afstammingen van Ambach

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Re: afstammingen van Ambach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:22

Herken het wel! Ik woon kort bij waar Ambach staat en spreek die mensen ook wel eens op beurzen ofzo. zijn leuke mensen. En die vinden ambach ook een rustige hengst in omgang.
Mijne is ook vrijwel nergens bang voor, is ze ergens bang voor blijft ze staan. Idd ook erg onderdanig.. Is vorig jaar helemaal kapot getrapt door een dominante ruin met voedernijd.
Ruin inmiddels verkocht en zij knapte toen aanzienlijk op! Zelfs toen ze alleen stond. januari weer een vriendinnetje gekocht voor haar. klikte meteen goed. Nou laat ze wel zien wie de baas is. Alleen oren in de nek is al genoeg.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:36

Haha dan hoop ik dat die van mij daarin nog veranderd, die is zelfs bang voor een kleine shet.
Zijn jullie Ambachjes ook van de grote maat?
Mijne is net 1, en die scheelt niet veel meer met een 2 jarige.

Ben zelf geen jonge hafjes gewend zeg maar qua grootte, maar van veel mensen hoor ik dat hij nu al een uit de kluit gewassen haf is

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:21

Ik heb 1 jaarling die is groter als mijn 3 jarige ambach. Dus zegt niet veel. haha

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:04

Die van mij zit ook tegen de 1.50 aan hoor! Goldy is heel koel in d'r kop (met soms wel haar gekke acties hoor :P ) . Onderdanig is ze juist helemaal niet, ze bijt wel goed van zich af maar als anderen haar met rust laten is er niks aan de hand.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 08:07

FZ_Lin schreef:
Hallo, ik weet dat dit een oud topic is, maar heb toestemming van een Mod.

Maar ik heb ook een Ambach, een 1 jarige zoon van hem, foto's heb ik in mijn profiel :)

Wat een schatje! mooi koppie heb ie!

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 08:18

paardjuh schreef:
Herken het wel! Ik woon kort bij waar Ambach staat en spreek die mensen ook wel eens op beurzen ofzo. zijn leuke mensen. En die vinden ambach ook een rustige hengst in omgang.
Mijne is ook vrijwel nergens bang voor, is ze ergens bang voor blijft ze staan. Idd ook erg onderdanig.. Is vorig jaar helemaal kapot getrapt door een dominante ruin met voedernijd.
Ruin inmiddels verkocht en zij knapte toen aanzienlijk op! Zelfs toen ze alleen stond. januari weer een vriendinnetje gekocht voor haar. klikte meteen goed. Nou laat ze wel zien wie de baas is. Alleen oren in de nek is al genoeg.

dat herken ik iid ook. vrij onderdanig naar andere paarden, maar ze vind wel ieder ander paard reuze intressant ( wil liefst met allemaal vriendjes zijn). Met mensen trouwens ook hoor, wil graag aandacht. Ze is ook niet heel bang aangelegd, hoogt een sprongetje opzij als ze iets eng vind. wel heeft ze periode gehad dat ze heel erg dr grenzen aan het uittesten was, maar dat was meer pubergedrag dan dat ze iets eng vond.

Mijne is trouwens nie zo groot, officieel gemeten met 3 jaar op 1,43 ( dus nu miss. wel ietsje groter)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:16

Hahaha altijd leuk alle verschillende verhalen :D

Wat ik trouwens vergeten te melden ben, Jason komt ook bij van 'T sand vandaan.

Gaan jullie 25 juli ook naar de open dag bij hun?
Ik zit er iig aan te denken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:29

Die van Nala en mij hebben dezelfde vader en moeders vader, echt grappig. Ze lijken ook wel op elkaar :) .

Jason is echt een schatje!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:12

Ja het is echt een heerlijke drop! Mag van mij alleen wel wat mannelijker zijn, het is echt zo'n homootje :=

Maar dat is ook leuk, dan hebben jullie een volle broer of zus van elkaar!! :D

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 09:50

Ze hebben alleen andere mams, moet ook wel want ze komen ook allebei uit 2005.

had een leuk Pas de deuxtje geweest Maris! haha ( of 2 spannetje)

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:04

Wij hebben sinds een week 2 merrie's met
als vader Ambach,
ze komen beide uit 2008.
Van de een is de moeder Nellie, van de ander
Rosa van de heggelkampsweg.
Beide door Sand gefokt!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:44

Heb hier een recente foto van Jason, vanmiddag gemaakt :)
Afbeelding

Hij is ook opgemeten, hij is 1,34. In de eerste instantie dacht ik dat hij hoger was ivm de 2 jarige die ongeveer 4cm verschilt. Maar de 2 jarige is eerder helemaal verkeerd opgemeten!

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 08:09

Leuke foto! lekker slungelig is ie nog, maar lijkt zo wel lange benen te hebben.

