De grootste haflinger van bokt, en misschien wel Nederland..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:51

lieverties schreef:
Amadeo fokt groot (1.45 tot 1.55) en het moderne type, maar ik denk dat jouw Appie ook flink wat van moeders kant mee heeft.
Zie nu ook dat hij een wortel moeder heeft en die zal wellicht het iets oudere type mee geven.

De haflingers van haflingerstal van de Wortel zijn geen oudere type haflingers. ze zijn eerder juist heel luxe.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:58

Wat een joekel TS! Maar wel een knappe joekel :))
Ga je hem officieel laten meten? Ben wel erg benieuwd wat daar daadwerkelijk uitkomt!

Madeliefjes

Re: De grootste haflinger van bokt, en misschien wel Nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:16

Wortels Anja is niet gefokt op stal de wortel maar als 4 jarige geimporteerd uit Duitsland. Het Wortels Anja en niet Anja van de Wortel. heeft een Duitse vader en moeder en die waren allebei klein. Moeder Alma was maar 1.43 en vader Alando 1.45. Dus van moeders kant komt het niet echt. Zus van Anja is nog geen 1.50m

Denise85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:50

Wauwww wat een gaaf dier !
Ik ken een broertje van jouw haf, ook lekker aan de maat maar dan ergens rond 1,54 geloof ik. .leuk te zien hoe ze op elkaar lijken :)

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:05

GAAAAAF!!! :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:30

Het lijkt op de foto alsof jij gewoon heel klein bent, maar het paard is dus gewoon heel groot. Wel een mooi model. Echt type Haflinger, maar dan gewoon groter.
Ben benieuwd of hij inderdaad recordhouder is;) misschien via het stamboek proberen te achterhalen?

Loez1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:26

Jeetje het is echt een reus!! Wel een mooie reus

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:20

mimp3 schreef:
Wortels Anja staat bij ons in de buurt. Leuk weetje misschien is dat mijn moeder jouw reus als veulen heeft gechipt. Ik geloof niet dat hij toen heel makkelijk was haha ;) Ze herinnert zich hem nog heel goed. Zijn moeder is kampioen van provincie Gelderland geweest. maar volgens mij is zij geen nakomeling van haflingerstal van de Wortel.

Wat leuk zeg, doe je moeder maar de groetjes van mij en Ap! Ik vind het zelf nog steeds enorm jammer dat hij niet van veulen af aan in mijn bezit is. Hij is van nature inderdaad niet de makkelijkste, erg onvoorspelbaar en snel angstig. In mijn ogen is dit gedrag van hem wel extra aangewakkerd door zijn vorige bazinnetje, die zelf enorm angstig en hysterisch deed. Als hij iets raars deed ging ze snel naar stal want dat was eng, en als hij een vlieg op zijn lichaam had zitten kwam ze als een idioot om hem afgevlogen. Ik ben dan ook druk bezig om er rust in te krijgen :j

Wortels Anja is geen nakomeling van haflingerstal Wortel? Hoe komt ze dan aan haar naam?

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:26

Afanaisa91 schreef:
Wat een joekel TS! Maar wel een knappe joekel :))
Ga je hem officieel laten meten? Ben wel erg benieuwd wat daar daadwerkelijk uitkomt!

Dat ben ik inderdaad wel van plan, maar misschien moet ik nog even wachten tot ik met iets meer zekerheid kan zeggen dat hij is uitgegroeid :j

Madeliefjes schreef:
Wortels Anja is niet gefokt op stal de wortel maar als 4 jarige geimporteerd uit Duitsland. Het Wortels Anja en niet Anja van de Wortel. heeft een Duitse vader en moeder en die waren allebei klein. Moeder Alma was maar 1.43 en vader Alando 1.45. Dus van moeders kant komt het niet echt. Zus van Anja is nog geen 1.50m

Ah, i get it.

Denise85 schreef:
Wauwww wat een gaaf dier !
Ik ken een broertje van jouw haf, ook lekker aan de maat maar dan ergens rond 1,54 geloof ik. .leuk te zien hoe ze op elkaar lijken :)

Foto? *\o/*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:55

Wauw bizar! Ik denk zelfs als je hem officieel meet dat ie groter is als 1.63. Dat is puur een gok als ik jou (met dikke zolen) naast hem ziet staan en het niet zoveel lijkt te schelen tussen zijn schoft en jouw hoofd. Ik ben benieuwd!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:28

Ik had hem al voor bij zien komen, gaaf je Haflinger
Als je gaat starten moet hij gemeten worden uitgegroeid kan je wachten duurt nog wel even tot zeven jaar toch..
Onze king is 5 jaar en meet 1.54 kocht hem twee jaar geleden als een 1.48 waar het aan ligt geen idee beide ouders zijn niet groter dan 1.48
Op een dah dag is king een van de grootste.. En op protocol een gave Haflinger met mooie combinatie( vriendin brengt hem momenteel uit) ben toch wel trots op me vhz hafje,,

