Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleLau

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:10

Ik begrijp even niet wat er met je coupon is gebeurd. Hebben ze de cijfers die ze opgeschreven hadden weer veranderd. Of wat is ermee gebeurd.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:17

Wat ik me kan voorstellen is dat ze perongelijk de verkeerde coupon bij de verkeerde proef geschreven hebben en dit later veranderd?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 00:24

Er waren 13 deelnemers.
Wij waren 7de, Mascha met Abe was eerste (echt heel veel punten 207 of zelfs meer hoor!)...
Lindsay de Jonge was volgens mij ook hoog geplaatst (bij de eerste 3) en Marisca met Stein had rond de 179 punten en Marjolijn Haenen had ook zoiets (176).

Het ligt aan Rosmalen en Etten-Leur of we naar Susteren komen, want als ik weer zulke creatieve puntenlijsten krijg dan vind ik het zonde om zover te gaan reizen hoor :+

Ik ga deze weken minder,korter en actiever trainen! De middendraf en de draf die hij heeft na gallop moet voor het mooie de basisdraf kunnen worden.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 00:29

Ik had denk ik beter naar de jury toe kunnen stappen he?
Eigenlijk nu ik het heb laten bezinken en terug heb kunnen kijken twijvel ik erover om toch te mailen :o
Want het zit me niet lekker, heb niet het gevoel dat dit serieus is gegaan. Maar ja dan ben ik zo een zeikerd en er kan toch niets aan worden gedaan...

Wat vinden jullie?

DanielleLau schreef:
Ik begrijp even niet wat er met je coupon is gebeurd. Hebben ze de cijfers die ze opgeschreven hadden weer veranderd. Of wat is ermee gebeurd.

Ja er staan zegmaar bij 6 onderdelen, 2 cijfers, 1 dungedrukt en 1 dikgedrukt. Het dikgedrukte cijfer is dan uiteindelijk het cijfer geworden.
Het kan bv. zijn dat de jury de proef tegen vond vallen na de gallop en de punten anders te hoog vond voor deze proef?
Of omdat ik geen voorlezer had zijn ze door de kluts geraakt?
Of zoiets wat Kiim denkt (maar ik heb duidelijk gezegd wie ik was)...
Laatst bijgewerkt door doei op 10-01-11 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:35

Mailen kan altijd toch, vind het ook raar dat er zo geknoeid is!

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:13

Ten eerste vind ik het vreemd dat er met je punten gerommelt is. Het zou kunnen dat ze in de war zijn geraakt en de punten verwisselt hebben.
Maar of je nu een mail moet gaan sturen, weet ik niet. Ik denk dat het gewoon heel jammer en vervelend is hoe het gelopen is.
Maar ik denk wanneer je een mail stuurd dat je toch geen goed argument krijgt. Heb je ooit gelijk gekregen van een jury die je lage punten heeft gegeven!!!!!
Kijk maar wat je doet. Maar dit is dressuursport. Hoe vervelend ook voor de ruiter.

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:53

Het lijkt wel of ze de puntenlijst verkeerd gehad hebben.
Dus dat ze een proef van een ander op jouw blad gezet hebben.

Die 5 voor je rechtrichten, ontspanning en aanleuning vindt ik terecht.
Je paard is niet actief genoeg, en hij lijkt wat zwaar op de voorhand, dat heeft denk ik met die oprichting te maken.
1 les voor de volgende keer, direct naar de organisatie toestappen, dan kunnen ze het onderbouwen.
Wel erg jammer voor deze keer,

Zijn er geen wedstrijden dichter in de buurt voor jullie?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 15:13

@Hollie
Ja bij mij zijn nu 3 wedstrijden in Heerjansdam (dat is 40 minuten rijden)... Dichterbij heb ik nog geen haflingerwedstrijden gevonden.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:18

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik wil ook meedoen! ik ga even kijken of ik het kan realiseren..

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:21

Startlijsten staan weer op de site HTC-competitie.nl

Ik moet vrij vroeg starten.
En anderhalf uur rijden.

