nakomelingen van anthony van de wortel. haflinger hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje20

nakomelingen van anthony van de wortel. haflinger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:52

Heb zelf nakomeling van Anthony. En ben benieuwd naar andere nakomelingen.

petraaken

Re: nakomelingen van anthony van de wortel. haflinger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:54

FB --> HA

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:43

Wij hebben ook een nakomling van hem,hij heet.antaris van de wortel.een 3 jarige, die we nu aan t belerenzijn.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 21:01

Ooh wat leuk! Bedankt voor je info die je gestuurd hebt. Gaat het goed met beleren. Is hij ook zo lief van karakter. En hoe groot is hij. Die van mij nu op 1,5 jarige leeftijd 1.37 zeker

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:05

Hij pakt t beleren heel goed op.hij is wel erg dominant, maar hij is nog maar net hengst af.wilde hem hengst houden, maar vanwege zijn zeer dominante gedrag en omdat hij ook zichzelf stond te bijten hebben we hem toch gecastreerd.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 21:10

Oke ja die van mij heeft ook wel praatjes. Maar wel heel lief. Ik kan niet wachte die van mij over 1,5 jaar te bekeren. Jammer dat je m hebt moeten castreren. Maar als t helpt is t wel beter.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:41

Wij hebben ook een nakomeling van Anthony..
3jarige merrie, op de grond erg scherp en alert, in t werk een verschrikkelijke luie donder :))

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 00:06

Sita_ schreef:
Wij hebben ook een nakomeling van Anthony..
3jarige merrie, op de grond erg scherp en alert, in t werk een verschrikkelijke luie donder :))

Ooh leuk! Ja zij is met wandelen en dingen om dr heen ook scherp en alert. Terwijl ze eigenlijk heel koel lief rustig karakter heeft. hoe groot is die van jullie. Rijden jullie haar al onder het zadel:)
Bedankt voor jullie reactie vind altijd leuk family van mijn paard tege te komen.

abantos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:11

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:27

abantos1 schreef:
Hi,

Ik heb een jaarling genaamd Abantos, hij is een zoon van Anthony vd Wortel..
Hij is ontzettend lief

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... d82880cab1

Wat een leuke! Hij lijkt op die van mij. Ook zon lief koppie. En ong zelfde bouw. Leuk hoor:) mag ik vrage of die van jou 0% vreemd bloed heeft. Die van mij 3,125 % vreemd bloed. Is toegestaan maar was benieuwd of die van jou 0% was.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:29

Ik las trouwens dat jou haf abantos 1,43 is. Die van mij 1,42 vandaag op t harde gemeten. Bn ind. Benieuwd naar hoe groot ze wordt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:52

Onze 'Anthony' is gemeten op 1.46 afgelopen keuring. Ze oogt groter, toen ze bij ons kwam vonden we haar ook erg aan de maat, maar ze is daarna niet veel meer gegroeid.

We hebben haar nu sinds kort onder het zadel, 2/3x per week. Ze is wat flegmatiek, maar ze is wel erg fijn in de hand en als ze eenmaal doorloopt dan is het echt een superfijn paardje om te rijden en ook om te zien lopen.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:49

Sita_ schreef:
Onze 'Anthony' is gemeten op 1.46 afgelopen keuring. Ze oogt groter, toen ze bij ons kwam vonden we haar ook erg aan de maat, maar ze is daarna niet veel meer gegroeid.

We hebben haar nu sinds kort onder het zadel, 2/3x per week. Ze is wat flegmatiek, maar ze is wel erg fijn in de hand en als ze eenmaal doorloopt dan is het echt een superfijn paardje om te rijden en ook om te zien lopen.

Oke jullie hebben dus ook een merrie. Leuk hoor:) ben zeer benieuwd hoe die van mij wordt. Ze heeft hele mooie gangen. Hoeveel heeft die van jou behaald op de keuring :) ?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:37

75,5 punt.. vinden we eigenlijk net een half punt te weinig, op de herkeuring afgelopen weekend kreeg ze helaas ook niet meer.. maar niks aan te doen verder, het blijft hoe dan ook n leuke merrie :)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 23:38

Oke wel jammer maar Nouja nogsteeds goed tog. Als je er zelf maar gelukkig mee bent.

abantos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:12

Hoi Chrisje20,

Abantos heeft als moeder Bente van Gawege, ( de vader van de moeder is Atlantic )ik heb hem gekocht van de fokkerij Valkhoeve,
hij is op de veulenkeuring geweest en kreeg toen de 2A premie..
Heb hem vanaf dat hij 6 maanden was, nu is hij 17 maanden, hij heeft een super braaf karakter..

