foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:14

Jippie ik ben vandaag M2 gestart met Turbo ben nu M2 + 1.. Ik had 188 punten en een 3e plaats. Ik ben wel zo trots op mijn paardje! Hoe gaat het bij jou Hannes? nog wedstrijden gehad?

Zijn er trouwens nog andere mensen die met hun KWPN x Haflinger wedstrijden rijden?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:19

Hi Stella.

Gefeliciteerd met je punten! Is dit nog bij de ponies of al bij de paarden. Wat dat maakt wel een verschil, wil je niet afschrikken......
Vriendin van me rijdt met haar Welsh Cob M1 tussen de grote dressuurpaarden, en daar blijft ze nu hangen.....

Bij mij gaan de wedstrijden nog niet zo....paard echt heel braaf maar ik vergeet te rijden....Met losrijden gaat het dan lekker en dan ga ik de proef in en dan vergeet ik alles te doen wat ik moet doen.
Misschien moet ik nog even wat verder doorrijden en dan doorstarten.

XxStellaxX

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:49

is juist denk ik een kwestie van juist wedstrijden gaan rijden. Je moet ervaring krijgen en die zenuwen kwijt raken. Ik rijd nu nog tussen de paarden maar ben erg blij dat ik toch de doorstart naar de M2 heb gemaakt. er zitten gewoon meer onderdelen in waar ik hoog op kan scoren. Dat had ik in de M1 niet en daarom daar ook nog nooit hoger gereden dan 183 punten.

Ik weet dat de paarden lastig wordt aangezien hij ook de gangen in de draf niet mee heeft. maar hij kan de onderdelen zoals gebrokenlijn of slangenvolte in contragalop, keertwendingen, stap naar galop en terug gewoon heel erg netjes uitvoeren. dat stoort dingen heb je dan weer niet in de M1 dus voor mij is dit gewoon een betere klasse met mee onderdelen waar hij in uit kan blinken.. Dat ik een 5 rijd op de middendraf en een 4 op het uitstrekken was me wel bekend.. Nu alleen hopen dat jury's bij de paarden er net zo over denken maar dat zien we wel.

Mede daarom blij dat ik nu iniedergeval M2+1 ben. Als we dan toch niet meer mee kunnen komen bij de paarden is hij in iedergeval M2 en ik ook :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:56

Ben nog aan het overdenken hoe ik t aan ga pakken.
Ik wil graag doorzetten maar t moet wel leuk blijven......misschien helpt t als ik even wat meer doorrij.

Mijn vorige paard was ook zo. Hoe moeilijker de oefeningen, des te makkelijker hij t deed...maar ja,. moest wel eerst door de b.....

Tja, ze zal juries ontmoeten die wel iets met ponies hebben en juries die ze niet in de ring tussen de paarden willen zien.....

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:17

Wat goed Stella, dat geeft mij ook nog hoop voor de toekomst :D ! Ik wil volgend jaar wel gaan starten, maar ik wil Fanny eerst goed voor elkaar hebben. Ook omdat ik niet zo'n held ben op wedstrijden :o....

Ik zag in je profiel dat je dit in 1 jaar tijd voor elkaar hebt gekregen? Knap hoor +:)+ !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:29

Bij deze wil ik jullie ook weet geven van Gudrun, ook een kruising KWPN x Haflinger. Dit is een paardje van een manege die inmiddels geen lessen meer verzorgd, waarna het paardje lekker 24/7 op het land mag lopen! Afstamming is verder onbekend. Gudrun is een ontzettend lieve merrie, maar nogal lomp. Alles gaat met een behoorlijke kracht. In de lessen was ze niet erg populair, er zat amper een rem en nog minder een stuur op. Maar ondanks dat is het een ontzettend lief paardje dat ontzettend van aandacht houdt!

Merrie heeft een veulen gehad, vader van het veulen is een andalusier x fries, en daar is een bruin paardje uit gekomen met een stokmaat rond de 1m55 a 1m60

Gudrun;

Afbeelding

Afbeelding

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:01

Oe dat is een leuk ding.. Jammer dat ze voor de manege is gebruikt.. blijkbaar ook geen paard voor een manege als ik dat zo hoor.. Ik vind haar leuk :P

@Erretje, ja klopt ik had 11 januari dit jaar mijn eerste B wedstrijd (zelf geen wedstrijd ervaring en mijn pony ook niet) maar ik rij hem nu al bijna 5 jaar en heb hem zelf ingereden en volg al een hele tijd privé lessen (met mijn vorige paarden dan) met hem sinds december vorig jaar ofzo..

Ben ook wel een heel klein beetje trots. maar dat we zo snel gaan is ook gewoon omdat ik hem al erg lang rijdt en de basis al erg sterk was toen we de eerste wedstrijd reden. hehe die heb ik dan ook met glans volbracht 198 punten en een eerste plaats, hihi.

Het is alleen wel hard werken want het is geen paard dat zo alles even uit zijn mouw schut niet iedereen kan met hem M rijden, hij is braaf maar om te rijden niet gemakkelijk.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:11

XxStellaxX schreef:
@Erretje, ja klopt ik had 11 januari dit jaar mijn eerste B wedstrijd (zelf geen wedstrijd ervaring en mijn pony ook niet) maar ik rij hem nu al bijna 5 jaar en heb hem zelf ingereden en volg al een hele tijd privé lessen (met mijn vorige paarden dan) met hem sinds december vorig jaar ofzo..

