Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Twiggy2008 schreef:Zamora schreef:@twiggy: die van jou is echt heel stoer
kan helaas niet alle profielen bekijken want bepaalde sites zijn geblokkeert dus ook de foto`s die er vanaf komen.
Dank je, al hoewel ik vermoed dat er toch helemaal geen Haf in zit eigenlijk (ondanks dat we dat eerst wel dachten, zo is hij ook aan me verkocht destijds....).
De mama was in elk geval een Fjord, dat weten we wel zeker.![]()
Wat gaaf, jij hebt een stoere Rocky Mountain Horse, zag ik.
En een op komst
plutolover schreef:tja ik zou het ook niet weten die van mij staat ook ingeschreven als vos
. Veel geluk met je paarden!! Spannend jaartje dus, 2009.
Kelly_Taco schreef:Zo heb ik een keer bijna niet mogen starten met Perla.
De jury vond dat het niet klopte dat er isabel op mijn pasport stond omdat ze grijs was.
Dus ik netjes uitgelegd dat dit gra-isabel is en dus gewoon isabel.
Ze vond dat er dan gra bij had moeten staan.
Ze wilde me in eerste instantie echt niet laten rijden...

Twiggy2008 schreef:Hahaha, een hele fokkerij dus.....![]()
Leuk, zeg. Veel geluk met je paarden!! Spannend jaartje dus, 2009.
En als jou haflinger een "palomino" is, laat je dat lekker zo, je zal vast nog weleens een jury tegenkomen die verstand heeft van kleuren, en je (bijna) moeilijk laten starten. Je hoeft me verder niet te PB-en, wat je toch al hebt gedaan...........Omdat je het stom vind dat ik hoger rijd en meer jury's heb gehad en ook al een jury heb gehad die er zo over dacht. Maar kom op en doe asjeblieft niet zo kinderachtig en luister ook eens naar ons, en als je ons niet gelooft, bel het KNHS en NIET het KVTH(hoewel ik toch niet geloof dat hun zeggen dat het palomino is
), en kom daarna terug. Ik geloof er geen barst van dat ze tegen mij eerst zeggen dat een haflinger een vos is, en dan tegen jou dat een haflinger een palomino is
Maargoed, ik laat het hierbij. Internet staat er vol mee dat haflingers vossen zijn en dus geen palomino. Dus, zoek erna, en zet hier de link neer waar duidelijk instaat dat een haflinger geen vos is maar een palomino. Daarna praten we verder.
VivaLaVida schreef:knabbelgirl schreef:Mijn merrie staat ook ingeschreven als palamino, wat ze ook is
als jij jouw haf zou laten dekken door een haflinger zou je dan een dubbele verdunning krijgencremello bijvoorbeeld..... dan kan het ook geen haflinger zijn.. diegene die op t paspoort de kleur in heeft gevuld heeft er iig de ballen verstand van..!
palomino is niet alleen een uiterlijke kleur, er zitten ook erfelijke genen achter kleuren en dáár weet je van wat de kleur is van je paard...
ik ga uit van haar paspoort Stravero schreef:@ knabbelgirl: Je wint het echt niet, we zijn met zn allen tegen 1En als jou haflinger een "palomino" is, laat je dat lekker zo, je zal vast nog weleens een jury tegenkomen die verstand heeft van kleuren, en je (bijna) moeilijk laten starten. Je hoeft me verder niet te PB-en, wat je toch al hebt gedaan...........Omdat je het stom vind dat ik hoger rijd en meer jury's heb gehad en ook al een jury heb gehad die er zo over dacht. Maar kom op en doe asjeblieft niet zo kinderachtig en luister ook eens naar ons, en als je ons niet gelooft, bel het KNHS en NIET het KVTH(hoewel ik toch niet geloof dat hun zeggen dat het palomino is
), en kom daarna terug. Ik geloof er geen barst van dat ze tegen mij eerst zeggen dat een haflinger een vos is, en dan tegen jou dat een haflinger een palomino is
Maargoed, ik laat het hierbij. Internet staat er vol mee dat haflingers vossen zijn en dus geen palomino. Dus, zoek erna, en zet hier de link neer waar duidelijk instaat dat een haflinger geen vos is maar een palomino. Daarna praten we verder.

knabbelgirl schreef:dat zwarte moest gelijkkleurige zijn.
*edit: laat verder maar, voordat ik een ow heb
ACSM schreef:Ik heb hetzelfde gehad.... Ik had de dag voor de wedstrijd mijn haf geschoren en hij wordt dan bijna wit. Ik kwam de ring in en moest na het controleren van de papieren bij de jury komen. Ze vroeg zich af of het wel een haflinger was en waarom er vos stond![]()
Hier een foto hoe licht hij kan zjn na het scheren http://home.casema.nl/acsmfesten/DSC01468.JPG

haffiegirl schreef:knabbelgirl schreef:dat zwarte moest gelijkkleurige zijn.
*edit: laat verder maar, voordat ik een ow heb
Waarom zou je een OW krijgen?? Jij hebt jou stand punt en wij de onze daar mag je over discussiëren toch?
) 
Stravero schreef:Ze heeft sowieso al 2 bokkers gePB't en die hebben allebei geTeMt op die PB dus ze zal vast een antwoordje hebben gehad van één of meerdere mods
info @ Boktwiki