Waar is de klassieke haflinger naartoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:54

Sammyoo schreef:
stef schreef:
Tja, als je van een sjieke, rijtypische haf houdt heb je nu geen klagen. Ik blijf het zonde vinden

En als je geen lange benen hebt.......

Dat heb ik idd niet nee :Y)

Maar toch weet ik niet wat iedereen zich bij de moderne haf voorsteld maar die zijn echt geen iele dunntjes :n . Helemaal de fokmerries die ook in de sport lopen zijn mooie gespierde haflingers met veel body en nog breed genoeg hoor (boom 34)

DDW1190

Re: Waar is de klassieke haflinger naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:08

Vind ik ook niet, die van mij is ook geen iele haflinger! maar toch wel richting luxe..
Alhoewel zijn vader is best Klassiek: Midas-Hanja :)
Wat mij eerder opvalt is dat de haflingers zo kort in het rantsoen worden gehouden en na mijn mening bij sommige veel te mager zijn als ik kijk naar de flanken en ribben!

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:01

Ik vind het altijd link om maar te zeggen welke paarden ik bedoel, want het verzand meestal in een welles niettes discussie. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat deze topics altijd "wat is die van mij dan?"topics worden. dat heeft er toch niks mee te maken?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:09

Wilde ook geen welles nietes discussie opstarten, was geheel niet mijn bedoeling. Naar mijn mening was het alleen bedoeld om te laten zien, kijk ze zijn er (volgens mijn kijk) nog wel. Was benieuwd naar jouw mening wat jij dan onder nog ouderwets of luxe verstaat, vandaar dat ik vroeg of je die van mij wel of niet onder luxe zou plaatsen, niets meer niets minder ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:48

Ach dat word het toch wel, maar dat vind ik niet erg!
Ik houd wel van een goede discussie!
Verder heb ik nog niet echt een klassieke gezien! volgens mij is dat bij iedereen anders.. :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:02

ik heb dr ook nog eentje :D van 18 :P
ik vind t opzich wel jammer dat ze niet meer echt gefokt worden want de haflinger is de haflinger niet meer vind ik
overigens vind ik de nieuwe haflinger (om het zo maar te zeggen) wel moooi, maar in mijn ogen is het een gewone pony behalve de kleur. een haflinger moet wat breder zijn vind iik!
maar ik heb niks tegen de moderne haf hoor
hier de mijne:
Afbeelding
enorme borst heeft ze

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:03

Vind der nog niet echt heel klassiek hoor :o

Heb je misschien een standfoto?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:05

die van mij is barok :S en helemaal als je dr vergelijkt met het nieuwe type
Afbeelding
ze is inmiddels (op de foto te zien) heel veel kilootjes kwijt waardoor ze wel wat minder borst heeft

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:08

Nu heb ik al een beter beeld en neem ik mijn woorden terug! vind der wel lekker klassiek eigenlijk! :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:09

haha oke ;) ja ze is wel barok maar t is zeker geen tank, en ze is zo wendbaar, kan dr in alle hoeken wringen zeg maar ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:13

trouwens ben jij de eigenaresse van de haflinger manchester?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:38

Ja hoezo? :+

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:39

die vind ik kei gaaf!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:43

Dat vind ik nog eens leuk om te horen :o dankjewel!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:48

Kun je niet gewoon beter een welsh cob zweetvos nemen als je dan toch met die kleur de dressuur in wilt? Straks worden alle paarden nog van hetzelfde type ondat ze allemaal bij elk ras ieler en sportiever moeten, het enige verschil is dan nog de kleur.

Misschien denk ik wel wat te conservatief hoor

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:52

Ik snap het eerlijk gezegd niet, kijk eens op MP er staan nog zat Klassieke haflingers op hoor!
De luxe types zijn in mijn ogen daar veel moeilijker te vinden! :o

jovelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:16

Zazalover schreef:
die vind ik kei gaaf!

Dat vind ik nou ook! wat een gweldig dier! die draf! wij hebben een merrie die kan dat ook zo, echt top!

dat even terzijde :D

Ik vind beide types haflingers mooi maar ik ben bang dat de ouderwetse haflingers toch echt aan het uitsterven zijn. Voor de sport zijn de modernere types gewoon mooier. Ik ben ook blij dat de haflinger niet meer wordt gezien als een lompe dikke pony, maar als een volwaardige sportpony, dat komt het ras alleen maar ten goede. Alle rassen veranderen door de jaren een, moet je de Kwpn-ers van 50 jaar geleden eens zien.. echte karrepaarden :j

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:46

AfbeeldingAfbeelding
Wat vinden jullie van deze haflingers dan? Klassiek of modern? En waarom?

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:54

muppetmayo schreef:
Wilde ook geen welles nietes discussie opstarten, was geheel niet mijn bedoeling. Naar mijn mening was het alleen bedoeld om te laten zien, kijk ze zijn er (volgens mijn kijk) nog wel. Was benieuwd naar jouw mening wat jij dan onder nog ouderwets of luxe verstaat, vandaar dat ik vroeg of je die van mij wel of niet onder luxe zou plaatsen, niets meer niets minder ;)

Dat snap ik, maar als ik jou antwoord geef, moet ik iedereen antwoord geven, en daar zit ik niet op te wachten. :')
Maar ik vind die van jou wel naar het klassiekere neigen, maar vind hem er geen schoolvoorbeeld van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:15

Laat ik het dan anders stellen: wat is de definitie van klassiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:48

Pentax schreef:
Kun je niet gewoon beter een welsh cob zweetvos nemen als je dan toch met die kleur de dressuur in wilt? Straks worden alle paarden nog van hetzelfde type ondat ze allemaal bij elk ras ieler en sportiever moeten, het enige verschil is dan nog de kleur.

Misschien denk ik wel wat te conservatief hoor

Tja nogmaals de meeste haflingers die welshjes genoemd worden zijn gewoon moderne haflingers die er (veel) te schraal en onbespierd opstaan.

Mensen die denken dat elke moderne haflinger iel en dun is zijn van harte uitgenodigd om hier eens te komen kijken :) modern gefokte haflingers (lopen op de keuringen in de top) maar zeker niet iel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:49

Petax, slecht voorbeeld welsh Cob ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:51

Yvank, als ik het stamboek blaadje naar de kampioenen kijk zie ik iele beestjes hoor, zak ze eens opzoeken als ik achter de pc zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:53

Nogmaals het zijn ook veelal ongetrainde paarden :) en ja ook oudere merries worden vaak voornamelijk voor de fok gebruik en dus niet veel getraind. Dan krijg je er ook geen bespiering op :)

edit: En een dikke haf is ook niet automatisch klassiek. Dat wordt ook al snel gedacht....

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:00

morganya: klassiek, zo is de haf ontstaan... zo moet ie blijven vind ik (mijn mening)