Wie hebben er hier haflingers met de ST-lijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:07

ja of er is iets mis met die hengsten lichamelijk of dat ze behoorlijke gedragsproblemen hebben...
laat je fantasie maar te loop gaan.... iig zou ik wel hem helemaal binnen ste buiten keren door een Dieren arts anders heb je daalijk misschien wel een mooie haf maar die of ziek is of mentaal gestoord is...

Manon262

Re: Wie hebben er hier haflingers met de ST-lijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:09

oh, maar ik vind hem heus wel mooi en al hoor, maar heb mijn zinnen op Stylist gezet, alleen eerst nu nog één van mijn Arabiertjes verkocht krijgen naar een goei baasje met een (liefst blijvende) leuk huisje met veel aandacht ;) en hopen dat Stylist er dan nog is, waar ik wel een beetje voor vrees, hoewel ie absoluut niet op Gust (Smekens; hengstenboer) zijn teentjes staat, maar er is toch best veel interesse in hem ;)

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:27

Wie weet BTW waar Strizzi van de heksenketel vandaan komt?

ik zie de naam vaak voorbij komen maar heb geen idee van welke fokker hij vandaan komt.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:30

geen idee, maar ik blijf maar "bokken" weeral /3 en heb toch echt serieus veel nog te doen <<)

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:32

ja ik weet het verslavend he??

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:33

de opa van mijn haflinger is star. van moeders kant.l haar vader is nobleman of tudor oaks. moeder ria van de sterreboshoeve. als ik het goed zeg zo uit het blote hoofd. bij de moeder dan. kan ook sterrebos zijn. moet ik in de papieren kijken. opa is in ieder geval star.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:34

Strizzy is gefokt bij Haflingerstal de Heksenketel uit Veere in Zeeland, maar volgens mij zijn die al jaren niet meer actief in de haflingers.

Amino is op de HK in Nederland afgekeurd en later in Luxemburg goedgekeurd, denk dat daar zijn prijs ook wat naar is. Er zal vast niet enorm veel vraag naar hem zijn aangezien zijn bloedlijn niet de meest bijzondere is.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:35

en hoe :P

Mieperdepiep : thx ;) dat verklaart al iets, ziet er mij overigens wel een mooi dier uit !

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:39

Mijn veulen komt bij Henk vandaan en staat daar nu ook, dus ik zie ze regelmatig (mijn merrie heeft er ook 3 maanden gestaan vorig jaar ivm dekken). Amino staat inderdaad te koop wegens 2 A-lijnen op stal. Ze willen vooral dat hij goed in de sport wordt uitgebracht en hij gaat echt niet weg naar een slecht tehuis of een handelaar, enkel naar een plekje waar ze zich zelf helemaal goed bij voelen. Amino is trouwens een schat van een dier, zie hem elke week bijna, en zou hem zo meenemen als ik tijd had voor een 4e paard :j .
Dus geïnteresseerden kunnen mijn altijd pb'en.
Edit: Amino is echt een topbeweger, dus qua dekpotentie is hij misschien niet zo "speciaal" maar qua bewegingen loopt hij denk ik wel een hoop dieren naar huis. Je moet hem dus vooral als potentievolle sportpony bekijken imo.

Ik heb geen ST-lijn, maar langs moeders kant is Raven wel van Sultan en Strizzi van de Heksenketel. Vader is Aron van de Haflingerborg.
Star ken ik wel nog zelf, die staat nog steeds bij Henk en is nu 29 jaar :) . Sterago hebben ze ook even gehad, weet niet aan wie die verkocht is, maar dat was ook een leuk dier.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:41

Ik vind Animo een leuk dier, zou ervoor kunnen vallen, maar vind 2 paarden genoeg.
Wat leuk Ine, om een reactie te lezen van iemand die er wat dichterbij staat :)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:44

ja, heel leuk !

