Ik ga wel met Phounix mee, ben wel erg benieuwd naar haar uitleg.
De echte klassieke haf is vrij zeldzaam, staan hier wel enkele tussen en dan vooral de oudere dieren. Waarom zeldzaam, ze worden zo stomweg niet meer gefokt.
De meesten zitten er tussen in, tussen klassiek en modern in, kijk maar goed. Zo is er ook een hele tijd gefokt. Goed voorbeeld, die van Plientjedress, en Saartje (beide erg knappe hafs).
Vaderlijn zegt niet alles, moeders is ook erg belangrijk, zie die van plientjedress, Alcantara is een moderne hengst, maar toch geen moderne haf.
De moderne haf wordt de laatste jaren gefokt, maar dat kan stomweg niet in 1x dat alle haf's modern zijn ofcourse, dus krijg je nog veel tussen in hafs. En wat mij opvalt, is dat alles wat niet modern is, als klassiek wordt beoordeeld, terwijl het eigenlijk tussen in is.
Ik baseer het op mijn ervaringen tussen de haflingers, heb er verschillende gezien en gereden. Ook de echte ouderwetse tanks. Mijn voorkeur? De tussen in haf: Wel ruimte in de gangen, 'leniger', maar wel front en kont zoals de haflinger behoort te zijn.
Dit type heb ik dan ook zelf in bezit