Ben ook wel een heel klein beetje trots. maar dat we zo snel gaan is ook gewoon omdat ik hem al erg lang rijdt en de basis al erg sterk was toen we de eerste wedstrijd reden. hehe die heb ik dan ook met glans volbracht 198 punten en een eerste plaats, hihi.

Het is alleen wel hard werken want het is geen paard dat zo alles even uit zijn mouw schut niet iedereen kan met hem M rijden, hij is braaf maar om te rijden niet gemakkelijk.

Dat heb ik ook hoor, ze is behoorlijk eigenwijs en werkt graag tegen. Ze gaat graag hard. De zijgangen gaan nog wel, maar ik bibber ook voor de verruimingen. En ze zwabbert nog onwijs. Ach, ik heb ook zeker geen haast en ga inderdaad ook pas starten als we goed voor de dag kunnen komen. Wij zijn pas een jaar bezig :D !

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:51

weer wedstrijd gehad. helaas ging het nu niet lekker gewoonm onze dag niet vandaag! maar toch nog redelijk dicht bij een winstpunt had 177 en 173 punten. Was het helemaal eens met de jury, vond dat er goed gejureerd werd.. naja 2e jury iets minder eigenlijk! die gaf me een 5 op mijn uitgestrekte stap (waar ik anders een 7 rijdt) een 7 op mijn midden draf (na die ging ook goed hoor) en gek genoeg (waar ik mezelf een 4 had gegeven) een 6 gaf voor de verzamelde stap naar galop.. hij sprong niet meteen aan ging moeizaam en hij vloog me eerst in de draf.. en toh een 6 :S beetje raar.. maar qua de totaal aan punten was ik het met beide jury's volkome eens. hihi dat is fijner dan dat je vind dat je een goede proef hebt gereden en vervolgens hele slechte punten hebt toch???? :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:26

Bij ons op stal staat wel een kruising Haflinger/New Forest en dat is echt een pláátje!!!! ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:26

Wat een grappige kruisingen, vind wel dat je bij veel aan het hoofd toch het haflinger erin kan zien.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:29

foto's plaats ik vanavond hier niet bij de hand :D

Hij is heel lief wel sensibel, etterig, kinderachtig, maar een echte schat, heel gevoelig, meedenkend, maar moet wel merendeel langs zijn straatje.

(haflinger x quarter horse)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:31

ben heel benieuwd naar je foto's Balou_k.. die zal wel goed bespierd zijn haflinger x Quater :|

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:24

Afbeelding

foto als bijna 1 jarige, zal vanavond meer foto's showen, hij is nu 3 jaar en een beetje :D

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:29

ik had een hafflinger x welsh *D

Afbeelding

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 00:10

Leuke paarden hoor! Vind die haf x welsh er wel heel vaag uit zien. maar dat zal door de foto komen gok ik.

HELP!!! Ik ben opzoek naar een Jaarling merrie van 2008 haflinger x KWPN en familie van de pony van Hannes en mijn pony. Ik wil graag weten hoe het met haar is. Ze is bruin bond van kleur. In de winter rood achtig en in de zomer wordt ze heel ligt bruin, bijna geel! Wie o wie kent haar, heeft haar gezien of is misschien de eigenaar van dit juweeltje!

Op de volgende link info over haar met foto's!!!! [OV] [PG]: Vera, bruin bonte merrie 2008 KWPN x Haflinger

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:24

Ik heb ook een kruising KWPN x haflinger
Noah is 4,5 jaar oudt is nu ruim 1.57 maar nog overduidelijk in de groei, hij is niet makkelijk van karaker net als Fanny van Erretje het ene moment een heethoofd en druk, het andere moment de grootste schat die er maar zijn kan!

Hieronder staat een topic van 4 maanden tot 4 jaar
[EJL-ITP] Mijn Kanjer Noah (KWPN x Haflinger) van 4 maanden tot 4 jaar

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:33

Heeee, nou kan ik wel weer plaatsen. Eerder niet omdat er al 2 weken niets in het topic was geplaatst....
Iedereen de beste wensen!!!!
Alles goed met iedereen? Met Hannes et moi is na een klein dipje een verhuizing naar een andere stal alles weer in een stijgende lijn.
We gaan er vol tegenaan in 2010.

Wat een leukerd, Noah! Ook een hele aparte kleur (onder welke kleur staat hij ingeschreven?). Je ziet het eer iig vanaf de foto niet vanaf dat ie al 1.57 is. Ik krijg daarentegen vaak te horen dat hij groter lijkt dan 1.60..... En is de KWPNer de pappa of mamma?

Is ie braaf onder de man?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:53

hij staat ingeschreven als zwart! Noah zijn vader is een kwpn-er!
Hij is wel braaf onder de man, hij houdt echt van werken, maar ik kan nog wel het één en ander verwachten van hem onder het zadel denk ik!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:14

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:21

Ik ook. Pff wel spannend moet 17 januari mijn eerste wedstrijd tussen de paarden rijden! Wel benieuwd hoe we het er dan vanaf brengen!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:52

Sorry, even offtopic @Stella: toevallig in Leusden???

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 02:29

@succubi, nee dat valt een beetje buiten mijn straal van 50 km. Ik moet in Ter Apel starten!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:17

Jammer! Had je graag in het willen zien rijden :)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:34

haha oké! Al zal het nog wel niet veel voorstellen omdat turbo 3 weken heeft stil gestaan. Ben hem nu echt nog weer in de basis aan het rijden zodat hij eerst weer mooi over de rug komt. Ik hoop dat ik het over een weekje weer een beetje netjes heb. Hij pakt het wel erg goed op en is super goed op de hulpen alleen hij is wat uit conditie :P Dus tussen door nog veel stappen!