Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 06:10

ELpatcho schreef:
Wow wat een mensen!

@horsetopshop, gelukkig maar verkeerde woordkeuze! Schrok al!

Ben wel benieuwd of er hier iemand is die tussen de paarden in het springen gestart is. Mijne springt zonder problemen 1 meter en stiekem kriebelt het wel om een keer met hem B springen tussen de paarden te gaan starten. Haha maar durf niet zo goed, kom ik aan met een 'haflinger' :+

Waarom niet? Juist stoer! Zou niet mijn keus zijn om echt de springsport in te gaan met een haf, maar zo voor een paar x B starten is wel tof! :D

Janouk, jullie gezin is echt mijn voorbeeld. Heb jullie topics vaker voorbij zien komen op bokt en het is zo leuk om te zien hoe jullie met z'n allen van janouk genieten! Ik hoop dat mijn kids later ook van Rowan kunnen genieten :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:20

Ik meld mij ook :)
22 en een haf van 3,5 en eentje van 7.
Eerst zag ik niet zoveel in een haf maar ben superblij met haar (3,5) en stiekem ook best trots als mijn piepjonge haf wel iets doet waar een bloedhete kwpn voor weigert en het zou moeten doen want het zit in de bloedlijnen.
Ze is jong, fris en koel in der kop en ook ontzettend lief.
Duidelijk een eigen wil en stront eigenwijs maar goed.. dat hoort erbij.
Die van 7 komt van een wei af recentelijk en lichtelijk verwaarloosd, ook nooit niets mee gedaan dus ik heb de (in haar geval) moeilijk taak op me genomen om er iets van te maken.
Ook ontzettend lief maar kent niets dus veel werk aan.

Marieke_K

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:23

@elpatcho: als ie kan rondkomen in een parcours, gewoon gaan. Een parcours is wel 10 hindernissen (dat spring je thuis vaak niet) maar je kan toch altijd eerst een oefenparcours rijden? Doe ik ook vaak (wel laag) maar voor de lol.

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:13

Hier ook 21+ met een haf. :D

Ik ben 23 en mijn haflinger is 5 jaar.
Ik heb hem nu 2 jaar en we rijden dressuur wedstrijden tussen de paarden.
Op het moment zijn we L2+5 winstpunten. *\o/*

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:17

*zwaait*

Ik ben 38 en mijn Haf is 20. Gemiddeld denk ik de hoogste leeftijd hier :)
Ikzelf ben van het buiten rijden, heb 2 geweldige verzorgsters die hem dressuurmatig rijden. Springen vind 'ie ook heel tof. Al met al, een heerlijk paard :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:20

Meld zich ook!!

Ik ben 32 en heb een haflinger van 7, heb hem nu 2,5 jaar. . Is een heerlijk veelzijdig paardje met een leuk karakter. Doe eigenlijk alles met hem, dressuur, buiten rijden, sprongetje. Heb 2 dagen in de week een verzorgster en ook zij is 32.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:53

Hier ook een oudje (haha) met een haf.
ik ben 42 en mijn haflinger is een 12 jarige merrie, Hollie vd elenis. Een superdier, braaf en erg betrouwbaar!
ik doe veel dressuurwerk en natuurlijk heerlijke bosritten maken met haar.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:09

ELpatcho schreef:
Wow wat een mensen!

@horsetopshop, gelukkig maar verkeerde woordkeuze! Schrok al!

Ben wel benieuwd of er hier iemand is die tussen de paarden in het springen gestart is. Mijne springt zonder problemen 1 meter en stiekem kriebelt het wel om een keer met hem B springen tussen de paarden te gaan starten. Haha maar durf niet zo goed, kom ik aan met een 'haflinger' :+

Mijn ruin word uitgebracht in de b paarden :-)
Heb n stukje terug n foto geplaatst, hij heeft laatst 81 stijlpunten behaald en was 1e
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 22-10-12 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:09

vanLotje schreef:
*zwaait*

Ikzelf ben van het buiten rijden, heb 2 geweldige verzorgsters die hem dressuurmatig rijden. Springen vind 'ie ook heel tof. Al met al, een heerlijk paard :j

Hihi! Samen zijn jullie 58... Ik win! :D
Wij zijn samen 63. Het is een wonder dat we nog vooruit komen!
:o

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:10

Dam meld ik me ook maar even.

22 jaar en mijn haffie is 7, ook al 7 jaar in mijn bezit (hier geboren).
Sinds kort rijden we M1 tussen de paardjes, maar dit gaat nog een beetje met ups en downs.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:25

Zo, dat zijn er ook meer dan ik had verwacht! :+

Ben 21 jaar en heb een hafje van 6 jaar oud. Ik heb hem van veulen af aan, het is het zoon uit mijn toenmalige verzorgmerrie en heb hem toen gekregen op mijn 16de verjaardag. Heb dus niet echt bewust voor de haflinger gekozen maar het is nu wel echt mijn vriendje en gaat (hopelijk) niet meer weg!
Ik start er sinds vorig jaar wedstrijden mee en rijden nu in de L1. Zijn gisteren weer op pad geweest nadat hij sinds februari en half jaar stil heeft gestaan (ivm mijn buitenland stage) we hebben beide proeven gewonnen waardoor ik alleen maar heel trots op hem kan zijn! :D

