welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:25

Het is al een wat ouder topic maar ik heb echt moeten lachen om de streken van jullie haflingers, heeeel herkenbaar! ;)

Die van mij heeft ook een hele trukendoos, maar ze wisselt het wel af. Dan weer dit en dan weer dat.

- ze kroop vroeger onder draadjes door om alle andere weiden en stallen af te zoeken naar eten
- als ze een tik krijgt waar ze het niet mee eens is of iets moet doen dat moeilijk is gromt ze of ze maakt een "ieh" geluid icm een bokje
- ze heeft door dat ze aan de hand sterker is en gaat dan stil staan. Wil je haar vooruit krijgen dan draait ze haar hoofd weg op zo'n manier dat je niks meer kan doen of ze slaat met haar hoofd of probeert je te bijten. Echt een machtsspelletje "wie is hier de baas".
- ze heeft sinds kort door dat ze haar buik kan uitzetten met aansingelen
- als je haar halster afdoet om het hoofdstel om te doen heeft ze in ene keer jeuk en gaat ze schuren of draait ze haar hoofd weg
- Als haar staldeur niet goed dicht zit (schuifdeur die over een pinnetje geschoven moet worden) dan duwt ze 's nachts de deur open en gaat ze aan de wandel om hooi te eten (alles zit gelukkig 's nachts dicht dus ze kan niet weglopen)
- probeert altijd mij de hooibaal in te trekken die in de stallen ligt als we er langs lopen
- Tja verder kan ze heel druk zijn op de poetsplaats, pakt ze alles vast wat ze ziet (dekens, hoofdstellen, jassen, rits van mijn jas.. *zucht*) en verzint ze steeds weer nieuwe dingen. Ik ben vast al heel veel vergeten haha

Je verveelt je nooit met haar! Kan er vaak heel hard om lachen al kun je haar af en toe ook achter het behang plakken. Een echte haflinger dus!

elelbaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:56

Mijn Haflinger is de van de manege geweest.
echt een klier dus, hij zorgde er voor dat de manege hem niet meer wou.
hij heeft van die stoute streken.

toch de leukste!!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:40

hij is 3,5 en momenteel trekt hij me dochter met draven naar beneden..
spook

Djeradalover

Re: welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:27

Die van mij trekt al m'n muts van m'n hoofd af als ik even niet oplet,
en echt altijd als ik zonder zadel rijd dan 'schrikt' hij wel ergens van en dan is dat voor hem een reden om er vandoor te gaan, bokkend naar de andere kant van de bak,haha.
Gekke pony is het gewoon, maar wel lief <3

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:51

ja bontjes van kragen aftrekken
door de sloot heen gaan omdat het gras groener bij de buren is
goh hij had in een half uur tijd ze a en b gehaald hahaha
wel 2 keer er door heen.

bellabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:16

hij heeft er erg veel.
ontsnappen uit zijn stal, hij heeft 3 sloten op zijn deur maar presteert het soms nog om los te lopen.
net doen of hij zijn hoofd wilt jeuken en als je dan schrap gaat staan opeens ervandoor lopen
buik uitzetten tijdens aansingelen
bokken als hij een tik met zweep krijgt.
tijdens buitenrit net doen of hij schrikt omdat hij sneller wilt
tijden buitenrit niet via het pad racen maar door de bomen heen ( heerlijk die takken in je gezicht)
en ik ben vast nog wel wat vergeten

SanneVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:17

mijn hafje is eivhenlijuk heel braaf. hebben samen heel veel meegemaakt!
het enige wat ze uitspookt is wanneer ze eten ziet wil ze er naar toe en het op eten.
maar dit hebben wel meer hafjes haha

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:57

Halstertouwen: de knoop losmaken als je even niet kijkt, of gelijk maar het hele touw doorknagen
Halsters van andere paarden afhalen in het land of in de paddock, of gelijk maar het hele halster doorknagen (gemiddeld 1x per maand een halster gesloopt).
Alles in zijn mond nemen en ermeer rondzwaaien, echt werkelijk alles; longeerlijn, longeerzweep, muts, capuchon van je jas trekken, gieter halfgevuld met water, spuitende waterslang.
Maar hij is wel lief en nog maar 2,5 dus ik hoop dat het minder wordt als hij wat ouder is.
Iemand ervaring daarmee?????

