Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:42

Goeieavond allemaal!!

Welkom Sab, wat mij betreft ben je welkom. Wat een grappig haf is Harry. Denk inderdaad ook wel dat er nog iets anders doorheen zit maar wat.....

Komen ook leuke foto's van een tevreden Sascha voorbij. Fijn dat het goed gaat!!

Sandra ziet er ook goed uit!!

Angel een beetje blij met uit de wei halen.

Annemarie en Storm;
Zo vandaag ben ik op de nieuwe stalling voor het eerst met Storm naar buiten geweest. Vond het toch wel weer even spannend. Dat heb ik sinds ik begin dit jaar zo gevallen ben. Hij was weer echt superbraaf. Zette geen stap verkeerd. Vond hem bij thuiskomst nog superfit (beetje te fit) dus ben nog een klein half uurtje in de bak aan het werk gegaan. Eindelijk had ie vandaag zijn aandacht wat beter bij mij en ging ie even lekker sjouwen. Woensdag heb ik priveles voor het eerst van de staleigenaresse. Heb al een paar keer staan kijken bij andere lessen die ze gaf en wat ik zag beviel me wel. Ben benieuwd.

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:43

welkom sabrina

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:59

Bedankt allemaal!

@Marga: Ik heb met laten vertellen dat Harry 1.47 is. Maar ik moet bekennen dat ik steeds denk neem even een meetlint mee, maar het dan toch weer vergeet :o .

@Annemarie: Ja, wat het is zullen we denk nooit achter komen, en dat maakt ook niet uit. Het meest hoor ik dat "kenners" denken aan iets van Fjord of Ijslander.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:33

Welkom Sabrina! Wat een leuk paardje heb je! Hij heeft echt een hele leuke uitstraling!

Edit: ik zie dat je ook in NH woont, de groep brijdt zich steeds meer uit!

Annemarie: super dat Storm zo braaf is geweest, heeft hij toch ook wel wat geleerd van je val :D

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:49

Hoi dames daar ben ik weer :)

Simone en Simone :

De laatste week was een vrij rustige week wat de paarden betreft. Wel heb ik Moos deze week voor het eerst met een dekje met een dekensingel om gelongeerd, wat ze totaal geen probleem vond. Verder werd ik gisterochtend gebeld dat de paarden los over het tuincomplex liepen. Ik snel aangekleed en naar buiten gerend staan die gekke knollies voor mijn huisje! Gelukkkig kreeg ik Moos meteen te pakken, helaas vond Coco het wel een leuk spelletje om lekker te gaan rennen over het hele complex. Het duurde even maar het was gelukt haha. Bleek dus dat ze een zwak stuk hek hadden gevonden, al is het me nog steeds een raadsel hoe Moos daar doorheen is gekomen. Verder heb ik voor het eerst sinds tijden een weekend paardvrij, mijn verzorgster stopt vanaf morgen i.v.m. school dus die wilde nog wat extra tijd met ze doorbrengen. Morgen dus weer eens lekker een stuk wandelen met mijn draakjes.

( Let aub niet op mijn hoofd ik was net aan het ''klikken'' :+ )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simonesimone op 02-09-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:55

Haha Aranka, Storm heeft niets geleerd hoor, het zit echt tussen mijn oren want het beest is echt heel braaf, maar ik heb gewoon wat meer spanning in het begin.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:06

Simone: haha slimme beesies even goed!
Maar goed dat ze niet zijn doorgeliopen.