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:38

njiloj schreef:
vanLotje schreef:
*zwaait*

Hihi! Samen zijn jullie 58... Ik win! :D
Wij zijn samen 63. Het is een wonder dat we nog vooruit komen!
:o

Hellaas win ik 53 en mijn haf is 17 dus dat maakt samen 70

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:27

:D
we zouden 'n ouderebokkersmetouderehaffenclubje moeten oprichten :)

sivie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:39

Ik ben 24 en ben al 4 jaar eigenaar van mij 4 jarige haflinger Simon.
Haflingers zijn geweldig.
Hebben lekker een eigen mening en karakter.
Elke dag is anders, je weet nooit wat er gaat gebeuren.

Daarom mijn liefde voor Haflingers

Gr,

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:47

En ook ik meld me, ik heb mijn eerste haf gekocht toen ik 22 was. Een 2,5 jarige klophengst zonder manieren. Bij toeval toen bij hem uitgekomen maar wat een superdier was dat. nadat ik hem vorig jaar helaas in heb moeten laten slapen ben ik meer dan een jaar paardloos geweest en heb ik nu sinds 5weken weer een nieuwe haflinger op stal staan. Een 11jarige ruin genaamd Ivar. Het is een paard dat totaal uit conditie is maar een superlief dier met mooie bewegingen en ik hoop dat we samen een heerlijke toekomst hebben.
Op het moment doet hij niet veel meer dan buiten staan met zn vrienden, kinderpony spelen, hobbelen met bijrijdster, langs de weg wandelen, grondwerk, losgegooid worden en vrijspringen. Dit ivm mijn polsen die ik een tijd geleden heb gekneusd en nog steeds pijn doen. Heel af en toe pak ik de longe erbij maar dat moet ik momenteel bekopen met 2 dagen erge pijn dus meer dan 1x in de week gebeurt dat niet :+
Oh ja ben ik ben ondertussen 31 :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:51

Is 44 jaar met 3 haffies ook goed :+

Het zijn paarden voor elke leeftijd. Nou ja..... ik vind het vaker GEEN kinderpony dan wel eerlijk gezegd.
Altijd gek geweest op het ras en kon het helaas ook niet bij 1 houden :o

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:38

Hey Steef! :wave:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:52

Marieke_K schreef:
@elpatcho: als ie kan rondkomen in een parcours, gewoon gaan. Een parcours is wel 10 hindernissen (dat spring je thuis vaak niet) maar je kan toch altijd eerst een oefenparcours rijden? Doe ik ook vaak (wel laag) maar voor de lol.

Haha dat snap ik. We hebben hier parcours thuis staan, en hij komt prima rond. Ook met springlessen doet die het leuk. Ook al paar keer oefencross gestart (niet helemaal hetzelfde maar toch.) Hij doet het erg leuk. Misschien zoek ik wel een keertje een klein achteraf wedstrijdje op, haha hier zijn de springwedstrijden namelijk vaak wedstrijden waar men met een vrachtwagen vol jonge paarden komt etc.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:14

Ik rij ook sinds kort officieele wedstrijden met haflinger tussen de paarden. En het gaat met ups en downs

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:16

Ja hier ook een 21+er met een Haflinger. 26 om precies te zijn. :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:18

26 haflingers? :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:19

Nee 1 Haflinger. Ik 26 :+ Staat er inderdaad wel een beetje krom. Oeps!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:25

Welke 21 + 'ers starten er allemaal officiële wedstrijden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:30

Ik kom me ook melden :D

Ik ben 22 en heb dit jaar mijn aller eerste eigen paard gekocht, een geweldig lieve haflinger ruin van 2,5 die luisterd naar de naam Amando :)

Foto's heb ik net in mijn profiel gezet :)

Ik heb in eerste instantie niet specifiek naar een haflinger gezocht, maar wel naar een grote pony/klein paard met een stokmaat tussen de 1,40 en 1,55 en dan bij voorkeur koudbloed. Uit mijn zoekopdracht kwamen uiteraard ook een aantal haflingers naar voren, en omdat ik daar goede ervaringen mee heb en het ontzettend leuke paardjes vind daar toen op verder gaan zoeken :) Ben nog steeds zo ontzettend blij met mijn keuze, Amando is echt een geweldig paard :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:41

Hier nog iemand, ik ben bijna 32, mijn haflinger is 24 en ik heb hem nu bijna 3 jaar in mijn bezit.
Ik ken hem echter al wel vanaf zijn 4e jaar, toen ik als 11 jarig meisje op de manege reed en Jip als jonge 4jarige haflinger manege-pony bij ons op de manege werd.

Officieel heb ik Jip gekregen om hem een goede oude dag te geven. Nou, goed heeft hij het zeker, een oude dag zou ik het nog niet willen noemen :D Hij is topfit en we rijden nog volop bosritten en af en toe een stukje dressuurmatige training om hem lenig en soepel te houden.