Ik heb niet alle reacties gelezen,
maar bij mijn eigen haflinger heb ik een gigantisch verschil gemerkt door het krachtvoer dat hij kreeg!
(Goedekope mengeling met granen) of zelfs de grote merken en hij had brokkel hoeven
Toen ik overgestapt ben naar Equifyt alpengrün muesli, met zomer (of) winterkruiden en gewoon een 2 handjes luzerne van Hartog, had hij echt geweldig goede hoeven!!
Toen ben ik van stal veranderd en heb ik gewoon gelijk voer laten geven van de stal en hoppa, terug brokkelhoeven
dus bij deze zijn we ook weer omgegaan naar Equifyt Alpengrün muesli
het zijn prijzige zakken

+- €30/zak en ik krijg ze helaas zeker niet gesponsord maar ik heb écht wel het verschil gemerkt..
en ook moet je ze geen maand geven en dan al verbetering verwachten, aangezien de hoeven van boven af doorgroeien, maar na 5 maand had ik echt zuivere gladde hoeven (voorheen brokkelend en rimpelig)
ik sta nu 3 maand op een andere stal (waar ik zelf koos om gewoon standaard mengeling te geven met de hoop mee) en ik begin het echt alweer te merken aan zijn hoeven
Dus gaan we maar weer terug, ik geef ook nooit meer dan 1 kg per dag, en mijn hafje staat er mooi bij, al zeg ik het zelf

en ook zijn achterijzers zijn er onderuit gegaan, hij staat alle dagen fijn buiten in de kudde en dat doet ook wel veel
[ [url=m/HkFaG5.jpg]Afbeelding[/url] ]