Kan jij een foto plaatsen van jouw Haflinger? Ben benieuwd..
Groetjes

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 10:51

abantos1 schreef:
Hoi Chrisje20,

Abantos heeft als moeder Bente van Gawege, ( de vader van de moeder is Atlantic )ik heb hem gekocht van de fokkerij Valkhoeve,
hij is op de veulenkeuring geweest en kreeg toen de 2A premie..
Heb hem vanaf dat hij 6 maanden was, nu is hij 17 maanden, hij heeft een super braaf karakter..

Kan jij een foto plaatsen van jouw Haflinger? Ben benieuwd..
Groetjes

heej hartsticke leuk zo veel te horen van familie van anne. anne heeft ook heel lief karakter ik wil met haar op dr 3e ook naar de keuring ben benieuwd wat ze dan zal behalen. hier heb ik paar fototjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

abantos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:01

Wouw!

Wat een mooie!!! Je zult wel super trots zijn!
En zoveel gelijkernis met die van mij, grappig is dat..

Ben ook wel benieuwd wat je allemaal al met haar doet..

Die van mij staat 24/7 buiten, ik poets hem iedere dag , op het land zelf oefen ik af en toe
wat dingetjes zoals achterwaards, zijwaards enz. Verder wandel ik 1 x in de twee weken op de weg.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:07

Ja ik ben heel trots op haar:) zij staat ook 24/7 buiten. Ik Poetse haar paar dagen in de week. Hier staat ze dan ook echt van te genieten. Af en toe ga ik met dr wandele. Samen met oudere shetlander die al verkeers mak is. Anne vind auto's nog best eng. En ad en toe laat ik dr is voetjes geven dit kan ze al perfect. Ze heeft licht zomer exceem. Hier bij de kust eigenlijk weinig last van nu helemaal niet met dit weer. Heb in jullie dekentraining met haar gedaan zodat ik rustig een vliegendeken op kan doen. Na wat oefenen vind ze dit prima. En begin dr vooral t commando ho te leren. Verder laat ik dr nog lekker paarde kind zijn.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:08

Mooi paardje!

Dit is onze merrie..
Afbeelding

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:12

Zo die is ook mooi echt perfecte bouw. Niet te breed maar ook niet te rank en toont chique. Mooi hoor. Mooi behang heeft ze ook. Had ze nog premie gehaald. Weet niet precies hoe dat werkt bij een keuring. Op hoeveel punten je een premie haald. Kan niet wachten tot die van mij groot is straks :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:14

Ze had dus 75.5 punt, dat is een eerste premie en ze werd daarbij Reservekampioen 3 jarigen en reserve jeugdkampioen (dat is van alle enters/twenters en 3 jarigen samen).
Later op de fokdag werd ze kampioen 3 jarige merries.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:15

Sita_ schreef:
Ze had dus 75.5 punt, dat is een eerste premie en ze werd daarbij Reservekampioen 3 jarigen en reserve jeugdkampioen (dat is van alle enters/twenters en 3 jarigen samen).
Later op de fokdag werd ze kampioen 3 jarige merries.

zo das wel heel mooi en om supper trots op te zijn. nu weet ik dus ook hoe t werkt en wat ik minimaal zal moeten halen ongeveer. kan ook niet anders met zon mooie merrie ze was al onder het zadel zij je he.

abantos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:16

Jeetje dat is ook een beauty zeg!

Ben benieuwd hoe ze gaan uitgroeien :) Merk dat die van mij heel leergierig is , heb hem van jongs af aan,
hij wandeld echt achter me aan, hoe geen halster te gebruiken, blijft ook staan bij poetsen..

Mooie paarden , haflingers , en zon lief karakter!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:23

Bedankt :)

Ja, ze was ohz.. Heb ik ook wel een foto van.

Afbeelding

Dit was de 5e keer ohz, zal binnenkort even nieuwe foto's maken.