Dorien__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:27

Wat leuk om al die nakomelingen te zien/te lezen. Ik ben net nieuw op bokt en heb nu sinds ruim een maand mn eerste haflinger.
Zijn vader is Ambach en de moeder van mijn ruin heet Herta.
Mijn ruin zelf heet Audi van de Lohöfte en is geboren op 15-5-2004.
Noem hem zelf ook Audi.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:54

Ik weet dat hier al even niet meer gereageerd is, een aantal jaar zelfs haha. Misschien leuk om het topic weer wat nieuw leven in te blazen? Waarschijnlijk zijn er nu al wel veulens van Ambach onder het zadel, dus ben benieuwd hoe ze het doen. Ik heb zelf ook een haflinger van Ambach :)

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:27

Ik heb ook een merrie van Ambach uit 2008. Mijn merrie heeft rust tussendoor gehad en is sinds paar maand weer iedere week in training. Doet het onder het zadel geweldig.
Uit welk jaar komen jullie nakomelingen en van welke moeder?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:50

Leuk dat je merrie het goed doet onder het zadel misz_blont! Ik heb ook een merrie van Ambach. Ze wordt in mei 4 jaar, dus dan is ze van 2010. Haar moeder is Malu, zij is niet van de familie Sand. Bij de fokker is er een beginnetje gemaakt met het beleren onder het zadel, maar omdat bij mij op stal de bak nog in aanbouw is heeft ze een tijdje rust gehad. Ik ben nu het longeren rustig aan het oppakken. Ze is super braaf en slim, ze pikt nieuwe dingen erg snel op. Qua karakter is ze dominant tegen mij en andere mensen, maar onderdanig naar andere paarden. Toch lijkt ze het wel fijn te vinden dat de rangorde inmiddels duidelijk is, ook al betekent dat dat ik de baas ben. Verder is ze heeeel erg nieuwsgierig en super stoer! Ze is bijna nergens bang voor en als ze dat wel is doet ze alleen een sprongetje opzij. Ik ga haar straks western beleren dus dit coole karakter is echt wat ik zocht :)

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:56

Wat leuk weer leven in het topic!

Mijne is inmiddels bijna 9 jaar. ( uit 2005 dus) En al wat jaartjes ohz. Moeder is dus Tilly v.d. Lohöfte.
Ik zie quq karakter wel overeenkomsten met wat jij beschijft BlondCowgirl! beetje domininant, vroeger was Pascalle ook wel onderdanig naar andere paarden maar inmiddels is ze ook daarin wat dominanter geworden. Buiten ook heel stoer! vind weinig eng. Zolang ikzelf relaxt ben is zij dat ook.

Qua rijden is ze heel allround, dressuur, springen, buitenrijden en crossen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:09

Leuk dat ze qua karakter op elkaar lijken Nala! Ik merk inderdaad ook dat Macey zich precies spiegelt aan mijn gedrag, meer dan andere paarden die ik ken. Ik vind zulke duidelijke feedback wel fijn haha. Leuk dat die van jou zo allround is. Ik ga Macey dan wel western beleren, maar ik houd ook wel van een sprongetje op z'n tijd en regelmatig buiten rijden vind ik ook super dus ik hoop dat zij ook een beetje allround wordt. Maar aangezien de meeste haflingers dat wel in zich hebben ben ik daar niet zo heel bang voor. Rijd jij ook wedstrijden met die van jou of recreatief?

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:04

Blondcowgirl mijne is alleen dominant naar andere paarden toe. Maar zet haar bij een andere paard die tegen spreekt en het worden beste vrienden. Daarnaast is ze naar ons toe heel rustig en wij kunnen dan ook alles met haar. Niets is te gek en vind ook niets eng. De moeder van mijn merrie is Wanda. Een merrie van Sand. Ik heb mijne al vrij jong gekocht. Was net 1 jaar dus mochten alles zelf doen. Wij zijn in maart net begonnen met een dressuurproef. Alleen om te kijken hoe ze erop reageerde en ze deed het fantastisch. In mei mag ze weer. Daarnaast is ze wel een allround. Springen kan ze als de beste. Net haar vader.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 08:42

Ja ik rij ook wedstrijden. Toevallig vandaag weer dressuurwedstrijd. Zijn nu L1. We gaan niet zo hard hoor, al gaat t rijden laatste tijd wel bergopwaarts. Ik heb pascalle met 2 jaar gekocht bij sand en moest ook nog alles leren zij is ook m'n eerste eigen paard. Achteraf misschien niet heel handig om meteen met een junkie te beginnen maar gelukkig is t goed gekomen. En inmiddels is ze toch wel alles wat ik zoek in een paard.

En wil kijken of ik dit jaar een B parcours met haar kan springen.

Ambach kan idd ook goed springen! Zullen ze wel van hem hebben!

Ga je in mei officieel starten?

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 08:43

Hebben jullie fotootje van jullie paardjes?

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:30

Zal foto's van ruth op mijn pagina zetten. Vanmiddag denk ik.Maar dat springen zullen ze idd van ambach hebben. Nee dit jaar alle wedstrijden van de haflingers denk ik en dan volgend jaar miss startkaart. Wij hebben in juni een springwedstrijd maar mevr spel g op 2 jarige leeftijd met gemak 1.40 miss zonder ruiter maar wel een dun wit stroomdraadje. Springt nu 1 m met ruiter (1ste x)
Daarnaast was de onze gemakkelijk te beleren en door te rijden.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:49

Wat leuk dat Ambach blijkbaar goede springkwaliteiten vererft! Ben benieuwd of dat straks bij Macey ook terug te zien is. Ik ben ook benieuwd of ze dan gemakkelijk door te rijden is, als ze het net zo oppakt als het longeren hoef ik mij in elk geval geen zorgen te maken :D

Dit is Macey:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*Edit* Hoe groot zijn die van jullie? Macey is op de stamboekkeuring 1.48 gemeten, maar waarschijnlijk is ze nu wel 1.50.

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:52

Hier geen problemen. Pakt alles zeer gemakkelijk op. Wordt moeilijk stribbelt ze tegen maar de volgende x doet ze precies wat je vraagt. Mijne is momenteel gemeten op 1.49 maar haar kont 1.53. Misschien ondertussen wel groter want groeit nog steeds aardig.
Hoe oud zijn jullie nakomelingen? Ruth is 5, wordt 6 dit jaar.
Blondcowgirl, mooi beest! Grappig dat ze op de bielzen staat