Welke maat deken hebben jullie op je Haflinger(merrie) liggen. Ik moet volgens die meettabels voor een 175 gaan, dus wil kijken of dat een beetje met jullie overeen komt
heb geen haflinger, maar hoe hoog is dan? vaak kan je ook aan de mensen in de winkel vragen wat voor een maat je moet hebben. ik heb een ijslander van 1.31, maar maat 175 deken dat klopt ook niet volgens de tabel. het is een bucas, dus misschien heeft tie weer een andere maat. gr
Voor mijn haflingermerrie heb ik maat 185. 175 past qua maat opzich wel maar dan kan de voorsluiting niet dicht door de breedte van de schouders/hals. Mijn merrie is trouwens 1.45.
JIp is een haflinger van 1,44 m. Hij is niet superbreed gebouwd, hij heeft dacht ik maat 175. Maat 185 past hij echt niet in, daarin verzuiptie. Hij heeft een keer Duvel zijn zweetdeken op gehad en die is maat 185.
ik heb een kleine haf (1,35) die wel heel breed is. ik heb altijd 175, soms past een 165 zelfs ook, meer zoals al eerder gezegd is de voorsluiting dan te krap. ik denk dat je wel een maat groter dan de maat volgens de tabel kan nemen.
Ik weet niet hoe groot je pony is, maar meestal moet je bij "dit soort pony's" een maatje groter nemen dan wat normaal bij de stokmaat hoort, omdat ze meestal van voren wat breder zijn. Het hangt ook erg af van het merk.
Ik heb een haf van ongeveer 1m47 en die heeft, schrik niet, dekenmaat 205, kleiner past niet rond haar brede borst, of anders staat ze met blote billen
Ik heb voor mijn fjorden altijd 175 gehad. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk altijd S&K heb gehad(treadstone) en ik nu niet weet of hij zo dadelijk ook nog in een 175 gaat passen(aangezien ik ben over gestapt op de harry's horse dekens) ben ik niet zeker van, ben bang van niet!