Annemarie: haha dus jij bent eerder de gene die moet leren.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:08

@ Aranka : Ik was inderdaad blij dat ze zo slim waren om naar ons huis te gaan, aangezien ze weten dat ze dan altijd wat lekkers krijgen van mijn vriend, en niet de weg op gegaan zijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:48

Hallo dames,
even naar aanleiding van de geweldig grote wandeling wil ik enkele foto's plaatsen!
Zal het verhaal even kopieren voor de gene die het niet gelezen hebben :)

Maureen en Muppet
Jaaa! geen Angel deze keer maar Muppet! Gisteren ben ik met een vriendin gaan rijden! We hebben vanaf thuis de 2 haflingers (darko en muppet) op de trailer geladen en zijn naar een stalling gereden in ter biessen. Vanaf daar zijn we gestart in het bos op een tocht van 36 km!! Overal in het bos staan paaltjes met bordjes waar cijfertjes op staan. Je kan kiezen uit 4 routes, wij hebben dit keer een van de grootste gehad, de vorige keer was het 25 km :j We begonnen, het was echt geweldig mooi in het bos, uiteindelijk kwamen we stukjes dorp tegen daarna een !MOTORCROSS! terrein! Wat was dat echt geweldig mooi voor te zien :oo ! Overal van die super steille bergen! omdat we toch nog een flink stuk moesten zijn we 2 bergjes op geweest en daarna doorgereden. We hebben wel een paar keer misgereden omdat het vrij slecht was aangegeven op dat punt! geen nood we hebben ons gered :D toen we doorreden zijn we heel even gestopt! man we hadden honger :P chips kon er dus wel even in haha. We reden weer verder, en toen gebeurde het... We raakte verdwaald (terwijl de zon onder ging...) het bordje wees: rechtdoor. Wij rechtdoor gereden, maar naar 4 kruisingen gehad te hebben kwamen we geen bordjes meer tegen en wisten we niet meer welke kant we op moesten.. Teruggereden, en een andere kant op. Weer geen bordjes en weer de andere kant op ! Nou ja uiteindelijk kwamen we een hele lieve mevrouw tegen die ons op weg heeft geholpen toen kwamen we verder! We hebben toen wel een uur verspild aan het zoeken van de juiste routte. Het werd echt vreselijk koud! en ik had enkel een sweater aan die niet zo dik gevoerd was, en elyze had een heeel dun blousje aan.. We waren bijna thuis, we hadden een stuk dorp gehad, gelukkig goed verlicht. Maar het laatste stuk was in het bos, daar was het vreselijk donker en toen waren we toch wel een beetje bang! Gelukkig er bestaan telefoons met flashlight apps :D die kwam goed van pas. Ondertussen kregen we 100 telefoontjes van de ouders, en dat is ook logisch ook natuurlijk. We zijn helemaal goed aangekomen, de paarden zagen er nog super uit en hebben heeeel hard voor ons gewerkt!! Afgezadeld, opgeladen, voer gekregen en daarna ook nog even zelf lekker eten :D

In totaal hebben we 9 uur gereden!! dat voel ik nu toch wel even in mn billen hoor haha :P Het was een geweldige dag, ondanks dat we verdwaald waren was het spannend en leuk. De paarden hebben keihard gewerkt, gelukkig hebben ze een super conditie :j

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1997_n.jpg
net onderweg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3948_n.jpg
richting het cross terein !

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2944_n.jpg
deze moet echt even in het groot ! prachtig uitzicht toch ?

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2149_n.jpg
eerste x verdwaald

zal heel even wat foto's overslaan anders is het zoveel
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0338_n.jpg
de 2de pauze :)

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3827_n.jpg
de ondergaande zon

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9598_n.jpg
in het donker in het bos...

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7802_n.jpg
terug thuis :D

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:50

Leuke foto's zie ik allemaal voorbij komen,, Marga&Maureen even in het bijzonder.
De groep word weer aardig groot, en ik heb geen idee wie er allemaal nieuw zijn.
Sorry maar ik hou het toch even bij ons ouden groepje, dus zal ook alleen op jullie berichten reageren.

Marga, wat fijn dat Sacha het zo naar der zin heb nu alleen jij nog.
en ja het woord ''luxe'' moet je misschien even los laten,, hier heb je weer andere leuke dingen.

Aranka ik vind Sandra er erg dun uitzien?,, is dat zo of lijkt dat zo?
erg ingevallen bij de vlanken.

