Al een tijdje wil ik mijn eigen paard kopen. Ik ben rustig opzoek, maar mijn hart ligt nog steeds bij een haflinger. Deze kom ik helaas maar zelden tegen voor de verkoop of lijkt dat maar zo? Of ja, eentje die beleerd is en onder de 10 jaar kom ik maar zelden tegen. Er zijn super veel onbeleerde haflingers, en dat is opzich niet erg, maar het zijn allemaal die nieuwe minder breed gebouwde haflingers. Daar wil ik met mijn dikke billen niet op zitten.
Mijn vraag is - indien je een haflinger hebt - waar heb jij hem vandaan? En wat is de gemiddelde prijs voor een goede haflinger? Weet iemand een haflinger die te koop staat of een stal met haflingers die te koop staan? Is het überhaupt mogelijk om nog een klassieke haflinger te kopen ergens? Of in ieder geval een haflinger die meer neigt naar het klassieke dan het nieuwe luxere type?
Voor degene in bezit van een haflinger die te koop staat, ik ben naar zoiets op zoek. Als je dat hebt mag je me gerust een bericht sturen!!
- Tussen de 3 en 10 jaar (iets ouder mag wel, maar dan moet hij/zij ook wel echt wat kunnen)
- Liefst zo groot mogelijk
- Meer richting het oude klassieke type haflinger dan het nieuwe moderne type haflinger (in ieder geval qua breedte breed gebouwd, vind het wel mooi als de haf wat groter is dan 1.45m)
- Ruin of merrie
- In Nederland of dicht bij de grens van Nederland
Ik ben opzoek naar de gouden tip!
Groetjes,
Pharon