Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:58

Wat bij ons erg hielp in "goed aanspringen":
Bij B afwenden en bv. bij E naar links en precies op dat moment in die wending aanspringen.

Dan heb je meteen de goede stelling en moet het binnenachterbeen wel onder de massa aanspringen.

Lous ik denk vooral dat jullie gallop gaat verbeteren met westernrijden :j
Ik sta op een westernstal en kijk veel af bij hun :P Lukt het niet met de dressuurfoefjes, vraag ik westernruiters om hun foefjes :P
De gallop is veel verbeterd door aan te leren springen zonder contact op de teugels (dit is voor veel dressuurpaarden onmogelijk)!
Stelling naar binnen vragen naar het aanspringen toe inplaats binnenhand van de hals, binnenhand omhoog etc.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:02

Bedankt voor de tips +:)+
Gaan we morgen nog even oefenen. Kijken of het weer nog een beetje meezit.
Echt waar blijft de zomer? Heb je een super bos, kun je er nog niks mee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:05

Lous schreef:
Bedankt voor de tips +:)+
Gaan we morgen nog even oefenen. Kijken of het weer nog een beetje meezit.
Echt waar blijft de zomer? Heb je een super bos, kun je er nog niks mee.

Vandaag was het super weer hier, maar morgen schijnt het weer bagger te worden ;(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:06

Ja ik ging s'ochtends met flinke zonneschijn naar mijn werk. Maar ja was pas om half 8 klaar en toen was het alweer bagger. Vandaag maar weer eens gelongeerd.
Heel stevige wind trouwens.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:09

Lous schreef:
Ja ik ging s'ochtends met flinke zonneschijn naar mijn werk. Maar ja was pas om half 8 klaar en toen was het alweer bagger. Vandaag maar weer eens gelongeerd.
Heel stevige wind trouwens.

Ja rond een uur of 6 begon het hier ook flink te waaien maar toen had ik al lang gereden.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:11

Bij ons was het vandaag grijs en miezerig...
Vrijdag hebben wij een fotoshoot van bokker Goof, beter is het dan mooi weer!!!

Ze gaat standfoto's, vrijheidsdressuur foto's en foto's van mij en Alves samen maken *\o/*
Ik wil ook een foto van Alves, Boy en mij samen :D
Het is alleen te hopen dat die 2 braaf naast elkaar kunnen staan voor een foto :') Alves haat Boy, doet zijn oren plat in zijn nek en kijkt als een hyena naar hem _O- Terwijl hij tegen alle andere paarden super lief is en zijn oren nonstop naar voren heeft staan :j Volgens mij zijn ze echt jaloers op elkaar >;)
Als ik met Boy bezig ben gilt Alves alles bij elkaar en visa versa :(:)

Boy is een 3,5 jarige Quarter die ik klaar mag maken (inrijden) en als de mijne mag beschouwen tot hij is verkocht :) Echt een onwijs gaaf beest om mee te werken <3

Ik ga morgen langs de Xenos even kijken of ik wat leuke tierelantijntjes kan vinden om in hun manen of rond de hals te hangen :P
Laatst bijgewerkt door doei op 11-08-11 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:13

Ik wil ook nog steeds zo'n kralenketting voor m;n paard heeft zo'n naam, vind dat erg mooi !

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:17

Ja Balou ik weet welke je bedoeld!
Zo een Rythim Beat dinges...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:17

Rythmbeats (weet alleen even de juiste spelling niet meer) :o

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:18

doei schreef:
Wat bij ons erg hielp in "goed aanspringen":
Bij B afwenden en bv. bij E naar links en precies op dat moment in die wending aanspringen.

Dat doe ik nu ook met rechtsom aanspringen, alleen dan ipv B-E lijn doe ik meestal (kort) van hand veranderen. Werkt idd heel goed :j .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:19

doei schreef:
Bij ons was het vandaag grijs en miezerig...
Vrijdag hebben wij een fotoshoot van bokker Goof, beter is het dan mooi weer!!!

