Stomme vlecht -_-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Stomme vlecht -_-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:39

Ik heb al 10 x geprobeerd om een hengstevlecht te maken bij mijn haf, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar! Hamer
Kan iemand zo goed als precies uitleggen hoe het werkt en misschien foto's?
Dankjee Vork

Cuddie_

Re: Stomme vlecht -_-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:57

Pff,, ik kán wel een hengstenvlecht maken (of eigenlijk een merrievlecht, aagezien een hengstenvlecht echt OP de hals is).
Maar hij blijft niet zitten Tong uitsteken
5 minuten en de voorste plukken zijn al helemaal los, en dat terwijl ik hem strak genoeg doe.

Ik volg dit ook eens even Tong uitsteken

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:59

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:04

Ik ben ook nog aan het oefenen ermee.Maar wat je kunt doen is de manen nat maken en een touwtje erin meevlechten, dan zakt het niet zo snel uit.Verder is het echt oefenen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:09

Hoe krijg je zo'n touwtje vast dan?
Kan je eventueel ook leuk lint erin meevlechten? Staat wat leuker Haha!
En dan dus 3 lintjes.
Maar vraag me af hoe je die erin krijgt en hoe die erin blijft dan?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:12

Als je lint mee wilt vlechten moet je aan je eerste drie plukken lint vastmaken.
Ik heb het weleens met tape gedaan, maar of dat de manier is weet ik niet.
Vroeger zakte mijn vlechten ook heel vaak uit, maar oefening baart kunst, de mijne blijft zitten.
Tegen het einde van de vlecht laat ik de plukken wel wat langer en ga ik wat meer naar beneden vlechten. Dit omdat hij hem anders uitelkaar trekt met zijn hoofd naar beneden doen. In mijn profiel staat een foto.
Ik weet niet of dit is wat je bedoelt?

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:17

Ja die eerste foto is precies hoe ik hem ook maak ja ! Verder wat laten zakken enzo.
Maar de eerste plukken (dus eigenlijk die het strakste/beste zitten) zijn het eerste los.
Met tape Tong uitsteken ? Lijkt me niet écht geschikt haha. Maar denk dat een knupje ook niet blijft zitten..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:50

Met een elastiekje is ook onhandig, je begin wordt dan zo lelijk. (vind ik)
Het begin maak ik zo strak dat het kantelt zeg maar.
Witte manentape en dan gaan vlechten. Opzich zie je het niet zo heel erg en als het loslaat zitten je slierten toch al in je manen gevlochten Clown

Ik heb het mezelf aangeleerd op een barbiepaard Bloos Was een erg goede leermeester hoor!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:58

Haha Tong uitsteken Ik ga wel eens wat proberen strax.. maar ik heb helaas geen witte manentape Tong uitsteken

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:06

Je bent niet de enige meis, bij mij blijft een hengstenvlecht ook nooit zitten, goede tip om even naar de link van Amrah te kijken! Bloos

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:34

Heel veel oefenen! Je krijgt het vanzelf in de vingers, gewoon door proberen!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:09

Whoee trots!!
Is gelukt, Okéé niet helemaal super maar goed Knipoog

1e poging:
Afbeelding
Afbeelding
Haha Nagelbijten / Gniffelen

2e poging:
Afbeelding
Afbeelding
Al beter hé?! Haha!

Oefening baard kunst. Hopelijk wordt het over een tijdje mooi!

krisjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:32

haha gaat al heel goed!
Wat ik altijd doe, is onderlangs EN bovenlangs vlechten, ik zie op deze foto's dat jij hem alleen bovenlangs vlecht, dus alleen plukjes van boven af pakt. Probeer als je een plukje van boven pakt, hem dan om te slaan, en bij het volgende plukje, onderaan ook een plukje mee te pakken...!
Misschien klinkt dit heel ingewikkeld maar is het totaal niet, zo blijft de vlecht ook beter en hoger op de hals zitten..

Dat is in ieder geval wat ik altijd doe, en ik vlecht manendraad mee. Aan alle bij de kanten, dus dan heb ik 2 vlechten, en dan maak ik ze met naald en draad ook nog eens aan elkaar vast. Maar dat is bij jou niet nodig.

Succes!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:15

Ik heb er ook altijd al moeite meegehad,
Uiteindelijk dankzij wiki, kan ik het nu wel, al blijft het niet lang zitten.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:55

ik vin het er al netjes uitzien, ik zelf maakte er meestal ff snel een vlecht in met rijden, die zagen er opzich dus ook niet geweldig uit, maar oefening baat kunst Lachen

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:53

Netjes hoor Ja
Gewoon heel veel oefenen, dan komt het wel goed Lachen

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:12

goed oefenen dan komt het helemaal goed!!

had de eerste prijs met de vlecht wedstrijd op ponykamp!!!. als je weet hoe je moet vlechten dan moet je gewoon oefenen.
de vlecht blijft ook beter zitten als je de plukjes onder erbijpakt ipv boven langs. werkt echt.

ik vlecht wer wil eens een lint bij door met een naald na derhand er soon heen te rijgen boven aan de vlecht ga je daan een keer dwars door de vlecht en terug dan maak je een knoopje. met een schaar is ie er dan zo uit!!!

