Ik heb een haflinger merrie van net 10 jaar. Ik heb er altijd al van gedroomd om te gaan fokken
, nu ik mijn merrie al bijna een jaar heb begint het wel dichter bij te komen.maar er bestaat natuurlijk een kans dat mijn merrie de bevalling niet overleeft en daar ben ik zo bang voor. Ik heb verder helemaal geen verstand van fokken. Weet ook niet zo goed welke hengst ik zou moeten kiezen, ik heb nu wel belangen bij Adel van haflinger stal bouwmeester. Mijn merrie heeft verder nog nooit een veulen gehad.Mijn merrie Pandora of the tovie's choice heeft haar ouders bekent is dat ook belangrijk?
Haar papa is Allacher
Haar mama is Passionata of the tovie's choice.
Opa van papa's kant is Alpenstein.
Oma van papa's kant is Hanja
Opa van mama's kant is Altjo van de kenterstreek.
Oma van mama's kant is Palmira van P.S.
Dus heb ik jullie hulp nodig!!
Kan ik dit jaar mijn merrie nog bij de hengst doen?
Welke hengst is het beste voor mijn merrie?
Waarom zouden jullie het wel/niet doen?
Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten voordat ik er aan begin?

Mijn merrie Pandora

Alsjeblieft geen commentaar op mijn rijstijl ik ben ook nog aan het leren.

. Mijn merrie staat wel in geschreven bij de haflinger stamboek. Verder maakt het me niet veel uit wat het geslacht van het veulen zou zijn. Waarschijnlijk houd ik het veulen en wil ik er keuringen mee gaan doen. En als hij 3 jaar is beleren onder het zadel.
ik heb al een keer eerder een veulen gehad, we hebben toen mijn c pony drachtig gekocht zonder dat we dat wisten dus het veulen was een cadeautje.ik vind het gewoon een moeilijke beslissing en wil graag meerdere meningen horen.