Ze gaat standfoto's, vrijheidsdressuur foto's en foto's van mij en Alves samen maken *\o/*
Ik wil ook een foto van Alves, Boy en mij samen :D
Het is alleen te hopen dat die 2 braaf naast elkaar kunnen staan voor een foto :') Alves haat Boy, doet zijn oren plat in zijn nek en kijkt als een hyena naar hem _O- Terwijl hij tegen alle andere paarden super lief is en zijn oren nonstop naar voren heeft staan :j Volgens mij zijn ze echt jaloers op elkaar >;)
Als ik met Boy bezig ben gilt Alves alles bij elkaar en visa versa :(:)

Boy is een 3,5 jarige Quarter die ik klaar mag maken (inrijden) en als de mijne mag beschouwen tot hij is verkocht :) Echt een onwijs gaaf beest om mee te werken <3

Ik ga morgen langs de Xenos even kijken of ik wat leuke tierelantijntjes kan vinden om in hun manen of rond de hals te hangen :P

Ik hoop echt dat het iets wordt. Heel de week alleen maar veel regen en weinig zon http://teletekst.nos.nl/
Pagina 704.
Dus dan moeten we met zijn allen de zonnedans maar gaan doen. *\o/*

Oh ja en natuurlijk willen we wel een verslagje inclusief de foto's he.
Laatst bijgewerkt door Lous op 11-08-11 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:22

Maar ik ga nog even een biertje doen en daarna naar bed. Morgen vrij, dus lekker op tijd richting stal en duimen dat het droog blijft. :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:25

Hey wat een makkelijke site Lous :D !
Jeetje 75% kans op neerslag :oo
Wil iedereen in dit topic vrijdag even de zonnedans doen?! _O-

Zo een Rythymbeat heeft een paard van onze stal heel veel geholpen met zijn problemen...
Hij had geen goede tact, onzuivere gangen, maar geen gebreken (foto's gemaakt etc.). Dankzij die ketting heeft hij nu ritme en komt nog zelden in de knoop met zijn tact!

Slaap lekker en proost :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:31

Wat een leuk idee ! Nou ik ben Anne-Sophie, 21 jaar. Haflinger Max, 18 jaar. Zeer ouderwets type, lekker eigenwijs, buitenrijpaard, boomloos. Nog even geen inspiratie voor het dagboek vandaag. Dit zijn wij (overigens nog op mijn vorige stal, foto is van juni denk ik) :

Afbeelding

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:32

Leuke foto Maxielover!
Hij zit daar prachtig in zijn vachtje zeg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:35

Mooie Haf, zou hem geen 18 geven ~!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:50

Hehe, tof idee, ik doe ook mee!
Effe voorstellen: Ik ben Inèz, 17 jaar en mijn Haflinger heet Cassia van de Hippohoeve en is 10 jaar.
Vandaag was het mooi weer dus zijn we lekker gaan buitenrijden in het bos :D :
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 03:33

Mandarijn schreef:
Sjemira schreef:
@Mandarijn: graag je eigennaam: vermelden en dan babbelen aub :)

Bij ieder berichtje :P ? Dacht dat twee keer wel genoeg zou zijn en dat 't dan alleen bij je verslagje moest... :o

Marga:
hahahaha ja liever wel, weet je waarom?? Ik ben je jongste (43) niet meer en haal anders iedereen door elkaar whahahahaha :)
nee maar is makkelijker ook voor iedereen en blijft het lekker persoonlijk, je leert iedereen lekker bij naam kennen, mensen die ergens tussen in komen om te lezen gaan niet iedere x alles weer teruglezen en beginnen dan toch weer met je gebruikersnaam te noemen.

