Sinds november heb ik een schat van een haflinger in mijn bezit. Waar ik heel erg blij mee ben!
Helaas ben ik een complete haflinger-leek. Alleen maar paarden gewend met een lekker makkelijke sportcoupe. Hij mooie lange manen en dat wil ik graag zo houden. Nu heb ik het een tijdje ingevlochten (lees: 5 á 6 gewone vlechten gemaakt.), maar deze laat hij niet goed zitten. Het lijkt zelfs alsof hij hierdoor gaat schuren, wat 'ie zonder vlechten dus niet doet. Hierdoor moest ik een paar keer per week nieuwe vlechten maken, waardoor ik zijn manen toch steeds weer moest kammen.. Dit lijkt me ook niet goed..
Geprobeerd met meer of juist minder vlechten, strakker of losser vlechten, maar dit hielp niet. Hengstenvlecht is geen optie, die had 'ie er na een paar uurtjes al uitgesloopt
In de weide zoekt Zylas meteen de grootste modderplas op, om vervolgens in te gaan rollen. Wit/schoon houden lukt dus toch niet, die hoop heb ik allang opgegeven
Maar ik wil natuurlijk wel dat 'ie z'n mooie bos manen houdt. Heeft er iemand tips voor mij? Moet ik ze toch gewoon los laten hangen en er vooral niet teveel aanzitten? Als ik ze kam, doe ik er wel altijd eerst anti-klit in.

Ik heb dan wel geen haflinger maar wel ééntje met lange manen!