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:21

Wat ik tot nu toe met de mijne heb meegemaakt..
- Alle knopen die ik maar kan verzinnen loskrijgen.
- Staldeur openmaken en de wijde wereld verkennen (goh, wat was de staleigenaar blij zeg gelijk de eerste week dat ik haar had met sneeuw en ijs op de weg.. := )
- Kampioen in dekens slopen.
- Teugels vastpakken en kapot knagen.
- Kijken hoe de wereld eruit ziet als ze nog wat groter is.. auw, mijn arme voet.
- Of bij het hoeven uitkrabben het 'handig' vinden om ook nog even (terwijl je er eentje uitkrabt) de andere wat te verplaatsen. Heel lief voor mijn rug hoor..

Oh en het is echt een schatje met trailer inladen. Nog nooit zo makkelijk een pony op de trailer gekregen (ik had altijd van die trailer krengen.. :') ), máár. Wel binnen 1 sec de stang er achter doen hoor! Anders komt ze kijken of ze je kan helpen en staat ze weer buiten.. :')

Maranel schreef:
Het is al een wat ouder topic maar ik heb echt moeten lachen om de streken van jullie haflingers, heeeel herkenbaar! ;)

- als ze een tik krijgt waar ze het niet mee eens is of iets moet doen dat moeilijk is gromt ze of ze maakt een "ieh" geluid icm een bokje

Ook dit is heel herkenbaar :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:35

Wij hebben een poort met een fietsband eraan vast, omdat mevrouw lenige lippen heeft :').
Ze kan namelijk het handvat met haar lippen het slot lospeuteren en dan naar achter trekken zodat de poort los zit. Nu met een fietsband kan dat niet meer, omdat de fietsband nu de poort terugtrekt :D!

MaureenS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:47

Mijn haflinger Aäron (Alcantara x Famosa) is super goed in ontsnappen! Maakt niet uit welke knoop je maakt met het touw. Eergisteren liep ik even naar m'n kast om m'n laarzen aan te doen terwijl Aäron op de poetsplaats klaar stond om te rijden. Ik kwam terug.. Aäron was los, liep naar m'n Anky hoofdstel wat aan de muur hing, trok het ervan af, ging er op staan en trok met z'n mond zo de sperriem eraf! ;(

lovesnico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:13

Mijn haflinger wil nog wel is stiekum als ik niet oplet naar de voerkamer rennen en daar rustig op ze gemak gaan eten ... :P

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:30

Mijn haf is aan het puberen en dat is vooral te merken onder het rijden, echt een spook zo nu en dan. In de bak alleen rijden is een uitdaging stel je voor dat je helemaal alleen achter blijf! Nou ik kan een hele waslijst opstellen en dan ben ik nog niet klaar vermoed ik, maar hij is en blijft de leukste ook al heb ik het af en toe helemaal gehad met hem. Ik hou mezelf maar voor dat het na de puberteit vast beter gaat en zo niet dan blijven we toch lekker door spoken :-)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:52

Dit topic is al wat ouder maar ik kan me niet voorstellen dat je in 5 pagina's al uitgepraat kunt zijn over de streken van je haflinger :P

Ik heb ongeveer 3 jaar een haf verzorgt die met name onder het zadel steeds een nieuwe "streek van de week" bedacht! Het begon met plotseling stilstaan, nou was dat vanuit stap nog wel grappig, maar vanuit galop iets minder :P dan kreeg je taferelen zoals op de foto eerder in dit topic! Ik had er zelf ook zo 1 maar helaas door een computercrash kwijtgeraakt :(