Pfff ik kan dus niet slapen vandaar dat ik hier weer op bokt zit te lezen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:31

Annemarie:

Goeiemorgen allemaal. Wat is hier nog een hoop gekletst zeg. Ga proberen iedereen bij voornaam te noemen. Knap lastig dat, maar wel een leuke uitdaging en quiz haha. Voor de mensen die ik vergeet of door elkaar haal, sorry alvast dat zal vanzelf wel beter gaan :-).

Magda: balen joh dat je niet kon slapen. Ben je nog wel in slaap gevallen?

Verder aan iedereen die nieuw is. WELKOM en superleuke haflingers hebben jullie.

Ohoh daar gaan we al...naam kwijt :-). Grappig dat je vriend in Spijkenisse woont. Mocht je in de buurt zijn en Storm willen ontmoeten dan geef je maar een gil.

Hier is het weer wel aardig nu. In ieder geval droog en dat is het belangrijkste. Vrijdag moet het inderdaad goed weer zijn, want dan gaat mijn vriendin trouwen!

Nou ik ga zo maar eens ontbijten en dan naar Storm. Misschien is er wel iemand die nog wat foto's kan maken van het rijden met hem.

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:37

Marlies:
Geduld is inderdaad het toverwoord voor de galop bij onze haffies.
Kanjer sprong vroeger ook vaak verkeerd aan in de galop. Tegenwoordig nooit meer.
De linkergalop gaat super, kan daarin echt schakelen en voltes sluiten openen/ sluiten.
Rechtsom is nog steeds moeizaam, gaat namelijk vooral hard:-). Met longeren merk ik
wel dat Kanjer sterker wordt in de galop. En wat ons voornamelijk goed doet is springen :+
Vooral tijdens de springles gaat de galop super, en dit merk ik ook weer tijdens het dressuren.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:47

Woensdag 10 augustus:
Lief dagboek,
Vandaag was het zo ver, Ornel van de weide naar de stal brengen. Aan de hand zo'n kwartiertje stappen.
Ging wel goed! Ornel vond het wel allemaal ENORM spannend: een putdeksel, een roostertje, een kapelletje, een bushokje... Met opengesperde neusgaten en af en toe een flinke hinnik trotseerde ze het allemaal.
Op stal gekomen lekker gepoetst, en spulletjes gepast.
Zweetdeken voor de winter paste perfect én zag er leuk uit.
Zadel past niet :( Da's balen. Het is een heerlijk zittend dressuurzadel en past wel prima op de hengstenruggen. Nu moet ik dus weer op zoek.
Maar... het opent perspectieven! Ga ik voor een Barefoot Cherokee of een veelzijdigheids Wintec?
Ik hoop in elk geval dat ik gauw wat heb.
Zaterdag gaat Ornel naar haar definitieve stalling, en heb ik geen zadels meer tot m'n beschikking...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:52

Annemarie:

Ik heb echt exact dezelfde galopproblemen als jij gehad Marlies. Alleen mijn goede kant is rechtsom haha. Maar geduld is inderdaad nog het belangrijkst.

Fijn dat Omel het zo braaf deed Wendy. Succes met de zadelzoektocht!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:01

woow wat is er veel geklests! hele hele hele gave foto's gezien!

@Wendy_Chewie : balen van het zadel! is vaak lastig! heb zelf een marengo waar ik erg tevreden over ben na een lange zoektocht!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:02

hey wat een leuk topic!

Ik heb zelf geen haflinger maar ik rij er op het moment wel 1. Bij ons op stal staan vrij veel haflingers, 40% van de pensionners is haflinger en er komen regelmatig jonge haflingers om beleerd te worden. Vroeger heb ik ook de haflinger van Stef op bokt verzorgt.

Hij is nu bijna 2 maandjes ohz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:05

Heidi:
Goedemorgen allemaal. :D
Ik weet nu al dat het mij niet zal gaan lukken om op iedereen te gaan reageeren...I'm sorry :o
Ik zie hier heel veel leuke haffies voor bij komen.
En ''gelukkig'' ben ik dus niet de enige met problemen in de galop. :+
Geniet van jullie kanjers vandaag.