Morgen heb ik wedstrijd en ik wil hem graag invlechten vanwege het warme weer. Maar nu is het probleem dat mijn vlecht altijd uitzakt omdat zijn manen te zwaar zijn..
Gisteren heb ik het weer eens geprobeerd en ja, hij zakte weer uit na een keer schudden.. Ik vlecht ook niet echt op de hals,maar net erlangs.
Vorige keer geprobeerd met een touwtje en daarna panty,maar niets helpt.. Anti-klit spray of Equistar gebruik ik al niet. Alleen wassen.
Als dat écht niet werkt dan kun je bij deze stap: Om het meest linkerplukje plus het stukje dat je erbij pakt van losse manen een elastiekje doen steeds.. Is iets minder mooi maar als het anders écht niet blijft zitten de enige optie denk ik.
Bedankt! Ik zal eens kijken of we nog haarlak hebben en anders doe ik het met Ultra Gel. Dat moet toch ook werken he?
webster543
Geplaatst: 08-06-13 16:42
Als je de vlecht op de hals wilt, probeer eens te vlechten vanop je paard. Dan werk je naar je toe, ipv naar beneden en blijft de vlecht beter strak op de hals.
Om op de hals te vlechten kan je idd het beste op je paard gaan zitten:) manen verdelen naar 2kanten, en dan steeds van elke kant een plukje pakken, opzich niet heel ingewikkeld
Ik heb het 3 keer terug opnieuw gedaan en 3 gewoon uitgezakt..
Ik moet voor de volgende keer iets anders doen.. Maar ik had wel 1 winstpunt en een 7 en 8 voor de verzorging,maar er stond bij de eerste proef bij hengstenvlecht. Dus dat wou de jury liever hebben..
AlineC
Geplaatst: 10-06-13 12:41
ik had precies hetzelfde probleem,
ik heb de manen gewoon nat gemaakt met mijn handen en met natte handen gevlochten, goed strak aantrekken en zorgen dat je altijd met lange plukken doorvlecht anders lukt ie swso niet
suc6
amazone77
Geplaatst: 12-06-13 10:40
Aan de onderkant vastzetten met een pek draadje,dit draad is speciaal er voor. weet zeker dat als je het hier mee goed vast zet er niks meer verschuift of verzakt. Pek draad kan je kopen in een ruitersport winkel,koop er ook een naald bij werkt erg handig... Succes!