Misschien mijn haf kwijt voor 4 jaar:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Misschien mijn haf kwijt voor 4 jaar:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 00:20

Hallo Haflingerliefhebbers.. Haha!

Moet het echt even kwijt.. heb veel verdriet:( Alles omdat ik de opleiding paardensport graag wil doen.. Maar voor die opleiding heb ik een paard van minimaal 1.60 nodig.. maar helaas mijn haffie Stella is 1.40.. ze kan dus niet mee:( Vind het zo erg, want slecht in de sport is ze niet..
Nu kan het dus zijn dat ik haar moet verkopen.. Maar echt nog een pony kwijt raken wil ik niet.

Voor Stella had ik Morris, mijn eerste haffie. HIj is helaas na anderhalf jaar overleden aan een dunnedarm koliek. Maar nu weer afschijt nemen nee NOOIT!! maar goed als het wel moet.. zit nu al in tranen Huilen

Maar klein alternatief.. Stella laten leasen door mensen. Nu heb ik echt hele leuke mensen gevonden die ook verder willen in de sport en dan dus ook met Stella.. Hoop zelf dat dat door gaat! Kan ik er in de weekenden mooi heen.

Maar nu dat paard van 1.60 nog... sorry ik heb echt helemaal niks met paarden 1.60 gaat dan nog.. maar geef mij maar gewoon een pony waar je op springt zonder zadel en gewoon mee weg rijd..
Maar 2 paarden betalen gaat gewoon niet zomaar Verdrietig
Nou ja kijken of ik een paard kan lenen want die komt er dan wel weer Z Dressuur en Z springen uit..

Of ik plunder mijn geld voor later en koop er een paard van.. zo behoud ik Stella maar kan toch de opleiding doen met eigen paard... Pling

Toch vind ik het dom dat je perse een paard moet hebben.. Maar ja dat zijn nou eenmaal de regels.. Kan er niet omheen.. Boos! Boos!

Verder is nog niks zeker, misschien ga ik die opleiding wel helemaal niet doen..
Vroeg me gewoon af: Wat vinden jullie een goed idee?? Ben benieuwd...

Ow en kijk je heel toevallig en heb je de opleiding gedaan of ben je er nog mee bezig... ha mail me dan even want ik heb nog een paar vraagjes.. Bloos Bloos Bloos

_Ananas_

Re: Misschien mijn haf kwijt voor 4 jaar:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:24

Gebruik de zoekfunctie maar even goed! De negatieve verhalen over Deurne (gokje) zijn er meer dan de positieve.. En dat Z springen en Z dressuur is echt niet voor iedereen weggelegd als einddoel (niet persoonlijk bedoeld maar er zijn er zat die het niet halen hoor!!)

Succes met je keuze!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:26

Ik weet het niet zeker hoor, maar hebben ze in Deurne niet ook gewoon "schoolpaarden" voor degenen die geen eigen paard mee kunnen brengen???
Dan hoef je ook geen paard te kopen dat je eigenlijk toch niet wilt hebben!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:44

Wil je perse naar Deurne???
Er zijn zat andere scholen waar je een opleiding met als doel paarden kan volgen, en hier heb je geen paard van 1.60 nodig, ik zou als ik jou was gewoon even verder kijken dan Deurne en open dagen van andere scholen bezoeken!!!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:56

XxStellaxX schreef:
Maar nu dat paard van 1.60 nog... sorry ik heb echt helemaal niks met paarden 1.60 gaat dan nog.. maar geef mij maar gewoon een pony waar je op springt zonder zadel en gewoon mee weg rijd..

Ik denk dat deurne ( of andere paardenopleiding) niet echt de juiste keuze is voor jou Gaaaap

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:58

Als ik dit zo allemaal lees, kan je beter een houderij opleiding doen, dan kan je ook met je pony blijven hobbelen, want volgens mij heb je nog weinig besef van wat het allemaal inhoud.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:08

In Deurne kun je schoolpaard gebruiken hoor.. en inderdaad de Z springen en dressuur is niet voor iedereen weggelegt, integendeel zelfs... (niet persoonlijk naar jou toe natuurlijk). En je klinkt niet echt alsof je er aan toe bent, misschien kun je beter paardhouderij aan een aoc volgen, hoef je ook geen eigen paard te hebben namelijk... en kun je vrolijk doorhobbelen op je pony, en op financiel vlak is het ook prima te doen..
Laatst bijgewerkt door SONY op 06-12-06 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:11

stalleke schreef:
XxStellaxX schreef:

Ik denk dat deurne ( of andere paardenopleiding) niet echt de juiste keuze is voor jou Gaaaap

ehm.. ik denk dat ik me hierbij aansluit...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:18

*spiekt in profiel* ik zit zo te kijken.. jij heb aardig wat verzorgpaarden .. ook boven de 1.60 als je het mij vraagt.. kan je daar niet wat mee regelen dan??
Laatst bijgewerkt door smurffie op 06-12-06 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:19

Sinds wanneer zijn shetlanders boven de 1.60 Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:48

nee maar kijk eens bij die andere!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:51