Nog iemand in Noord-Holland,, leuk voor een meeting een keer?
Aranka jij woort in Hoorn toch?,, dat is ong. 15 minutjes van mij vandaan met de auto.
Ik heb straks me scooter dus kan ik een keer jou kant op komen?

Marga ook kom ik een keertje jou kant op,, is wel even stukkie reizen maar gaan we doen goed??

_________
Jodie en Delano.

Vandaag niet zoveel tijd gehad voor Delano. Dus snel stalletje uitgemest,, alle paardjes binnen gehaald. Toen Delano even gepoets en gelongeerd.
Gingg in het begin heel moeizaam,, en moest er zelf een traan voor laten. Hij zetten geen stap vooruit,, hij ging alleen maar in protest en achter uit,, omhoog komen. Toen heb ik hem zo´n harde mep met me longeerzweep verkocht dat ie er helemaal van schrok,, nou hij heeft geen stap verkeert gezet. Maar omdat ik niet zoveel tijd had en het heel lang duurde voor dat Delano eindelijk zijn 1ste stap ging zetten had ik nog maar weinig tijd om hem te laten lopen nouja om lekker met hem bezig te zijn.

Ik zal jullie even uitleggen, waarom Delano zo´n draak is.
Delano heeft voor mij baasjes gehad die bang van hem waren dus hij heeft zijn eerste 5,5 jaar van zijn leven nooit wat hoeven doen. En als ie wat moest doen kreeg hij altijd zijn zin. En omdat hij zo vaak zijn zin heeft gehad probeert ie dat dus nu nog steeds uit. Dus hij heeft zijn truckendoos zo groot uitgebreid dat ie altijd een nieuw truckje heeft. sommige zijn wat leuker dan de andere alleen. En soms kan ik er ook best wel een traantje om late. Want soms wil ik wel eens dat ik gewoon lekker kan rijden. De lessen gaan super maar als het hem te moeilijk is vliegt ie gewoon de bak uit (bak is omheint met stuiken). en zo heeft ie nog wel meer dingen.

Ik zeg altijd het is net een veulen die net is ingereden. Alleen dan een veulen van 6 jaartjes oud.

Nou was weer een heel verhaal van mij..

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:38

@Jodie: Ik woon 5 minutjes van Hoorn af, in Spierdijk niet veel verder dus. Als je een keer langs zou komen zou dat leuk zijn :D
Dat van Sandra had ik ook gezien inderdaad, maar dat is vertekent door de foto's want in het echt ziet ze er gewoon goed uit. Ze heeft wel wat gewicht verloren maar we hebben dan ook een stress volle periode achter de rug.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:53

@ jodie. Ik woon in Amsterdam :-)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:02

Dames ik wil echt niet vervelend doen maar dit soort dingen kunnen beter via pb of in het andere topic bij de HK geregeld worden... want ben bang dat op deze manier het topic weer naar HK word geplaatst en dan ben ik mn belofte aan Marga niet nagekomen :D !

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 09:17

M_hartje_M schreef:
Dames ik wil echt niet vervelend doen maar dit soort dingen kunnen beter via pb of in het andere topic bij de HK geregeld worden... want ben bang dat op deze manier het topic weer naar HK word geplaatst en dan ben ik mn belofte aan Marga niet nagekomen :D !

Helemaal mee eens :) We doen dit allemaal wel eens maar als we zo elkaar erop blijven wijzen dan moet het goedkomen, thanks Maureen

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:40

mee eens!!
Aranka kijken even je PB.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:06

Simone en Simone :
Vandaag word het hek van het land weer gemaakt, dus ik hoop dat ze straks weer lekker kunnen grazen. Verder heb ik het zelf vandaag heel druk en word het waarschijnlijk vanavond alleen een rondje lopen met ze.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:23

zo vandaag ga ik mijn dochter en onze haf nelleke rijden. ben nog niet zo ver dat ik weet hoe ik een foto moet plaatsen. :D :+ heb ik me ook nog niet in verdiept als ik eerlijk moet zijn. zal het toch eens doen en kijken of en hoe. heb sinds 2 pas een laptop. neem vanmiddag de camera weer eens mee en dan weer eens een paar foto`s maken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:15

hee meiden, hoe is het hier met iedereen??