Sucses alvast allemaal.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:31

Ik heb me afgemeld voor de 23e..
Moest als 2e starten en heb de avond daarvoor een feestje in tilburg en blijf daar slapen dus dan zou het wel erg vroeg worden.
Succes allemaal!

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:15

Voor mij wordt het ook schandalig vroeg.
Moet al om 6 uur op stal zijn voor te vlechten en haar zaterdag al zover mogelijk klaar maken.
dat wordt 5 uur opstaan.
tja, je wil wat hé

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:40

Pff haha zo vroeg zou het bij niet worden hoor. even kijken half 10 rijden, zou rond een uur of half 8 op stal moeten zijn..
Maarja als je pas om 4 uur op bed ligt :=.
Misschien kom ik nog wel kijken naar jullie, :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:11

Jammer dat jullie niet komen Kim!
Pfff Danielle dat is echt vroeg :z

Wij moeten rond half 11, dus kwart voor 8 wegrijden van stal.
Ik was altijd zaterdag, deken om met hals, staartzak eromheen, schone stal en meestal is die nog helemaal schoon en kan zo de veewagen op :P

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:06

Doeii, hoe is je training deze week verlopen!!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:17

Nou paardje heeft het zwaar :(:)
Ik vraag hem meer op de achterhand en het kan hem pissig maken (niet bokken en rennen, maar net op het randje, ik voel hem pissig worden) :))
Ik stap zegmaar een kwartier in om hem los te krijgen en dan een kwartiertje om te werken (maar in dat kwartier werkt hij echt! A la minute weg of terug op hulpen met pit).
Wanneer ik de teugels kort neem houdt hij het een paar passen vol op de achterhand om dan weer zwaar in de hand te worden, dan drijf ik aan en vang op etc. Als hij het een tijdje volhoudt beloon ik en schuif ik de teugels weer iets uit om ze later weer korter te pakken.

Ik merk wel dat we nu geen constant basistempo hebben omdat ik veel moet bij drijven en opvangen.
Dus ik twijvel hoe ik het in de proef zou aanpakken, want met een langere hals is hij wel constant en wil niet zijn gewicht in mijn handen leggen. Met kortere teugels moet ik te vaak corrigeren voor het mooie en houden we niet 1 tempo aan.

Hoe is jou training gegaan? We hadden opzich wel fijn weer!

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:36

Doeii, Ik moet niet teveel van haar verwachten zondag. We hebben weer een daling in onze training. Dat heeft mijn haf af en toe. Volgens mij sukkelt ze met haar hormonen. Veel verzet tijdens het rijden en heel actief. Té. Niet reageren als ik iets vraag. Schrikken van spoken en andere gekke dingen.
Dat heeft ze op stal en op de weide ook. tja, het is een echte haflinger.
Ik zal zondag echt mijn best moeten doen om haar goed rond te krijgen. Maar we zien wel.
Ik heb er wel veel zin in.
Tot zondag.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:35

Doeii, Ik zou voor zondag je oude training aanhouden en voor safe gaan. maar ik denk wel dat je goed bezig bent. goed op die achterhand trainen. maar dat heeft wel even tijd nodig. volgens mij ben je nu 14 dagen met dit bezig en dan kun je nog niet verwachten dat hij met grote sprongen vooruit gaat.
maar wel goed an jullie.

Ik mag zondag later starten. POEhhhh
Michelle Maaskant heeft zich ook afgemeld en ik mag in haar plaats rijden.
Dus bij evt. nog meer uitvallers 11.00 uur starten. Super toch.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:28

@Danielle
Pfff wat lekker dat je later kan starten zeg *\o/* !
Bij ons staat ook een merrie die last heeft van hormonen, hun geven haar een supplement hiervoor (van de paardendrogist).
Als ze dit niet krijgt en de hengstigheid is in de buurt verdraagt ze geen beenhulpen.
Misschien kan je dr voordat je thuis weggaat even longeren :j

Alves ging gister echt heel erg lekker +:)+ (echt jammer dat ik geen camera had, stapte helemaal zweverig van hem af)
Vandaag hebben we een les Antoine de Bodt gehad, jeetje dat is wel een hele andere manier van rijden :oo
Had ik beter niet net nog even voor de wedstrijd kunnen doen :') , want denk dat hij en spierpijn krijgt en dingetjes door elkaar gaat halen.