Lonneke (tinker, rij ik op dit moment in)die zal wel boven de 1.60 komen .. en ->Turbo (kruising Haflinger, KWPN, zelf ingereden) maakt kans Tong uitsteken

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:53

Nee tinker is niet toegelaten voor Deurne, haflingers ook niet, vrijwel geen koudbloed ras, enkele keer zie je een leerling met 2 paarden die dan een fries erbij heeft voor de dressuur. Maar als je 1 paard meeneemt kun je geen fries gebruiken, die is niet geschikt voor alle onderdelen van de sportopleiding. Je hebt een sportpaard nodig..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:23

Oke ik hoor een hoop zeggen dit is niks voor jou (denk ik).
Nou kijk deze opleiding wil ik graag doen Overgens niet in deurne maar in Meppel. Ik woon namelijk in het topje van nederland!! haha maar goed ik heb heel veel ervaring met pony's en het lijkt me ook echt heel leuk om een paard te gaan rijden en daar dan ook echt ver mee te komen. Ik krijg samen met mijn haf prive les.. En al zeg ik het zelf dit gaat echt super ze is heel erg dressuur gericht. De tinker waar ik mee bezig ben groeit nog wel en is 1.55. De kruising kwpn x haflinger is 1.52. De aardig richting de 1.60 hoor. Ik rij ook al bijna 12 jaar en ben zeer gericht op competities. Maar echt wedstrijden rijden is voor mij niet nodig.. Ik wil graag les geven, paarden inrijden, verkopen en fokken en dit leer je toch zeer zeker op deze opleiding.

Ik vroeg me eerder gewoon af hoe jullie over leasen van paarden/pony's denken. In Meppel staan overgens geen paarden die je kunt lenen. Ik heb namelijk al met de vrouw gesproken die de opleiding in handen heeft.

En mensen please zeg niet hobbelen ben echt een hele serieuse ruiter, ik ga niet op een pony zitten om alleen maar een beetje plezier te hebben en lekker door de bak te naja "hobbelen" Ik train mijn pony toch echt heel serieus en wil ook steeds verder komen in de sport!!
Hobbelen is echt tabé voor mij!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:25

Ow en trouwens de paarden waar ik mee werk wil ik niet mee. De kwpn x haflinger is heel mens schuw, nu kan ik er prima mee rijden maar het word denk ik gewoon te druk voor hem plus dat hij toch te klein is. De tinker wil ik ook niet mee.. als er een paard komt wil ik echt graag ook een goed paard waar ik echt verder mee kan komen! (en die heb je voor die opleiding ook wel nodig).

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:55

Als je al 'werkt' met ze, heb je de opleiding toch niet nodig?! Ik zou zeggen, veel plezier met de keus die je maakt

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:17

ik zou voor een andere opleiding kiezen waar wel een huurpaard is of een leenpaard voor kan worden meegenomen.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:00

Nee ik wil deze opleiding echt graag doen.. En ja idd ik werk wel met paarden maar het hoger op komen in de dressuur en nog meer leren.. dat is wat ik graag wil en het menicment. Omdat ik zelf later graag een bedrijf wil.. Dit is ook heel belangrijk. En de paardenhouderij zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ben niet echt iemand die graag in de boeken snuffeld:P

En ik mag een huurpaard of leenpaard mee nemen hoor als ik maar een paard heb waar ik me mee in kan schrijven.. Mijn vraag is gewoon wat vinden jullie van het uit leasen van je pony.. Of mensen daar misschien ook wat ervaring mee hebben en hoe dat is bevallen of dat ik haar beter kan verkopen?
Maar goed ik ga op bed morgen vroeg weer op;)
Gaaaaaaaaaaap

In iedergeval bedankt voor de reacties:)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:45

Je paard leasen is volgens mij nog niet zo'n slecht idee.. maarja ik hoop dat je eruit komt! Lachen xx

