Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
elmiran schreef:Denk dat ze met sporthaflinger
de wat mooiere haflingers bedoelen die wat eleganter gebouwd zijn, en meer voor de sport gefokt zijn (nieuwe type dus).
Denim schreef:Ik hoor het begrip sporthaflinger steeds vaker, op concours en bij ons op stal en op de vereniging... Maar wat vinden jullie nou? Wanneer is een Haflinger een "sporthaflinger" en is dit uberhaupt een goede benaming?
sjorsie schreef:
Een wat hoger op de benen met elegantere bouw en ruimere gangen haflinger met dressuuraanleg.
Prima benaming zo weet je of het een haf is waar je alleen lekker mee buiten kunt rijden of een waar je ook fijn een wedstrijd mee kan doen. Bij Friezen enz maken ze dit onderscheid ook.
smit_ilse schreef:sjorsie: Mijn haflinger is super braaf op de weg en met wedstrijden is het een hete tante. Het is een ouderwets type. Waaronder valt die van mij dan? Met elke haf zou je wedstrijden kunnen rijden. Het zusje van een vriendin van me rijdt met haar ouderwets type haf in de M2. Het zegt eigenlijk helemaal niks
Eline_ schreef:een haflinger is een haflinger,
en kimmie 101; het is toch wel een verschil of je een ''echt'' sport paard onder je kont hebt, of een haflinger,fjord ect.
Amulet schreef:elmiran schreef:Denk dat ze met sporthaflinger
de wat mooiere haflingers bedoelen die wat eleganter gebouwd zijn, en meer voor de sport gefokt zijn (nieuwe type dus).
Daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat is natuurlijk weer een heel andere discussie