Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
assiejlover schreef:Hihi die van mij heeft de voorpluk tot haar neus aan toe. Ben er ontzettend wijs mee..
nienke_92 schreef:assiejlover schreef:Hihi die van mij heeft de voorpluk tot haar neus aan toe. Ben er ontzettend wijs mee..
Heb je een foto? Ik ben wel benieuwd, natuurlijk! Opscheppen mag, maar dan ook een foto!!
. Dus vooral benieuwd naar de mensen met hafjes die lange voorplukken hebben, en wat die er aan doen
. Olifant schreef:ja ken het lekker strak invlechten en dan een beetje vochtig maken en dan gewoon een nachtje zo laten staan !

Als dat had gekund, hadden alle Hafjes wel met prachtige lange manen rond gelopen, haha.
Dat zit 'm gewoon in de genen, hetzelfde als bij mensen of je bijv. een bruine of een blanke huidskleur hebt.
Bij het ene paard groeien de manen hard en hebben ze dus mooie lange manen, zoals bij mijn Haf ook het geval is. Maar bijv. de Haf van mijn vriendin, die had vroeger hele lange manen maar die zijn ooit eens heel kort afgeknipt, nu zijn ze al 3 jaar (of langer) ong. 20 cm !!
Maar het kan natuurlijk ook dat de manen bij jouw paard op een bepaald punt ophouden met groeien en je gewoon pech hebt gehad : Dan worden ze dus (of haast niks) niet langer !!
Ik heb weleens gehoord van allerlei middeltjes waardoor de manen harder zouden groeien, maar ik geloof niet zo in die onzin. Dit is het prachtige kapsel van mijn Haf Max : http://ellende.no-ip.org/~ellende/temp/ ... Max09.html
Je kunt ze ook voorzichtig uitpluizen met je vingers na het insprayen. In de zomer was ik ze weleens, maar daar is het nu natuurlijk te koud voor.
Dus : Niet teveel aan prutsen, niet borstelen zonder te sprayen, (dan trek je er hele plukken uit) en lekker wassen weer het toe laat !!!

vera_pino schreef:af en toe de dooie puntjes eraf knippen net als bij je eigen haren. helpt bij de onze wel
SanneKyla schreef:uum, eigenlijk is het onzin want als je pony geen lange voorpluk heeft krijgt hij er waarschijnlijk nooit een