Toen dat grapje niet meer leuk genoeg was ging hij na het plotseling stilstaan ook nog ineens achteruit lopen ;) totdat ik hem dan maar een half of heel rondje op mijn aansturen achteruit liet doorlopen, toen vond hij het niet leuk meer! Daarna besloot hij dat hij de rechtergalop niet meer kon onder het zadel... Los of aan de longeerlijn geen enkel probleem, maar zodra er iemand op zat kon ie het niet meer :P ik heb werkelijk alles geprobeerd... Over een balkje aanspringen, heel duidelijk de hoek in rijden en aanspringen, met losse teugels, zonder zadel, met 3 verschilkende andere mensen erop (want miss kwam het wel door mij), boos worden, niets hielp! Met longeren wel met name de rechtergalop getraind, om zijn spieren sterker te maken maar ook dat haalde weinig uit. Totdat ik besloot dan maar helemaal niet meer te galopperen onder het zadel, ook niet linksom! Ik geloof dat hij na 3 dagen ofzo "ineens" vanuit draf uit zichzelf in de goede galop aansprong :=

Hij heeft vast wel meer uitgehaald. Maar dit waren wel de "grappigste" dingen :D

Helaas moest ik met hem stoppen vanwege studeren en op kamers gaan in een andere stad, dit is inmiddels 5 jaar geleden denk ik.

Maar nu, heb ik eindelijk alles zo voor elkaar dat ik mijn eerste eigen paard kan kopen, en jawel, het is een haflinger geworden! Het is een ruin van 2,5 jaar oud met een ongelofelijke boevenkop :)
Hij komt pas over 2 weken bij mij maar heb van zijn huidige eigenaresse al wel het 1 en ander gehoord en 1 van zijn grapjes daar al in levende lijve kunnen meemaken :P
Paard is begin dit jaar samen met zijn maatje gecastreerd, en moesten daarna even een paar daagjes in de buitenbak staan ipv op het grote land. Daar was meneer het echter niet mee eens, want: geen gras := en dus is hij 1 dag na zijn castratie maar over de bakrand (die uit metalen buizen bestaat) gesprongen! De buis waar hij overheen gesprongen is is nog krom, want hij kwam niet helemaal goed uit!

Verder zitten er op de verticale buizen van de bakomheining een soort rubberen stoppen. Meneer loopt dan doodkalm door de bak, en als hij denkt dat je niet kijkt grijpt hij zo'n ding, galoppeerd keihard weg en laat het aan de andere kant van de bak weer vallen :P

Wanneer hij straks bij min staat zullen er vast nog meer streken volgen, en ik zou het leuk vinden als dit topic weer een beetje tot leven komt zodat we met elkaar hard kunnen lachen om al die streken :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:37

Mijn grappenmaker had gisteren een nieuw geintje. Ik zette hem in de wasplaats en klikte de kettingen aan elkaar vast, maar niet aan het halster. Dan heb je dus gewoon een touwtje waar hij achter moet blijven. Ik draai de kraan open en meneer steekt zn kop onder de kettingen en floept er onderdoor. Blijft aan de andere kant staan wachten, 'pak me dan'. Ik draai de kraan uit en ga naar em toe. De etter op een drafje door de gang! Gelukkig kon ik hem vrij snel pakken... :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:54

Mijn verzorghafje:
Bit vast pakken en weg rennen.
Al zet je hem vast naast de kar met hooi dan gaat hij met zijn voorbenen er op staan..
Zet je hem naast de ladder dan duwd hij die expres met zijn neus om.

verder gewoon heerlijk een eigewijze haflinger :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:52

Whahaha doet die van mij ook dus ik klik hem gewoon netjes vast.

Hij was zaterdag weer zo ondeugend, na de sprong gelijk een rodeoshow geven.
Dus even over de bezembak en hup, bol maken en.... bok geluikkig zat ik goed op mijn kont... maar dit zijn echt Mando geintjes.