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:38

Let op hihi
aangezien mijn haflinger enorm lange manen heeff vlecht ik hem altijd in, voor mij was het eerst ook lastig maar ik ben erachter.
een hengstenvlecht laat je de manen gewoon hangen hoe ze moeten hangen dusniet tegenovergestelde richting in kammen of iets...
ik verdeel de manen altijd door er met een manen kam plukjes van te maken, door gewoon een dunne kam naar beneden te trekken dat is iets makkelijker met plukken erbij pakken.
je begint met vlechten maar let op!!!! je moet de plukken die jerbij pakt niet erboven op leggen, maar onderlangs!!!!!
je vlecht eigenlijk van onder naar boven,.
Je kan hem best strak aan trekken dat i geen probleem.
Bij mij blijft hij altijd ruim 5 dagen zitten.'
Succes en ik hoop dat jullie het begrijpen hihi

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:39

Probeer onderlangs te vlechten, dan komt de vlecht bovenop te liggen en is deze veel mooier! Succes ermee!!!

aleX17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:40

krisjje schreef:
haha gaat al heel goed!
Wat ik altijd doe, is onderlangs EN bovenlangs vlechten, ik zie op deze foto's dat jij hem alleen bovenlangs vlecht, dus alleen plukjes van boven af pakt. Probeer als je een plukje van boven pakt, hem dan om te slaan, en bij het volgende plukje, onderaan ook een plukje mee te pakken...!
Misschien klinkt dit heel ingewikkeld maar is het totaal niet, zo blijft de vlecht ook beter en hoger op de hals zitten..

Dat is in ieder geval wat ik altijd doe, en ik vlecht manendraad mee. Aan alle bij de kanten, dus dan heb ik 2 vlechten, en dan maak ik ze met naald en draad ook nog eens aan elkaar vast. Maar dat is bij jou niet nodig.

Succes!

OK dan! Op die manier wordt het een waar kunstwerk, wat een geduld...

Bij mij wil het ook nog steeds niet lekker lukken, die barbiepaard tip is een uitkunst die staat tenminste stil Haha!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:14

Ik maak altijd staartjes van de manen (elastiekjes erom heen) en als ik dan de pluk pak elastiekje eruit wurmen/doorknippen met een schaar.
Wat ik vooral geleerd heb; is dat je géén antiklit in de manen moet doen, dan glijd je vlecht eruit.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:04

Ik ben hier ook zoooooooooo slecht in Nagelbijten / Gniffelen
Maar inderdaad oefening baart kunst Ja
Op de bokt-wiki staat ook een goede uitleg trouwens!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:22

Oefen en nog eens oefenen. Mijn hengsten vlecht is ook nooit geweldig haha maar gaan steeds beter. Alleen blijven ze nooit zitten ook al doe ik hem heel strak. Of ik moet een hele haarspry bus in gooien dan blijft die redelijk zitten. Maarja dat doe ik alleen met wedstrijden. Maar met gewoon rijden rij ik ook met hengstenvlecht en hij blijft nooit zitten.

Kan iemand goed uitleggen hoe je onderling vlecht? ik doe alltijd via bovenop.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:50

Bij die van mij zakt hij ook altijd uit, omdat ze zulke dikke manen heeft. Maar krijg wel altijd voor elkaar om een merrievlecht te maken ( na een uurtje gaat hij al zakken ) en krijg ook een hengstenvlecht echt boven op de manenkam voor elkaar. kan helaas geen foto er van maken, omdat ik er nu niet meer op kan vanwege breuk in dr been.
Met die vlecht echt boven op dr hals, dus niet net er naast, ga ik op dr zitten en vlecht net zo als ik haar staart vlecht.
Deze vind ik persoonlijk mooier. En inderdaad het blijft oefenen.

Toen ik nog wedstrijden reed, gebruikte ik nooit een hengstenvlecht, maar vlechte gewoon en haalde het uiteinde door de bovenkant door de vlecht ( je hebt zo'n handig ding er voor, die eigenlijk voor ons mensen gebruikt ) je krijgt dan een knotje met een vlecht er onderuit. Ik kreeg altijd hele leuke reacties , ook van de jury. Of maakte een matje of gewoon los.

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:37

je kan ook gewoon de helft in vlechten doe ik ook wel eens met me shet