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:37

Mijn haffie zou ook dicht in de buurt van de 1m60 moeten zitten als ik sommige moet geloven.. Heb ze zelf nog niet gemeten dus ga dat binnekort dan ook maar eens doen, maar wou wat is jou haf lekker groot. :D

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 02:40

kellaxy schreef:
Wauw bizar! Ik denk zelfs als je hem officieel meet dat ie groter is als 1.63. Dat is puur een gok als ik jou (met dikke zolen) naast hem ziet staan en het niet zoveel lijkt te schelen tussen zijn schoft en jouw hoofd. Ik ben benieuwd!

Dat roepen meer mensen :j
Ik ga binnenkort contact opnemen met het stamboek! *\%/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:28

Je kan hem officieel laten meten door ponymeter van knhs.
Bij ons op de club komt hij jaarlijks voor de pony ruiters. Kosten ca 5 euro bij ons

Ik ben benieuwd, al denk ik zelf dat hij kleiner is dan 1.60m

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:35

Jeetje grote haf! Ik wou dat mijne een beetje groter was, ze is 138.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:54

janouk schreef:
Je kan hem officieel laten meten door ponymeter van knhs.
Bij ons op de club komt hij jaarlijks voor de pony ruiters. Kosten ca 5 euro bij ons

Ik ben benieuwd, al denk ik zelf dat hij kleiner is dan 1.60m

Dat is hij iig niet ;) Heb hem nu zelf twee keer opgemeten en hij komt een paar centimeter boven de 160 uit, ik kan alleen niet precies genoeg meten om met zekerheid te zeggen met hoeveel centimeter hij exact boven de 160 uit komt.

Jetske88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:06

Super leuk! Toen ik een aantal jaar geleden opzoek ging naar een haf was 1 van mijn eisen toch dat hij een grote maat moest hebben. Ik wilde een Haf voor het leuke karakter en niet zo zeer voor de pony maat. Ik ben 1,74 lang en ik wil niet een meter met m'n benen onder een paard vandaan komen :P Ik vond Valentino (officieel Amadeus) 1,55 nu. En ik hoor al constant dat mensen hem groot vinden. hihi Hij is vrij grof dus oogt ook nog is groter. Jou Haf komt dus ook uit de A-lijn zie ik. Valentino's Vader is Adidas, maar verder weet ik niet veel uit mijn hoofd.
Ik vind je Haflinger echt super mooi! En ik weet zeker dat hij nog wel zal gaan groeien als hij nog maar 3 en 4 maanden is!

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:38

De mijne is nu 1,52 en van februari 2012, nog geen 2 jaar dus b ook heel benieuwd waar hij op gaat uitkomen :P

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:29

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:42

Wow dat is een knappe joekel!

Mijn "mini" haflinger was met 4.5 jaar 1.42 en is nu met 6.5 jaar 1.48.
M.a.w. ik denk dat hij wel groter word :)

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:58

EngeltjeS schreef:

Dit vind ik nog niet zo mini ;) Mijn haflinger is 8 jaar en 1,38 klein. :+

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 12:48

Jetske88 schreef:
Super leuk! Toen ik een aantal jaar geleden opzoek ging naar een haf was 1 van mijn eisen toch dat hij een grote maat moest hebben. Ik wilde een Haf voor het leuke karakter en niet zo zeer voor de pony maat. Ik ben 1,74 lang en ik wil niet een meter met m'n benen onder een paard vandaan komen :P Ik vond Valentino (officieel Amadeus) 1,55 nu. En ik hoor al constant dat mensen hem groot vinden. hihi Hij is vrij grof dus oogt ook nog is groter. Jou Haf komt dus ook uit de A-lijn zie ik. Valentino's Vader is Adidas, maar verder weet ik niet veel uit mijn hoofd.
Ik vind je Haflinger echt super mooi! En ik weet zeker dat hij nog wel zal gaan groeien als hij nog maar 3 en 4 maanden is!

Appie komt inderdaad ook uit de A lijn! Heb je wat fotos van je hafje? Ben wel benieuwd!

Ymkeerica schreef:
EngeltjeS schreef:

Dit vind ik nog niet zo mini ;) Mijn haflinger is 8 jaar en 1,38 klein. :+

Haha die gaat denk ik niet meer groeien ymke:p maar kleine hafjes zijn ook hardstikke leuk!

sensemonarch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:49

Wat een gave haf! <3

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:37

woww heel huge.

Vrijburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:07

Wij hebben een haflinger ruin van 1.58 !