wieneke & zaza

ikzelf ben weer aardig druk met school, alles weer een beetje op de rit aan het krijgen enzo :)

vandaaag zou zaza voor het eerst op t weiland gaan op dr nieuwe stekkie dus wij gaan vanavond voor het eerst even bij dr kijken
verder zijn mij leren laarzen weggebracht want mn rits was kapot , morgen ga ik hopelijk de fries weer rijden en aan dr conditie werken :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:46

zo ben terug van het ritje met dochterlief en haf. ze heeft genoten en nelleke was ook zeer braaf. we zijn zo`n 2.5 uur weg geweest, waar ik normaal iets meer dan een uur over doe. maar het is hoofdzakelijk stappen en drafje tussendoor.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:55

Sorry dat ik even geen bijlees plaats, wil wel even zelf mijn dagboekje schrijven

Lore en Formera

Vrijdag had ik na het werk echt helemaal geen zin meer om te gaan rijden, dus ik stap in de auto (vriend was zo lief me op mijn werk te komen ophalen) en ik zucht "heb echt geen zin meer om naar pony te gaan". Maar vriend kwam met dé oplossing: "ik zal rijden". Nu kan mijn vriend eigenlijk nog helemaal niet rijden, hij heeft al één keertje eerder met Formera gedraafd aan de longe en haar voor de rest al vaak gestapt na het rijden. Thuis gekomen en vriend iets rij-vriendelijk aangetrokken en daar gingen we. Samen opgezadeld en dan vriend erop. Het waaide erg hard en was wat bang dat hij zou vallen (ben nogal overbeschermend naar hem toe :o ) maar het ging super! Eerst even aan de longe wennen en kijken of hij haar kon stoppen want dat ging de vorige keer niet goed, deze keer dankzij de niet-gaan-doorzitten-tip van mijn eigen lesgever ging het wel. Wou hem niet langer aan de longe houden omdat ik hem net iets te groot vind voor haar en op rechte lijnen stoort dat naar mijn idee minder. Dus ik hem losgeklikt en hij mocht alleen rijden. Hij heeft bijna een uur gereden en draven ging erg goed, hij kon zelfs al versnellen en vertragen en kon netjes sturen, vind ook dat hij een nette houding heeft :o Alleen houdt hij zijn handen wat te laag en te ontspannen losjes, liever lui dan moe :j

Zaterdag kwam er een ex-collega van mijn vader met zijn kinderen op rijles, waren superschattige kinderen en Formera heeft gedaan wat ze moest doen, braaf zijn, braaf zijn en héél braaf zijn! Als ik loop, draaft Formera zachtjes mee, hoef haar niet eens vast te houden of extra aan te sporen. Ze begint ook te stappen van zodra ik stap dus die kinderen vinden dat geweldig dat ze dat HELEMAAL alleen kunnen *\o/* Mijn pony *\o/*

Zondag voelde ik me niet zo lekker dus gaan VDen, was héél lang geleden maar ze kon het nog! Slimme meid! Daarna nog even gelongeerd want ze wou alles er eens uitlopen en op de wei loop je toch zeker niet? Daar moet je eten :Y)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:08

@Kinel: mooi dat Nelleke zo braaf was met je dochter.

@Lore: waar haal jij je vriend vandaan? Dat hij het helemaal zelf voorstelt! Mijn "ex" moest niks van die peerden hebben zij hij altijd! Super leuk! En zo grappig dat ze weten dat ze bij kinderen rustig moeten wezen, en dat die kinderen zich weer helemaal stoer voelen!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:43

@aranka; dank je wel! Leuk idd dat er zoveel mensen uit Noord Holland komen en zo relatief dichtbij elkaar.
@jodie; ik ben de nieuwe uit Noord Holland, kom ook uit Zaanstad. Bedankt voor je uitleg over Delano. Kan me goed voorstellen dat het af en toe best even slikken is! Sterkte daarmee!
@Maureen; leuk dagboek verhaal met foto's.
@Wieneke; hoe ging het met Zaza vandaag. Veel plezier met het rijden op de fries morgen als je gaat.