Dus ik denk dat ik er morgen toch nog heel even opklim om te checken of we elkaar nog snappen :j Stuurtje, overgang, galopje, voorwaarts...
Maar wil het morgen wel kort houden, want wil dat hij een beetje pit heeft zondag dat ik er wat meer aan kan rijden.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:04

Vanavond heb ik les gehad. (clubles)
Opzich heb ik fijn kunnen trainen voor zondag. Maar ze was vanavond toch vervelend.
Paar flinke bokkensprongen bij de rechtergalop. diverse keren tijdens het aanspringen en hoe meer ik dan van haar vraag hoe erger het wordt. Ze bokt echt hoog en hard.

Morgen nog even longeren. Hierbij train ik ook veel om de achterhand er beter onder te krijgen.
Wassen en alles klaar maken voor zondag. (dat scheelt me nog meer in tijd)

Doeii, Fijn dat je nog even les hebt gehad. Ik denk dat jullie wekelijks veel bijleren.
Tot zondag.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:35

Zo, we zijn weer terug van het concour in Rosmalen. Laura staat weer lekker op stal.
Vandaag is het redelijk gegaan. Ze heeft over het algemeen een goed proefje gelopen, alleen wat haperingen en in de rechtergallop is ze me 2 keer terug in draf gevallen. Ik heb teweinig druk gehad en teweinig been gegeven, om bokken te voorkomen. Ook was er teveel spanning en liep ze niet nageefelijk. Jammer. Ik had 175 punten en ben op een 9de plaats geeindigd.

Nu weer verder trainen voor Susteren.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 00:39

Hoi Danielle,
Het is zonde, want jullie kunnen echt beter!
Wel heb je eruit gehaald wat er vandaag uit viel te halen en 175 is dan echt wel netjes :j

Ik was ook tevreden met 176 punten.
We hadden 4 echt duidelijke fouten in de proef (gewoon stilstaan om te mesten :( , gallop voor middendraf, linkergallop fout en pas bij de derde keer herstellen goed, waardoor ook volte gallop was verrampeneerd) dus met die fouten erbij echt wel een goed resultaat <3

De jury zei tijdens de uitreiking als je hem nog actiever krijgt dan komt het helemaal goed :j
Vond het erg leuk dat ze had onthouden hoe onze proef was gegaan en inderdaad zijn we bezig met het actiever maken van de achterhand.
Vond het wel een fijne jury ze had ook veel opmerkingen op het protocol gegeven waar je echt iets aan hebt!

Ow en Kiim ik heb goed nieuws *\o/* *\o/* *\o/*
Iedereen die tenminste 3x heeft meegereden zit gegarandeerd in de finale! *\o/*
Wat voor punten we ook hebben gehaald, dan zit je gewoon in de finale *D

xxx

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 00:44

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:25

Doei, zonde van je foutjes in de proef. Maar wel weer fijne punten waar je aan kan werken. Bij ons is er ook nog veel werk. Ook wanneer mevrouw geen zin heeft moet ze goed reageren op mijn hulpen. De rechtergallop is dan wel mijn fout geweest, maar er waren ook veel kleine foutjes bij ons. Geen verruiming tijdens de middenstap. Geen reactie. Geen halstrekken. Door mijn binnen been vallen in de linkerwendingen. Ook zoiets stoms. Enze liep met een bolle rug. Ook al tijdens het losrijden. Tja, er is genoeg werk voor ons. Doeii, kom je nu niet na Susteren vanwege de finale. Jij hebt er toch al drie gereden of niet. Ik moet die nog starten. Heb er nu twee gehad.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:28

Ohja, die fotograaf. Maar volgens mij heeft hij niet veel foto's gemaakt. Er staan ernu drie op zijn site. Ga ervan uit dat er nog meer bijkomen. Maar ik was idd de naam van de fotograaf vergeten te vragen. Dankjewel.