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:21

gewoon eigewijs ontzettend eigewijs.
maar de ergste streek was toch wel:

s'winters op de paddock daar was hooi ( athans nog niet, was het vergeten mee te nemen) dus ik liep terug met een kruiwagen met mest van het uitmesten, poown dacht ja ik ga niet wachten op jou ze is zonder dat ik het door had gewoon onder het draadje door gelopen en achter me aan naar stal. en ik had het nog niet door. uiteindelijk ging ik de kruiwagen legen en zij stond al bij de kuilplaats lekker te eten. niemand vond het ook raar er staan wel vaker paarden te eten en die van mij stond bekend om het eten :P eerst was ik niet zo blij later kon ik wel lachen. net als toen ze kreupel was en moest stappen oppeens bokken, niet eens langs je proberen te komen alleen bokken. why?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:48

Haha wat een geweldige monsters zijn het ook :D ik kan niet wachten tot mijn vader over 2 weken is, dan heb ik vast ook snel meer streken te melden ;)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:51

ik heb een merrie die denkt dat ze een shetlander is.
Ze loopt in de bak (nu niet meer los) en breekt gewoon uit. Niet dwars er door heen,, Neeeeeeeee..
Ze gaat op dr knieen liggen en schiet er dan onder door..

In de wei precies zo, ze hoeft maar iets te kans te zien en ze is weg.. ;)

De stal van de week, dacht ze dat ze wel door luikje heen zou passen, ik haalde een ander paard weg van stal.. Ze werd dus mooi ondeugend. Hele spijlen krom..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:24

Mijn paardje heeft het zo gedaan dat hij net een week in de wei stond.
het hek van de wei was toen net zo hoog als hem, stond alleen nog geen stroom op.
En het gras buiten de wei is natuurlijk veel lekkerder
& toen bedacht hij dat hij maar even over het hek zou springen.
En helemaal verbaasd, woppa en hij was er overheen :O

Hij is nu 1.30 ongv en het hek is nu kleiner als dat hij is.
maar voor een paardje van 6 maanden vond ik het heel wat :P

Hij weet ook alle rotte plekken in het hek te vinden, hier duwt die gewoon doorheen (nu er stroom op staat niet meer)
Hij weet hoe het hek open moet als de ketting eraf is, dan doet hij ze hoofd erdoorheen en tilt die met ze nek het hek omhoog
en dan loopt hij naar achter (dan is het hek open) haalt ze hoofd er weer tussen uit en dan loopt die de wei uit
(nu had ik dit optijd door, dus hij stond nog in de wei :p maar hij is dus wel heel erg slim ^^)

hij weet ook, dat als hij 1x door het stroomdraadje loopt, dat het stuk is en dat hij dan gras kan eten
Dus dat wilt hij ook zo nu en dan wel eens doen , maar ze hoofd door het hek steken om buiten de wei te eten
is wel optie 1 , en als die daar dan niet meer bij kan wordt de kans groot dat het draad weer een keer stuk is.

Hmm dat is het tot nu toe wel geloof ik

CherylW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:03

Mijn lieve maar Ooo zo ondeugend haflinger <3

zjn streken:

- gewoon over de hidernis heen springen terwijl we eerst gewoon serieus bezig zijn met dressuur (ook als ik zonder zadel erop zit en de hidernis vrijhoog is :P )

- gaan liggen als het hoeven krabben te lang duurt

- niet naar mij willen luisteren als zijn vriendje ook in de bak is

- altijd denken dat ik eten bij me hem tijdens het rijden

- over een plas water springen XD

- tijdens het longeren opeens naar je toe komen of de andere kant op lopen

kortom ondeugend mannetje :P

verder heel lief!!!

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:13

te hoog springen haha

Afbeelding

CherylW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:50

Wat heerlijk op al die verhalen te lezen XD

Patries_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:02

de eerste dag dat mijn haflinger bij mij op stal stond rende ze door de paddock en maakte een noodstop voor het draad, best grappig om te zien... totdat ze doorkreeg dat er ook overheen kon springen, zo'n 1.20 hoog -O-
sinds kort huur ik een eigen stuk land en het eerste wat ik gedaan heb is de omheining 1.50 hoog gemaakt zodat ik zeker wist dat ze er niet overheen ging.... ja en toen deed de stroom het niet het duurde maar kort voor ze het door had en is toen door het draad onder het verhoogde hek heen gegaan. fantastisch zo een slimme pony....