Die van mij is ook zo geschoren,
http://i2.photobucket.com/albums/y15/Su ... G_4001.jpg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BarbaLala schreef:Waarom eens scheren altijd scheren?
Ik heb mijn merrie ook geschoren. Elk jaar (hopelijk volgend jaar niet) met 2 hartjes

Ze is de laatste tijd tijdens het longeren en rijden ontzettend snel bezweet, en ik heb het idee dat het haar ook allemaal maar jeukt. Verder duurt het heel lang voordat ze weer droog is na het rijden/longeren/wassen.. En tijdens de lessen heeft ze ook minder energie door die warmte. Dus hopen dat beide problemen dan opgelost zijn! Shenavallie schreef:Ik scheer mijn Haflinger ABSOLUUT NIET!!!!!! Buiten het feit dat ik het onpaards vind, vind ik zo'n teddyvacht juist super leuk staan! Bij ons op stal scheren sommige eigenaren alleen maar om de leuk of "omdat ze geen zin hebben om 10 minuten langer uit te stappen", maar zo'n vacht heeft mijns inziens juist een functie. Een paard heeft het niet gauw koud en dat zweten is alleen maar de buitenkant (het velletje is reeds droog, de haren hebben een afvoerfunctie net als bij regenwater). Sterker nog: degene die mij menles geeft, zet zijn paarden na de les gewoon op het land met een natte vacht en die paarden zijn in jaren niet ziek geweest.
Shenavallie schreef:Ik scheer mijn Haflinger ABSOLUUT NIET!!!!!! Buiten het feit dat ik het onpaards vind, vind ik zo'n teddyvacht juist super leuk staan! Bij ons op stal scheren sommige eigenaren alleen maar om de leuk of "omdat ze geen zin hebben om 10 minuten langer uit te stappen", maar zo'n vacht heeft mijns inziens juist een functie. Een paard heeft het niet gauw koud en dat zweten is alleen maar de buitenkant (het velletje is reeds droog, de haren hebben een afvoerfunctie net als bij regenwater). Sterker nog: degene die mij menles geeft, zet zijn paarden na de les gewoon op het land met een natte vacht en die paarden zijn in jaren niet ziek geweest.
Ga voor de grap na het rijden maar is met je blote hand tegen de vacht in,.. het heeft een afvoerende functie maar dat vocht moet toch echt ergens vandaan komen.