De grootste haflinger van Nederland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J30d

Re: De grootste haflinger van Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:33

Ik ben zelf ook lang en wauw zo’n haflinger is toch de droom <3

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:52

Wat een droom zo’n grote haflinger! Hij is prachtig en mooi in proportie.

Ik vind het alleen echt zonde om de manen van een haflinger zo kort te doen. Kwestie van smaak. Bij mijn haflinger waren de manen heilig.

MyrtheSilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:21

Ro0sje schreef:
Wat een droom zo’n grote haflinger! Hij is prachtig en mooi in proportie.

Ik vind het alleen echt zonde om de manen van een haflinger zo kort te doen. Kwestie van smaak. Bij mijn haflinger waren de manen heilig.

Jaa hij heeft bij ons ook lange manen gehad maar hij schuurde altijd zijn vlechten en had altijd heel veel haaruitval dus uit eindelijk waren het nog maar 3 plukken dus had ik besloten om het maar af te knippen vind het zelf ook niet leuk

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 03:23

Em_ schreef:
Wauw wat groot! Ik vind die van mij rond de 1.58m al erg groot voor een Haflinger. Ze vragen ook zo vaak of het een kruising is maar het is een volle Haf. Zijn vader is Liz Arachon, die is 1.53.
Mijne heeft ook een erg groot hoofd, maat full is vaak te klein. Hoe zit dat met die van jou?

Mijn komt ook van liz arachon en is 1.55 en nog goed breed gebouwd ook. Heerlijk

xLisaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:53

Afbeelding

Afbeelding
Een wat ouder topic, maar vond het toch leuk nog even te reageren.
Ik ben zo rondom drie jaar geleden begonnen met het inrijden van een haflinger merrie Subra, ook een nakomeling van Schach. Haar moeder heeft als vader Alcatel Imladris en zit met haar schofthoogte ook rond de 155.
Subra is inmiddels 6 jaar oud en tikt ook zeker de 160 cm aan. Moet haar nog een keer officieel meten, ze was met 3 jaar al over de 154. Sportief gebouwd ook, wat sensibeler karakter. Prachtige merrie om te zien, beweegt ook leuk. Verzorg en rij haar tot op heden nog steeds. Haar moeder heeft in totaal vijf verschillende nakomelingen op de wereld gezet, ook twee van de hengst Barney-C. Zijn allemaal goed aan de maat.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:01

Zo zeg! Heb je meer foto’s?

Heeft ze zo groot, ook een grotere/wijdere boommaat of valt dat wel mee?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:24

Ik heb een haflinger merrie die in april 2 jaar wordt. Zij is ook al tegen de 1.50 en nog flink overbouwd. Ben benieuwd waar zij op uit komt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:06

Heel gaaf, die grote haflingers! Groter dan 1.52 heb ik ze nog nooit gezien.

xLisaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:35

Ellen_ov schreef:
Zo zeg! Heb je meer foto’s?

Heeft ze zo groot, ook een grotere/wijdere boommaat of valt dat wel mee?

Ik weet niet of dit een vraag was naar aanleiding van mijn reactie of de topic starter, aangezien het daar om een ruin ging. Maar Subra heeft met haar stokmaat van 160 op dit moment een oranje boom (wijd/extra wijd) in haar zadel zitten. Een Thorowgood met een verwisselbare boom. Wegens het ontbreken van een rijbak wordt zij op dit moment niet zo actief gelongeerd/ gereden helaas door de huidige weersomstandigheden. Foto geschoren is wat langer geleden, maar hierop is het zadel goed te zien.

Afbeelding

Afbeelding