Sabrina en Harry:
Harry had vandaag weer eens een "zure" bui.
Op dat soort dagen gaat hij minstens een van zijn streekjes uit halen.
Vandaag was het; het Sab moeilijk maken in het land.
Harry blijft staan tot ik dichtbij ben, keert dan snel om en loopt een paar passen weg, of verstopt zich achter een van zijn weidemaatjes.
Echt weer een gevalletje van leiderschaps problemen.
Gelukkig krijg ik hier nu al hulp en oefeningen voor tijdens de grondwerklessen.
We waren nu al minder lang bezig dan voorgaande keren als Harry dit deed.
Meteen daarna maar even de grondwerk oefeningen gedaan.
Harry had niet zo een zin om zijn best te doen, maar heb niet opgegeven.
Morgen ochtend hebben we weer les, beter een slechte generale en morgen een goede les, toch?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:52

Storm en verzorgster ;-)

Verzorgster heeft vandaag voor het eerst in de bak gereden. Hij was heel braaf, maar loopt alleen nog maar te kijken met zijn hoofd in de lucht haha. Maar ach beessie moet nog wennen. Verder is hij echt niet gewend om met meer als 3 paarden in de bak te zijn en een rennende hond over het terrein. Hij heeft verder weer geen stap verkeerd gezet. Was wel heel prettig want mijn verzorgster heeft altijd wat spanning met in de bak rijden. Komt door een val van de winter. Dus dit was een goede opsteker voor haar. Morgen ga ik lekker weer zelf. Heb er echt zin in :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:12

@Jodie: ja johhhhhhhhhhhh dat lijkt me superrrrrrrr, we spreken echt een x af. Nou die Delano wat een draakje, snap dat het niet altijd even makkelijk is nee.

@Annemarie: knappe brave storm

@Lore: fijn joh dat je vriend dan voor je rijdt, hahaha grappig en lief.

Marga en Sacha:
yeahhhhhhhhhhhhhh vandaag voor t eerst sinds 6 weken weer eens gereden. Sacha was stik braaf. We reden niet alleen in de bak, er is nog 1 halve pensionklant. Ze heeft daar 1 paard van zichzelf staan maar rijd ook nog een paard van stal. Stik leuke meid. Sacha was heeeeeeeeeel even lekker voorwaarts, helaas kakte ze daarna weer snel in. Ze is niet voorwaarts genoeg, ik moet er echt aan rijden zeg maar. Das ff wennen want Crispy en vooral Azkaban liepen altijd erg voorwaarts. Maar ben trots op mezelf dat ik er al opgestapt ben. Toen het andere paard de bak verliet had ze wel even zoiets van ohhhhhh neeeeeeeee nou ben ik alleen en kwam bij mij alles van Azkaban weer even de reveu passeren. Pfffffff ik werd heel angstig maar gelukkig deed Sacha niet zo gek als Azkaban en liep ze alleen maar wat te hinneken. Wie heeft er een tip om haar voorwaartser te maken????????????
Ze kan nl. heel hard draven want dat heb ik meegemaakt in t bos, dan is ze dus niet te houden het tegenovergestelde van in de bak rijden dus.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:16

Simone en Simone :

Vandaag toch gelukkig nog tijd gevonden om moos nog even te longeren. Ze vind het echt zo leuk om een beetje aan het werk te gaan, dat ik echt moet opletten dat ik niet te veel ga doen. Dus we houden het netjes op 2 keer per week 10 minuutjes. Verder is het hek van het land gemaakt en kunnen ze overdag weer lekker grazen.