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:44

Heb wat recentere foto's ook van hem, hij is natuurlijk de halfbroer van mijn veulen dus ik ben bevooroordeeld, mocht er interesse zijn wil ik die wel sturen, aangezien het een beetje offtopic is :+ . Hier ook de handen vol met 3 stuks, anders wist ik het wel (en ik moest een geldboom in de achtertuin hebben groeien).

Heb ook even alle andere posts grondig doorgelezen en kan even duidelijk zeggen dat Amino zeker niets mankeert en qua karakter kan je je geen betere bedenken (maar dat is zo met alle hengsten bij Henk de Brouwer), Henk hanteert alleen realistische (lage soms ja) prijzen voor haflingers an sich. Het feit dat hij niet in NL gekeurd is, is imo geen reden om hem niet te kopen, behalve als je echt je in de Nederlandse fokkerijwereld wil storten.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:03

Ik heb ook een haflinger uit de ST-lijn. Zijn vader is Stachus. Maar zijn moeder komt ook uit de ST-lijn maar zoals je vast al gemerkt hebt zijn daar al zoveel verschillende generaties is dat het geen inteeld is te noemen. Zijn moeder is een dochter van de wel bekende Star.

Hier een foto van Stalker (Stachus)
Afbeelding

Dit is zijn moeder Dryanka (Star)
Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:06

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:13

Mijn Stendo is een zoon van Sturm en dat is de zoon van Strato > Strecher > Stil > Stromer > Student enzovoorts.

Dus ik heb ook een ST als ik het zo zie haha.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:15

Ine, leuke foto. Ik vind mijn Stanley altijd veel weg hebben van Star.
Mijn beste vriendin heeft er ook eentje van Star (ook bij Henk vandaan) en haar pony en die van mij hebben dezelfde opa van moederskant (Wybe van de Blauwe Steentjeshoeve). Dus aan vaderskant broer en zus en aan moeders kant neef en nicht :P

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:20

Ik vind dat Stanley inderdaad erg op Star lijkt! Mooi dier is het, die standfoto in dit topic vind ik heel gaaf, echt nog zo'n brede tank van een haflinger. Leuk, al die familie in de omgeving :D . Raven is heel ver ook familie van Star aangezien Strizzi een zoon is van Star. Al heeft ze niet echt respect voor haar ouderen, op de wei durft ze zelfs brutaal te zijn naar Star (die lekker met de veulens en de andere haflingers buiten staat).

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:00

wow mooie haflinger aartje!!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:05

Mijn zus heeft een Haflinger uit de ST-lijn, Stallion Beau. Zijn vader is de hengst Stallion van de Edelweiss. Deze is helaas nu geruind. Stallion Beau deed het wel ERG goed op keuringen! Het is wel een vrij ouderwetse Haflinger, dikke billen, dikke nek (en algeheel miss een beetje te dik omdat hij niet zoveel doet). Best een ondeugend diertje en ook HEEL sterk! Lange manen/ dikke staart, niet heel veel wit op het hoofd (maar wel gedeeltelijk witte voeten). Ik zal snel een foto plaatsen!
Ik heb zelf een Haflinger uit de N-lijn, Nashville V.Natif en die is echt ZO VEEL luxer! Als je die twee met elkaar vergelijkt... Maar ik ben gek op beide <3 .

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:13

toch zie je dat niet veel dat de ST-lijnen veel ouderwetse types doorgeven, je zou egenlijk zeggen dat de S lijnen meer klassiekere types zouden doorgeven ook zeker omdat ze een stuk minder populair zijn als de ST...

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:23

Ja, da's ook wel weer waar

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:34

Mijn merrie is ook uit de ST-lijn :) Haar vader is Status.

Afbeelding

X2006DDHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:51

leuke merrie, lijkt ook niet echt groot....

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:53

Leuk dier ! Niet zo groot denk ik nee of zie ik het verkeerd misschien ? Foto's kunnen ook vertekenen hé !

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:03

Verder niemand met de vader Stallone? :P