en helemaal voor mijn meisje met dr bronchitis, kan dr nu niet heel hard aant werk zetten want dan gaat ze hoesten:(

Ja hoor, de eigenaresse heeft 2 paarden maar die rijd geen paard meer. 1 meisje is echt heel aardig, heeft een arabiertje en doet ook veel aan NH zoals ik.
En de andere 2 komen geloof ik niet veel en als ze er zijn gaan ze het bos in.

Ohhh joh dat wist ik niet dat ze bronchitis heeft. ja idd niet te hard laten werken, ik heb zelf astma dus ik weet wat dit weer doet.

hieronder zo een linkje van Azzie in de mist van vandaag.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:38

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:45

Hoi Marga,

Wat lekker dat ie nou een buitenluik heb heeft ie lekker wat te doen.
En leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben dat is echt heel erg belangrijk want je moet altijd met plezier heen gaan.

En LEUK filmpjes op je op youtube staan ik heb er ff een paar gekeken.
Je gaat leuk vooruit met hem.

Ik wens jullie heel veel plezier op jullie nieuwe stal.
En Azkaban natuurlijk bij zijn nieuwe vriendjes!!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:55

21-11-2011

vandaag met maxi naar de binnen bak geweest.
het is zo mistig dat ik bij ons in onze bak niet echt lekker kan rijden.
en zeker geen proefje kan oeffenen.
maxi was best wel druk.
ging ook plat door de bochten heen.
en galopeerde heel erg hart (voor ons doen)
ik moest een paar keer flink op de nood rem trekken wand anders had ik met haar en al om gegaan (wegens het plat door de bochten vlieggen)
hoop dat ik haar deze week nog zo krijg dat ze wat minder hart gaat.
zaterdag F3 wedstrijd.
ik weet nu al word zeker geen eerste.
en we zullen ook niet de supperste punten halen.
maar het gaat er om dat we het gedaan hebben.

helaas geen foto's gelukt.
hoop volgende keer wel.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:51

Marga & Azkaban:
==============
Vandaag weer naar Azzie geweest, eerst weer even los in de bak gespeeld, ging super goed. Daarna wilde ik hem poetsen maar alles is nog zo nieuw en de rest vd paarden stonden buiten dus dat vond meneertje geen goed idee. Heb hem maar lekker buiten gezet, daar is dus ook een poetsplaats en kan hij de andere paardjes zien. Toen vond meneertje het toch wel weer lekker. Tegen de tijd dat ik bijna klaar was met opzadelen gingen er 2 paarden naar binnen, meneer vond het toen toch wel weer tijd om heel druk te worden. Gelukkig kwam mijn lesgeefster eraan en heeft me even meegeholpen. Azzie eerst nog even gelongeerd en daarna ging ze erop. Hij was echt super braaf, vond het helemaal niet eng in de bak en deed echt zijn best. Weer helemaal blij met mijn paardje. Mijn lesgeefster zei al: nu azzie zoveel buiten staat en altijd wat te doen heeft hoef je hem niet meer van te voren te longeren, hij voelde heel ontspannen aan. Een goede beslissing de verhuis. Doet Azkaban goed.

Morgen mag hij bij 2 spaanse paarden op de wei, ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat, we zullen het zien.
Horen jullie dus morgen van mij.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:07

Marga, fijn dat t hem zo goed doet, zag volgensmij een filnpje voorbij komen ga k morgen even kijkenm
Zit nu op telefoon dus gaat ff niet