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:58

hoi,
Ook ik vond dat de term 'hobbelen' wel heel erg snel werd gebruikt; iemand die volgens jullieniet geschikt is hobbelt er maar lekker op los zonder doel? :S
je kunt er voor kiezen om je haflinger te verleasen aan leuke mensen.
Toch, wanneer je van plan bent om dit vier jaar te gaan doen, vraag ik me af of dit nog wel nut heeft.
Het ligt er denk ik een beetje aan hoe jij aan je andere paard komt; als je er eentje koopt zou ik Stella verkopen; no way dat je na 4 jaar opleiding op je nieuwe paard, die nog weer zou willen verkopen (als het financieel niet haalbaar is om 2 te houden) nadat je 4 jaar niet op stella hebt gereden. Stel dat jij er een paard voor gaat lenen of leasen, kun je haar zelf wel gaan verleasen maar loop je alsnog kans om haar later te verkopen; misschien bevalt het nieuwe paard je wel zo goed dat je die niet meer kwijt wilt (grote kans lijkt mij na 4 jaar trainen en dingen bereiken door je opleiding).
Wat betreft het leasen:
Ik heb zelf een pony die voor mij te klein is gebleven. Heb hem als veulen gekocht, zelf ingereden vorig jaar en wil hem dus echt never niet meer kwijt!
Heb er uiteindelijk twee meiden voor gevonden waarmee het eerst wel leuk ging maar later wat trammelant mee gekregen. Nu heb ik sinds vorige maand weer twee andere meiden en dat bevalt tot nu toe prima! Ze gaan hem in januari officieel starten en ze hebben komende zaterdag hun eerste onderlinge Haha! ene meisje rijdt al M1 dressuur dus mijn pony (nu 4jr) zal erg veel van haar leren!
Ik heb een duidelijk contract opgesteld waarin ieders rechten en plichten staan t.o.p verzorging, rijden, financien en verantwoordelijk/aansprakelijkheden.
Als je er belang bij hebt kan ik het je wel mailen (moet je me ff mailen op anniee246@hotmail.com)
Is het geen optie voor jou om je lespaard te gaan leasen?
Op www.leasepaard.nl bijvoorbeeld staat regelamtig wat leuks tussen, misschien ook wel iets dat geschikt is voor jou?Of plaats een oproep op- internet voor mensen die in een situatie zitten waarin ze voor langere tijd (studie, buitenland etc etc) hun paard onder willen brengen bij anderen.
Wellicht is er zelfs wel iemand die wil 'ruilen' van een paard voor een pony maar die kans acht ik wat kleiner Knipoog Veel succes ermee meid!
Groetjes anika

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:02

ik weet niet of je echt de sport in wilt gaan. Maar je kan ook voor een paardenopleiding zorgen in barnveld. Het is zelf mogelijk om daar je paard te stallen.
En hoef je echt niet je lieve stella weg te doen. wel weet ik dat er weinig mensen door komen voor de paardensport om echt hoog te komen zoals anky.

coriseer me als ik het verkeerd heb zit niet echt in de sport

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:08

waarom ga je niet naar deurne dan? ( ik zit er ook)

Je gaat dan gewoon intern en alleen in het weekend naar huis.. je hebt dan wel reistijd.. maar je kunt er wel paarden huren! En het is een goede school.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:11

A kijk bedankt anika.. Aan die info heb ik iets.. En wij willen als Stella geleast word door een ander ook een contract op stellen.. dus ik kom nog wel even bij je aankloppen!:P
Ik zal daar ook even op die site kijken.. Echt bedankt!!

@willeke16 Kijk wat ik wil berijken is gewoon Z dressuur wat ik er later mee doe zal me een zorg zijn.. Als ik daar maar kom.. Ik doe met die opleiding nog meer ervaring op.. Ik wil graag een goede ruiter zijn alleen ik hoef niet perse de wedstrijden in.. Ik wil gewoon dat als mensen mij zien rijden, dat zij dan denken poe he die heeft het goed onder de knie.. Ook wil ik gaan les geven en daar is de opleiding heel geschikt voor omdat ik in het 3e en 4e jaar zelf les aan de 1e en 2e jaars geef.. Nu geef ik al wel les maar ja niet op Z niveau.. Wel heb ik veel met het contact tussen paard en mens.. Vind ik heel belangrijk maar dat wil niet zeggen dat ik dan meteen aan het hobbelen ben.. Pf vind dat zo'n extreme uitspraak.. maar goed.. Verder ken ik dat van barnveld niet??????

@miisshhOrse deurne ja is voor mij aan de andere kant van het land... Meppel is beetje het zelfde alleen dan iets minder streng en volgens mij kun je in Meppel geen paarden lenen.. Maar dat vind ik ook niet erg prettig ik wil graag 1 voor me zelf.. En niet van de opleiding.. In dat opzicht is lenen (van iemand, niet opleiding) en kopen van een paard dan het zelfde.. Ook zou ik wel een paard willen lenen en deze later kopen.. Als de eigenaar me deze kans geeft!! Dat is dan weer afwachten.. pff..
Maar deurne is echt te ver weg dan ben ik zo'n 4 uur onderweg als ik in het weekend naar huis wil.. Meppel is hooguit dan een uurtje trein en bus.. Woon namelijk vrij boven in Groningen.

Pff heel gedoe dit het laat me ook niet los.. want tja wat moet ik nou doen.. Maar zal eerst eens even op die site die Anika me toe wees kijke.. Echt reuze bedankt!!

Groetjes!!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:13

Er zijn genoeg mensen die jonge paarden hebben en deze in bruik leen geven voor studenten die naar Deurne gaan. Paard leert er veel van en ze worden onder begeleiding gereden. Er zijn veel fokkers die dat doen.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 00:10

JEEEJ Na 2 jaar en gestopt te zijn met de opleiding waar ik een paard voor nodig had komt mijn haflingertje weer thuis! Zaterdag gaan we stella ophalen!
Ben benieuwd hoe ze er uit ziet en of ze erg veranderd is. heb haar in de tussen 2 1 keer bezocht. had liever vaker gegaan maar helaas omdat ze helemaal in zuidholland stond was dit niet mogelijk! Maar nu komt ze terug en ik ben ondertussen in de 7de hemel!